Вчитель початкових класів
Хромчихіна О. О.
Доповідь на тему
«Структура та особливості STEM-уроку.
Стан впровадження STEM-технологій в школі»
"Ми живемо в світі, який не розбитий на дисципліни:
це світ включає в себе прояви кількох областей досліджень (науки)
фактично акумульованих через обставини повсякденного життя..“
Jonathan W. Gerlach,
консультант зі STEM-навчання
Наступним етапом створення уроку є визначення навичок за STEM-напрямками.
S – Досліджуючи проблему з клумбою, учні обов’язково звертаються до основ біології: їм необхідно з’ясувати які рослини доцільно висадити на клумбу. А для цього учні повинні опрацювати теми «Однолітні та багатолітні декоративні рослини».
Т – потрібно починати з тих технологій, які учитель використовує на уроках. В 4 класі на інформатиці учні працюють з програмою Tuxpoint. Отож, проектувати дизайн клумби вони будуть саме в цьому графічному редакторі.
Е – за допомогою програми дітям необхідно спроектувати декілька макетів дизайну клумби.
М – учням потрібно вирахувати площу клумби, знаючи лише загальну довжину та ширину подвір’я. Окрім цього, необхідно визначити оптимальну форму клумби.
5. Яким же чином правильно структурувати STEM-урок? Структурні елементи STEM – уроку:
6. І. Організація учнів до уроку. Вчитель перевіряє підготовку школярів до уроку, сприяє організації уваги учнів (привітання, побажання хорошого настрою).
7. ІІ. Зіткнення учнів з проблемою й висловлення первинних гіпотез. Вчитель пропонує проблемну ситуацію, яка може ґрунтуватися на здивуванні або пов'язана з інтелектуальним утрудненням. В даному випадку нами було проведений аналіз конкретної ситуації (Як прикрасити території школи). Доцільно на цьому етапі використовувати метод сторітелінгу або відповідь на поставлене проблемне питання (Чи можливо здійснити навколосвітню подорож за 80 днів? (за однойменним твором Жуль Верна).
Роботу можна організувати декількома способами. З учнями 1-2 класів доцільно працювати одночасно з усіма, підводячи до потрібних висновків. А от для старших учнів краще організувати співпрацю в групах або мікрогрупах. Такі групи можуть бути як стаціонарними, так і мобільними для раціональнішого опрацювання матеріалу. В нашому випадку математики разом зі своїми результатами приєдналися до інженерів. Між етапами роботи потрібно обов’язково робити «хвилинки обміну результатами роботи». Таким чином учні різних груп будуть мати можливість використовувати наробки інших та коригувати свої власні. Відбувається взаємообмін думками, що і є ознакою спільної роботи.
12. VI. Обговорення гіпотез. Загальний висновок. Наші учні розробили 2 макета : квадратної та круглої форми. Для обрання найкращої скористалися методом складання суперечностей (розв’язування винахідницьких задач). Підсумки можуть буди й в інших формах: побудова структурно-логічних схем, скайбінгів, кластерів (урок «Чому Україну називають годувальницею?»), спілкування «питання-відповідь».
Важливо, що STEM – уроки доцільніше проводити як уроки закріплення знань. Адже учням необхідно вміти швидко застосувати на практиці набуті знання. Ще однією корисною порадою є чітке регламентування часу на кожному етапі уроку. Для того щоб передбачити можливі недоліки під час уроку, пропонуємо складати структуру у вигляді таблиці.
Структура уроку |
Діяльність учнів |
STEM-освіта змінить долю наших дітей!
Тож допоможемо їм разом!!!