Розширити знання учнів про рівняння. Навчити основним методам розв'язування рівнянь, що зводяться до квадратних. Розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, бачити аналогію задач.
Дослідницька робота на уроці алгебри у 8 класі.
Вчитель: Ласкіна С.М
Тема: Рівняння, що зводяться до квадратних
Мета: Розширити знання учнів про рівняння. Навчити основним методам розв’язування рівнянь, що зводяться до квадратних. Розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, бачити аналогію задач.
Завдання групам:
(Всі розв’язані рівняння записуються на дошці.)
Група1 Розв’язати рівняння
(середній рівень) 1) х4+6х2-7=0
Заміна х2-5х=у
(середній рівень) 1) х6-3х3+2=0 (заміна х3=t)
Заміна х2+1=t
(достатній рівень) 1)
Розв’язок
Заміна
у2-2-2у-1=0
у2-2у-3=0
2) х4-2х3-х2-2х+1=0
Ідея: Учні повинні додуматися поділити дане
рівняння на х2.
Групуємо доданки
Отримали перше рівняння
(достатній урівень) 1)(х2+х+1) (х2+х+2)=12
Розв’язок
Заміна: х2+х+1=у
у*(у+1)=12
2) х(х+1)(х-1)(х+2)=24
(х2+х)(х2+х-2)=24
Заміна х2+х=у
у*(у-2)=24
Група5
(сильні учні) 1) 2(х2+х+1)2-7(х-1)2=13(х3-1)
Розв’язок
2)(х2+ х+1)2-7(х-1)2=13(х-1)(х2+х+1)
Поділити обидві частини на (х-1)( х2+х+1)
Заміна
(сильні учні) 1) (х2+14х+24)(х2+11х+24)=4х2
Розв’язок
Поділити на х2
Заміна:
(у+14)(у+11)=4
(сильні учні) 1)
Заміна:
у=7-х
у4+6у2-7=0
Висновки
Заміна:
(x-a)(x-b)(x-c)(x-d)=A
(x-a)(x-b)(x-c)(x-d)=Ax2
Якщо ab=cd
Заміна:
Заміна:
Додаткові завдання
1