Урок-розслідування з математики «Усне додавання та віднімання круглих трицифрових чисел. Складені задачі, що є комбінацією вивчених простих задач»

Про матеріал
Мета: узагальнити та систематизувати вміння учнів розв’язувати приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків, розвивати мислення, виховувати інтерес до математики.
Перегляд файлу

 

 

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Відділ освіти виконкому Ржищівської міської ради

 

 

 

 

 

 

УРОК МАТЕМАТИКИ У З КЛАСІ НА ТЕМУ:

 

 

« Усне додавання та віднімання круглих трицифрових чисел.

Складені задачі, що є комбінацією вивчених простих задач»

 

 

 

 

                                                                  Урок підготувала

                                                            учитель початкових класів

                                                                          Ржищівської ЗОШ І – ІІ ступенів

Іващенко Оксана Миколаївна

                                                   

                                            

Ржищів

 

2020 р.

 

 

Тема: Усне додавання та віднімання круглих трицифрових чисел. Складені задачі, що є комбінацією вивчених простих задач.

Мета: узагальнити та систематизувати вміння учнів розв’язувати приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження трьох чисел за їх  сумою та сумами двох доданків, розвивати мислення, виховувати інтерес до математики.

Тип уроку: урок - розслідування

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок!

На уроці не гуляй,

Математику вивчай!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами не тільки повторимо способи усного додавання та віднімання трицифрових чисел, але й спробуємо себе у ролі … А ось у ролі кого дізнаємось, якщо впораємось з першим завданням.

  1. Усний рахунок

Математичний ланцюжок. Шукаємо картку з відповідним результатом, Записуємо кожен результат до зошита.

370-120-100+50-10-160+110-100+300+30

Прочитаємо закодоване слово

 

А допомагати нам будуть відомі слідчі, які розкрили не одну заплутану справу, Колобки. Вони перевірять ваші знання, вміння і з’ясують чи є у вас здібності до детективної справи. Виконавши правильно завдання Колобків , ви у зошитах малюєте жовтий кружечок. А у кінці уроку побачимо, хто з вас може стати спражнім слідчим.

  1. Математичний диктант

Кожен детектив повинен правильно і швидко прораховувати свої дій. Я зачитуватиму завдання, а ви запишите лише відповіді у рядочок через клітинку.

1.

Злодій живе у попередньому будинку до будинку під номером 140

Попер. до 140

139

2.

Втікаючи від переслідування, підозрюваний заховався у наступному будинку за будинком під номером 699

Наст. за 699

700

3.

З ювелірної скарбниці вкрадено 12 десятків каблучок. Скільки каблучок вкрадено?

12 дес.

120

4.

Відомий детектив за рік розкрив 60 справ, а за другий рік – ще 90. Скільки справ розкрив детектив за два роки?

60+90

150

5.

З вкрадених 220 грн злодій витратив 200 грн. Скільки грошей залишилося у злодія?

220-200

20

6.

Один шукач скарбів знайшов 280 скриньок з золотом, а другий – 100. На скільки більше скриньок з золотом знайшов перший шукач, ніж другий?

280-100

80

7.

У багатія було вкрадено 350 картин, а залишилося 50. Скільки картин було у багатія спочатку?

Х-350=50

400

8.

Детектив 4 дні ловив по 6 злочинців щодня, а потім впіймав ще 100 злодіїв. Скільки всього злодіїв впіймав детектив?

6·4+100

124

9.

За 6 хвилин злодій може відкрити 18 сейфів. Скільки сейфів він відкриє за 9 хвилин?

18:6·9

27

10.

Камеру злочинця треба огородити металевими ґратами. Якої довжини треба виготовити грати, якщо довжини камери – 6м, а ширина – 4 м?

6·2+4·2

20

 

Самоперевірка. Хто має 8 і більше правильних відповідей може зарахувати собі це завдання і намалювати кружечок.

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

1.Обчислювальний блок

Кожен детектив повинен вправно вести спостереження, бачите те, чого не може побачити звичайний перехожий. Виконаємо вправу 402, с.63. Читаємо завдання.

Розкладемо числа на розрядні доданки.

  1. Самостійна робота № 404,с. 63

Відповіді:


540 – (200+40)=300

700-(170+500)=30

400+6*8=448

380-8*5=340

350+(200+50)=600

(870-360)+90=600


 

3.Завдання з буквеними даними

Кожен детектив повинен вміти логічно міркувати, будувати припущення. Спробуємо.

З картинної галереЇ було викрадено 60 пейзажей та 40 натюрмортів. Скільки картин залишилося, якщо їх у галереї було 350.

Побудуйте вираз з буквеними даними, та розв’яжіть його.

 Х+(60+40)=350

  1. Робота над задачею.

Детектив повинен вміти працювати зі свідками, адже не кожен свідок говорить правду.

Одного разу, опинившись у лісі, барон побачив, що хтось вирубав багато дерев. Він вирішив відновити красу лісу та посадити дерева. Барон впевнений, що він посадив 510 дерев. Перевіримо, чи говорить правду відомий вигадник барон Мюнхгаузен розвязавши задачу за коротким записом вправи 406.

 

 

 

 

Беріз – 170 д.

Лип - ?, на 60 дерев більше, ніж                                    ?

Каштанів – ?, на 120 дерев менше, ніж                               

 

  • Про кого йдеться мова в задачі?
  • Скільки беріз посадив барон Мюнхаузен? (170)
  • А лип?
  • Скільки каштанів?
  • Скільки ж дерев посадив барон? Чи можемо відразу дати відповідь на запитання задачі?
  • Чому?
  • Можемо дізнатися? Якою дією?
  • А зараз можемо дати відповідь на запитання задачі?
  • Чому? Можемо дізнатися? Якою дією?
  • Отже, скільки ж всього дерев посадив барон Мюнхаузен?

 

1). 170+60=230 (д.) – лип;

2). 230 – 120 = 110 (д.) – каштанів;

3). 170 + 230 + 110 = 510 (д.) – всього.

Відповідь: барон посадив 510 дерев.

Отже, барон Мюнхгаузен сказав правду.

  1. Фізкультхвилинка «Хиаринка сонечко закрила»

 

  1. Робота над задачею.

Ми можемо розкрити справжній злочин.

З музею була вкрадена скринька зі скарбами. Підозрювані – справжні злодії – Змій Горинич, Кощій Безсмертний та Бабай.

З перевірених джерел стало відомо, що злочинець не найстарший і не наймолодший. Хто він, якщо відомо, що вік усіх злодіїв – 690 років. Змієві та Бабаю – 350 років, а Бабаю та Кощію – 600 років.

Задача

Отже, злочинець – Бабай.

Залишилося знайти, де він ховає пограбований скарб.

  1. Логічне завдання.

Злочинці Змій, Бабай та Кощій живуть у одноповерховому, триповерховому та п’ятиповерховому будинках. Де сховав скриньку Бабай, якщо Змій живе не одноповерховому та не у триповерховому будинках,  а Кощій – не у одноповерховому.

Бабай сховав скриньку у одноповерховому будинку.

IV. Підсумок уроку

  1. Оцінювання

Називатися справжнім детективом може той, у кого усі 7 кружечків та за урок отримує – 11 балів. 6 кружечків – 10, 5- 9 і так далі.

Чи сподобалося вам працювати детективами?

Що ми робили на уроці?

  1. Домашнє завдання

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 серпня 2022
Переглядів
373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку