Доповнення речень і текстів прикметниками. Складання тексту-розповіді.

Про матеріал
Досить цікавий урок, різноманітний, кольоровий, пізнавальний та трішки сентиментальний. Має таку мету: удосконалювати вміння добирати прикметники-синоніми, антоніми, доповнювати речення і тексти словами прикметниками; розвивати словотворчі вміння дітей, усне мовлення, мислення; виховувати любов та повагу до батьків.
Перегляд файлу

Тема: Доповнення речень і текстів прикметниками. Складання тексту-розповіді За що я дякую батькам

Мета:  удосконалювати вміння добирати прикметники-синоніми, антоніми, доповнювати речення і тексти словами прикметниками; розвивати словотворчі вміння дітей, усне мовлення, мислення; виховувати любов та повагу до батьків.

Обладнання:  Зображення картин взимку,  малюнки, картки із завданнями, таблиця Типи текстів, картки з опорними словами для тексту.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок

Хід уроку

I.Організація учнів до уроку.

Пролунав дзвінок

Починається урок.

Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім четвертім класі

Діти- просто молодці.

II. Оголошення теми і мети уроку

                  Тема  наша не проста, та для Вас цікава.

                   Будуть в ній нові слова, буде і забава.

                   І в скарбничку мовну цю, поки вивчим тему,

                   Мовних скарбів пребагато ми з вами зберемо.

                   Будуть в ній знання й уміння, правила й завдання,

                   Думки вашої творіння і оповідання.

                   Будуть загадки цікаві  й власна Ваша казка.

                   Тему нашого заняття зачитай, будь ласка.

 

-Озвучте, будь ласка, тему, яку ви бачите на дошці. Сьогодні ви пригадаєте, що таке прикметник, навчитеся складати твір- розповідь про найрідніших вам людей. Здогадалися, хто це?

- Звісно, це ваші батьки. Але це ми будемо робити трохи згодом.

III. Актуалізація опорних знань .

1. Каліграфічна хвилинка

-Розгорніть свої зошити, запишіть число, класна робота. Проведемо каліграфічну хвилинку, я буду писати на дошці, а ви слідкуйте за мною і записуйте в зошит

Бать   щи ків на (Батьківщина)

Неповторна та єдина наша люба Батьківщина.

- Поділіть слово Батьківщина на склади.

- Якими словами охарактеризовано Батьківщину?

- Доберіть до слова люба синоніми ( рідна, мила, ненаглядна, кохана, бажана).

2. Узагальнююча бесіда

-Що таке прикметник? (Прикметник – це частина мови, що називає ознаку предмета і відповідає на питання який? яка? яке? які? чий? чия? чиї?)

-Наведіть приклади слів прикметників (Наприклад, блакитний, зо́ряна, небесне, дерев`яні)

-Складать речення з прикметником.

IV.Повторення основних понять теми.

1. Доповни прикметниками (колективно)

- Ви бачите на дошці картини зимової природи.

-Які почуття вони викликають у вас?
-Доберіть прикметники, які характеризують:

  • Сніг (хрусткий, холодний, м’який)
  • Сонце (тепле, палюче, лагідне)
  • Річка (бурхлива, вузька, мілка)
  • Снігур (червоногрудий, ситий, бідолашний)
  • Погода (дощова, морозна, весняна)

2.Творчий диктант

  буду повільно  зачитувати вам речення і на місці, там де я зроблю паузу ви маєте написати в цьому речення прикметник, який відповідає змісту речення.

1) Під ногами рипів | сніг.

2) Діти співали | щедрівки.

3) Малий Миколка тримав у руці | цукерку.

4) Колядники залишили господарям | настрій.

3. Фізкультхвилинка

4. Бесіда  Типи текстів” (за таблицею)

-Які типи текстів ви знаєте? Яка суть цих типів?

  • Текст- розповідь- розповідається про якісь події (що робить особа або предмет) (Що сталося? Що відбулося?)
  • Текст-опис- описується яким є предмет або особа (Який? Яка? Яке?)
  • Текст- міркування- доводиться або заперечується (чому предмет або особа такі): твердження- доведення- висновок (Чому?)

-З яких частин складається текст- розповідь?

(Зачин, основна частина, кінцівка)

- Про що розповідається в цих частинах?

V. Закріплення та систематизація знань 

1. Бесіда до теми твору

-Як звати ваших батьків?

-Як часто вам допомагають батьки? Чим саме?

-Чи вдячні ви своїм батькам? За що саме?

2. Колективне складання тексту (з опорними словами)

- Зараз ми з вами разом усно складемо текст-розповідь на тему  “За що я дякую батькам” за опорними словами.

Опорні слова

Зачин: дякую, вдячний, виховують, люблять, навчають, за все що вони для мене роблять…

Основна частина: кожного дня, часто, завжди, зазвичай, допомагають, любов, доброту, радість, час, підтримка, допомога, радощі, ми разом…

Кінцівка: поважаю, віддячити, потребуватимуть , допомоги, любити…

3. Складання тексту

- Розгорніть зошити, запишіть назву твору  “За що я дякую батькам”. Ваше завдання написати твір, використовуючи опорні слова. У вас має бути 3 абзаци. В 1 абзаці ви маєте написати, за що ви дякуєте своїм батькам, в 2- розповісти чому саме ви вдячні за це, в 3- зробити висновок.

4.Записування тексту

5.Зачитування текстів та аналіз

6. Зачитування зразка творів

           1)          Я вдячний своїм  батькам за те, що вони подарували мені життя.

 Ніколи не зможу переоцінити їх роль у своєму житті. Вони віддали все найкраще - мені. Під їх  наглядом я навчився прислухатися  до порад близьких. Батьки, ніби янголи- охоронці , укривають мене від всіх незгод і негараздів.

 Я дуже поважаю їх і маю наміри віддячити своєму татусю і неньці, коли вони вже потребуватимуть моєї допомоги.

 

2)  Перш за все я дякую своїм батькам за те, що навчають мене!

Кожного дня мої батьки розповідають мені різні цікаві історії. Вони допомагають мені виконувати домашні завдання. Завдяки мамі й батьку я маю хороші знання і навчаюся відмінно.

     Усім, що  маю і знаю, завдячую батькам.  Я вдячний Богу за чудових батьків.

 

VI. Повідомлення домашнього завдання.

Впр. 248, с.107     1 абзац- вставити на місці крапок пропущений прикметник

VII. Підсумок уроку (2 хв)

-Які труднощі виникали при складанні твору?

-Продовжте  речення…. на уроці мені сподобалось…  …. я запамятав…

 

 

 

            

 

docx
Додано
21 січня 2020
Переглядів
5393
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку