Конспект уроку "Турнір юних математиків"

Про матеріал
Конспект уроку "Турнір юних математиків" Цікаві завдання для учнів 6 класу, роздаткові матеріали.
Перегляд файлу

 

 

Тема: «Турнір веселих математиків»

 

 Мета: розвивати у дітей творче мислення і винахідливість при розв’язуванні нестандартних задач, пробудити любов і інтерес до математики.

Обладнання: дошка, картки-завдання.

 

Програма :

 

  •    Привітання команд
  •    Інтелектуальна розминка
  •    Конкурс «Теми»
  •    Конкурс «Швидка лічба»
  •    Конкурс «Анаграма»
  •    Конкурс «Логічне мислення»
  •    Конкурс капітанів
  •    Конкурс «Ребуси».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Позакласний захід з математики

“Турнір кмітливих математиків” в 6 класі 

Проникаючи в зоряні далі,

В таємниці земної кори,

                                                       Математика всіх закликає:

                                                      «Ти, міркуй, фантазуй і твори»

(Будзінська М. І.)

Вступне слово вчителя:

Доброго дня, шановні гості, вболівальники, учасники команд.

Сьогодні у нас відбудуться змагання між командами учнів 6 класу, які покажуть свої знання, ерудицію, кмітливість і вміння мислити.

За ходом змагань спостерігатиме журі (представляє членів журі).

Але журі не лише слідкуватиме за грою команд, але й за поведінкою.

Хто уважний, чемний буде,

Бал команді той здобуде.

А хто буде пустувати,

Думать іншим заважати —

Бал команді буде знятий.

(Результати конкурсів журі фіксує у протоколі — див. Додаток 1).

Привітання (представлення команд).

(Команди презентують назву).

І. Бліц-турнір.

Команди отримують по 8 запитань. Відповідати потрібно чітко та швидко. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

 

 

 

 

 

І команда.

  1.                       Найменше натуральне число (1).
  2.                       Градусна міра прямого кута. (90о).
  3.                       Яку дію позначає риска дробу? (Ділення).
  4.                       Числа, що використовуються для лічби предметів, називаються … (Натуральні).
  5.                       Назвіть дріб, обернений до дробу .
  6.                       Креслярський інструмент, яким можна виміряти градусну міру кута…(транспортир).
  7.                       Чому дорівнює 23. (Всім).
  8.                       Як помножити мішані числа? (Записати їх у вигляді неправильних дробів, а потім скористатися правилом множення дробів).

 

ІІ команда.

  1.                       Чи можна множити на нуль? (Так).
  2.                       Число, що стоїть над рискою дробу? (Чисельник).
  3.                       Два числа, добуток яких дорівнює одиниці називаються … (Взаємно обернені).
  4.                       Число, на яке не можна ділити. (Нуль).
  5.                       Які числа називають цілими? (натуральні, протилежні до натуральних, число нуль)
  6.                       Креслярський інструмент, яким можна виміряти довжину відрізка. (Лінійка).
  7.                       Чому дорівнює 42? (16).
  8.                       Як помножити звичайні дроби? (Чисельник помножити на чисельник, знаменник помножити на знаменник).

ІІ.Конкурс  «Тема».

Ведуча:    Наступний конкурс називається «Тема». Теми, як ви здогадалися, пов’язані з основними розділами математики. Пропоную  4 теми, кожна з яких має 10 запитань, які коштують по 1 балу

Натуральні числа.

1. Яке найменше натуральне число?  (1)

2. Найкоротший місяць року.           (Лютий)

3. Клас, що йде після класу мільйонів.  (Клас мільярдів)

4. Скільки секунд у 1 годині?            (3600)

5. Скільки буде, якщо 10 поділити на його половину?  (2)

6. Квадрат числа 40.                                                           (1600)

7. Що важче 1 кг вугілля чи 1 кг пуху?               (Однакові)

8. Найбільше двоцифрове число, що ділиться на 5.  (95)

9.Добуток 7*8.                                                               (56)

10. Дія, що виконують для знаходження добутку. (Множення)

 

Дробові числа.

1. Дробову риску можна розуміти як знак…       (Ділення)

2. Сота частина числа.                                               (Відсоток)

3. Число, записане над рискою дробу.                 (Чисельник)

4. Дріб, у якого чисельник більший за знаменник.  (Правильний)

5. Який дріб завжди менший за одиницю?          (Правильний)

6.Добуток чисел 13*15*25*0*2                               (0)

7. Чи може частка двох чисел дорівнювати нулю?     (Так)

8. Ділення чисельника та знаменника дробу на їх спільний дільник. 

                                                                                         (Скорочення)

9. Яку частину години становлять 10 хв?                      (1/6 год)

10. Знайди 3% від числа 100.                                           (3)

 

 

Різні питання

1. Результат дії множення.                             (Добуток)

2. Скільки кілограмів має 1 центнер?         (100кг)

3. Число 10 у квадраті.                                  (100)

4. У назві якого птаха сорок однакових букв?  (Сорока)

5. Найменше трицифрове число                      (100)

6. Найкоротший місяць року.                     (Лютий)

7. Число, на яке не можна ділити.                       (0)

8. Перше бажання героїні казки О.Пушкіна «Казка про рибака та рибку».

                                 (Корито)

9. Число, що йде за числом 999 999.            (1 000 000)

10. У будинку 5 кімнат. Із однієї зробили дві. Скільки стало кімнат?  (6)

 

Сюрприз

1. Над річкою летіли 1 голуб, 1щука, 2 синиці, 2 стрижі, 5 чайок.

Скільки птахів летіло?                      (10)

 

2. До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм – 4.

Скільки дітей ішло до школи?       (5)

3. На даху 7 горобців. Кішка впіймала та з'їла одного. Скільки горобців залишилося?                                                                                          (Жодного)

4. Два батька і два сини впіймали 3 карасі, кожен по одному. Як це може бути?

                 (дід, син, внук)

5. Скільки крокодилів живе у Дніпрі?                                         (Жодного)

6. Які числівники є у пісні про Марусю, чорняву дівчину?    (Раз, два, три)

7. Про скільки троянд співає А.Пугачова?                               (Мільйон)

8. Яка з кухонних речей літає у космосі?                                          (Тарілка)

9. Що позначає у математиці тире?                                           («Мінус»)

10. Для чого у математиці вживається кома?  

                                                                     (Відділяє цілу частину дробу від дробової)

 

ІІІ. «Швидка лічба».

Хто швидше справиться із завданнями.

          

Визначити знаки: «+» «-» «-»

 

Дивлячись на числа, викинути зайве, та сказати

14, 21, 28, 37, 42, 49(37, не ділиться на7).

24, 30, 36, 42, 48, 56(56,не ділиться на6).

За кожен правильно розв’язаний приклад — 1 бал.

Завдання: див. Додаток 2.

 ІV. «Анаграма»

Прочитати слова. За правильну відповідь 1 бал.


І команда

МАПРЯ (ПРЯМА)

ЧОТКА (ТОЧКА)

ДАРОХ (ХОРДА)

БДІР (ДРІБ)

САТЧАК (ЧАСТКА)

ІІ команда

ЗОКДРІВІ (ВІДРІЗОК)

ЛОЧИС (ЧИСЛО)

РУКГ (КРУГ)

ДІРСАУ (РАДІУС)

РАВАДКТ (КВАДРАТ)


Конкурс Художників

Математики – талановиті люди. Щоб бути математиком, потрібно мати неабиякі здібності і в малюванні. Отже, конкурс має назву „Художник”. З кожної команди я запрошую по 1 учаснику, завдання: лівою рукою намалювати коло, а правою – одночасно – трикутник. Максимальна кількість балів – 3.

Логічне мислення

Командам потрібно розв’язати завдання за одну хвилину. Якщо якась із команд розв’язала раніше, то піднімає сигнальну паличку і відповідає, якщо відповідь неправильна, то право відповідати отримує наступна команда. За правильну відповідь команда отримує

 1 бал.

Завдання:

  1.                       Кожен з семи братів має по одній сестрі. Скільки дітей в родині? (8 дітей).
  2.                       Двоє учнів грали в шахи 2 години. Скільки часу грав кожен учень? (2 год).
  3.                       Який знак потрібно поставити між двома двійками, щоб одержати число більше за 2, але менше за 3? (Кóму).
  4.                       На подвір’ї ходили вівці та кури, разом у них 14 ніг. Скільки було овець та курей, якщо всього було 5 голів? (2 вівці та 3 курки).

 

Умова 1 завдання

       Математик, опинившись випадково в невеличкому мiстечку i бажаючи хоч як-небудь провести час, вирiшив пiдстригтися. В мiстечку було лише 2 майстра (у кожного своя перукарня). Заглянувши до одного майстра, математик побачив, що господар недбало пiдстрижений. В салонi другого майстра було iдеально чисто, а власник його бездоганно акуратно пiдстрижений. Подумавши, математик вiдправився стригтись до першого перукаря. Пояснiть причину дивного, на перший погляд, рiшення математика.

Конкурс капітанів

 

  1. Двоє хлопців грали в теніс 1 годину.

        Скільки часу грав кожний?

                                                                                 1 год

  1. Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг.

       Скільки він буде важити, якщо стане на дві ноги?  

                                                                                   5 кг

3.    Про яке число йдеться “ні риба, ні м’ясо” ?                                                         

                                                                                   0 або 1

  1. Кришка столу має 4 кути. Один з них відпиляли.

        Скільки кутів стало?                              

                                                                                                    5

5.    В одній сім'ї  троє братів, у кожного з них

        є сестра. Скільки дітей в сім'ї?  4

                                                                          

6.    Книжка коштує 20 грн і ще половину

        книжки. Скільки коштує книжка?

                                                                                             40 грн

7.    Яку геометричну фігуру вивчає покарана

       дитина?

                      

  1. Горіло 5 свічок, дві згасли. Скільки свічок

       залишилося?       

                                                                                            2                                                                                

  1. Два  батька  і  два  сини зловили  3  зайці,  причому

       кожному з них  дісталося по  одному  зайцю.  Як це

       могло статися? 

      

                                           Їх було троє: дідусь, його син і онук

10.   Коваль підкував трійку коней. Скільки підков

        йому припало зробити?                                                         

                                                                                                                 12

11.    Олег їхав  на  велосипеді  в село.  Назустріч

        йому рухались  2  вантажівки і  1  автобус.

       Скільки всього транспорту направлялося

       до села?              1

  1. Які геометричні фігури дружать з  сонцем?

 

                                                                    Промені

За 1 хвилину знайти 29 чисел.

 

Команди повинні вписати в порожні клітин­ки слова так, щоб збігалися перша та остання літери.

Максимальна оцінка — 7  балів. За кожне правильно вписане  слово – 1 бал

Завдання для  команд

 

С

 

М

 

 

 

 

 

 

П

 

 

С

 

 

 

 

 

П

 

 

 

А

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

Р

 

 

 

В

 

 

 

 

 

А

 

 

В

 

 

 

 

 

 

К

 

З

 

 

 

 

 

 

 

К

 

Відповідь. Сім, плюс, пряма, гектар, вершина, відсоток, знаменник.

 

Ведучий:  Поки журі будуть підраховувати бали, для визначення 3 найрозумніших учнів сьогоднішньої гри, я пропоную конкурс для вболівальників, який має назву «Лічи не помилися». Слід провести лічбу від 1 до 30. Замість чисел, кратних 3, вимовляти «От так я!»

 

 

                                                                        

 

Х. Підбиття підсумків турніру.

За хвилиною – хвилина

Ось і грі прийшов кінець.

Тож покаже нам рахунок:

Хто сьогодні молодець!

Всі команди добре грали,

Хоч без досвіду гравці.

Відповіді показали,

що усі ви молодці.  Тепер, журі, за Вами слово.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І команда

МАПРЯ

ЧОТКА

ДАРОХ

БДІР

САТЧАК

ІІ команда

ЗОКДРІВІ

ЛОЧИС

РУКГ

ДІРСАУ

РАВАДКТ

 

 

 

 

 

 

ПРОТОКОЛ

№ п/п

Конкурси

 

 

1.

Привітання

 

 

2.

Розминка

 

 

3.

Теми

 

 

4.

Швидка лічба

 

 

5.

Анаграма

 

 

6.

Логічне мислення

 

 

7.

Конкурс капітанів

 

 

8.

Ребуси

 

 

 

Поведінка

 

 

Усього:

 

 

Місце:

 

 

 

 

 

 

 

С

 

М

 

 

 

 

 

 

П

 

 

С

 

 

 

 

 

П

 

 

 

А

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

Р

 

 

 

В

 

 

 

 

 

А

 

 

В

 

 

 

 

 

 

К

 

З

 

 

 

 

 

 

 

К

 

С

 

М

 

 

 

 

 

 

П

 

 

С

 

 

 

 

 

П

 

 

 

А

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

Р

 

 

 

В

 

 

 

 

 

А

 

 

В

 

 

 

 

 

 

К

 

З

 

 

 

 

 

 

 

К

 

 

ПРОТОКОЛ

№ п/п

Конкурси

 

 

1.

Привітання

 

 

2.

Розминка

 

 

3.

Теми

 

 

4.

Швидка лічба

 

 

5.

Анаграма

 

 

6.

Логічне мислення

 

 

7.

Конкурс капітанів

 

 

8.

Ребуси

 

 

 

Поведінка

 

 

Усього:

 

 

Місце:

 

 

 

 

 

 

 

ПРОТОКОЛ

№ п/п

Конкурси

 

 

1.

Привітання

 

 

2.

Розминка

 

 

3.

Теми

 

 

4.

Швидка лічба

 

 

5.

Анаграма

 

 

6.

Логічне мислення

 

 

7.

Конкурс капітанів

 

 

8.

Ребуси

 

 

 

Поведінка

 

 

Усього:

 

 

Місце:

 

 

 

 

 

 

ПРОТОКОЛ

№ п/п

Конкурси

 

 

1.

Привітання

 

 

2.

Розминка

 

 

3.

Теми

 

 

4.

Швидка лічба

 

 

5.

Анаграма

 

 

6.

Логічне мислення

 

 

7.

Конкурс капітанів

 

 

8.

Ребуси

 

 

 

Поведінка

 

 

Усього:

 

 

Місце:

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
1 вересня 2022
Переглядів
561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку