План – конспект уроку математики у 6 класі
Дата проведення:
Тема уроку. Додавання двох чисел з різними знаками. Числа в житті Лесі Українки
Мета уроку:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.
Форма уроку: урок-дослідження.
Обладнання та наочність: план-конспект, картки із задачами, демонстраційний термометр
Епіграф уроку.
Методи, форми, прийоми:
Хід уроку
І Організаційний момент
ІІ Перевірка домашнього завдання.
ІІІ Мотивація навчальної діяльності.
Інтерактивна вправа «Інтерв’ю»
Як давні індуси називали додатні числа? (від’ємні)
Усно
Визначити знак суми
Сьогодні урок наш не зовсім звичний, тому що на урок до нас сьогодні завітає всім відома гостя, хто це, зараз ви самі дізнаєтеся виконавши завдання:
Учні об’єднуються у 2 групи та отримують завдання:
Скласти пазл з картинок, розв’язавши приклади.
Отже, я вас закликаю до наполегливої праці на уроці.
Так, це Леся Українка.
V Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми продовжуватимемо з’ясовувати , як додають числа з різними знаками, навчимося додавати числа з різними знаками., а заодно дізнаємося деякі факти з життя відомої нам всім Лесі Українки. Віднайдені факти будемо заносити у таку таблицю.
Діти, пам’ятайте: «Математику не можна вивчати спостерігаючи, як це робить сусід» (А.Нівен)
Саме ці слова є епіграфом нашого уроку.
VІ Формування нових знань.
Сьогодні наш урок – це урок ідей. І хоча їх ще не можна назвати великими, пам’ятаймо велике починається з малого. Разом навчатися і змагатися не тільки легше й цікавіше, але значно ефективніше.
Завдання. Розв’язати задачі. Сформулювати правило додавання двох чисел з різними знаками.
Група 1 «Замок»
Задачі
(Герда потрапила до замку. Замок розмежований на дві половини: територія Принцеси і територія Короля )
Територія Принцеси Територія Короля
1. Герда знаходиться на половині Принцеси за 4 кроків від лінії поділу. Вона зробила 4 кроків у напрямку до Короля. Де зараз знаходиться Герда?
2. Герда зробила 3 кроки на половину Короля, потім повернулася на 6 кроків у сторону Принцеси. Де зараз знаходиться Герда?
3. Герда стояла на межі й зробила 7 кроки на сторону Короля. Де зараз знаходиться Герда?
Знайти модуль координати, на якій знаходиться Герда.
Відповідь 7
Група 2 «Метеорологи»
(Дослідження на демонстраційному термометрі)
Задача.
Проблемне запитання 2: Увечері температура повітря була 10 градусів морозу, а за ніч знизилася ще на 7 градусів. Яка температура повітря стала вранці?
Потім на день піднялась на 8 градусів, а на вечір знов опустилась на 3.
У відповідь записати модуль отриманої температури повітря.
Відповідь 12
Група 3 «Банк»
Задача.
Відповідь 900
1026(1-3)
До завдання 3 додати число -10 та знайти модуль результату
Відповідь 10
VІІ Фізкультхвилинка
Комплекс вправ гімнастики для очей
1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів.
2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разі
ІХ Формування вмінь і навичок.
Експрес-контроль (індивідуальна робота) – кожен учень отримує «тренажер» і виконує завдання у відповіді з виділеною клітинкою знайти модуль
Таблиця для індивідуальної роботи
сума |
-4 |
-13 |
-22 |
-10 |
-17 |
-5 |
|
|
|
|
|
-11 |
|
|
|
|
|
Відповідь 22 і 33
(*15)+(*11)=-4
(*15)+(*11)=+4
(*7)+(*7)=0
(*54)+(*12)=42
Підсумок уроку
Віднайдіть твори Лесі Українки
Привітайте Лесю з її ювілеєм. Напишіть своє привітання на стікері та прикріпіть його на плакат.
Рефлексія. Метод «Хвилинка хвальби». Кожен учень повинен продовжити речення, яке починається такими словами: «Сьогодні я хочу похвалити себе за те, що…»
Домашнє завдання Опрацювати П. 39 (с. 189), виконати вправи№1024(І), №1027 (ІІ), №1032