27 квітня о 18:00Вебінар: Кольоротерапія: використання технології в роботі з учнями початкової школи

Докладний переказ тексту художнього стилю, що містить опис природи .

Про матеріал
Урок розвитку мовлення. Докладний переказ тексту художнього стилю, що містить опис природи .
Перегляд файлу

Тема уроку:  Докладний переказ тексту художнього  стилю, що містить опис                                           

                        природи .

 

Мета: формувати вміння учнів докладно переказувати зміст почутого, розвивати зв’язне мовлення, удосконалювати  навички  роботи з текстом, прищеплювати любов до рідної природи, виховувати  відчуття прекрасного.

Тип : урок  розвитку  мовлення

Обладнання : текст для переказу, вислови про природу, підручники, ілюстрації пейзажних  замальовок.

Епіграф:   Чудесний світ відкривається в живих барвах, яскравих, трепетних  

                   звуках , у казці та грі, у власній  творчості, у красі, що  надихає…

                                                                                                  В.Сухомлинський

Перебіг уроку:

І.Організаційна частина

В сонячний день,в чарівну пору

Ти в ліс притишений пройдись.

І підніми голівку вгору - у синє небо подивись.

Воно таке бездонне й чисте -

Злетіти хочеться увись.

Безмежне, гарне, урочисте…

Поглянь в блакить і усміхнись.

                                                         Н.Красоткіна

    Поважно і впевнено ступає на землю весна, дивуючи всіх розмаїттям сміливих кольорів. Непомітно підкрадається вона до наших садів, полів, лісів…Трава на луках зазеленіла,прибралась маленькими білими квіточками.

    Вражає красуня своєю багатоликістю. Яскравими пелюстками високого листя намагається затулити сонце від нас,чи то нас від сонця.

    Чудовий ліс весною. Він ще здалеку манить нас своєю неповторною красою. Тихо стоять замріяні дерева,тільки берізки про щось гомонять.

/ Епіграф і текст читати на фоні музики /

      Ви прослухали невеличкий етюд про весну.Уява і музика, мабуть, допомогли  вам  налаштуватися на роботу.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

     Сьогодні  ми  будемо працювати з художнім текстом для докладного переказу. Отже, у нас урок розвитку мовлення.

- Що ми робимо під час таких уроків?

- Які види переказів ви знаєте?

- Яка мета уроків розвитку мовлення?

        Цілком вірно ви відповіли на запитання. А тепер запишіть,будь ласка,тему уроку  /діти записують/

Мета,яку ставимо перед собою сьогодні…/зачитати/

ІІІ. Актуалізація опорних знань

- Що таке текст?

- Які  характерні ознаки тексту?

- Що таке тема тексту?

- А основна думка?

- Які вам відомі стилі мовлення?

- А типи мовлення які знаєте?

- Чи можуть в одному тексті поєднуватися різні стилі мовлення?

- А типи?

 

ІУ. Виконання практичних завдань

Робота  в  групах

І група – текст «У січні»

ІІ група     текст «Літній ранок»

Завдання:

1. Прочитати.

2. Визначити стиль і тип мовлення.

3. Визначити тему і головну думку.

4. Виділити художні засоби.

  / Групи  працюють  під  музику  природи /

  • Як  ви думаєте,що означає переказ із творчим завданням?

/відповіді учнів/

У. Робота з текстом для переказу

« Рідні  краєвиди »  Дмитро Чередниченко

Читання  тексту  вчитетем

Бесіда за змістом тексту

- Чи дійсно текст художнього стилю?

- Який тип мовлення використав автор?

- Визначте тему і основну думку.

- Розставте у правильній послідовності заголовки мікротем.

/колективно/

1.Навколо невимовна краса.

2.Високий білолист озолотився.

3.Метелики-сережки.

4.У лісі все барвисте.

5.Осіннє поле.

6.Радість і смуток бабиного літа.

- Це і буде план нашого тексту. Запишіть його у зошит.

- Назвіть  і  запишіть художні засоби.

- Як ви гадаєте,яким словами говорить природа?

- Як навчитися розуміти її мову?

- Про яке дерево йдеться у тексті?

- Що зробилося з білолистом?

- Про які метелики йдеться у тексті?

- Як названо у тексті дуб і чому?

- Чому не чутно в полі жайворонка?

- Чим змінюється в полі тиша?

Словникова робота  /випереджувальне завдання/

- Зачитати значення слів  шугати, сновигати

- Близькі чи різні ці слова за значенням?

- Як їх називають?

Прослухування тексту вдруге.

  • Переказ по частинах за планом.

     Осінь чудова пора року. Та чи тільки осінь. Хто вміє бачити красу,той знає, що

Краса живе у всьому

На землі і в небесах

В світлі сонечка ясному

У замріяних лісах

У степу,на хлібній ниві,

Там,де пташка п’є росу…

І щоб були ви щасливі,

Вчіться бачити красу.

Вчіться слухати і чути пташку в хорі веснянім

І для себе світ відкрити,і себе знайти у нім.

  • Які пори року ми згадали сьогодні?

УІ. Виконання творчих завдань до тексту

       Колективне складання  сенкана до тексту.

УІІ. Домашнє завдання

- Підготуватись до письмового переказу тексту

- Доповнити текст своєю мікротемою  /сенкан,вірш чи розповідь про осінь або іншу пору року/

 

УІІІ. Рефлексія

- Чи зуміли ми зрозуміти  красу слова і природи?

- Чи вдалося вам відчути барви осені?

   Кожна пора року особлива і гарна. Ще трошки і все вкриється зеленню, защебечуть пташки і тоді

Я візьму в весни яскраві фарби

Й розмалюю ними все наше життя.

Світ навколо стане різнобарвним,

І не будем сумувати ти і я.

Так, красою чарівною заворожена,

Я вдихну п’янкий квітковий аромат.

Усмішку весні я подарую,

А вона її поверне устократ.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 січня
Переглядів
327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку