1
Прогресивні технології навчання
Одним з найважливіших ознак педагогічної майстерності учителя є рівень розвитку його педагогічної техніки.
Педагогічна техніка-це діяльність вчителя, направлена на організацію різних форм і прийомів навчальної роботи.
Технологічність уроку можлива лише в тому випадку, коли всі освітні завдання з першої до останньої хвилини уроку забезпечені цілим арсеналом прийомів педагогічної техніки.
На мою думку, прийоми та методи , які я впроваджую у своїй роботі, допомагають відійти від стандарту, підштовхнути учня до власного, неповторного, індивідуального, особливого погляду на життя. Тому на уроках української мови та літератури я особливу увагу звертаю на роботу над розвитком креативного мислення. Відомо, що робота розуму – це не тільки створення висновків, але і діяльність уявлення. Сильне, яскраве уявлення – потужний двигун пізнання.
Щоб зацікавити дітей, я намагаюся підбирати технології інтенсивного навчання такі як: нові інформаційні технології, концентроване навчання; метод опор, фреймове структурування, ігрові технології, метод проектів, модульно-рейтингова система.
Фрейм –це стереотип, стандартна ситуація. Дослідження фрейм (від англ. frame — структура, рамка) проблеми передбачає організацію міркування над мовною проблемою за допомогою плану її вирішення. Фрейм проблеми складається, як правило, з основних п’яти частин, логічно пов’язаних між собою:
1) формулювання проблеми;
2) матеріал для спостереження і спонукання до самостійного вирішення проблеми;
3) побудова плану вирішення проблеми;
4) розв’язання проблеми (формулювання рішення або пояснення проблеми);
5) практичне застосування сформульованих теоретичних положень.
Складнопідрядні речення з підрядними обставинними способу та міри й ступеня дії |
||
Диктує тактовні вчинки культура, чуйність, уміння підійти до людини так, щоб не образити, не роздратувати, не завдати болю (А. Коваль). |
Земля така тиха, що аж страшно ходити по ній (М. Гриценко). |
|
Дослідити, яке з речень належить до складнопідрядних з підрядним способу дії, а яке — з підрядним міри й ступеня дії. Чи можна визначити вид підрядних частин лише за запитан- нями? |
||
Спостерігаючи за структурою складнопідрядних речень (що пояснює підрядна частина в головній), з’ясувати закономірність визначення виду складнопідрядних речень з підрядними способу дії, міри і ступеня |
||
Підрядна частина способу дії вказує на спосіб перебігу дії, відповідає на запитання як? яким способом? яким чином?, пояснює дієслово-присудок у головній частині. (як ...). [... вк. сл. так + прис.], (що...). (мов ...). |
Підрядна частина міри й ступеня дії вказує на міру чи ступінь вияву дії, ознаки чи стану голов- ної частини, відповідає на запи- тання якою мірою? наскільки?, уточнює обставину міри і ступе- ня або іменну частину складеного присудка. такий обставина чи (як ...). [... вк. сл. так + іменна части-], (що ...). настільки на присудка (мов...). |
|
Дослідити структуру складнопідрядних речень. Визначити вид підрядних частин, накреслити схеми-моделі. 1. Так стане гірко, що не зміг я перейняти літо хмелем (В. Кор- дун). 2. Цієї миті в очах зблиснуло так, наче не місяць вечірній, а полуденне сонце втопилося в зиниці (О. Аврамчук). |
||
Завдання :
- Придумати назви слотів до певної теми (певною мірою, це є очікувані результати розумової діяльності).
-Заповнити слоти, використовуючи основні й допоміжні матеріали.
- Створити власний словничок скорочень до певної теми, використати під час складання фрейму.
--Дібрати приклади до сформульованих фактів.
-Запропонувати своє бачення способу фреймового представлення теми.
- Обгрунтувати власну позицію щодо означеної проблеми.
- Поставити проблемні питання учневі, який доповідає.
Актуальність методики використання фреймів:
1. Використовуючи фреймові структури, виклад великого об’єму матеріалу подається за декілька хвилин.
2. Уникненя протириччя між необхідністю постійно збільшувати обсяг освітньої інформації й навчальними можливостями учня.
3. Уникнення роздріблення навчального матеріалу.
4. Забезпечення глибокого й міцного засвоєння знань учнями.
Перевага фреймів :
1. Висока ємність .
2. Легко використовуються під час проблемного навчання.
3. Передбачають самостійну роботу учнів
У сучасному світі з великим потоком інформації перед кожним учителем постає проблема засвоєння учнями навчального матеріалу. Вважаю , що застосування інтелект-карт в навчанні школярів може дати величезні позитивні результати, оскільки діти вчаться вибирати, структурувати і запам'ятовувати ключову інформацію, а також відтворювати її в подальшому. Розумові карти допомагають розвивати креативне і критичне мислення, пам'ять і увагу школярів, а також зробити процеси навчання цікавішими і результативнішими.
"Метод інтелект-карт", створений американським ученим і бізнесменом Тоні Бьюзеном ( "mind maps").
Ментальні карти - це зручний інструмент для відображення процесу мислення і структуризації інформації у візуальній формі. Таким чином :
Дослідження-моделювання (робота за варіантами)
Мета завдання — навчити учнів розрізняти прості речення з порівняльними зворотами і складнопідрядні речення з підрядними обставинними порівняльними.
Якщо учень і вчитель ідуть на урок з почуттям любові, добра, поваги, то відбудеться єднання душ, що сприятиме ефективному навчанню й вихованню. Саме з любові і поваги проростає коріння взаєморозуміння, взаємозбагачення, взаємодопомоги