Доповідь на тему
«Застосування інноваційних технологій на уроках інформатики»
Учитель математики та інформатики
Западинської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Ковалюк Мар'яна Іванівна
За останні десятиліття освіта значно змінилася і ми все частіше чуємо фразу «педагогічні інновації».
Слово «інновація» походить від латинського inovatis, що в перекладі означає «оновлення, новинка, родзинка». Педагогічна інновація - це зміни, спрямовані на поліпшення розвитку, виховання і навчання.
Інноваційні технології - це педагогічні технології нового покоління:
У зв'язку з розвитком електронної освіти серед сучасних педагогічних технологій, більший інтерес викликали технології з використанням мережі Інтернет, тим більше, що предмет інформатики нерозривно пов'язаний з комп'ютерною технікою та електронними ресурсами. Сучасна освіта передбачає значне розширення ролі інформаційних технологій як ефективного засобу саморозвитку, самовдосконалення та самоосвіти учнів. Уміння знаходити і збирати інформацію, перевіряти її достовірність - перший крок на шляху до самостійної роботи з інформаційними джерелами, до самостійного створення особистісно значимої інформації.
Для навчання інформатики та ІКТ необхідно поєднувати використання різноманітних педагогічних технологій з вимогами навчальних програм. Це стало можливим з розвитком мережі Інтернет, яка дає можливість пересилати необхідну кількість даних з одного кінця світу в інший, вільно спілкуватися з іншими користувачами мережі в on-line режимі та розміщувати інформацію на Інтернет-сайтах, роблячи їх доступними для всіх бажаючих.
Уроки, побудовані із застосуванням інноваційних освітніх технологій, дозволяють сформувати у школярів такі навички, які дають можливість використовувати їх при подальшому навчанні і в подальшому житті.
В якості технічної підтримки, крім мультимедійних презентацій, можна використовувати фрагменти електронних підручників, мультимедійні енциклопедії, інтернет-ресурси освітнього призначення. Все більше стало проводитися дистанційних олімпіад з різних предметів, що, безсумнівно, тільки збільшує інтерес учнів до навчання.
У зв'язку з розвитком електронної освіти серед сучасних педагогічних технологій, більший інтерес викликають технології з використанням мережі Інтернет, тим більше що предмет інформатики нерозривно пов'язаний з комп'ютерною технікою та електронними ресурсами.
Вебінар - це слово-неологізм, один з видів веб-конференції, і він має свої особливості. Наприклад, під час веб-конференції кожен з учасників знаходиться біля свого комп'ютера, і зв'язок, як правило, односторонній. Технологія вебінарів дозволяє організувати двосторонній зв'язок в ході доповіді в режимі реального час. У слухачів можуть виникати питання, які найчастіше задають через чат або за допомогою веб-камери, при цьому тривалість вебінару не більше 1-2 годин.
Висновки.
По-перше, на відміну від традиційної технології, інноваційні орієнтовані на результат, а не на процес. Головне в таких технологіях - досягнення певного (звичайно, інноваційного, тобто нового в порівнянні з традиційним результатом) результату.
По-друге, метою реалізації інноваційних технологій є не накопичення учнем знань, а вміння застосувати їх у практичній діяльності.
По-третє, відмінність інноваційних технологій полягає в способі отримання знань в освітньому процесі - це діяльнісний підхід. Знання дитина отримує не в процесі заучування теорії, правил, а в процесі діяльності по досягненню мети уроку, яка їй цікава.
По-четверте, інноваційні технології створюють умови для реалізації діяльності дітей по досягненню ними знань.
По-п'яте, інноваційні технології змінюють суть співпраці вчителя і учня на уроці. Учитель виступає як організатор чи модератор уроку. Його роль на уроці - консультанта, експерта або куратора.
По-шосте, інноваційні технології - це технології особистісно орієнтовані, тобто спрямовані на особистісний розвиток, орієнтований на особистість кожного конкретного учня.
Іншими словами, це педагогічні технології, що створюють умови на уроці або у позаурочній діяльності для навчання кожного окремо взятого учня з урахуванням його особистісних особливостей.
По-сьоме, інноваційні технології враховують факт соціалізації дітей в процесі навчання і після закінчення школи. Саме тому в їх арсеналі є прийоми і методи формування комунікативних навичок і навичок та умінь роботи в парі, групі, колективі, команді.
У сучасній школі застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) на уроці стає дуже поширеним явищем. І правильне використання в навчальному процесі комп'ютера, який є найвищим технічним засобом навчання, дозволяє здійснювати навчальний процес в нових умовах, коли вчитель перестає бути єдиним джерелом інформації для учнів. У цьому вчителю допоможе і нове сучасне технічне обладнання. Наприклад, інтерактивна дошка, яка змінить крейдяні і маркерні дошки.
1