План-конспект виховного заходу
Клас: 3
Тема: Булінг.
Мета: актуалізувати та розширювати теоретичні знання про булінг та як протидіяти
йому; візуалізувати проблему психологічного скривдження; розвивати
спостережливість за відносинами між людьми; вчити допомогати морально
скривдженим.
Форма заняття: гра-бесіда.
Обладнання: надруковані чоловічки, слова до них, аркуш паперу, відео, пам’ятки.
Література: https://www.youtube.com/watch?v=Icx7hBWeULM
Хід заняття
(30-35 хв.)
Всі сідайте тихо, діти,
Обіцяйте не шуміти,
На уроці не дрімати,
А старанно працювати.
Кожна людина має почуття та емоції. Саме почуття і є однією з ознак, які відрізняють людину від тварини. Але в школі іноді стається так, що хтось комусь не подобається і він починає ображати, принижувати, цькувати. Зараз розкриємо тему нашого уроку. Вона складається лише з одного, але можливо невідомого вам слова. Тому, розв’яжімо кросворд!
|
|
|
|
1. |
Д |
О |
Б |
Р |
О |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
У |
С |
М |
І |
Ш |
К |
А |
|
|
|
|
|
|
3. |
С |
Л |
А |
Б |
К |
І |
С |
Т |
Ь |
|
|
|
|
4. |
С |
М |
І |
Х |
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
У |
В |
А |
Ж |
Н |
І |
С |
Т |
Ь |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Г |
Н |
І |
В |
|
|
|
|
Молодці, справилися з завданням, нумо прочитаємо це слово – БУЛІНГ.
Як ви думаєте, що означає це слово? Що вам перше спадає на думку? *Діти називають свої варіанти*
У вас цікаві думки. Булінг – це агресивна та вкрай неприємна поведінка однієї дитини або групи дітей по відношенню до іншої дитини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним тиском. Дитину систематично дражнять образливим для неї чином, навмисно не приймають у колектив, залякують, шантажують або навіть б'ють.
Чи припустима така поведінка взагалі? *ні*
Погодьтеся, ніхто не хотів би терпіти в свою адресу цькування, образи або навіть фізичне скривдження.
Вам же боляче, коли вас вдаряють, щипають? *так*
А як ви думаєте, чи може бути боляче від слова? Може воно завдати ще більшого болю, ніж удар? *діти відповідають, що боляче, інколи навіть більше від слова, ніж від удару*
Пам’ятайте, що після удару синець заживає і від нього не залишається сліду, а слід від слова залишається в душі назавжди.
Діти, що в мене в руках? *Діти кажуть, що аркуш паперу*
Правильно. А давайте уявимо, що це людська душа? Починайте обзивати цей листочок усілякими образливими словами (Поганий, некрасивий, гидкий, дурний, непотрібний). *Я у цей момент зіжмакую папір, поки він не перетвориться в комок*
Ось це душа після поганих та образливих слів. *Починаю розгортати папір, всіляко його вирівнюючи*
Вдалося аркуш повернути до булого варіанту? Що сталося з душею? *діти відповідають *
Так от і людська душа не зможе повернутися до булого варіанту – вона вже скривджена. Тож завжди думайте перед тим, як щось сказати, обдумуйте, чи не буде вашому адресату боляче та образливо.
Зараз ви переглянете коротке відео про булінг.
*Діти дивляться мультик* https://www.youtube.com/watch?v=Icx7hBWeULM
Як саме проявився булінг? *Їжачка, новенького, в класі ніхто не приймав, ігнорували, не хотіли гратися з ним, бо він не такий як вони – колючий*
Як почувався Їжачок? *погано, пригнічено*
Йому хтось захотів допомогти? Хто? *Білочка*
Що вона зробила хорошого? *підговорила однокласників зробити Їжачку подарунок на свято*
Навіщо вони подарували ті м’які подушечки? *щоб Їжачок зміг з усіма дружити та гратися і не колотися*
Отже, діти, навіть ігнорування може стати булінгом, бо воно образливе. Кожна людина заслуговує друзів та хорошого ставлення до себе. Старайтеся не залишати нікого поза дружніми стосунками та допомагати один одному.
*Усім учням роздаються вирізані фігурки дітей, на яких написані скривджуючі слова та вчинки. Діти повинні наклеїти на їх місце завчасно вирізані «лікувальні» слова*
Усім потрібно знати як допомогти скривдженій людині, якщо її вже образили словесно або навіть фізично. Зараз ви бачите перед собою дітей, тобто паперові фігурки, які стали жертвами булінгу. На них написані ті самі дії, які лишили болючі сліди на душі та тілі. Давайте ми спробуємо їх полікувати.
Перед вами є хороші лікувальні слова, якими можна перекрити чужу образу. Давайте разом наклеїмо ці папірці на нашу людину.
*Діти клеять папірці*
Підніміть та покажіть, будь ласка, що у вас вийшло. Молодці!
*кілька дітей зачитують що вони наклеїли*
Діти, таким чином, якщо ви будете допомагати скривдженому такими словами та вчинками, то йому стане легше, ви зробите дуже добру справу – підлікуєте чиюсь душу.
А от що робити, якщо ви стали жертвою булінгу? Найголовніше – це не мовчати. Про це треба говорити. Я роздам на згадку пам’ятку, якою ви зможете скористатися у випадку булінгу по відношенню до себе. *роздаю пам’ятки кожному*
Подивіться що тут написано. Прочитайте, будь ласка. *кілька дітей по черзі читають пункти пам’ятки*
Покладіть своїх чоловічків та пам’ятки у щоденники, аби не загубити.
Любі діти! Ви всі знаєте, що ображати не можна нікого, що поважати потрібно абсолютно всіх. Якщо ви стали свідком булінгу, то потрібно втрутитися в конфлікт та без агресії, спокійно допомогти припинити погані та образливі вчинки. Але якщо ви опинилися в такій ситуації, що вас дуже часто ображають та принижують, то ні в якому разі не мовчіть та скористайтеся пам’яткою, яку я вам дала!
Додаток