Дослідницька робота на уроці алгебри у 8 класі: "Рівняння, що зводяться до квадратних"

Про матеріал

Розширити знання учнів про рівняння. Навчити основним методам розв'язування рівнянь, що зводяться до квадратних. Розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, бачити аналогію задач.

Перегляд файлу

Дослідницька робота на уроці алгебри у 8 класі.

Вчитель: Ласкіна С.М

 

Тема:  Рівняння, що зводяться до квадратних

Мета: Розширити знання учнів про рівняння. Навчити основним методам розв’язування рівнянь, що зводяться до квадратних. Розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, бачити аналогію задач.

                   Завдання групам:

(Всі розв’язані рівняння записуються на дошці.)

 

Група1                                  Розв’язати рівняння

(середній рівень)          1)  х4+6х2-7=0

  1. 2-5х)2+10(х2-5х)+24=0

Заміна   х2-5х=у

Група2                                

(середній рівень)          1)   х6-3х3+2=0    (заміна х3=t)

  1. 2+1)2-3(х2+1)+2=0

Заміна  х2+1=t

Група3

(достатній рівень)         1)           

Розв’язок

Заміна  

              

              

               

у2-2-2у-1=0

у2-2у-3=0

2) х4-2х32-2х+1=0

Ідея: Учні повинні додуматися поділити дане  

          рівняння на х2.

         

          

 

          Групуємо доданки

         

          Отримали перше рівняння

Група4

(достатній урівень)            1)(х2+х+1) (х2+х+2)=12

                                                       Розв’язок

                                              Заміна: х2+х+1=у

                                                            у*(у+1)=12

                                              2) х(х+1)(х-1)(х+2)=24

                                                  2+х)(х2+х-2)=24

                                              Заміна    х2+х=у

                                                    у*(у-2)=24

Група5

(сильні учні)                        1) 2(х2+х+1)2-7(х-1)2=13(х3-1)

                                                        Розв’язок

                                              2)(х2+ х+1)2-7(х-1)2=13(х-1)(х2+х+1)

                       Поділити обидві частини на (х-1)( х2+х+1)

                                

Заміна      

 

Група6

(сильні учні)                     1) (х2+14х+24)(х2+11х+24)=4х2

                                                           Розв’язок

                                           Поділити на х2

                                           

                                            

                                                           Заміна:

                                              (у+14)(у+11)=4

Група7

(сильні учні)                      1)

                                                            Заміна:

                                                            у=7-х

                                                           

                                                             у4+6у2-7=0

 

                              Висновки

  1. Рівняння виду:

             

                   Заміна:    

                                    

  1. Рівняння виду:

             (x-a)(x-b)(x-c)(x-d)=A

  1. Рівняння виду:

                  (x-a)(x-b)(x-c)(x-d)=Ax2

                                Якщо ab=cd

                   Заміна:    

  1. Рівняння виду:

             

                   Заміна:     

 

 

 

    Додаткові завдання

  1. х8-17х4+16=0
  2. х4-4х2-1=0
  3. 43-11х2+х+2=0     (поділити на х2)
  4. х4-2х3-13х2+14х+24=0
  5. х2(х-1)2+х(х2-1)=2(х+1)2
  6. (х+3)4+(х+5)4=16
  7. (х-4)(х-5)(х-6)(х-7)=1680
  8. (х-2)6+(х-4)6=64
  9. (х+1)5+(х-1)5=32х
  10.                      2(х-1)2-5(х-1)(х-2)+2(х-2)2=0
  11.                      4+8х3-х-190=0
  12.                      15х4-4х3-6х2-4х-1=0

                                             

1

 

doc
До підручника
Алгебра 8 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
§ 3. Квадратні рівняння
Додано
18 липня 2018
Переглядів
713
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку