Контрольна робота "Орфоепічна норма" Тести

Про матеріал
Контрольна робота "Орфоепічна норма" Тестові завдання 10 клас відповідно до нової програми (Стандарт) 2019 р
Перегляд файлу

Контрольна робота

Орфоепічна норма

Тести

Завдання 1-8 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. Який зі словників регулює правильну вимову звуків, звукосполучень і наголосу в словах?

А Тлумачний;                               В орфоепічний;

Б орфографічний;                        Г діалектизмів.

2. Яке явище впливає на милозвучність української мови?

А Правильне творення слів;

Б чергування у/в, і/й;

В правильний запис слів;

Г чергування [д]/[дж].

3. Позначте рядок слів, у якому наголос падає на перший склад:

А новий, дочка, донька, фартух;

Б завдання, читання, кохання, люблю;

В спина, разом, випадок, олень;

Г арахіс, грошовий, близький, бесіда.

4. Позначте рядок слів, у якому наголос падає на другий склад:

А задовго, далеко, циган, експерт;

Б одинадцять, обмін, ремінь;

В ненависть, грошовий, дихання, вимога;

Г задовго, допізна, експерт, мізерний.

5. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка

А життя, земля, соловей, яблунька

Б єдність, пояснення, юнь, щавель

В зяблик, життєпис, українець, з'єднання.

6. Позначте рядок, у якому правильно подано звуковий запис слів.

А [гоул’убка], [зоузул’а];                   В [голубка], [зозул’а];

Б [гоалубка], [зоазул’а];                      Г [гоул’убка], [зозул’а].

7. Позначте рядок слів, у якому наголос змінює значення слова.

А галка, Галка, за те, зате;                         В поля, замок, кидати;

Б батьків, сестри, помилка;                       Г мука, замок, характерний.

8. Знайдіть варіант, у якому буквосполучення дж, дз передають одну
фонему в межах морфеми:

А. Дзеркало, воджу, надзвуковий;

Б. Кукурудза, віджени, дзвіниця;

В. Бджола, родзинки, засуджений

У завданнях 9-10 треба встановити відповідність. До кожного рядка, позначеного буквою, дібрати відповідник, позначений цифрою.

9. Поєднайте поняття, позначене цифрою, з прикладами, позначеними буквами.

1 Словорозрізнювальний наголос

2 Форморорізнювальний наголос

3Подвійний наголос

4 Зміна значення слова

А Помилка, також

Б Зате, проте

В Замок — замок, атлас — атлас

Г Води — води, викликати — викликати

Д Косьба, боротьба

10. Поєднайте поняття, позначене цифрою, з прикладами, позначеними буквами.

1 Чергування у/в не розрізнює значення слів

2 Чергування у/в розрізнює значення слів

3Порушено чергування у/в

4Порушено чергування і/й

А Вправа — управа, враження — ураження

Б Петро й Йосип

В Вдень — удень, врозліт — урозліт

Г У Одесі відбулася гуморина

Д Брати і сестри

Завдання 11 та 12 — завдання відкритої форми.

11. Запишіть речення, обравши правильний варіант з наведених у дужках:

З древньоруських літописів, легенд, (з, із) героїчних дум та пісень постає (перед, переді) нами та любов, гартована (у, в) битвах (з, із) степовими ордами (Є. Гуцало).

12. Запишіть транскрипцію слів:

Нігті, дьоготь,граєшся,сміється.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Устенко Наталія Володимирівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
15832
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку