Мета. Закріплювати вміння знаходити значення виразів на сумісні дії. Вчити учнів розв'язувати задачі на зустрічний рух. Розвивати обчислювальні навички, обґрунтовувати вибір дії, логічне мислення.
Формувати у дітей прийоми розумової діяльності – спостережливість, увагу.
Створити умови для активної співпраці учнів з учителем на уроці.
Виховувати пошану до традицій українського народу, прагнення вивчати народні символи України.
Урок математики у 4 класі
Тема: Знаходження значень виразів на всі арифметичні дії. Задачі на зустрічний рух.
Мета. Закріплювати вміння знаходити значення виразів на сумісні дії. Вчити учнів розв’язувати задачі на зустрічний рух. Розвивати обчислювальні навички, обґрунтовувати вибір дії, логічне мислення.
Формувати у дітей прийоми розумової діяльності – спостережливість, увагу.
Створити умови для активної співпраці учнів з учителем на уроці.
Виховувати пошану до традицій українського народу, прагнення вивчати народні символи України.
І. Організація класу
Раді ми гостей вітати
І урок наш розпочати.
Будемо навчатись гарно.
Швидко, весело і вправно.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Тема нашого уроку “Знаходження значень виразів на всі дії. Задачі на зустрічний рух”.
- Діти, я хочу, щоб ви удосконалили обчислювальні навички, закріпили вміння розв’язувати вирази, задачі, рівняння.
А для цього, як завжди треба бути уважними і активними на уроці. Це я очікую від вас.
- А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
- Де знадобляться знання, здобуті на уроках математики?
Ш . Мотивація
- Математика має велике значення в житті людини. Ці занння будуть потрібні не тільки на сьогоднішньому уроці, а й у подальшому вивченні математики та й у житті теж.
Адже вам доведеться часто обчислювати приклади і задачі під час вирішення побутових проблем.
- Діти, послухайте загадку і відгадайте, про що піде мова на уроці?
Що найчарівніше буває,
Що може душу розбудити?
Скажіть мені, хто відгадає?
Ви правильно сказали - квіти.
А щоб вплести квітку в віночок, треба виконати завдання, яке підготувала кожна квітка.
У давнину віночки на Україні виплітали з різного гілля.
Віночок є частиною українського народного костюма. Він не просто прикраса голови, це оберіг. В ньому є сила, котра болі знімає і здоров’я додає.
ІV. Усний рахунок
( кульбаба)
Вона відкриває свою голівоньку о 6 годині ранку і до 2 години дня золотиться на сонечку.
Полічіть, скільки годин її голівка відкрита сонечку?
( 14 - 6 = 8 год.)
Кульбабка пропонує нам усний рахунок.
Зараз ми перевіримо ваші усні обчислювальні навички.
+ 900 + 600 . 5 + 88 . 6
- 300 : 800 - 3 - 30 - 160
: 100 . 7 : 6 : 10 : 20
_______ _____ ______ ________ ______
7 7 7 7 7
- Діти, я спеціально підібрала ланцюжки прикладів так, щоб відповідь
була 7.
Ми часто використовуємо слово “сім”.
- Згадайте, де воно вам зустрічалося?
Асоціації: 1) сім нот
2) 7 днів тижня
3) 7 кольорів веселки
4) “Білосніжка і г гномів”
5) “Вовк та семеро козенят”
6) “Сім раз відмір, а раз відріж”
7) “Семеро одного не ждуть”
- А ще, діти, таким маленьким дівчаткам, як наші, у віночок вплітали 7 квіточок. А дорослим дівчатам 12.
Перший віночок для дитини плела мама. Вплітала туди різні квіти, кожна з них лікувала дитину:
Чорнобривці – від головного болю;
Барвінок – зір розвива;
Ромашка – серце заспокоювала;
Мак – щоб сон був міцний
Гра “Математичні вузлики”
Розмістіть числа у порядку зростання
В О Л О Ш К А
Легенда
Волошка - символ кохання. Про неї існує багато легенд.
Колись кохали одне одного селянський син Василь і русалка. Але не дійшли згоди, де жити. Василь умовляв залишитися на землі, а русалка кликала на дно озера. А коли зрозуміла, що не зможе вмовити, перетворила коханого на скромну квітку, яка кольором нагадує голубий колір води.
V. Робота над виразами.
Рано-вранці ця квітка відкриває свої червоні пелюстки. Відкриває о 5 годині ранку, а ховає о 15 годині.
Яка тривалість цвітіння?
( 15 -5 = 10 год.)
Мак - хто впізнав цю квітку?
Настав час перевірити ваші письмолві обчислювальні навички.
Рефлексія:
- З якою метою ми виконували цю вправу?
VІ. Фізкультхвилинка
Я на сонце дуже схожа –
Золотава, ніжна, гожа.
Я щоранку розцвітаю.
Промінцями всіх вітаю.
Відгадати вам неважко
Що за квітка я? ( Ромашка)
VІІ. Робота над задачами.
Цвіте синьо, лист зелений.
Квітник прикрашає,
Хоч мороз усе побив,
Її не займає.
( Барвінок)
Мозкова атака
Цікаво! Барвінок був улюбленою квіткою Великого Кобзаря – Т.Г.Шевченка (77 разів зустрічається в творах слово “барвінок”)
Вважається, що барвінок щастя приносить.
VШ. Робота над рівняннями.
Від цієї квітки поле нагадує море. Що це за квітка?
Прокидається вона з першим променем сонця о 7 годині ранку і голубіє до 5 години вечора. Скільки годин радує нас своєю красою,
( 17 – 7 = 10 год.)
Завдання: закріпити вміння розв’язувати рівняння.
№ 607 ( за варіантами. 3 учні біля дошки)
ІХ. Робота в парах
Завдання: повторити, як обчислювати S і P
(діти працюють в парах, й пара – біля дошки)
Діти, де можна застосувати знання про S і P?
Х. Підсумок
- Чи подобається вам віночок?
- Чи всі завдання квітів ми могли виконати ?
- Яке завдання сподобалося найбільше?
- Що було складно виконувати?
Які виникли труднощі ?
Оцінювання
- Діти, ми досягли кінцевої мети. Виконали всі завдання. Ваші гарні відповіді свідчать про вашу якісну працю на уроці.
Гра “Мікрофон”
( відповіді дітей)
Вчитель. Квіти прикрашають наше життя. Цю красу дає нам природа. Нехай буде їх на землі більше. Нехай серед них будуть і квіти, вирощені вами, діти.
Ми з вами господарі природи – то ж збережемо її вроду!
Любіть природу, діти
Любіть її красу.
І сонечко, що світить,
І блискітку- росу.
Довкілля це прекрасне.
Бо нам у ньому жить.
Й бездонне небо ясне.
І кожну, кожну мить !