Доповідь – презентація: Підготувала вчитель фізичної культури І категорії, Зайцівської філії І-ІІ ступенів КОЗО “Кислянська ЗШ І-ІІІ ступенів”Довгопол Марина Іванівна«Розвиток життєвих навичок учнів, спрямованих на збереження життя і зміцнення здоров'я»
Номер слайду 2
Головний скарб життя - здоров'я, і щоб його зберегти, потрібно багато що знати. Авіцена
Номер слайду 3
Фізична культура як складова загальної культури, закладає основи збереження здоров’я та розвитку всіх його складових, використовує комплексний підхід до формування розумових та фізичних якостей і навичок, удосконалює фізичну та психологічну підготовку до активної життєдіяльності, формує пріоритети оздоровчої спрямованості фізичних вправ та забезпечує загальний культурний розвиток особистості.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Традиційно мета шкільної освіти визначалась набором знань, умінь і навичок, якими мав оволодіти школяр. Нині цього вже недостатньо. Соціуму потрібні випускники, готові до подальшої життєдіяльності, здатні практично вирішувати життєві та професійні проблеми. А це залежить не лише від набору знань, умінь і навичок, а й від певних додаткових якостей, інтегрованих характеристик особистості, що мають назву ключові (життєві) компетентності.
Номер слайду 6
Сьогодні шкільна фізична культура виступає як предмет, що створює умови для формування в учнів ціннісних орієнтацій щодо культури здоров’я й здорового способу життя, виховання потреби й звички займатися фізичними та спортивними вправами, прагнення досягти оптимального рівня особистого здоров’я, фізичного розвитку, рухових якостей, морально-вольових рис, характеру та психологічної підготовки до ведення активного життя й професійної діяльності. Тому я обрала проблему «Розвиток життєвих навичок учнів, спрямованих на збереження життя і зміцнення здоров'я»
Номер слайду 7
Актуальність проблеми була викликана наступними чинниками:.
Номер слайду 8
Розвиток життєвих навичок щодо формування здорового способу життя визнано найефективнішим методом формування здорової і просоціально орієнтованої особистості. Основними життєвими навичками (компетентностями), що сприяють здоровому способу життя в учнів є:r
Номер слайду 9
Життєві навички, що сприяють фізичному здоров'ю Навички раціонального харчування. Навички рухової активностіСанітарно - гігієнічні навички. Режим праці та відпочинку
Номер слайду 10
Життєві навички, що сприяють соціальному здоров'ю. Навички ефективного спілкуванняуміння слухатиуміння чітко висловлювати свої думкиуміння відкрито виражати свої почуття, без тривоги й агресіїволодіння невербальними засобами спілкування
Номер слайду 11
Життєві навички, що сприяють духовному та психічному здоров'ю Самоусвідомлення та самооцінка. Аналіз проблем та прийняття рішень. Визначення життєвих цілей і програм. Навички самоконтролю
Номер слайду 12
Мотивація успіху й тренування воліНавички співпереживання. Навички розв'язування конфліктів. Навички спільної діяльності та співробітництва. Навички поведінки в умовах тиску, погроз, дискримінації
Номер слайду 13
Головними проблемами формуванняжиттєвих умінь і навичок дітей є:створення сприятливого середовища для фізичного розвитку особистості;дотримання санітарно-гігієнічних норм під час організації навчально-виховного процесу;забезпечення реалізації для кожної дитини свідомого контролю за власним здоров’ям, набуття нею навичок здорового способу життя;формування сталої мотивації усіх учасників навчально-виховного процесу щодо збереження здоров’я школярів.
Номер слайду 14
У своїй роботі використовую нові форми і методи. Мене зацікавив «Новий формат уроків фізичної культури від «Junior. Z», методика проведення Фан. Ап зарядки, чирлідерство, гра фрізбі, які я вже застосовую на уроках фізкультури, що дало помітні результати. Своїм досвідом я поділюся з колегами.
Номер слайду 15
З власного досвіду, роблю висновок, що всі форми і методи роботи фізичного виховання мають кінцеву мету: сформувати в учнів життєві уміння і навички, спрямовані на збереження життя і зміцнення здоров'я.