Доповідь на тему «Застосування інноваційних технологій на уроках інформатики»

Про матеріал
Доповідь на тему «Застосування інноваційних технологій на уроках інформатики»
Перегляд файлу

Доповідь на тему

«Застосування інноваційних технологій на уроках інформатики»

Учитель математики та інформатики

Западинської ЗОШ І-ІІІ ступенів

  Ковалюк Мар'яна Іванівна

 

           За останні десятиліття освіта значно змінилася і ми все частіше чуємо фразу «педагогічні інновації».

          Слово «інновація» походить від латинського inovatis, що в перекладі означає «оновлення, новинка, родзинка».  Педагогічна інновація - це зміни, спрямовані на поліпшення розвитку, виховання і навчання.

           Інноваційні технології - це педагогічні технології нового покоління:

  • ІКТ або мультимедіа - технології; 
  • інтерактивні технології; 
  • проектна технологія, метод проектів; 
  • дослідницька технологія або технологія проведення навчальних досліджень;
  • веб-квести, кейс-технології (наприклад, метод кейс-стаді), інтернет-уроки, уроки із застосуванням Інтернет-технології тощо.

           У зв'язку з розвитком електронної освіти серед сучасних педагогічних технологій, більший інтерес викликали технології з використанням мережі Інтернет, тим більше, що предмет інформатики нерозривно пов'язаний з комп'ютерною технікою та електронними ресурсами. Сучасна освіта передбачає значне розширення ролі інформаційних технологій як ефективного засобу саморозвитку, самовдосконалення та самоосвіти учнів. Уміння знаходити і збирати інформацію, перевіряти її достовірність - перший крок на шляху до самостійної роботи з інформаційними джерелами, до самостійного створення особистісно значимої інформації. 

             Для навчання інформатики та ІКТ необхідно поєднувати використання різноманітних педагогічних технологій з вимогами  навчальних програм. Це стало можливим з розвитком мережі Інтернет, яка дає можливість пересилати необхідну кількість даних з одного кінця світу в інший, вільно спілкуватися з іншими користувачами мережі в on-line режимі та розміщувати інформацію на Інтернет-сайтах, роблячи їх доступними для всіх бажаючих.

              Уроки, побудовані із застосуванням інноваційних освітніх технологій, дозволяють сформувати у школярів такі навички, які дають можливість використовувати їх при подальшому навчанні і в подальшому житті.

          В якості технічної підтримки, крім мультимедійних презентацій, можна використовувати фрагменти електронних підручників, мультимедійні енциклопедії, інтернет-ресурси освітнього призначення.  Все більше стало проводитися дистанційних олімпіад з різних предметів, що, безсумнівно, тільки збільшує інтерес учнів до навчання.

         У зв'язку з розвитком електронної освіти серед сучасних педагогічних технологій, більший інтерес викликають технології з використанням мережі Інтернет, тим більше що предмет інформатики нерозривно пов'язаний з комп'ютерною технікою та електронними ресурсами.

        Вебінар - це слово-неологізм, один з видів веб-конференції, і він має свої особливості.  Наприклад, під час веб-конференції кожен з учасників знаходиться біля свого комп'ютера, і зв'язок, як правило, односторонній.  Технологія вебінарів дозволяє організувати двосторонній зв'язок в ході доповіді в режимі реального час. У слухачів можуть виникати питання, які найчастіше задають через чат або за допомогою веб-камери, при цьому тривалість вебінару не більше 1-2 годин.

        Висновки.

      По-перше, на відміну від традиційної технології, інноваційні орієнтовані на результат, а не на процес.  Головне в таких технологіях - досягнення певного (звичайно, інноваційного, тобто нового в порівнянні з традиційним результатом) результату.

      По-друге, метою реалізації інноваційних технологій є не накопичення учнем знань, а вміння застосувати їх у практичній діяльності.

       По-третє, відмінність інноваційних технологій полягає в способі отримання знань в освітньому процесі - це діяльнісний підхід.  Знання дитина отримує не в процесі заучування теорії, правил, а в процесі діяльності по досягненню мети уроку, яка їй цікава.

         По-четверте, інноваційні технології створюють умови для реалізації діяльності дітей по досягненню ними знань. 

         По-п'яте, інноваційні технології змінюють суть співпраці вчителя і учня на уроці.  Учитель виступає як організатор чи модератор уроку.  Його роль на уроці - консультанта, експерта або куратора.

         По-шосте, інноваційні технології - це технології особистісно орієнтовані, тобто спрямовані на особистісний розвиток, орієнтований на особистість кожного конкретного учня.

          Іншими словами, це педагогічні технології, що створюють умови на уроці або у позаурочній діяльності для навчання кожного окремо взятого учня з урахуванням його особистісних особливостей.

          По-сьоме, інноваційні технології враховують факт соціалізації дітей в процесі навчання і після закінчення школи.  Саме тому в їх арсеналі є прийоми і методи формування комунікативних навичок і навичок та умінь роботи в парі, групі, колективі, команді.

          У сучасній школі застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) на уроці стає дуже поширеним явищем.  І правильне використання в навчальному процесі комп'ютера, який є найвищим технічним засобом навчання, дозволяє здійснювати навчальний процес в нових умовах, коли вчитель перестає бути єдиним джерелом інформації для учнів.  У цьому вчителю допоможе і нове сучасне технічне обладнання. Наприклад, інтерактивна дошка, яка змінить крейдяні і маркерні дошки.

1

 

docx
Додано
21 листопада 2019
Переглядів
2968
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку