Доповідь "Прогресивні технології навчання"

Про матеріал
Щоб зацікавити дітей, я намагаюся підбирати технології інтенсивного навчання такі як: нові інформаційні технології, концентроване навчання; метод опор, фреймове структурування, ігрові технології, метод проектів, модульно-рейтингова система.
Перегляд файлу

1

 

Прогресивні технології навчання

 Одним з найважливіших ознак педагогічної майстерності учителя є рівень розвитку його педагогічної техніки.

Педагогічна техніка-це діяльність вчителя, направлена на організацію різних форм і прийомів навчальної роботи.

Технологічність уроку можлива лише в тому випадку, коли всі освітні завдання з першої до останньої  хвилини уроку забезпечені цілим арсеналом прийомів педагогічної техніки.

     На мою думку, прийоми та методи , які я впроваджую у своїй роботі, допомагають відійти від стандарту, підштовхнути учня до власного, неповторного, індивідуального, особливого погляду на життя. Тому на уроках української мови та літератури я особливу увагу звертаю на роботу над розвитком креативного мислення. Відомо, що робота розуму – це не тільки створення висновків, але і діяльність уявлення. Сильне, яскраве уявлення – потужний двигун пізнання.

     Щоб зацікавити дітей, я намагаюся  підбирати  технології інтенсивного навчання такі як: нові інформаційні технології, концентроване навчання; метод опор, фреймове структурування, ігрові технології, метод проектів, модульно-рейтингова система.

Фрейм –це стереотип, стандартна ситуація. Дослідження фрейм (від англ. frame — структура, рамка) проблеми передбачає організацію міркування над мовною проблемою за допомогою плану її вирішення. Фрейм проблеми складається, як правило, з основних п’яти частин, логічно пов’язаних між собою:

1) формулювання проблеми;

2) матеріал для спостереження і спонукання до самостійного вирішення проблеми;

3) побудова плану вирішення проблеми;

4) розв’язання проблеми (формулювання рішення або пояснення проблеми);

5) практичне застосування сформульованих теоретичних положень.

Складнопідрядні речення з підрядними обставинними способу

та міри й ступеня дії

Диктує тактовні вчинки

культура, чуйність, уміння

підійти до людини так, щоб

не образити, не роздратувати,

не завдати болю (А. Коваль).

Земля така тиха, що аж страшно ходити по ній (М. Гриценко).

Дослідити, яке з речень належить до складнопідрядних

з підрядним способу дії, а яке — з підрядним міри й ступеня

дії. Чи можна визначити вид підрядних частин лише за запитан-

нями?

Спостерігаючи за структурою складнопідрядних речень (що пояснює підрядна частина в головній), з’ясувати закономірність

визначення виду складнопідрядних речень з підрядними способу

дії, міри і ступеня

Підрядна частина способу дії

вказує на спосіб перебігу дії,

відповідає на запитання як?

яким способом? яким чином?,

пояснює дієслово-присудок

у головній частині.

(як ...).

[... вк. сл. так + прис.], (що...).

(мов ...).

Підрядна частина міри й ступеня

дії вказує на міру чи ступінь

вияву дії, ознаки чи стану голов-

ної частини, відповідає на запи-

тання якою мірою? наскільки?,

уточнює обставину міри і ступе-

ня або іменну частину складеного присудка.

такий обставина чи (як ...).

[... вк. сл. так + іменна части-], (що ...). настільки на присудка (мов...).

Дослідити структуру складнопідрядних речень. Визначити вид

підрядних частин, накреслити схеми-моделі.

1. Так стане гірко, що не зміг я перейняти літо хмелем (В. Кор-

дун). 2. Цієї миті в очах зблиснуло так, наче не місяць вечірній,

а полуденне сонце втопилося в зиниці (О. Аврамчук).

Завдання :

-  Придумати назви слотів до певної теми (певною мірою, це є очікувані результати розумової діяльності).

-Заповнити слоти, використовуючи основні й допоміжні матеріали.

- Створити власний словничок скорочень до певної теми, використати під час складання фрейму. 

--Дібрати приклади до сформульованих фактів.

-Запропонувати своє бачення способу фреймового представлення теми.

- Обгрунтувати власну позицію щодо означеної проблеми.

- Поставити проблемні питання учневі, який доповідає.

https://naurok.com.ua/uploads/files/110047/29812/29570_html/images/29812.009.png Актуальність методики використання фреймів:

 1. Використовуючи фреймові структури, виклад великого об’єму матеріалу подається за декілька хвилин.

2. Уникненя протириччя між необхідністю постійно збільшувати обсяг освітньої інформації й навчальними можливостями учня.

3. Уникнення роздріблення навчального матеріалу.

4. Забезпечення глибокого й міцного засвоєння знань учнями.

Перевага фреймів :

1. Висока ємність .

 2. Легко використовуються під час проблемного навчання.

3. Передбачають самостійну роботу учнів

У сучасному світі з великим потоком інформації перед кожним учителем постає проблема засвоєння учнями навчального матеріалу.  Вважаю , що  застосування інтелект-карт в навчанні школярів може дати величезні позитивні результати, оскільки діти вчаться вибирати, структурувати і запам'ятовувати ключову інформацію, а також відтворювати її в подальшому. Розумові карти допомагають розвивати креативне і критичне мислення, пам'ять і увагу школярів, а також зробити процеси навчання цікавішими і результативнішими.

"Метод інтелект-карт", створений американським ученим і бізнесменом Тоні Бьюзеном ( "mind maps").

  Ментальні карти - це зручний інструмент для відображення процесу мислення і структуризації інформації у візуальній формі.  Таким чином :

  •  МК можна використовувати, щоб "застенографувати" ті думки і ідеї, які проносяться в голові, коли ви роздумуєте над яким-небудь завданням.
  •  МК дозволяють так оформити інформацію, що мозок легко її сприйме, бо інформація записана на "мові мозку".
  • МК відображають природний спосіб мислення людського мозку.
  • А як же використовувати інтелект-карти на уроках?.

 

  •     Чому я вважаю можливим використання інтелект-карт на уроках української мови і літератури?
  •      Розумову карту можна описати як асоціативну мережу, що складається з образів і слів.    Адже саме слово є головною одиницею  мови.
  • Учень сам згадує або знаходить слово, що активізує процеси пам'яті і мислення.
  •        Представляючи кожне  поняття у вигляді картинки, він використовує складний ланцюг навичок, характерних як для лівої , так і для правої півкулі мозку. Використання малюнків і образів полегшує розуміння і запам'ятовування .
  •      Будь-яка річ, що постає в уяві незвичайною, барвистою або кумедною, набагато легше запам'ятовується і швидше спливає в розумі, ніж речі банальні й нудні (для цього використовуються різні кольори і малюнки). Саме на цьому і грунтується чудодійна сила розумових карт.
  •     Таким чином, в створенні розумових карт задіяні уява, творче та критичне мислення,  усі види пам'яті: зорова, слухова, механічна, що і  сприяє результативному запам'ятовуванню.
  •  
  • Алгоритм складання інтелект – карти
  • 1. Прочитай уважно правило (текст).
  • 2. Знайди ключові слова, поняття.
  • 3. Запиши їх у середині аркушу.
  • 4. Уважно , вдумливо прочитай записане . Що ти уявляєш? Відчуваєш? Пригадуєш?
  • 5. Запиши поруч слова, які б відтворювали уяву або закодуй в малюнках.
  •  
  •              Я використовую інтелект-карти на своїх уроках для:
  • 1) роботи з лексичним матеріалом: нові слова – терміни, поняття;
  • 2) роботи з граматичним матеріалом  ;
  • 3) роботи з текстовим матеріалом : складання планів переказів текстів , текстів поезій, що необхідно вивчити напамять у вигляді розумових карт ;
  • 4) навчання усного монологічного вислову за допомогою вербальних опор:
  • розумова карта виступає в якості вербальної опори висловлювання.
  •  5 )  ефективно використовувати карти при підготовці до іспиту, оскільки на запам'ятовування і повторення інформації витрачається менше часу, її відтворення стає більш осмисленим.
  • 6)  представлення результатів проектної діяльності: можна  відтворити  у вигляді розумової карти весь процес створення проекту, або тільки результати проекту, нові ідеї і т. інше, а потім під час представлення проекту пояснюється все те, що зображено на карті;
  • 7) під час вивчення  творчості  письменників , поетів можна складати карти , які можуть включати в себе їх основні твори, асоціації до них, рядки з віршів, крилаті вирази, біографію письменників.

 

img030Дослідження-моделювання (робота за варіантами)

Мета завдання — навчити учнів розрізняти прості речення з порівняльними зворотами і складнопідрядні речення з підрядними обставинними порівняльними.

D:\Украинский язык 9 класс\Картинки вырезаные\29-1.jpg

Якщо учень і вчитель ідуть на урок з почуттям любові, добра, поваги, то відбудеться єднання душ, що сприятиме ефективному навчанню й вихованню. Саме з любові і поваги проростає коріння взаєморозуміння, взаємозбагачення, взаємодопомоги

 

docx
Додано
31 січня 2019
Переглядів
962
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку