Урок. «Знаходження значень виразів на всі арифметичні дії. Задачі на зустрічний рух.»

Про матеріал

Мета. Закріплювати вміння знаходити значення виразів на сумісні дії. Вчити учнів розв'язувати задачі на зустрічний рух. Розвивати обчислювальні навички, обґрунтовувати вибір дії, логічне мислення.

Формувати у дітей прийоми розумової діяльності – спостережливість, увагу.

Створити умови для активної співпраці учнів з учителем на уроці.

Виховувати пошану до традицій українського народу, прагнення вивчати народні символи України.

Перегляд файлу

 

Урок математики у 4 класі

 

Тема: Знаходження значень виразів на всі арифметичні дії. Задачі на зустрічний рух.

 

Мета. Закріплювати вміння знаходити значення виразів на сумісні дії. Вчити учнів розв’язувати задачі на зустрічний рух. Розвивати обчислювальні навички, обґрунтовувати  вибір дії, логічне мислення.

 Формувати у дітей прийоми розумової діяльності – спостережливість, увагу.

 Створити умови для активної співпраці  учнів з учителем на уроці.

 Виховувати пошану до традицій українського народу, прагнення вивчати народні символи України.

 

І. Організація класу

  Раді ми гостей вітати

  І урок наш розпочати.

  Будемо навчатись гарно.

  Швидко, весело і вправно.

 

ІІ. Оголошення теми і  мети уроку.

Тема нашого уроку “Знаходження значень виразів на всі дії. Задачі на зустрічний рух”.

- Діти, я хочу, щоб ви  удосконалили обчислювальні навички, закріпили вміння розв’язувати вирази, задачі, рівняння.

 А для цього, як  завжди треба бути уважними  і активними на уроці. Це я  очікую від вас.

- А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- Де знадобляться знання, здобуті на уроках математики?

 

Ш . Мотивація

 

- Математика має велике значення в житті людини. Ці занння будуть потрібні не тільки на сьогоднішньому уроці, а й у подальшому вивченні математики та й у житті теж.

 Адже вам доведеться часто обчислювати приклади і задачі під час вирішення  побутових проблем.

- Діти, послухайте загадку і відгадайте, про що піде мова на уроці?

  Що найчарівніше буває,

  Що може душу розбудити?

  Скажіть мені, хто відгадає?

 Ви правильно сказали -  квіти.

  • Хоч за вікном ще зима, я пропоную вам опинитися серед царини пахощів і краси. Давайте спробуємо сплести барвистий віночок із цих квітів.

А щоб вплести квітку в  віночок, треба виконати завдання, яке підготувала кожна квітка.

У давнину віночки на Україні виплітали з різного гілля.

Віночок є частиною українського народного костюма. Він не просто прикраса голови, це оберіг. В ньому є сила, котра  болі знімає і здоровя додає.

 

ІV. Усний рахунок

  • Погляньте на квіти! Яка з них схожа на маленьке сонечко?

( кульбаба)

 Вона відкриває свою голівоньку о 6 годині ранку і до 2 години дня золотиться на сонечку.

 Полічіть, скільки годин її голівка відкрита сонечку?

     ( 14 - 6 = 8 год.) 

 Кульбабка  пропонує нам усний рахунок.

Зараз ми перевіримо ваші усні обчислювальні навички.

 

  1.    25 . 4  20 .10   900 : 100  120: 10  100:2

       + 900 + 600  . 5       + 88        . 6

       - 300    : 800   - 3       - 30      - 160

       : 100    . 7   : 6       : 10              : 20

_______                   _____             ______             ________      ______

       7       7   7   7  7

 

  1. Каліграфічна хвилинка ( 7)

 

  1. “Асоціативний кущ”

- Діти, я  спеціально підібрала ланцюжки прикладів так, щоб відповідь

була 7.

Ми часто використовуємо слово “сім”.

- Згадайте, де воно вам зустрічалося?

Асоціації:  1)  сім нот

  2) 7 днів тижня

  3) 7 кольорів веселки

  4) “Білосніжка і г гномів”

  5) “Вовк та семеро козенят”

       6) “Сім раз відмір, а раз відріж”

  7) “Семеро одного не ждуть”

- А  ще, діти, таким маленьким дівчаткам, як наші, у віночок вплітали 7 квіточок. А дорослим дівчатам 12.

Перший віночок для дитини плела мама. Вплітала туди різні квіти, кожна з них лікувала дитину:

Чорнобривці – від головного болю;

Барвінок – зір розвива;

Ромашка – серце заспокоювала;

Мак – щоб сон був  міцний

 

Гра “Математичні  вузлики”

  • Час перевірити вашу уважність, кмітливість, спостережливість.
  • Щоб дізнатися, яку далі квітку будемо вплітати, виконайте її завдання:

 

Розмістіть числа у порядку зростання

 

 В О Л О Ш К А

 

 Легенда

Волошка - символ  кохання. Про неї  існує багато легенд.

Колись кохали одне одного селянський син Василь і русалка. Але не дійшли згоди, де жити. Василь умовляв залишитися на землі, а русалка кликала на дно озера. А коли зрозуміла, що не зможе вмовити, перетворила коханого на скромну квітку, яка кольором нагадує голубий колір води.

 

V. Робота над виразами.

 

Рано-вранці ця квітка відкриває свої червоні пелюстки. Відкриває о 5 годині ранку, а ховає о 15 годині.

Яка тривалість цвітіння?

  ( 15 -5 =  10 год.)

Мак - хто впізнав цю квітку?

 Настав час перевірити ваші письмолві обчислювальні навички.

  1. Давайте пригадаємо порядок виконання дій у виразах.
  2. Виконання № 614
  3.  

Рефлексія:

- З якою метою ми виконували цю вправу?

 

VІ. Фізкультхвилинка

  • Яку квітку вплітаємо далі, дізнаємось, відгадавши загадку.

Я на сонце дуже схожа –

Золотава, ніжна, гожа.

Я щоранку розцвітаю.

Промінцями всіх вітаю.

Відгадати вам неважко

Що за квітка я?  ( Ромашка)

 

VІІ. Робота над задачами.

  • Відгадайте загадку:

Цвіте синьо, лист зелений.

Квітник прикрашає,

Хоч мороз усе побив,

Її не займає.

( Барвінок)

 

  •    Настав час вдосконалити  ваші вміння розв’язувати задачі на зустрічний рух.
  •     

Мозкова атака

  1. Пригадайте, які величини є в задачах на рух.
  2. Значення яких двох величин треба знати, щоб знайти V ?
  3. Якщо  відомі  v і   t, що знайдемо?
  4. Значення яких двох величин треба знати, щоб знайти t?
  5. Розкажіть правила, як знайти  S, v, t.
  1. Усно ( скласти і розв’язати задачу за схемою)
  2. Письмово № 615
    • Про що йдеться в задачі?
    • Які величини відомі?
    • Що треба знайти?
  • Де на практиці можна застосувати знання S, v, t.?
  • З якою метою ви розв’язували задачі?
  •  

Цікаво! Барвінок був  улюбленою квіткою Великого Кобзаря – Т.Г.Шевченка (77 разів зустрічається в творах  слово “барвінок”)

Вважається, що барвінок щастя приносить.

  1.               Жмутики зілля вішали над дверима, щоб лихе в дім не проникало.
  2.               У барвінку купали немовлят, щоб росли здоровими.
  3.               Використовують і у весільних обрядах : обвивають барвінком коровай
  4.               А ще барвінок- символ пам’яті, вічності. Його садять на могилках, на знак вічної пам’яті про померлих

 

VШ. Робота над рівняннями.

Від цієї квітки  поле нагадує море. Що це за квітка?

  Прокидається вона з першим променем сонця о 7 годині ранку і голубіє до 5 години вечора. Скільки годин радує нас своєю красою,

  ( 17 – 7 = 10 год.)

Завдання: закріпити вміння розвязувати рівняння.

 № 607 ( за варіантами. 3 учні біля дошки)

 

ІХ. Робота в парах

 

  •         Відгадайте загадку

Завдання: повторити, як обчислювати S  і  P

(діти працюють в парах, й пара – біля дошки)

  • Давайте ще раз повторимо правило,  як обчислювати S  і  P.

Діти, де можна застосувати знання про S  і  P?

 

Х. Підсумок

-  Чи подобається вам віночок?

- Чи всі завдання квітів ми могли виконати ?

- Яке завдання сподобалося найбільше?

- Що було складно виконувати?

   Які виникли труднощі ?

  • З якою метою ми виконували вправи?

 

Оцінювання

- Діти, ми досягли  кінцевої мети. Виконали всі завдання. Ваші гарні відповіді свідчать про вашу якісну працю на уроці.

 

Гра Мікрофон

  • Діти, а навіщо земля дарує нам квіти?

( відповіді дітей)

Вчитель. Квіти прикрашають наше життя. Цю красу дає нам природа. Нехай буде їх на землі  більше. Нехай серед них будуть і квіти, вирощені вами, діти.

Ми з  вами господарі природи – то ж збережемо її вроду!

   Любіть природу, діти

   Любіть її красу.

   І сонечко, що світить,

   І блискітку- росу.

 

  Довкілля це прекрасне.

  Бо нам у ньому жить.

  Й бездонне небо ясне.

  І кожну, кожну мить !

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
2573
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку