Додавання виду 430 +260. Розв"язування і порівняння задач. Складання і розв"язування обернених задач.

Про матеріал
Тема: Додавання виду 430 + 260. Розв’язування і порівняння задач. Складання і розв’язування обернених задач. Мета: вчити учнів додаванню виду 430 + 260; удосконалювати вміння учнів складати та порівнювати обернені задачі, розвязувати обернені задачі; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.
Перегляд файлу

 Математика   3 клас

10.01.2024р        Урок №79

 

Тема: Додавання виду 430 + 260. Розв’язування і порівняння задач.     Складання і розв’язування обернених задач.

Мета: вчити учнів додаванню виду 430 + 260; удосконалювати вміння учнів складати та порівнювати обернені задачі, розвязувати обернені задачі; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.

Обладнання: презентація, цеглинки LEGO, підручник « Математика» 3 клас, Н Листопад.

Тип уроку: комбінований .

Освітні галузі: математична

Хід уроку

I.  Організація класу

   1.1.Привітання з учнями

     Всі почули ви дзвінок?

     Він покликав на урок.

     Кожен з вас приготувався,

     На перерві постарався,

     Тож всіх присутніх привітаймо

     І урок розпочинаймо!

 

1.2 Створення сприятливого психологічного комфорту

   - У мене зараз дуже хороший настрій.

   - А у вас? Покажіть  свій настрій.

1.3 Реклама. Вправа « Мікрофон»

  - Діти, якими ми повинні бути на уроці?

II. Мотивація навчальної діяльності

      -Кожна  людина у сучасному  світі повинна бути успішною. Щоб стати успішним – потрібно бути розумним, ощадливим, працьовитим, економним, наполегливим. Всьому цьому треба вчитися змалку.

III. Оголошення теми уроку

- Сьогодні будемо вчитися  додавати трицифрові числа виду 430 + 260; удосконалювати вміння учнів складати та порівнювати обернені задачі, розвязувати обернені задачі; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики

IV. Актуалізація опорних знань

4.1. Усний рахунок

Вправа «Кольорова вежа» (з використанням  LEGO)

 

 

 

 

Вправа «Мікрофон»

  -Розклади числа на розрядні доданки.

          435,  340,  508,  294, 620.

 

       4.2. Каліграфічна хвилинка. Написання трицифрових чисел з цифрами  5,3,0.

 - Напишіть усі можливі трицифрові числа з цифр 3, 5 і 0.

    350, 530, 305, 503.

-Назвіть найбільше число та найменше.

-Назвіть «сусідів» кожного числа.

V. Основна частина

1. Вивчення нового матеріалу                 

1.1. Підготовча робота

Удосконалення вмінь користуватися переставним законом додавання

( с.7 № 26)

- Обчисли значення виразів, скориставшись переставною властивістю додавання.

  1.   +5 + 200 + 40 + 2 = (500 + 200) +40 + (5 + 2) =  747    

40 +  20 + 300 + 4 + 100 =(300+100)+(40+20) + 4 = 464

1.2. Формування обчислювальних навичок     Пояснення нового матеріалу.  ( с. 7, №27)

 -  Яким способом ми будемо  обчислювати цей приклад?

 - Розглянь запис та поясни спосіб обчислення.

- Кожний із доданків розкладаємо на сотні і десятки. Сотні додаємо до сотень, десятки додаємо до десятків. Знайдені суми додати.

1.3. Первинне закріплення здобутих знань. Розв’язання прикладів з коментарем.

340 + 250 =█                          470 + 520 =█

300+ 200 = 500                       400 + 500 =900

40+50 = 90                              70 + 20 = 90

500 + 90 =590                          900 + 90 = 990

1.4. Самостійна робота ( с. 28, №28)

  1 варіант (дівчатка)                            2 варіант (хлопчики)

С 8, №28 – перший рядок                       С 8, №28 – другий  рядок      

1.5. Перевірка самостійної роботи. Гра «Так,ні»

   

1.6. Формування обчислювальних навичок виду 630 + 200, 630 + 20.

( с.8 , №29)  Вправа  « Продовж речення»

-Розглянь записи й поясни, як знаходили суму.

   Для зручності  додавання …….  ( у першому виразі перший доданок розкладаємо на суму розрядних доданків. Додаємо сотні до сотень; до результату додаємо десятки.

  У другому виразі ….. (розкладаємо  перший доданок на суму розрядних доданків. Додаємо десятки до десятків; результат додаємо до сотень. )

1.7. Вправа «Емоційна ромашка».  

2. Розвиток умінь розв’язувати задачі

2.1. Розвиток умінь  працювати з оберненими задачами

  Опрацювання задач  та порівняння задач № 31 ( с. 8)

- Прочитайте три задачі. Чи про один і той самий сюжет ідеться в задачі? Чим відрізняються задачі? ( Відоме стає невідомим)

 

-             Розглянь короткі записи. Що в них спільного і що відмінного?

Обернена задача  має той самий сюжет і ті самі числа, але розв’язок першої ( прямої) задачі стає  даним числом оберненої  задачі.

-             Якими є друга і третя задача до першої?  ( Оберненими)

ЗВЕРНИТЬ УВАГУ!

Фізкультхвилинка

2.2. Творча робота над  задачею. №32, с.9. 

-Розв’яжи задачу.

 У книжковій шафі стоїть 35 книжок. Із них -17 енциклопедій, а  решта – художні твори. Скільки книжок з художніми творами стоїть на полиці?

- Про що   говориться в задачі?

- Скільки книжок було у шафі?

- Які були книжки ? (енциклопедії і художні твори)

-Скільки енциклопедій?

-Чи відомо, скільки художніх творів?

2.3. Робота з другом

Усно склади  з сусідом до неї обернену задачу.

 (Пара, яка виконала завдання раніше презентує свою роботу. Представники інших

пар перевіряють роботи за зразком)

3.Удосконалення вмінь працювати з іменованими числами

3.1. Закріплення вмінь перетворювати іменовані числа(с.9, №33)

-             Скільки в одному метрі сантиметрів? ( 100см)  

-             Запиши в метрах і сантиметрах довжину, подану в сантиметрах:

125 см, 132 см, 230 см, 525 см, 405 см

Зразок.  125 см  = 1м 25 см

3.2.Закріплення здобутих умінь.(с. 9 № 34)

-Розглянь малюнок і скажи, у який спосіб кожний хлопець вимірював свій

ріст. C:\Users\user\Desktop\МАТЕМАТИКА !!!!\изображение_viber_2022-01-18_23-26-17-543.jpg

-             Який зріст Іллі?

-             Чи в однаковій цифровій величині записані дані?

-             Що слід зробити, щоб дізнатися, хто із хлопців вищий?

( Спочатку перетворити довжини в одну величину, потім порівняти.)

 

3.3 Виконання інтерактивної вправи за посиланням

https://wordwall.net/uk/resource/28173075

VI. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

 1.Пояснення домашнього завдання (С. 9,  № 35, 36. ) виконати інтерактивну вправу за посиланням https://learningapps.org/2609270

    Розв’язати задачу. Скласти обернену до неї задачу.

  2. Підсумок уроку. 

      Рефлексія « Загадкові листи»

- Обери лист, який ти хочеш відкрити. Продовжи речення.

- Сьогодні на уроці я навчився…….

-На уроці я запам’ятав….

-Найкраще мені вдалося…

-Найбільше мені сподобалося…

-Урок завершую з настроєм…

3. Самооцінка

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 березня
Переглядів
197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку