Доповідь "Формування екологічної компетентності дітей з особливими освітніми потребами.".

Про матеріал
Здійснювати формування основ екологічної компетентності у дітей з особливими освітніми проблемами, формувати особистість, яка вміє жити в гармонії з природою, відчувати себе її часткою.
Перегляд файлу

Формування екологічної компетентності дітей з особливими освітніми потребами.

Життя людини тісно пов´язане з природою, яка завжди була для неї джерелом матеріальних і духовних сил. Але сьогодні людство зіткнулось з безліччю проблем,  викликаних споживацьким ставленням людини до природи і пов´язаних з низьким освітнім рівнем населення.

Наукові оцінки глобальної сучасної екологічної ситуації не оптимістичні. Вони змушують замислюватися кожну людину, яка вболіває за майбутнє своїх дітей всієї планети.

Саме  тому так важливо здійснювати формування основ екологічної компетентності у дітей з особливими освітніми проблемами, формувати особистість, яка вміє жити в гармонії з природою, відчувати себе її часткою.

Значення дбайливого ставлення до природи означені в Конституції України, в Державній національній програмі « Освіта», Україна XXӀ століття.

Мета екологічної компетентності полягає в наступному:

  1. Формувати особистість здатну вільно орієнтуватися в природоохоронній

ситуації.

  1. Формувати систему знань про основні чинники розвитку живої та неживої

природи.

  1. Розвивати пізнавальні інтереси та емоційну сферу дітей з особливими

потребами.

  1. Розширювати  уявлення дітей про природоохоронну роботу та застосування її у практичній діяльності.
  2. Виховувати емоційно – позитивне ставлення до природи.

Які форми та методи роботи ми можемо застосовувати для формування екологічної компетентності?

       1.Спостереження – основний метод ознайомлення дітей з природою,

          активна форма  пізнання навколишнього  світу.

      2. Прогулянки –повсякденна  форма роботи, де діти, спостерігаючи,

          знайомляться з тими ознаками об´єктів природи та явищами, які

          відбуваються протягом тривалого часу.

3. Екологічні екскурсії –визначаються в педагогіці як форма і метод

    навчально – виховної роботи, що дозволяють організовувати спостереження

 і вивчення різноманітних предметів і явищ у природних умовах.

Під час  екскурсії діти збирають  природничий матеріал. Така діяльність

завжди цікава дітям і викликає позитивні емоції. Цей матеріал вони потім використовують на уроках праці. Під час екскурсій проводять дидактичну гру, яка закріплює знання учнів. Учитель обов´язково розповідає про об´єкти, які бачили діти під час екскурсії. І останнім елементом є – підведення підсумків.

4.Заняття екологічного змісту:

   заняття – досліди;

   заняття – подорожі.

5.Цікавими для дітей є  створення колажів і плакатів природничого змісту.

    Так діти засвоюють правила природокористування, закріплюють знання,

     отриманні під час занять.

  1. Дидактичні ігри – ( впізнай птаха..).
  2. Ігри природничого напрямку:

Ігри зі снігом ( засвоєння знань про властивості снігу: вологий, ліпиться, не ліпиться, розтає в теплі);

Ігри з водою (знайомити з властивостями води, вчити берегти воду, не забруднювати);

Ігри з піском;

Ігри зі світлом, вітром.

   8.Використання художніх творів природничого змісту: вірші, оповідання,

      прислів´я, загадки, народні прикмети, казки, музичні твори.

  9.Участь в конкурсах «Пізнай свій рідний край».

10. Захист проектів, рефератів.

11. Проведення рейдів з очищення ставків, джерел, лісосмуг.

12. Виставки учнівських робіт, малюнків, творів, віршів, пісень.

13. Проведення дослідів з природничими матеріалами є важливою складовою

частиною екологічної компетентності.

Формування екологічної компетентності безперервний процес, який здійснюється відповідно до віку учнів, обсягу та рівня їх знань та досвіду, психологічних особливостей.

Виховати  людину поза природою неможливо. Гармонійна особистість  народжується лише в гармонії з довкіллям. Ця істина підводить до думки, про те, що екологічне виховання стає можливим тільки за умов грамотного, творчого використання вчителем природи, як фактора виховного впливу.

Література:

С.Кондратенко « Формування екологічної компетентності у дітей молодшого

                                  шкільного віку з порушеннями зору.» Інститут спеціальної

   педагогіки і психології ім. М. Ярмаченка НАПН України.

Г.В. Чорна - викладач кафедри дошкільної та початкової освіти Запорізького

  національного університету

Г. З Скірко – кандидат пед. наук, доцент кафедри дошкільної та початкової

  освіти Запорізького національного університету « Формування

  екологічної компетентності дітей старшого дошкільного віку в

                       різних видах діяльності в природі». 

         

 

 

 

 

       

 

 

docx
Пов’язані теми
Людина і світ, Інші матеріали
Інкл
Додано
7 грудня 2021
Переглядів
771
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку