Доповідь з теми "«Використання ігрових методів на уроках англійської мови в початкових класах»

Про матеріал
Розробка ігрових методів навчання іноземних мов у школі є одним із пріоритетних і найбільш актуальних напрямків у сучасній педагогіці, так як дозволяє сформувати інтерес учнів до вивчення іноземної мови, розвивати мислення, уяву, пам'ять та інші психологічні функції учнів, залучені в процес розвитку мови.
Перегляд файлу

«Використання ігрових методів на уроках англійської мови в початкових класах»

        Розробка ігрових методів навчання іноземних мов у школі є одним із пріоритетних і найбільш актуальних напрямків у сучасній педагогіці, так як дозволяє сформувати інтерес учнів до вивчення іноземної мови, розвивати мислення, уяву, пам'ять та інші психологічні функції учнів, залучені в процес розвитку мови.
        Гра, як усім відомо, є провідною формою діяльності дитини в молодшому шкільному віці, а застосування ігрових форм роботи найбільш ефективно в початкових класах. Ігрові форми роботи відповідають сучасним вимогам до змісту процесу навчання, таким, як :


Доступність
Наочність
Зміст країнознавчого матеріалу
Створення мотивації через організацію навчального матеріалу
Створення іншомовної комунікативної атмосфери на уроці
Створення умов для самостійної творчої роботи
Ігри підвищують ефективність і якість освітнього процесу, покращують характер взаємодії вчителя і учня, роблять урок емоційним і незабутнім. 
 

Гра виконує такі функції:
           Навчальна функція полягає в розвитку пам'яті, уваги, сприйняття інформації, розвитку загальнонавчальних умінь і навичок. Гра в цій функції виступає як організоване заняття, що вимагає напруги емоційних і розумових сил, вміння приймати рішення. 
            Виховна функція полягає у вихованні уважного, гуманного ставлення до партнера по грі, почуття взаємодопомоги, взаємопідтримки. В іграх, які використовуються для тренування ввічливих обертів англійською мовою, виховується така важлива якість, як ввічливість.
            Розважальна функція полягає в тому, що під час гри ми створюємо сприятливу атмосферу, перетворюючи урок в незвичайну і запам'ятовується подія, на захоплюючу пригоду.
           Релаксаційна функція- зняття на уроці емоційної напруги через невимушений характер спілкування, об'єднання колективу учнів.
          Розвиваюча функція спрямована на гармонійний розвиток особистісних якостей учнів.
         Розробка сценарію гри, визначення її цілей багато в чому залежить від того, які саме функції гри вчитель має намір задіяти на уроці. 
      Місце гри на уроці і відведений їй час багато в чому залежить від ряду факторів: рівня підготовки учнів, матеріалу, що вивчається, цілей уроку. Наприклад, якщо ми «граючись» вводимо новий лексичний матеріал в обсязі від 10 до 15 лексичних одиниць, грі можна відвести 10 - 15 хвилин уроку, включивши її в основний етап проведення заняття. Згодом цю ж гру можна використовувати як спосіб повторення та закріплення матеріалу, і в цьому випадку досить буде присвятити їй 5-7 хв. уроку в той же період або на початку уроку, організувавши з її допомогою мовленнєву зарядку.
          Ігри, присвячені розвитку навичок читання, можна використовувати як на початку уроку, організувавши в ігровій формі фонетичну зарядку, так і в середині уроку, зробивши на ній основний акцент при роботі з текстом.
         Для проведення уроку з елементами гри ми можемо приготувати як звичайний наочний матеріал у вигляді карток, плакатів, так і підручні засоби, які подобаються дітям: альбомні аркуші, яскраві маркери, м'які іграшки, а також такий незамінний матеріал, як барвисті і цікаві мультимедійні презентації. Яскраві слайди ми використовуємо в основному для ознайомлення учнів з країнознавчим  матеріалом, наприклад, такими явищами британської та американської культури, як свята. Святкування англійськими і американськими однолітками таких свят, як Хелловін, все міцніше обіймає позиції і в нашій культурі, Різдва, Дня матері; історію виникнення цих свят, пов'язані з ними звичаї живо цікавлять школярів.
         З допомогою гри ми організовуємо обов'язкові для школярів фізкультхвилинки в цілях збереження і поліпшення здоров'я дітей і тренування лексичного матеріалу. 
                       В нашій роботі ми розділяємо ігри на наступні категорії:
Ігри для тренування лексичного матеріалу за темою уроку.
Ігри для  тренування граматичного  та лексико - граматичного матеріалу
Ігри по формуванню й закріпленню фонетичних навичок

Ігри комплексного характеру.
1. Ігри, які допомагають формувати і розвивати фонетичні навички учнів та вміння читання (2-3 кл, можуть бути використані в якості фонетичної зарядки):

«Поклич мене»
Обладнання: Картки з транскрипційними знаками.
Завдання: Тренування засвоєння знаків транскрипції і фонетичних умінь.
Хід гри: учитель ділить клас на дві команди і діти навчаються по черзі вимовляти звуки, які зображені з допомогою транскрипційних знаків на картках. Учасник, правильно назвавши картку, отримує її з рук вчителя. Команда, яка зібрала найбільшу кількість карток, виграє.


«Соняшник»
Обладнання: Плакат із зображеним на ньому соняшником, у якого на аркушах написані знаки транскрипції (аркуші пронумеровані від 1 до 10), картки зі словами, в яких жирним шрифтом виділено і підкреслено по одній букві.
Хід гри: Вчитель кладе на першу парту плакат, діти збираються навколо. Учитель показує дітям картку зі словом і голосно читає його. Діти повторюють слово за вчителем, потім називають номер аркуша, на який слід покласти картку.


«Ялинка зелена»
Обладнання: Біла маркерна дошка, маркери 4 кольорів.
Хід гри: Малюємо на дошці зелену ялинку, на ній різнокольорові кулі, в кожному кулі - транскрипційний знак. Збоку чорним маркером з двох сторін пишемо знайомі дітям слова.
Учасників ділимо на дві команди. Діти повинні підкреслити слово зі знайомим звуком відповідним кольором кулі маркером і правильно вимовити слово.
Виграє команда, яка перша справившаяся із завданням.

        Ігри, які допомагають ознайомити учнів з новим лексичним матеріалом
«Шахи»
Обладнання:Шахові фігурки
Мета: Запам'ятовування нових (або тренування раніше вивчених)лексичних одиниць.
Хід гри: учитель організовує проведення «шахової гри», попередньо озвучивши і натренувавши правильну вимову нових слів. Вчитель робить хід, називаючи учню слово, учень повинен назвати слово, протилежне за значенням і тим самим виграти партію (Наприклад, fat-slim, old - new, good - bad). Учень, який правильно назвав слово - антонім, отримує шахову фігурку. Зібрав найбільшу кількість фігурок оголошується «магістром».
 

«Ланцюжок»
Обладнання: Розрізна азбука
Мета: активізувати лексичний матеріал
Хід гри:
Учитель називає тему гри, наприклад, «Продукти». Клас ділиться на дві чи три команди, кожна команда отримує набір карток з літерами і вибудовується в чергу біля парти, на якій розкладені картки. Вчитель підходить до кожної парти, вибирає і відкладає в бік картку з літерою, з якої починається слово на задану тему. Учні по черзі підходять до столу, вибирають одну картку і кладуть поряд з першою так, щоб вийшло слово по темі. Виграє команда, яка перша справившаяся із завданням. Гру можна проводити в кілька турів.
«Запроси гостей»
Обладнання: Розрізна азбука
Мета:активізувати лексичний матеріал
Завдання: повторення лексики на тему «Тварини»
Хід гри:Ми запрошуємо в гості друзів з лісової школи.
Діти збирають з букв розрізної азбуки слова на тему «Тварини», кожне написане вірно слово фіксується на дошці. Потрібно запросити якомога більше гостей.


«Полювання»
Обладнання: Картинки із зображеннями тварин, аркуші паперу, маркери.
Мета: активізувати лексичний матеріал
Завдання: повторення лексики на тему «Тварини»
Хід гри:
На дошці картки з зображеннями тварин 
Викликаються два «мисливця», по команді «відкривають вогонь» - пишуть на аркушах назви тварин, яких вони хочуть «застрелити». Написавши слово, «охотник» показує слово класу, і діти кажуть «потрапив», якщо слово написано правильно, і «мимо», якщо в слові допущено помилку. «Застрелена» тваринка знімається з дошки. Після двох промахів «мисливець» поступається своє місце іншому учневі.
 

Ігри, що допомагають активізувати граматичний матеріал у мовленні

                      «Шпигунське послання»
Обладнання: «Шпигунські листи» в конвертах або презентація «шпигунського мікрофільму».
Мета: Тренувати навички граматичного конструювання пропозицій
Хід гри:
Учні діляться на дві або три команди і одержують два або 
три конверти з «зашифрованими листами», що містять 
пропозиції, у яких порушений порядок слів. Діти, спираючись на вивчений граматичний матеріал, відновлюють пропозиції. Можна виключити елемент змагання і запропонувати дітям розшифрувати «шпигунську мікроплівку», яка демонструється на маркерної дошки у вигляді слайдів.


«Піжмурки»
Обладнання: М'які іграшки
Мета: Тренувати навички граматичного конструювання речень.
Хід гри:
Вчитель демонструє дітям 5 -6 м'яких іграшкових тваринок. Учень виходить до дошки, вчитель допомагає йому вибрати і заховати в непрозорий пакет одну з іграшок. Грає весь клас. Учні піднімають руки і задають провідному учневі загальні питання, вивчені раніше, ведучий відповідає «так» або «ні».Например: Can you skip? - No, I can't
Are you red? - Yes, I am
Are you a fox? - Yes, I am.
Хто вгадав тварина стає ведучим.


«Розсіяний Вінні-Пух»
Обладнання: М'які іграшки
Мета: Тренувати навички граматичного конструювання речень.
Хід гри:
У гості до дітей приходить Вінні - Пух і починає розповідь про своїх друзів, але все плутає. Діти повинні поправляти розсіяного гостя. Наприклад:
Вінні:-I have got a friend. His name is Piglet. He likes honey.
Діти: - No, he isn't. He likes cabbage and milk.

        

           Застосування ігрових форм роботи найбільш ефективно в початкових класах. Ігрові форми є доступним, наочним, творчим і змістовним педагогічним прийомом, що сприяє як мотивації учнів до вивчення іноземної мови, так і створення іншомовної комунікативної атмосфери на уроці, що сприяє підвищенню ефективності і якості освітнього процесу. Використання ігор на уроці англійської мови виховує в учнів почуття причетності іншої культури, толерантність, почуття товариства, допомагає розвивати пам'ять, мислення, уяву, комунікативні навички та вміння учнів.

 

doc
Додано
26 травня 2021
Переглядів
595
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку