Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Відділ освіти виконкому Ржищівської міської ради
УРОК МАТЕМАТИКИ У З КЛАСІ НА ТЕМУ:
« Усне додавання та віднімання круглих трицифрових чисел.
Складені задачі, що є комбінацією вивчених простих задач»
Урок підготувала
учитель початкових класів
Ржищівської ЗОШ І – ІІ ступенів
Іващенко Оксана Миколаївна
Ржищів
2020 р.
Тема: Усне додавання та віднімання круглих трицифрових чисел. Складені задачі, що є комбінацією вивчених простих задач.
Мета: узагальнити та систематизувати вміння учнів розв’язувати приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків, розвивати мислення, виховувати інтерес до математики.
Тип уроку: урок - розслідування
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок!
На уроці не гуляй,
Математику вивчай!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами не тільки повторимо способи усного додавання та віднімання трицифрових чисел, але й спробуємо себе у ролі … А ось у ролі кого дізнаємось, якщо впораємось з першим завданням.
Математичний ланцюжок. Шукаємо картку з відповідним результатом, Записуємо кожен результат до зошита.
370-120-100+50-10-160+110-100+300+30
Прочитаємо закодоване слово
А допомагати нам будуть відомі слідчі, які розкрили не одну заплутану справу, Колобки. Вони перевірять ваші знання, вміння і з’ясують чи є у вас здібності до детективної справи. Виконавши правильно завдання Колобків , ви у зошитах малюєте жовтий кружечок. А у кінці уроку побачимо, хто з вас може стати спражнім слідчим.
Кожен детектив повинен правильно і швидко прораховувати свої дій. Я зачитуватиму завдання, а ви запишите лише відповіді у рядочок через клітинку.
1. |
Злодій живе у попередньому будинку до будинку під номером 140 |
Попер. до 140 |
139 |
2. |
Втікаючи від переслідування, підозрюваний заховався у наступному будинку за будинком під номером 699 |
Наст. за 699 |
700 |
3. |
З ювелірної скарбниці вкрадено 12 десятків каблучок. Скільки каблучок вкрадено? |
12 дес. |
120 |
4. |
Відомий детектив за рік розкрив 60 справ, а за другий рік – ще 90. Скільки справ розкрив детектив за два роки? |
60+90 |
150 |
5. |
З вкрадених 220 грн злодій витратив 200 грн. Скільки грошей залишилося у злодія? |
220-200 |
20 |
6. |
Один шукач скарбів знайшов 280 скриньок з золотом, а другий – 100. На скільки більше скриньок з золотом знайшов перший шукач, ніж другий? |
280-100 |
80 |
7. |
У багатія було вкрадено 350 картин, а залишилося 50. Скільки картин було у багатія спочатку? |
Х-350=50 |
400 |
8. |
Детектив 4 дні ловив по 6 злочинців щодня, а потім впіймав ще 100 злодіїв. Скільки всього злодіїв впіймав детектив? |
6·4+100 |
124 |
9. |
За 6 хвилин злодій може відкрити 18 сейфів. Скільки сейфів він відкриє за 9 хвилин? |
18:6·9 |
27 |
10. |
Камеру злочинця треба огородити металевими ґратами. Якої довжини треба виготовити грати, якщо довжини камери – 6м, а ширина – 4 м? |
6·2+4·2 |
20 |
Самоперевірка. Хто має 8 і більше правильних відповідей може зарахувати собі це завдання і намалювати кружечок.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу
1.Обчислювальний блок
Кожен детектив повинен вправно вести спостереження, бачите те, чого не може побачити звичайний перехожий. Виконаємо вправу 402, с.63. Читаємо завдання.
Розкладемо числа на розрядні доданки.
Відповіді:
540 – (200+40)=300
700-(170+500)=30
400+6*8=448
380-8*5=340
350+(200+50)=600
(870-360)+90=600
3.Завдання з буквеними даними
Кожен детектив повинен вміти логічно міркувати, будувати припущення. Спробуємо.
З картинної галереЇ було викрадено 60 пейзажей та 40 натюрмортів. Скільки картин залишилося, якщо їх у галереї було 350.
Побудуйте вираз з буквеними даними, та розв’яжіть його.
Х+(60+40)=350
Детектив повинен вміти працювати зі свідками, адже не кожен свідок говорить правду.
Одного разу, опинившись у лісі, барон побачив, що хтось вирубав багато дерев. Він вирішив відновити красу лісу та посадити дерева. Барон впевнений, що він посадив 510 дерев. Перевіримо, чи говорить правду відомий вигадник барон Мюнхгаузен розвязавши задачу за коротким записом вправи 406.
Беріз – 170 д.
Лип - ?, на 60 дерев більше, ніж ?
Каштанів – ?, на 120 дерев менше, ніж
1). 170+60=230 (д.) – лип;
2). 230 – 120 = 110 (д.) – каштанів;
3). 170 + 230 + 110 = 510 (д.) – всього.
Відповідь: барон посадив 510 дерев.
Отже, барон Мюнхгаузен сказав правду.
Ми можемо розкрити справжній злочин.
З музею була вкрадена скринька зі скарбами. Підозрювані – справжні злодії – Змій Горинич, Кощій Безсмертний та Бабай.
З перевірених джерел стало відомо, що злочинець не найстарший і не наймолодший. Хто він, якщо відомо, що вік усіх злодіїв – 690 років. Змієві та Бабаю – 350 років, а Бабаю та Кощію – 600 років.
Отже, злочинець – Бабай.
Залишилося знайти, де він ховає пограбований скарб.
Злочинці Змій, Бабай та Кощій живуть у одноповерховому, триповерховому та п’ятиповерховому будинках. Де сховав скриньку Бабай, якщо Змій живе не одноповерховому та не у триповерховому будинках, а Кощій – не у одноповерховому.
Бабай сховав скриньку у одноповерховому будинку.
IV. Підсумок уроку
Називатися справжнім детективом може той, у кого усі 7 кружечків та за урок отримує – 11 балів. 6 кружечків – 10, 5- 9 і так далі.
Чи сподобалося вам працювати детективами?
Що ми робили на уроці?