Доповідь "ВПЛИВ МУЗИКИ НА ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ"

Про матеріал
Доповідь "ВПЛИВ МУЗИКИ НА ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ" .Заняття музикою позитивно впливає на дітей з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

ВПЛИВ МУЗИКИ НА ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Мета доповіді:

показати, як заняття музикою позитивно впливають на дітей з особливими освітніми потребами.

Навчання в музичній школі (закладах мистецької освіти) допомагає дітям з особливими освітніми потребами в розвитку музичних здібностей. корекції поведінкових особливостей, розвитку навичок спілкування та інтеграції в суспільство.

Актуальність даної теми полягає в тому, що умови сучасності спонукають викладачів закладів мистецької освіти шукати нові методи, прийоми та форми роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Новизна полягає в тому, що напрямок роботи з такими дітьми в мистецьких школах, недостатньо розвинений. Хоча, як показав власний досвід (в практиці було два учня з особливими освітніми потребами), такі учні можуть досягати високих результатів навчання. В моєму класі Бойко Євген і Колесник Оксана  неодноразово ставали лауреатами міжнародних, всеукраїнських, обласних і шкільних конкурсів. Вони часто брали участь у різноманітних шкільних і позашкільних заходах: концертах, лекціях, відкритих уроках, майстер класах, фестивалях тощо.

Зараз наша держава націлена на інтеграцію таких дітей у суспільство, тому викладачі мають поповнювати свої знання, набувати вміння і навички для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Мета даної доповіді – показати, що навчання в музичній школі є потужним навчальним, розвивальним та коригувальним процесом.

Ми бачимо, що в наш час в музичній педагогіці, будуть відбуватися зміни, в зв’язку з тим, що до мистецьких шкіл приходять діти, які раніше не вчилися, в своїй більшості. Наша держава анонсувала зміни в системі, яка складалася не одне десятиріччя і налічує більше ста років існування. Педагогічна мистецька більшість згодна, що світ змінюється, діти зараз інші, ніж були 20, 30, 40, 50 років потому. Тому викладачам потрібно змінювати підходи та інструменти впливу, щоб досягати сьогодні ефективного навчального результату. Звичайно, ж зміни повинні базуватися на досвіді минулих поколінь та вивченні досвіду інших країн.

На індивідуальних заняттях по спеціальності з особливою дитиною відбувається процес міжособистісного спілкування, в якому викладач, використовуючи індивідуальний підхід, розвиває музичні здібності учня.

Завдяки музичним практикам, таким як імпровізація, спів, композиція, прослуховування, обговорення музики, викладач допомагає дитині з особливими потребами в досягненні слідуючих цілей:

  • активізації пізнавальних процесів;
  • розвиток моторики;
  • емоційного розвитку;
  • закріплення набутих навичок спілкування.
  •  

Навчання в закладах мистецької освіти (грі на музичному інструменті) сприяє:

  •  естетичному і художньо-емоційному розвитку дитини,:
  •  внутрішній, або міжособистіснїй інтеграції і, відповідно, більш високій якості життя.                                                                                                                 

Заняття музикою розвивають у дітей з особливими освітніми потребами:

  •  концентрацію уваги;
  •  вміння підкорятися певним правила;
  •  чекати своєї черги;
  •  адаптують до колективу та оточуючого світу.

Викладач музичної школи до якого прийшла навчатися дитина з особливими освітніми потребами, повинен підвищувати свій рівень компетентностей з даної теми, щоб вміло стимулювати розвиток дитини, допомагати їй у формуванні особистості, розвиває пам’ять ( за допомогою розвитку музичної пам’яті, наприклад, на уроках по спеціальності). і спостережливість. Заняття музикою розвивають міжпівкульні зв’язки та орієнтацію в просторі.

Кожен викладач повинен допомогти своїм учням стати кращими, розкутішими, розумнішими, талановитішими. Публічні виступи добре впливають на самооцінку учня. Гра в ансамблі, або оркестрі, колективне музикування – це особливий інструмент впливу на людину. Часто випускники нашої школи, ще декілька років, із задоволенням, відвідують заняття з колективного музикування, бо це дає наснагу та енергію.

Висновок

Музика – надзвичайно потужний інструмент, і наше завдання – охопити музикуванням якомога більше дітей для того, щоб формувати зрілу особистість та коригувати особливості розвитку. Світ музики чарівний та казковий, він творить дива, і українські діти мають право активно жити та творити в цьому світі.

 

Література

 

1. Гриньова В. С. Музикотерапія як складова здоров’язбережувальної технології виховання студентської молоді. Витоки педагогічної майстерності : зб. наук. праць. Полтав. нац. пед. ун-т ім. В. Г. Короленка. Полтава, 2015. Вип. 16. С. 20–28.

2. Музыкальная терапия в развитии ребенка: вебсайт: URL: https://ru.childdevelop.com.ua/articles/develop/130/ (дата звернення: 28.09.2019). 3. Музикотерапія. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Музикотерапія (дата звернення: 28.09.2019).

4. Міжнародна онлайнконференція. Секрети музичної педагогіки URL: https://www.facebook.com/groups/291468438209607/ (дата звернення: 28.09.2019).

5. Подстепна О. Робота в класі фортепіано з особливими дітьми. URL: https://www.facebook.com/groups/291468438209607/ (дата звернення: 28.09.2019).

docx
Додано
17 жовтня 2021
Переглядів
1193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку