Розробка ранкової зустрічі на тему "Зима-чарівниця"

Про матеріал
Розробка ранкової зустрічі на тему "Зима-чарівниця" у 3 класі з використанням бесіди,віршів,визначення дат зимових свят,доповіді про зимові свята,збирання пазлів і розфарбовування розмальовок з написом бажань у майстерні Діда Мороза і Снігуроньки.
Перегляд файлу

Ранкова зустріч

Тема: Зима-чарівниця.

Мета: розширити знання учнів про зимові свята; розвивати мовлення, мислення, творчі здібності; збагачувати словниковий запас учнів; виготовити пазли,розмальовки; сприяти вихованню міцної внутрішньої опори людини, що знаходить свій прояв у доброті, чуйності, лагідності; виховувати культуру спілкування, відчувати «єдиний організм» через музику створювати святкову атмосферу уроку, яка впливає на внутрішній стан людини.

Обладнання: презентація, мультфільм,аудіо записи новорічних пісень,прикраси на дошку,слова-відгадки для складання чарівної сніжинки.

 

Хід заняття

Вступна бесіда

-Який сьогодні день?

-Яка пора року?

-Який місяць?

-Яка погода?

-Який стан неба?

-Яка температура повітря?

-Чи є вітер?

-Чим зумовлена така погода?

-Який у вас  настрій?

 

Учениця

Дорога біла стелиться

І краю їй нема.

Сніжок мете. Метелиця.

Прийшла до нас зима.

Льодком тоненьким скована.

Спинилася ріка.

Повита тихим сном вона,

Весняних днів чека.

І ліс дріма.  Безлистною.

Верхівкою поник.

Над ним пісні висвистує

Лиш вітер-сніговик.

- Діти, а ви любите зиму?

 

А чим вам подобається ця пора року?

Згадайте, скільки гарного довкола взимку – блискучі бурульки, ажурні сніжинки, великі і таємничі кучугури білого пухнастого снігу. Казкова краса зими притягує, хвилює, бентежить нашу уяву. А чому ж настає зима?

 Казка.

 Високо-високо, за найвищими хмарами була незвичайна країна, гос-подаркою  якої була мати Природа. Вона посилала на землю до людей своїх діток-доньок. А було їх чотири: Весна, Літо, Осінь, Зима. Кожного разу матінка Природа готувала своїх доньок до подорожі на землю. І коли помахає Осінь останнім своїм жовтим листом і попрощається з нами, приходить  черга зими йти до людей.

- Зимонька, снігуронька, чарівниця – так гарно називають зиму. Вона з’являється зненацька. Все навколо блищить, переливається, іскриться. Мороз скував береги і засклив ставок суцільною дзеркальною шибкою. Зачарований ліс дрімає в білосніжному інеї, таємничі кучугури вкрили поле. Скільки поетів оспівали зимову красу у своїх віршах!

Учні.

Зимова казка

Білий сніг, білий сніг

Заміта стежинки.

На мереживо доріг

Падають сніжинки.

Завірюха – заметіль

І мороз тріскучий.

Снігову метуть кружіль

На високій кручі.

Вітерець – жартівник

Віхолу здіймає,

А  Мороз – чарівник

Наче сріблом грає.

Позаносив білий сніг

У лісах ялинки.

У казковім наче сні

Все навколо взимку. ( В. Басюк)

 

Зима

Вийшли вранці ми.

Дивне місто проти сонця!

Всі взолочені віконця...

Ні, такої ще зими не стрічали ми.

Проти сонця дим, проти зимнього

патлатий, що з труби зверта від хати,

й понад садом молодим тане, тане дим…

Ох, яка ж краса! Сад увесь убрався в іній,

Проти сонця він - як синій.

Гілля до землі звиса, - дим же в небеса...

Проти сонця дим,

проти зимнього патлатий, золотисто-рудуватий, -

понад світом молодим тане, тане дим. (П.Тичина)

Вчитель.

-Зима! Кожна людина сприймає цю пору року по-своєму. Для когось

вона холодна, сувора снігова королева, що хоче всіх заморозити. А для

когось - добра фея — чарівниця, яка принесла із собою веселощі,

зимові забави, новорічний маскарад, різдвяні свята, подарунки.

О, яка ж вона, ця загадкова Зима?

Вчитель. А тепер давайте ми спробуємо скласти словникову павутинку до слова “зима” , а допоможуть нам загадки.

Зірка ніжна сніжно-біла,

на рукав мені злетіла.

Поки ніс її сюди,

стала краплею води.   (Сніжинка)

 

Ні в воді не тоне, ні в огні не горить.     (Крига)

Без рук і без фарб вікна розмальовує.    (Мороз)

Рано-вранці увесь світ.

Вбрався в білий оксамит.

А як вітер нападе – оксамит цей упаде.    (Іній)

Текло, текло і лягло під скло, яке це скло?   (Лід)

Ліг на землю вранці ковдрою пухнастою.

Виграє на сонці ниткою сріблястою.  (Сніг).

Росте вона додолу головою,

Росте вона холодною зимою.

А тільки сонечко засяє.

Вона заплаче й помирає.  (Бурулька)

Мірошниця біла-біла,

беручка до свого діла,

сіє, віє,  мете, меле,

 та по землі муку стеле.

Хто ця мірошниця?      (Хуртовина) 

Вчитель.

 А яке зимові свята до нас приходить з настанням зими?

Історичні повідомлення (розповідають підготовлені учні).

      В Україні день святого Миколая здавна був значним і веселим святом. Цього дня для дітлахів пеклося особливе печиво – миколайчики. Темної зимової ночі з 18 на 19 грудня святий Миколай сходить до українських малюків з небес, звідки все бачить і знає, як поводяться діти цілий рік. До хати заходить дверима, але буває і невидимий. Подарунки підкладає завжди під подушку. Часто святого супроводжують світлокрилі янголята, а недалечко купляться й чортики, котрі переконують його, що діти були геть нечемні.

З давніх – давен так ведеться, що всі події, традиції, які відбуваються в країні український народ відображає у піснях.

Прикладом цього є пісня «Ой, хто, хто Миколая любить» (виконує ансамбль «Промінчик», концертмейстер Алла Малиновська)

Який настрій ви отримали? ( святковий, піднесений)

Який характер твору? (величавий, наспівний, радісний)

Перегляд мультфільму «Ой.хто-хто Миколая любить!»

 Різдво Христове — велике християнське свято, день Народження Ісуса Христа.  Ісус  був посланий Богом на землю задля спокутування гріхів і спасіння людства. Пославши свого Сина на землю, Бог-отець намагався показати людству важливість любові, добра, співчуття та взаєморозуміння між людьми. Різдву передує чотиритижневий Різдвяний піст (Пилипівка), з 27 листопада до 6 січня. У цей час виконувалися всі хатні роботи: світлицю білили, прибирали розписами, вивішували найкращі рушники, розкладали килими. Покуття оздоблювали особливо урочисто й прикрашали запаленою свічкою чи лампадою. Тут ставили перший символ усіх трьох зимових свят — дідух. Вранці 7 січня українці йшли до церкви, щоб віддати шану новонародженому Христові. Після закінчення церковної відправи родина знову збиралася на святковий обід, який вже не був пісним, та починалася велика різдвяна гостина.

Усі різдвяні свята супроводжувались колядками – це словесно-музичні твори, які виконуються на Різдво і прославляють господаря та його родину. Термін «колядка» праукраїнського походження. Він походить від імені богині неба Коляди, яка в цей період народжувала Нове Сонце. Колядки – це своєрідні духовні жертви на честь народження Нового божества Світла.

Послухайте, будь ласка у виконанні Галушки Руслана та Гоцяк Злати колядку «Тиха ніч»

Яка по характеру ця колядка? (мелодійна, душевна, спокійна, божественна)

Музичний виступ учениці.

 Святом Василя називають Старий Новий рік і відмічають його 14 січня. Василя Великого вважали покровителем землеробства, і саме тому цього дня основною обрядовою дією було засівання осель збіжжям. Цього дня діти прокидаються дуже рано, бо в них важлива справа — посівати треба. Із самого ранку хлопці набирали в рукавички й кишені зерна (жито, пшеницю, овес) й, дочекавшись закінчення ранкової церковної відправи, починали засівати. Народна традиція велить посівати спочатку в рідній оселі, а вже потім іти до чужих людей. У перший день Нового року дорослі й діти, переважно чоловічої статі, ходили від хати до хати, символічно засіваючи хлібні зерна і бажаючи господарям щастя, здоров'я, щедрого врожаю. 

 Водохреща - хрещення Іваном Хрестителем Ісуса Христа на річці Йордан. В цей день у всіх містах і селах святять воду. Віддавна в народі освячену на Водохреща воду вважають своєрідним спасінням від багатьох недуг. Її дають пити тяжкохворим, нею освячують храми, домівки і тварин. Залишається загадкою той факт, що вода з Водохреща не псується, не має запаху і може зберігатися протягом року. Напередодні Водохреща святкується «Голодна кутя», або другий Святий Вечір. Увесь цей день віруючі люди нічого не їдять  постять. Сідають вечеряти, коли вже засяє вечірня зоря. На вечерю подають пісні страви — смажену рибу, вареники з капустою, гречані млинці на олії, кутю та узвар. Після вечері всі кладуть свої ложки в одну миску, а зверху — хлібину, «щоб хліб родився».

На другий день зранку ходять до церкви святити воду. Цією свяченою водою починається трапеза, нею ж кожний господар кропить усіх членів сім'ї, хату, інші будівлі, криниці.             

- Дякую за чудові повідомлення.

- Як ви всі зрозуміли,  ці свята супроводжуються веселими піснями.

Музичний виступ учениці.

 Калейдоскоп інформації.

- Вкотре ми переконуємось, що без музики не можливе життя. Музика супроводжує людину в хвилини радості і горя. І ось на цьому уроці ми намагаємось урізноманітнити, збагатити душевно , духовно цей урок.

- Адже, музика передає внутрішній стан людини. З колисковою матері для немовлят музика входить у наш світ і стає частиною життя. Без музики не обходиться жодний захід, жодне свято. Характер п’єси впливає на внутрішній стан людини. Музика впливає на почуття людини через мелодію. Вона примушує радіти і плакати, допомагає пережити горе, вилікувати сердечні рани. Музика здатна об’єднувати людей, і в цьому її найбільша сила.

 

Вчитель. А зараз ми проведемо гру “Майстерня  Діда Мороза і Снігуроньки” (складання пазлів,розфарбовування розмальовок).

Підсумок заняття

-Який у вас настрій?

-Що ви чекаєте від зими?

-Бажаю вам веселих свят!

docx
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку