22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

ДОСЛІДНИЦЬКА РОБОТА – ОСНОВА РОЗВИТКУ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ Виступ вчителя історії на педраді Велика Т.П. вчитель історії та правознавства Вчитель вищ кв.кат.,ст. вч.

Про матеріал
ДОСЛІДНИЦЬКА РОБОТА – ОСНОВА РОЗВИТКУ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ Процес пізнання – це процес переходу від розуміння найпростіших моделей світу до більш складних. Діти розвиваються і пізнають не помічаючи цього. Необхідно ,щоб і в школі безперервно відбувалась різноманітна дослідницька, тобто пізнавальна діяльність.
Перегляд файлу

ДОСЛІДНИЦЬКА РОБОТА – ОСНОВА РОЗВИТКУ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ

Виступ вчителя історії на педраді

Велика Т.П. вчитель історії та правознавства

Вчитель вищ кв.кат.,ст. вч.

 

 

 Процес пізнання – це процес переходу від розуміння найпростіших моделей світу до  більш складних.

 

 Діти розвиваються і пізнають не помічаючи цього. Необхідно щоб і в школі безперервно відбувалась різноманітна дослідницька, тобто пізнавальна діяльність.

 

 Дослідницька робота вища форма самоосвітньої діяльності учня. Формування дослідницьких вмінь у школярів – процес складний і довготривалий. Він не виникає на пустому місці і не розвивається сам по собі. Тому завдання вчителя поступово й методично формувати дослідницькі навчання.

 

Враховуючи свій особистий досвід роботи я використовую наступний варіант розвитку дослідницьких вмінь:

В 5 класі – Вчимось критичному читанню

      виділяємо + відоме

  • невідоме

? незрозуміле

! важливе

Складаємо простий та складний план. Працюємо з візуальними історичними джерелами (вчимось складати історичні портрети, аналізуємо заголовки).

 

 В 6-му класі до розвитку цих вмінь додаємо роботу з хронологією та історичною картою. Використовуючи дані історичних карт складаємо історичні задачі. Робота з контурною картою є безпосередньо дослідницькою роботою.

Також вчимось знаходити спільне та відмінне в тексті підручника.

 

В 7-8 класі учні вчаться робити доповідь, тим самим визначаючи і висловлюючи власні точки зору; робити виписки своїми словами або у вигляді цитат.

 

У 9-11 класі дослідницька діяльність стає більш науковою.

Школярі цього віку вже готують реферати, використовуючи різні історичні джерела, монографії, довідники, наприклад, візуально-ілюстровані (фото, плакат, портрет) та свідчення очевидців; займаються підготовкою науково-дослідницьких робіт в системі МАН.

Учні 11 класу мають можливість під час підготовки до тематичного оцінювання самостійно визначити завдання і виконувати їх використовуючи весь арсенал навичок дослідницької роботи. Наприклад, в темі 6 підтем, таким чином до першої учень готує тези (цитатні вільні чи змішані), до другої – конспект (плановий, текстуальний, вільний, тематичний чи змішаний); до третьої – порівняльну таблицю, до четвертої – аналіз історичної події; до п”ятої аналіз історичного фото і до шостої з історичним діячем.

 

Використовуючи критерії оцінювання знань школяр робить самоаналіз своєї роботи і пропонує. Аргументуючи, оцінку на яку заслуговує.

 

 Окремо слід сказати про проектну діяльність, яка є невід’ємною складовою дослідницької роботи.

 

 В цьому році ми працюємо і над довготривалими проектами “Народна пам’ять ХХ століття”, “Наш край в ХХ-ХХІ ст.” і над проектами середньої тривалості “Культура рідного краю”, “Історія міст і сіл”, “Вони навчали наших батьків”, “Мої земляки – ровесники Дніпропетровщини”, “Україна – НАТО”, “Голодомор 1933, 1947 рр.” та короткодіючими – “Якби я був міністром освіти”, “Я обираю цю професію, тому що...”, “Іван Мазепа – видатний діяч ХУІІІ ст..”.

 

 Проектна діяльність має сильні та слабкі сторони. У сучасній практиці навчання історії метод проектів виступає не як самостійна система, а як її елемент. Перевагою його слід вважати спрямованість на розвиток в учнів вміння самостійно здобувати знання, орієнтуватись в інформаційному просторі, формувати критичне мислення. Однак проектне навчання є не найкоротшим шляхом отримання знань. Воно потребує великих втрат навчального часу та кваліфікаційної підготовки вчителя.

 

 Таким чином, дослідницька робота, на мою думку, виконує одне із основних завдань школи – сприяє розвитку інтелектуального потенціалу підростаючого покоління, творчо обдарованої молоді, її залучення до наукової діяльності, формує нових громадян України, основними рисами яких є компетентність, діловитість, прагнення до безперервної освіти та самовдосконалення, програмує різнобічність інтересів та захоплень.

 

 

 

doc
Додано
26 лютого
Переглядів
69
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку