Урок "​Застосування властивостей арифметичного квадратного кореня."

Про матеріал

Застосування властивостей арифметичного квадратного кореня.

Мета уроку: формувати вміння і навички учнів розв'язувати вправи, використовуючи властивості квадратних коренів, розвивати навички розумових дій, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, шукати закономірності, розвивати творче мислення, увагу, тренувати зорову пам'ять, виховувати волю, формувати духовні потреби і мотиви діяльності.

Перегляд файлу

Урок алгебри у 8 класі

Тема уроку: Застосування властивостей арифметичного квадратного кореня.

Мета уроку: формувати вміння і навички учнів розв’язувати вправи, використовуючи властивості квадратних коренів, розвивати навички розумових дій, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, шукати закономірності, розвивати творче мислення, увагу, тренувати зорову пам'ять, виховувати волю, формувати духовні потреби і мотиви діяльності.

Тип уроку: урок повторення і застосування знань, умінь, навичок.

Обладнання: роздатковий матеріал, кросворд, пам’ятка, картки для гри, презентація  «Квадратні корені», презентація до уроку.

Хід уроку.

І. Організаційна частина уроку.

Доброго ранку!

Мовлю за звичаєм.

Доброго ранку!

Кожному зичу я.

 

Доброго ранку Вам, люди бажаю!

І посміхаються в відповідь люди.

Добрі слова ж бо для кожного любі!

Запрошую до співпраці.

Тема нашого уроку «Застосування властивостей арифметичного квадратного кореня».

Девіз уроку : Все є число. Світ підпорядковується числам. (Піфагор)

ІІ. Вступна частина.

Сьогодні ми будемо подорожувати сторінками Книги рекордів Гіннесса. Вона була створена за ідеєю Хью Бівера (1890-1967), керівника пивоварної компанії «Гіннесс». Щоб потрапити до Книги, потрібно встановити рекорд. Рекордом є те, що перевищує всі існуючі досягнення. Це головний критерій відбору інформації для Книги, яка видається на 37 мовах. Продано 65 млн. примірників.

Ми на уроці, напевне, рекорду вартого Книги рекордів Гіннесса не встановимо, але піднімемося на ще одну сходинку математичних знань і познайомимося все ж таки з рекордами Книги.

ІІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

 Зараз  перевіримо, чи готові ми в подорож.

  1. Повторення теоретичного матеріалу.

А) Два учні на дошці відтворюють опорні конспекти.

Б) Інтерв’ю :

 - Що називають квадратним коренем?

 - Що називають арифметичним квадратним коренем?

 - При яких умовах буде правильною рівність = х?

 - Які числа називаються натуральними?

 - Які числа називаються цілими?

 - Які числа називаються раціональними?

 - Які числа називаються ірраціональними?

 - Які числа називаються дійсними?

І так до подорожі готові. Тож в путь. З вами буде путівник «Пам’ятка».

 

2. Усні вправи.

 

«Виправи помилку»

На екрані перед вами приклади. Ви повинні знайти ті, в яких є помилки і поряд з ними відкрити аркуші.

  1. = + = 4+5 = 9                                    Р
  2. = - = 8-7 = 1                                     А                                   
  3. = = 0,3∙0,9 = 0,27                 Е
  4. = 1                                                                          Л
  5. = - 6                                                                         Ь
  6.   = 25                                                                   І
  7. = -10                                                                  Ф

Прочитайте відкрите слово.

РАЛЬФ – це ім’я найбільшого кролика в світі.

(Повідомлення)

 «Кросворд»

  1. Як називаються натуральні числа, протилежні до них і число нуль? (Цілі)

2. Невід'ємне значення квадратного кореня називають   …..   значенням цього кореня. (Арифметичним)

3. Квадратний корінь з числа 0. (Нуль)

4.           (Тридцять)       

5.            (Три) 

6.             (Шість)

7. Цілі і дробові, додатні і від’ємні числа становлять множину …… чисел. (Раціональних)

8. Рівність = a правильна тільки, якщо a і  c  … . (Невід’ємні)

У виділеному стовпчику ви прочитали слово центишон. Уперше назву використано в 1852 році. Це мільйон у сотому степені, або одиниця з 600 нулями.

ІV. Розв’язування вправ.

Крім великого кролика, великого числа в Книгу рекордів Гіннесса занесені найменша і найбільша людина, найдовший автомобіль і т.д.

На наступному етапі уроку ви познайомитеся з тваринами, зокрема із собаками . Їх багато за різними показниками занесені в Книгу рекордів Гіннесса.

Робота в групах.

Кожна група одержала завдання на картках, їх треба розв’язати в зошитах, а на картки записати відповіді.

І група

А) 2 + =19 + 90 = 109 (см зріст)

Б)  + 1 = 110 + 1 = 111 (кг маса)

В) 2 + = 212 + 8 = 220 (см довжина)

Маємо зріст, масу і довжину найбільшої собаки.

(Повідомлення)

ІІ група

А) 2 + 1 = 110 (см зріст)

Б)  + 28 = 810 + 28 = 108 (кг маса)

В) 2 = 99 (см довжина)

Маємо зріст, масу і довжину найвищої собаки.

(Повідомлення)

 

ІІІ група

А) = = 6 (см зріст)

Б) 2 - = 115 – 2 = 113 (г маса)

В) - = 10 -1 = 9 (см довжина)

Маємо зріст, масу і довжину найвищої собаки.

(Повідомлення)

 

Повідомлення «Собаки-рекордсмени»

 

Фізкультхвилинка.

 

Трава низенька-низенька,

Дерева високі-високі,

Вітер дерева колише, гойдає,

Птахи летять, відлітають,

А діти тихенько за парти сідають.

 

Коментоване розв’язування вправ біля дошки.

  1. (-1)( +1) = - 12 = 2-1=1
  2. ( - ) = - = 10-1 = 9
  3. + )2 - 2 = +2 +- 2 = 3+2 = 5
  4. )+2) = 32 - 22 = 9-4 = 5

 

Записуючи відповіді в ряд, одержуємо число 1955. У 1955 році було вперше надруковано Книгу рекордів Гіннесса.

Самостійна робота.

1 варіант

  = 8∙5 = 40

=

= =

= = = 6

= ∙84 = 21

 

2 варіант

  = 4∙9 = 36

=

= =

= = = 7

= ∙24 = 12

За ключем, поданим на екрані виконайте взаємоперевірку в парах, поставте оцінку олівцем у зошит.

І знову завдання по Книзі рекордів Гіннесса. Запишіть в один ряд відповіді першого  і другого варіантів. Розкодуйте запис за поданим ключем.

Прочитали слово ДІСНЕЙЛЕНД. Це найбільший  у світі парк атракціонів.

 

«Наш рекорд»

 

А зараз встановимо свій рекорд. Для цього треба найшвидше розв’язати вправу.

+ = + = 6 - -3 +6 –3=3

Одержане число 3 теж має пряме відношення до Книги рекордів Гіннесса.

3 м має висоту найбільший сучасний птах це африканський страус.

Ось і завершується наша подорож. Але на вас чекає домашнє завдання. Воно теж незвичайне і стосується досягнень в  музиці.

 

Домашнє завдання

(Звучить твір Моцарта).

Видатний австрійський композитор Вольфганг Амадей Моцарт створив близько 1000 творів, із яких лише 70 були опубліковані за його життя. Скільки років прожив Моцарт, ви дізнаєтеся, коли спростите вирази та знайдете добуток одержаних чисел.

1)

№320,329; повторити  п.12-16 (за підручником).

Підсумок уроку.

На уроці ми розв’язували вправи на застосування властивостей квадратного кореня.

Оцінки.

Що  на вашу було головним?

Що було цікавим?

Що сподобалося?

 

На уроці працювали,

Вправи різні розв’язали.

Математику учіть

І рекорди встановіть!!!

 

 

 

docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Прокопенко Н.С., Захарійченко Ю.О., Кінащук Н.Л.)
До уроку
§ 16. Властивості арифметичного квадратного кореня. Арифметичний квадратний корінь з добутку і частки
Додано
24 липня 2018
Переглядів
1594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку