Доповідь. Методи навчання як фактори успішної реалізації компетентнісного підходу

Про матеріал
Доповідь у вигляді презентації для виступу на методичних об'єднаннях з трудового навчання. Тема: Методи навчання як фактори успішної реалізації компетентнісного підходу
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МЕТОДИ НАВЧАННЯ ЯК ФАКТОРИ УСПІШНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУПідготувала Учитель трудового навчання Комунального закладу «Первомайський ліцей №6 Первомайської міської ради Харківської області» Ревенко Вікторія Олександрівна

Номер слайду 2

Творчість – це не сума знань, а особлива спрямованість інтелекту,особливий зв’язок між інтелектуальним життям особистості і прояви її сил в активній діяльності. В. Сухомлинський. Важливим фактором успішної реалізації компетентнісного підходу в навчанні, зокрема, навчанні трудового навчання, технологій, є добір ефективних методів, прийомів навчання і форм організації навчальної діяльності. Метод навчання — це спосіб взаємної діяльності вчителя й учнів, спрямований на розв’язання навчально-виховних завдань.

Номер слайду 3

Компетентнісно орієнтоване навчання трудового навчання вимагає застосування методів, які передбачають активну діяльність учнів. До таких належать:— продуктивні (сформовані предметні компетентності застосовують у технологічній практиці);— евристичні або частково-пошукові (окремі елементи нових компетентностей учень набуває завдяки розв’язанню практично зорієнтованих завдань);— проблемні (учень усвідомлює практичну проблему і знаходить шляхи її розв’язання);— інтерактивні (активна взаємодія всіх учнів, під час якої кожний школяр осмислює свою діяльність, відчуває свою успішність).

Номер слайду 4

Остання група методів чи не найбільше відповідає вимогам компетентнісно-орієнтованого навчання, оскільки організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, які сприяють формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери співробітництва, взаємодії.

Номер слайду 5

Щоб здивуватися, потрібна мить, а щоб зробити дивовижну річ, потрібні роки терпіння і наполегливої праці. До. ГельвеційІнтерактивні методи сприяють розвитку здібностей кожної особистості, дають можливість кожній дитині продемонструвати свої навчальні досягнення в конкретних ситуаціях, порівнювати свій рівень розвитку з іншими учасниками навчального процесу.

Номер слайду 6

Однак використання інтерактивних методів у школі потребує від учителя ретельного попереднього аналізу на предмет доступності й доцільності застосування в тих чи інших класах, а також прогнозування результатів. Ураховувати при цьому потрібно той фактор, що використання інтерактивних методів потребує від учнів певної предметної підготовки, яку необхідно проаналізувати, оцінити й у перспективі розвивати.  

Номер слайду 7

Використання інтерактивних методів можливе за умови готовності учнів до виконання тих розумових і практичних дій, які передбачає той чи інший метод. Над формуванням такої готовності педагог повинен працювати заздалегідь.

Номер слайду 8

Розглянемо детальніше використання інтерактивних методів Інтерактивні технології - це різновид активних методів навчання. Найбільш відомі форми інтерактивних методів –«незакінчені речення», «велике коло», «акваріум», «мозковий штурм», «дебати», «мікрофон», «подорожі», «аукціон», «реклама», «конференція», рольові імітаційні ігри, робота в парах та групах з подальшою презентацією та захистом проекту. Наприклад, на уроці «Поняття про метод фантазування. Проектування виробу методом фантазування» можна використати інтерактивний метод «Незакінчені речення» .

Номер слайду 9

Метод «Незакінчені речення»: Створювати нові, цікаві речі людям допомагає... (фантазія)Метод фантазування потрібний людям для того, щоб... (створити нові форми на основі вже відомого, баченого)Дизайнер створює нову форму об’єкта,… (фантазуючи)

Номер слайду 10

Метод «Мозковий штурм»Підготувати здобувачів освіти до сприйняття матеріалу, налаштувати на розв’язання поставлених завдань-побудова викройки виробу, за допомогою інтерактивної технології «мозковий штурм». Спробуйте заплющити очі і пригадати все, що ви пов’язуєте зі словом «Викрійка».

Номер слайду 11

Метод «Очікування»: Учням пропонується записати очікування від даного заняття.

Номер слайду 12

Метод «Мікрофон»: Що відбувалось протягом заняття? Що сподобалось (не сподобалось) і чому? Якою була ваша особиста участь? Зауваження і побажання: учителю, собі, класу. Чи користуєтеся ви речами (удома, у школі), які б відповідали формулі КОРИСТЬ + ЗРУЧНІСТЬ + КРАСА?

Номер слайду 13

Метод «Інформаційне гроно»При вивченні теми «Найпростіші види мережок. Технологія виготовлення мережок «одинарний прутик» та «подвійний прутик»» пропонуємо дітям скласти інформаційне гроно : «Що означає - мережка»

Номер слайду 14

Метод «Знайди помилку»Учням пропонується знайти неправильне твердження. Пряма гладь — двостороння, лічильна. Коса гладь — одностороння, вільна. Стібки косої гладі кладуть під кутом 90° до ниток основи. Стібки гладі покладені впритул один до одного. Стібки гладі кладуть через дві нитки тканини. Лічильну гладь використовують для вишивання рослинного орнаменту.

Номер слайду 15

Гра, як засіб навчання Ігрові технології є однією з унікальних форм навчання, яка дозволяє зробити цікавим і захоплюючим не лише роботу учнів на творчо-пошуковому рівні, але і буденні кроки по вивченню різноманітних технологій. На уроках трудового навчання організація ігор допомогає моделювати творчий процес, створює сприятливі умови для розвитку творчих здібностей учнів, розвиває інтерес до самостійних досліджень.

Номер слайду 16

Гра «вгору — вниз» до теми «Поняття про технологію» 5 клас. Гравці утворюють півколо за кілька кроків від ведучого. Він починає називати «елементи технології». Якщо названо предмет праці (тісто, тканина, папір, металева заготовка тощо), діти піднімаються на носки і тягнуть руки вгору. А якщо називають засоби праці (швейна машина, молоток, голка, ножиці, спиці), всі учасники гри сідають і опускають руки. Той, хто зробив дві помилки, вибуває з гри. Ведучий не лише сам називає елементи технології, а й сам виконує рухи, іноді навмисно помиляючись. Ті, хто неуважний і копіює дії ведучого, швидко вибуває з гри. Гра може продовжуватися 2—3 хв, після чого її можна повторити, але називати вже треба розмічальний і контрольно-вимірювальний інструмент, ручний та механічний інструмент  тощо.

Номер слайду 17

Гра «Знайди за описом» , тема уроку «Види конструкційних матеріалів» 6 клас. Треба знайти серед інструментів та матеріалів ті, що відповідають опису. Наприклад: утворена в процесі прядіння , скручування (пряжа) основна властивість прозорість, крихкість та щільність (скло) виготовляють одяг, взуття, спортивні товари, меблі (тканина) виготовляють скручуванням пряжі (нитки).

Номер слайду 18

Гра « Знайди помилки» до теми «Матеріали та інструменти для в’язання», 7 клас. Учням пропонується знайти помилку у тексті, доцільно підбирати тексти, що визначають структуру чи правила певного технологічного процесу. Наприклад:ознаки, за якими можна визначити пряжу: нитки, одержані в процесі зв’язування з натуральних і хімічних волокон, з’єднаних скручуванням або склеюванням ; пряжу розрізняють за переплетенням, системою прядіння, способом виготовлення, напрямком скручування, оздобленням і забарвленням, призначенням; синтетичними називають волокна, вироблені з  матеріалів тваринного походження .

Номер слайду 19

Гра «Найкраща швачка», 8 клас, тема уроку «Обробка низу виробу». Гра проводиться з метою активізації навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти. Під час гри учасники змагаються у швидкості, майстерності, охайності виконання завдання.

Номер слайду 20

Гра «Символ професії», 9 клас. Учням показують малюнок із зображенням знайомого предмета. Треба назвати професії, які цей предмет символізує. Наприклад: швейна машина (швачка, кравець); лінійка та циркуль (конструктор); дерева та кущі (ландшафтний дизайнер), макет літака (пілот), тарілка та ложка (кухар).

Номер слайду 21

Висновки. Освіта ХХІ століття – це освіта для людини. ЇЇ стрижень – виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, яка уміє використовувати набуті знання і уміння для творчого розв’язання проблем, критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни. Таку особистість може виховати тільки творчий вчитель. Сьогодні затребувані ті вчителі, які володіють педагогічною технологією та крокують нога в ногу з сучасністю. Отже, модель сучасного педагога передбачає готовність до використання нових технологій, здатність постійно навчатись і бути в постійному творчому пошуку. Давня мудрість говорить: «Хто стоїть на місці, той відстає». А хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не зупинятися, досягнувши вершини, а підійматися вище. У цьому й полягає основна місія сучасного учителя.

Номер слайду 22

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Додано
6 червня 2022
Переглядів
473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку