«Додавання векторів. Множення вектора на число. Кут між векторами. Скалярний добуток векторів»

Про матеріал
Тест містить 20 завдань, із них: 10 завдань з вибором 1 правильної відповіді; 3 завдання на встановлення відповідності; 1 завдання на встановлення правильної послідовності; 4 завдання з короткою відповіддю; 2 завдання з розгорнутою відповіддю.
Перегляд файлу

Тестові завдання на тему:

«Додавання векторів. Множення вектора на число. Кут між векторами. Скалярний добуток векторів»

Мета тесту: здійснити тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів 9 класу загальноосвітньої школи з теми: «Додавання векторів. Множення вектора на число. Кут між векторами. Скалярний добуток векторів».

Тест містить 20 завдань, із них: 10 завдань з вибором 1 правильної відповіді; 3 завдання на встановлення відповідності; 1 завдання на встановлення правильної послідовності; 4 завдання з короткою відповіддю; 2 завдання з розгорнутою відповіддю.

Максимальна кількість балів за тест – 34.

Час виконання – 45 хвилин.

Матриця тесту

Умовні позначення:

ВОВ – завдання з вибором 1 правильної відповіді

ВВ – завдання на встановлення відповідності

ВП – завдання на встановлення правильної послідовності

КВ – завдання з короткою відповіддю

РВ – завдання з розгорнутою відповіддю

Підтема

I – початковий рівень

II – середній рівень

III – достатній рівень

IV – високий рівень

Загальна к-сть завдань

1.Додавання векторів.

3 ВОВ

1, 2. Розуміння правила трикутника для додавання векторів.

3. Розуміння правила паралелограма для додавання векторів.

1 ВВ

11. Вміння виражати вектор через суму і різницю двох векторів

1 КВ

15. Вміння знаходити суму і різницю двох векторів, їх модуль.

5

2. Множення вектора на число.

1 ВОВ

4. Вміння визначати напрямленість векторів через означення добутку вектора на число.

 1 ВОВ

5. Вміння обчислювати добуток вектора на число, якщо заданий модуль вектора.

1 ВВ

12. Вміння обчислювати добуток вектора на число та його модуль, якщо задані координати вектора.

1 ВП

14. Вміння застосовувати вивчені означення до доведення теорем.

1 КВ

16. Вміння знаходити значення координати одного вектора за умови його колінеарності з другим вектором.

5

3. Кут між векторами.

3 ВОВ

6, 7, 8. Вміння знаходити із рисунка кут між векторами.

1 КВ

17. Вміння знаходити значення кута між двома векторами.

1 РВ

19. Вміння застосовувати вивчені означення до розвязування задач (обчислення координатів та модуля вектора, косинуса кута між двома векторами).

5

4. Скалярний добуток векторів.

2 ВОВ

9. Вміння визначати за значенням скалярного добутку вид кута між векторами.

10. Вміння формулювати умову перпендикулярності двох векторів.

1 ВВ

13. Вміння обчислювати скалярний добуток двох векторів.

1 КВ

17. Вміння знаходити скалярний добуток двох векторів та косинус кута між ними.

1 РВ

20. Вміння застосовувати вивчені означення до розвязування задач (обчислення скалярного квадрата та скалярного добутку двох векторів).

5

 

9

4

5

2

20

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ З ВИБОРОМ ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ

Завдання 1-10 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише одна  правильна. Правильно виконане завдання оцінюється 1 балом.

1. Дано трикутник АВС. Виразіть вектор через вектори і .

а) + ;     в) ;

б) – ( + );    г).

2. Дано трикутник АВС. Виразіть вектор через вектори і.

а) ;     в);

б) + ;     г) .

3. Дано паралелограм АВСD. Виразіть вектор через вектори і.

а) ;     в) +;

б) +;     г) ( +).

4. Який з векторів співнапрямлений з вектором  , якщо ?

а) –3;     в) ;

б)  ;              г) 3.

5. Знайдіть модуль вектора , якщо = 6.

а) –3;      в) ;

б)  ;      г) 3.

6. На рисунку 1 зображено рівносторонній трикутник АВС, медіани якого AD і ВЕ перетинаються в точці О. Знайдіть кут між векторами і .

а) 45°;     в) 90°;

б) 60°;     г) 180°.

7. На рисунку 1 зображено рівносторонній трикутник АВС, медіани якого AD і ВЕ перетинаються в точці О. Знайдіть кут між векторами і .

а) 60°;     в) 120°;

б) 90°;     г) 180°.

8. На рисунку 2 зображено квадрат АВСD, діагоналі якого перетинаються в точці О. Знайдіть кут між векторами і .

а) 30°;     в) 90°;

б) 45°;     г) 135°.

 

9. Відомо, що скалярний добуток векторів є відємним числом. Вичначте вид кута між векторами.

а) гострий;     в) тупий;

б) прямий;     г) розгорнутий.

10. Скалярний добуток двох ненульових векторів дорівнює нулю тоді й тільки тоді, коли ці вектори:

а) рівні;     в) колінеарні;

б) перпендикулярні;   г) протилежно напрямлені.

 

ЗАВДАННЯ НА ВСТАНОВЛЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ

Завдання 11-13 передбачають встановлення відповідності. За кожну правильно позначену логічну пару можна отримати 0,5 бали. Максимальна кількість балів за повністю правильно виконане завдання становить 2 бали.

11. Точки М і N – середини відповідно сторін ВА і ВС трикутника АВС; = , = . Встановіть відповідність між векторами (1–4) та їх вираженням через і (А–Д).

1.

А.

2.

Б.

3.

В.

4.

Г.

 

Д.

12. Дано вектор (–6; 12). Встановіть відповідність між векторами (1–4) та їх модулями (А–Д).

1.

А.

2.

Б.

3.

В.

4.

Г.

 

Д.

 

13. Встановіть відповідність між векторами (1–4) та їх скалярними добутками (А–Д).

1.=4, =1, =0°

А. 0

2. =2, =, =45°

Б. 2

3. (3; –2), (1; 0)

В. 3

4. (; –1), (6; 9)

Г. 4

 

Д. 6

 

ЗАВДАННЯ НА ВСТАНОВЛЕННЯ ПОСЛІДОВНОСТІ

Завдання 14 передбачає установлення послідовності. Максимальна кількість балів за  правильно виконане завдання становить 2 бали.

14. Встановіть послідовність доведення теореми про середню лінію трапеції за допомогою векторів, користуючись рисунком 3.

А.

Б.

В.

Г.

Д.

 

 

ЗАВДАННЯ З КОРОТКОЮ ВІДПОВІДДЮ

За правильно виконане завдання з короткою відповіддю Ви отримуєте 2 бали; за неправильно виконане або взагалі не виконане завдання Ви отримуєте 0 балів.

15. Дано вектори (4; -5), (-1; 7). Знайдіть:

1) координати векторів + , + ;

2) , .

16. Знайдіть значення х, при якому вектори (2; 3) і (-1; х) колінеарні.

17. Знайдіть кут між векторами і , якщо ( + 3)() = –11, =2, =3.

18. Дано вектори (1; -2), (2; -3). Знайдіть:

1) скалярний добуток векторів і .

2) косинус кута між векторами і .

 

ЗАВДАННЯ З РОЗГОРНУТОЮ ВІДПОВІДДЮ

За правильно виконане завдання з розгорнутою відповіддю максимально Ви отримуєте 4 бали; за взагалі не виконане завдання Ви отримуєте 0 балів.

19. Знайдіть кути трикутника з вершинами А(0; 6), В(4; 6), С(3; 3).

20. У трикутнику АВС АВ = 4 см, ВС = 6 см, = 30°. Знайдіть довжину медіани ВМ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді:

1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Відповіді:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

а

в

б

г

г

в

в

г

в

б

2. Завдання на встановлення відповідності

Відповіді:

11.1-Г, 2-В, 3-А, 4-Д.

12.1-В, 2-Г, 3-Д, 4-Б.

  1. 1-Г, 2-Б, 3-В, 4-А.

3. Завдання на встановлення послідовності

Відповіді:

14.1-Д, 2-А, 3-В, 4-Г, 5-Б.

4. Завдання з короткою відповіддю

15. Відповідь: + = (, + = (; = , = 13.

16. Відповідь: х = –1,5.

17. Відповідь: =0°.

18. Відповідь: · = 8; = .

19. Критерії оцінювання:

І етап (1 бал):

Знаходимо координати векторів

, , , :

(4; 0),

(3; -3),

(-3; 3),

(; 3).

, , , :

(4; 0),

(3; -3),

(-4; 0),

(-; -3).

, , , :

(-4; 0),

(-; -3),

(-3; 3),

(; 3).

ІI  етап (1 бал):

Знаходимо модулі векторів:

, , ,

, , ,

, , ,

ІII  етап (1 бал):

Знаходимо скалярні добутки:

· = 36;

· = 0.

· = 36;

· = 12.

· = 12;

· = 0.

IV  етап (0,5 бала):

Знаходимо косинуси кутів і та їх градусну міру:

, ; 0, °.

, ;

, °.

, °;

0, °.

V  етап (0,5 бала):

Знаходимо третій кут:

Відповідь: 30°, 60°, 90°.

 

20. Критерії оцінювання:

І етап (1 бал):

За правилом паралелограма,

ІI  етап (1 бал):

Знаходимо квадрат медіани:

.

ІII  етап (1 бал):

Записуємо одержану рівність із використанням скалярного квадрату і скалярного добутку:

.

IV  етап (1 бал):

Знаходимо ВМ:

; ВМ2 = 49; ВМ = 7 (см).

Відповідь: 7 см.

 

 

 

 

Шкала переводу тестових балів в оцінку за 12-бальною системою:

 

Тестові бали

Оцінка за

12-бальною шкалою

1-3

1

4-6

2

7-10

3

11-13

4

14-15

5

16-17

6

18-20

7

21-23

8

24-27

9

28-30

10

31-32

11

33-34

12

 


Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання на тему:

«Додавання векторів. Множення вектора на число. Кут між векторами. Скалярний добуток векторів»

 

 

 

Залікове завдання

з основ педагогічних вимірювань

та моніторингу якості освіти

студентки ІV курсу МФ групи

фізико-математичного факультету

Назаренко Валерії Володимирівни

 

                       

 

 

 

 

 

Харків – 2017

docx
Додано
16 травня 2019
Переглядів
2313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку