Доповідь "Поняття психокорекційної програми. Принципи та особливості складання психокорекційних програм"

Про матеріал
Основними видами діяльності практичного психолога є: психологічна просвіта, психологічна профілактика, психологічне консультування, психологічна діагностика, психологічна корекція. Корекційний напрямок роботи психолога - найбільш складний, він потребує спеціальної психологічної підготовки психолога-практика. Психокорекція - система заходів, спрямованих на виправлення недоліків у психології та поведінці людини за допомогою спеціальних засобів психологічного впливу.
Перегляд файлу

image
ПОНЯТТЯ

Основними     видами діяльності      практичного   психолога є:      психологічна просвіта, психологічна профілактика, психологічне консультування, психологічна діагностика, психологічна корекція.

Корекційний напрямок роботи психолога - найбільш складний, він потребує спеціальної психологічної підготовки психолога-практика.

imageПсихокорекція - система заходів, спрямованих на виправлення недоліків у психології та поведінці людини за допомогою спеціальних засобів психологічного впливу

 Основні етапи проходження корекційного напряму:

image розробка програми роботи з клієнтом, image здійснення цієї програми, image контроль за її виконанням.

Психокорекційна програма - це програма, кінцевою метою якої є створення психолого-педагогічних умов для збалансованого розвитку окремих структурних компонентів особистості як цілісності.

imageКорекційна робота повинна здійснюватися як чітко вибудувана діяльність клієнта в контексті його реальних життєвих відноси  і з самим клієнтом по корекції його окремих психологічних утворень, і з умовами його життя, виховання і навчання. При цьому дуже важливо, щоб корекція носила випереджаючий, передбачати характер з метою активного формування того, що повинно бути досягнуто клієнтом в найближчій перспективі відповідно до норм і вимог вікового розвитку і становлення особистості.

ПРИНЦИПИ СКЛАДАННЯ ПСИХОКОРЕУКЦІЙНИХ ПРОГРАМ

image принцип системності корекційних, профілактичних та розвивальних задач image принцип єдності корекції та діагностики image принцип пріоритетності корекції казуального типу image діяльнісний принцип корекції

image принцип урахування вікових, психологічних й індивідуальних особливостей клієнта image принцип програмного навчання

image принцип комплексності методів психологічного впливу

image принцип активного залучення ближнього соціального оточення до участі в корекційній програмі

image принцип опори на різні рівні організації психічних процесів image принцип ускладнення

image урахування об'єму та ступеня різноманітності матеріалу image урахування емоційної складності матеріалу

ПРИНЦИП СИСТЕМНОСТІ КОРЕКЦІЙНИХ, ПРОФІЛАКТИЧНИХ ТА РОЗВИВАЛЬНИХ ЗАДАЧ

imageУ ньому відзеркалюється взаємозв'язок та гетерохронність (неівномірність) розвитку різних сторін особистості людини.

Корекційний рівень задач - виправлення відхилень і порушень розвитку, вирішення складностей розвитку.

Профілактичний

ПРИНЦИП ЄДНОСТІ КОРЕКЦІЇ ТА ДІАГНОСТИКИ

Цей принцип означає цілісність процесу надання психологічної допомоги щодо розвитку клієнта як особистості

imageПерш ніж скласти корекційну програму, була проведена психологічна діагностика дитини. На основі діагностики виявлено недостатній розвиток мислення у дошкільника, що враховувалося під час складання програми. Також у роботу включені ігри з діагностичним характером для визначення розвитку сприйняття у дитини. Після закінчення роботи знову проводиться психологічна діагностика з метою визначення ефективності проведеної роботи з дитиною та для складання подальших рекомендацій.

ПРИНЦИП ПРІОРИТЕТНОСТІ КОРЕКЦІЇ КАЗУАЛЬНОГО ТИПУ

image

Означає, що пріоритетною метою проведення корекційних заходів повинно стати усунення

image
ДІЯЛЬНІСНИЙ ПРИНЦИП КОРЕКЦІЇ

ПРИНЦИП УРАХУВАННЯ ВІКОВИХ, ПСИХОЛОГІЧНИХ Й ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ КЛІЄНТА

imageВін співвідносить вимоги відповідності ходу психічного й особистісного розвитку клієнта до нормативного розвитку з одного боку й визнання факту унікальності й неповторності конкретного шляху розвитку особистості з іншого. Урахування індивідуальних психологічних особливостей особистості дозволяє намітити, у межах вікової ПРИНЦИП ПРОГРАМНОГО НАВЧАННЯ

Представлена програма складається з послідовних і взаємозалежних етапів роботи:

imageОрієнтовний – дає можливість познайомитися з дітьми, встановити контакт з групою і з кожною дитиною в ній.

Корекційний            –

робота, в цьому разі – розвиток і корекція

мислення. Використовуються підібрані ігри та вправи.

Підсумковий             –

підсумків проведеної роботи.

imageПРИНЦИП КОМПЛЕКСНОСТІ МЕТОДІВ ПСИХОЛОГІЧНОГО ВПЛИВУ

ПРИНЦИП АКТИВНОГО ЗАЛУЧЕННЯ БЛИЖНЬОГО СОЦІАЛЬНОГО ОТОЧЕННЯ

ДО УЧАСТІ В КОРЕКЦІЙНІЙ ПРОГРАМІ

imageСистема співвідношень дитини з близькими дорослими, особливості їхніх міжособистісних відносин і спілкування, форми соціальної діяльності, засоби її здійснення є важливим компонентом

впливу

image
ПРИНЦИП ОПОРИ НА РІЗНІ РІВНІ ОРГАНІЗАЦІЇ ПСИХІЧНИХ ПРОЦЕСІВ

image
ПРИНЦИП УСКЛАДНЕННЯ

Кожне         завдання       повинно                     проходити        низку                         етапів:               від

image
УРАХУВАННЯ ОБ'ЄМУ ТА СТУПЕНЯ РІЗНОМАНІТНОСТІ МАТЕРІАЛУ

Під час реалізації корекційної програми необхідно переходити до нового об'єму матеріалу лише після

УРАХУВАННЯ ЕМОЦІЙНОЇ СКЛАДНОСТІ МАТЕРІАЛУ

image

Ігри, завдання, вправи повинні створювати позитивний емоційний фон заняття. Корекційні заняття обов'язково повинні завершуватися на позитивному емоційному

ВИМОГИ ДО СКЛАДАННЯ ПСИХОКОРЕКЦІЙНИХ ПРОГРАМ

1.Виявлення причин порушень психічного розвитку клієнта і обов'язкове проведення діагностичного обстеження з метою вибору правильного напряму в подальшій корекційній роботі

2.Оцінка потенційних можливостей клієнта з метою правильного вибору форм організації корекційної роботи

3.Аналіз соціальної ситуації розвитку клієнта для оцінки сформованих соціальних умов і можливого залучення до участі в корекційних заходах третіх осіб

4.Оцінка особистісних особливостей клієнта з метою вибору відповідних способів мотивації на проведення корекційної роботи, щоб викликати бажання взаємодіяти, зняти тривожність, підвищити впевненість в собі і т. д.

5.Формування мети та завдань корекційної роботи

6.Вибір стратегій та тактик проведення корекційної роботи, методики та техніки корекційної роботи

7.Визначення форм роботи з клієнтом та планування форми участі інших осіб у роботі

8.Визначення часу, необхідного для реалізації корекційної програми, частоти зустрічей з клієнтом

9.Визначення змісту корекційних занять

10.Підготовка необхідного матеріалу та обладнання

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА:

image
1. Осика О.В., Осика К.С. Теорія і практика психокорекційної роботи. Навчальний посібник. - Слов'янськ, 2016. - 111 с. - С. 18-19, 20.

2.Андрушко Я. С. Психокорекція: навч.-метод. посібник / Я. С. Андрушко. – Львів: ЛьвДУВС, 2017. – 212 с. - С. 193-196.

pdf
Додав(-ла)
Флюнт Мар'яна
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
23 квітня
Переглядів
673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку