Доповідь "Використання різних сучасних методів на уроках математики"

Про матеріал
Використання сторітеллінгу на урока математики. Коли, як і під час вивчення яких тем це доречно.
Перегляд файлу

“Використання різних сучасних методів та прийомів на уроках математики”

Математика - це такий предмет у навчальній програмі, до якого учні, найчастіще, відносяться з побоюванням. Я, як вчитель математики, завжди прагнула довести учням під час моїх уроків, що вивчення математики є не просто сухі числа та формули, його можна  перетворити у пізнавальну подорож, веселу гру, коли все просто та зрозуміло. Саме тому одним із методів, який я використовую на своїх уроках є сторітеллінг.

Сторітеллінг (у перекладі з англійської story означає історія, а telling – розповідати; отже, сторітеллінг – це розповідь історій) – це мистецтво захоплюючої розповіді та передачі за її допомогою необхідної інформації з метою впливу на емоційну, мотиваційну, когнітивну сфери слухача. Ця методика була розроблена та успішно випробувана на особистому досвіді Девідом Армстронгом, головою міжнародної компанії Armstrong International.                                                                                                                                                                        У процесі створення сторітеллінга Девід Армстронг врахував відомий психологічний фактор: історії значно легше сприймаються, вони більш захоплюючі та цікаві, ніж правила або директиви. Після того, як людина вислухала вас, вона починає вам довіряти. Вам же стає значно простіше переконати її у чомусь та мотивувати.                            Сторітеллінгом зацікавлені педагоги та психологи у всьому світі, оскільки пояснення матеріалу у формі розповіді історій розвиває в учнів уяву, логіку та підвищує рівень культурної освіти. Сторітеллінг може бути застосований у будь якому місці та у будь який час. Історії дозволяють розповісти про те, як приймаються рішення та будуються стосунки. Через обмін історіями, вибудовуючи емоційні зв’язки, учні та вчителі створюють правильні й більш якісні взаємостосунки.                                                                                                                Чому  саме такий метод я вважаю ефективним, особливо під час роботи у 5-х та 6-х класах?                                                                                                                                                                         По перше, діти з більшою зацікавленістю слухають  історії, вони сприймають їх краще ніж, наприклад, доповіді. Учень, в своїй свідомості, малює іллюстрацію того, що чує. Герої історії оживають у нього в голові та набувають реальних рис характера, так на багато зручніше запам’ятати інформацію.  Отже, реалізується принцип доступності навчання.                По друге, історія має динаміку.  Діти, в сучасному світі, мають кліпове мислення. Вони дуже швидко втрачають інтерес до той інформації, яка, на їх думку, є не досить цікавою, або важкою до сприйняття. Використовуючи сторітеллінг, вчитель може  впливає на почуття дитини, а це значно підвищує  рівень концентрації уваги. Тому учні можуть уважно слухати викладання навчального матеріалу, сприймаюти його, а потім з легкістю можуть відтворити.              

          

На якому ж етапі вивчення теми з математики краще використовувати метод сторітеллінгу?                                                                                                                                                          Як показала практика, викристовувати історії під час вивчення математики можна на будь якому з єтапів. Як при вивченні нової теми, так і під час закріплення матеріалу. Але, звістно, при вивченні нової теми метод  сторітеллінг застосувати взагалі дуже просто. Варто розуміти, що не кожна тема може стати  історією. Щоб  створити ту історію, яка допоможе учням у вивченні теми треба зробити чи малу роботу. В цілому алгоритм дій буде наступним:

  1. Визначення теми та мети уроку;
  2. Розробка сюжету історії, вибір героїв та основних подій.
  3. Сама історія, яка повинна мати зав’язку, основну частину та розв’язку

В свої історії можна додавати іллюстрацію: презентацію, роздатковий матеріал, інтерактивну вправу. Так історія набуває динамічності, що добре впливає на її сприйняття учнями. Також, можна запропонувати учням самім зробити іллюстрацію до історії та показати героїв саме так, як вони їх собі уявляли.

На своєму прикладі можу сказати, що ті уроки, які проводяться з використанням методу сторітеллінгу були проведені зовсім на іншому рівні для сприйняття учнями інформації, ніж класичні уроки.  Діти  були зацікавленими в отриманні  позитивного результату своєї роботи. Ставали активними на уроці та краще засвоювали матеріал.

 

docx
Додано
24 серпня 2022
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку