«Доповідь: "Формування компетентностей в галузі природничих наук шляхом організації дослідницької діяльності учнів»

Про матеріал
В доповіді міститься цікавий насичений матеріал. Дослідницька орієнтація концентрує в собі інноваційний підхід до навчального процесу, в якому метою навчання є розвиток в учнів можливості опановувати новий досвід.
Перегляд файлу

 

Доповідь на тему: «Формування компетентностей в галузі природничих наук шляхом організації дослідницької діяльності учнів»

 

Виконання дослідницьких робіт у порівнянні з іншими формами навчальної діяльності дозволяє найбільш ефективно й поступово здійснити перехід від традиційного підходу в навчанні до нового, продуктивного навчання. Саме дослідницький підхід у навчанні спрямований на розвиток таких універсальних здібностей і компетенцій учнів, як:

  • здатність до самонавчання;
  • навички орієнтуватися в інформаційних потоках;
  • уміння бачити, усвідомлювати й розв’язувати проблему.

  Дослідницька орієнтація концентрує в собі інноваційний підхід до навчального процесу, в якому метою навчання є розвиток в учнів можливості опановувати новий досвід.

  Навчально-дослідницька діяльність учнів — одна із прогресивних форм навчання в сучасній школі. Вона дозволяє в повній мірі виявити й потім розвивати як інтелектуальні, так і творчі здібності учнів.

 

ОВОЛОДІННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИМИ ВМІННЯМИ Й НАВИЧКАМИ УЧНЯМИ 1 КЛАСУ

 

1. Уміння бачити проблеми:

  • намічає основне в практичному завданні;
  • виділяє наголошений склад;
  • визначає головне в мультфільмі, тексті.

 

2. Уміння ставити питання:

  • відповідає на низку запитань із загальної теми, відповідає на запитання «чому?»;
  • використовує засоби наочності як образну опору.

 

3. Уміння висувати гіпотези: вчиться бачити суперечності й висловлює думки про можливе рішення.

 

4. Уміння давати визначення поняттям:

  • виконує порівняння в одному напрямі (відмінність або схожість);
  • порівнює за формою, розміром, призначенням.

 

5. Уміння класифікувати предмети:

  • класифікує слова в групи за їх змістом;
  • виділяє зайве слово серед групи слів;
  • об’єднує предмети в групи за спільною ознакою.

 

6. Розвиток умінь спостерігати:

  • виділяє зовнішні ознаки знайомих предметів, явищ;
  • для полегшення розуміння визначень використовує наочність;
  • знаходить відмінності й подібності;
  • знаходить помилки в малюнках.

Організація дослідницької діяльності з предмету «Я досліджую світ»

Змінилася філософія навчання. Сьогодні ми ставимо за мету не наповнювати учня великою кількістю знань, а вчимо застосовувати їх на практиці. Навчання приносить радість дитині. Вивільнилось більше часу  для досліджень, творчості та рухової активності. Першокласники навчаються по новому,  опановують знання та навички через діяльність.

У шестирічному віці діти сприймають світ цілісно і штучний поділ на предмети їм не дуже зрозумілий. Тому серед основних нововведень Нової української школи – запровадження  інтегрованого курсу “Я досліджую світ» – це дослідницький тип навчання. Тобто діти самі мають відчути, ЯК щось зробити: їм не просто кажуть, що, наприклад, цукор розчиняється у воді. Вони мають узяти цукор, кинути у воду й самі переконатися, що він таки розчиняється. Не просто послухати, а побачити, зрозуміти! Це, власне, не просто знання, а компетенція, яку можна використовувати на практиці.

В класi  був проведений   урок з iнтегрованого курсу ” Я дослiджую свiт”. Тема уроку: “Способи пiзнання”. Урок почався з ранкового кола, де учнi емоцiйно налаштувалися та привiталися рiзними мовами свiту один з одним. Надзвичайно було цiкаво дiтям працювати в групах, де вони проводили дослiди з грунтом, виконували аплiкацiю, проводили роботу з медia-файлами та з’єднували органи чуття з вiдповiдними картинками. Загалом урок був динамiчним, учнi узагальнили свої знання з даної теми завдяки практичнiй дiяльностi. Здивував розкутістю учнів, щирими посмішками, відвертими відповідями. А все тому, що більшу частину уроку учні працювали в   групах, дивилися в обличчя одне одному, тож дитина бачила навпроти себе ОЧІ ДРУЗІВ, а не спину однокласника попереду. Справжній тиждень – «Мої друзі»!
Дослухаймося до відчуттів дітей – вони знають щось таке, про що ми з вами й не здогадуємося)))

Учитися і досліджувати для дітей є природним. Інтегрований курс «Я досліджую світ» засновано на комплексному підході. Навчання розглядається через  призму  цілісної картини світу, а не ділиться на окремі дисципліни.  Це приносить  дітям радість через діяльність, сучасні методи та педагогіку партнерства. Інтегровані заняття цікаві. А все, що цікаве, добре йде дітям.

Сьогодні вже недостатньо забезпечити оволодіння школярами сумою знань, важливіше навчити «хотіти вчитися». Хочеться, щоб діти були мандрівниками, відкривачами і творцями в цьому світі.

«LEGO – гра по-новому, навчання по – іншому в освітньому просторі нової української школи»

Ми прагнемо побудувати майбутнє, де навчання через гру дасть можливість дітям розкрити свій творчий потенціал і навчить їх вчитися протягом життя

 

Гра – це іскра, що запалює вогник допитливості і любові до знань.

В.Сухомлинський

Конструктор LEGO є освітнім ресурсом ХХІ століття і однією зі складових STEM-технологій. Адже дитина, яка здатна конструктивно мислити, швидко вирішувати логічні завдання, вміє працювати у команді, може приймати нестандартні рішення, стане конкурентоспроможною особистістю та зможе реалізувати свій потенціал у реаліях сучасного життя.

Здавалося б, що можна зробити із 6 цеглинками, а це цілий політ фантазії. «Шість цеглинок» – це технологія навчання, яка допоможе учням  тренувати пам’ять, розвивати моторику і творчо мислити. Через гру вони зможуть навчитися, наприклад, таким умінням як вирішення проблемних завдань. Але це  не ігри заради ігор, а вправи на розвиток мислення, вміння працювати в команді та комунікувати один з одним. Завдяки таким наборам діти вчаться і формують предметні і ключові компетентності на більш високому рівні.

LEGO дозволяє дітям вчитися, граючись і навчатись у  грі. Саме головне – це надати дітям можливість “проживання” цікавого для них матеріалу. Дізнаючись щось нове, діти навчаються виражати своє ставлення до того, що відбувається. Конструюючи, вони занурюються в організовану дорослими ситуацію. В ході навчальної діяльності діти стають будівельниками, архітекторами, лікарями, водіями, фермерами , граючись вони вигадують і втілюють в життя свої ідеї.

В процесі діяльності розв’язуються різні задачі: психологічні, розвивальні, пізнавальні. Подорожуючи, діти допомагають своїм друзям, визволяють героїв з біди, дізнаються цікавих фактів тощо. Готуючись до подорожі, діти конструюють, вчать вірші, працюють за схемами. При цьому у дітей розвивається творча уява, комунікативні якості, допитливість. Знання, які отримують діти є актуальними, необхідними для них. А цікавий матеріал засвоюється легко і назавжди.LEGO –  це світ фантазій для першокласників НУШ!

Визначення власних емоцій, руховий масаж цеглинками, «Уважний світлофор», сенсорні вправи, складання неіснуючої тварини, розвиток зв‘язного мовлення та критичного мислення… І ВСЕ ЦЕ за допомогою LEGO!!! Придумувати щось нове з однотипних цеглинок – це так цікаво)))

Lapbook “Лепбук – це цікаво!”

Існує багато прийомів і новітніх освітніх методів, які доречно використовувати. Один із таких – метод Lapbook. У сучасній українській школі лепбук тільки-но набуває поширеності. І не дарма! Адже у такий спосіб можна опановувати нові знання, у яскравих формах творчо структуруючи нову інформацію. Як і будь-яка технологія, лепбук реалізовує навчальні, розвивальні та виховні завдання.

Мабуть, вам неодноразово на очі потрапляли графічні піксельні коди, які розміщують на рекламних буклетах, у  транспорті, на вітринах чи у супермаркетах. А ми вже впевнені, що такі зображення надають безліч можливостей, у навчальному процесі.

Використання QR-кодів дозволяє урізноманітнити навчальний процес, збільшити зацікавленість школярів до навчання, а для нас, вчителів, стає зручною формою організації навчального процесу.

Звернімо увагу на новий підручник української мови, а чи не цікаво щодня вивчати нову тему, застосовуючи новітні технології. Адже кожна дитина стає більш зацікавленою, коли є можливість вивчати матеріал, використовуючи свій мобільний телефон, за допомогою якого вона може зчитати QR — код.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
31 березня 2020
Переглядів
789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку