Часто буває, що не завжди вистачає часу чи можливостей оцінити роботу кожного учня на уроці, аби кожен отримав «свою» оцінку. Особливо це складно зробити з великою кількістю учнів.
В мене 2-3 роки тому виникла ідея (може для декого стара як світ, а для мене, ще молодого спеціаліста, як промінь сонця), використати для оцінювання незвичний метод «ігровий».
Оцінювання діяльності учнів
у ігровій формі на уроках математики
Автор: Лукичова Н.С.
Часто буває, що не завжди вистачає часу чи можливостей оцінити роботу кожного учня на уроці, аби кожен отримав «свою» оцінку. Особливо це складно зробити з великою кількістю учнів.
В мене 2-3 роки тому виникла ідея (може для декого стара як світ, а для мене, ще молодого спеціаліста, як промінь сонця), використати для оцінювання незвичний метод «ігровий».
В якомусь предметному журналі («Математика в школах України» номера нажаль не пам’ятаю ), побачила схожу методу самооцінювання учнів. Я вирішила «вдосконалити» її, адже «гріх» не скористатись тим, що вона використовується на уроках математики.
Так і з’явилась незвична система оцінювання. Перші картки придбала на 5 учнів з «математики для малюків», пізніше вже самостійно, виготовляла з картону та кольорового паперу (це не складно). Спершу така система планувалась лише для 5-6 класів, адже здавалось, вони саме у такому віці, коли ігрові форми будуть найцікавішими. «Апробація» пройшла на ура! Дітям сподобалось і ми почали доволі часто (на уроках розв’язування вправ, де доречні різні форми роботи та їх комбінування) використовувати картки самооцінювання. Діти згодом вже могли без «шпаргалок» самостійно оцінити свою роботу, вони знали яка форма діяльності в них продуктивніша. Кожен був задоволений своєю оцінкою. Це переросло в таке «змагання», що не залишалось жодного незадіяного учня. Вони так колекціонували ці фігурки, наче вони були медалями. Самі не помічаючи того, вони почали в «гонитві» краще готуватись, активніше працювати, й в мене, іншим разом, не вистачало для них завдань!
Старшокласники, коли помітили такі зміни, теж захотіли долучитись до «нестандарту». І що ви думаєте? 9 та 11 класи були жвавішими ніж малюки.
Звичайно таку методу не використаєш на кожному уроці, але час від часу, давайте своїм дітям трохи динамічності, самостійності та позитивних емоцій. Запаліть в них іскру любові до математики …
Доречно та показово виглядає під час відкритих уроків, змагань чи позакласних заходах.
P.S. Всі матеріали додаються.