28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Дослідницький проект "Краса імені твого"

Про матеріал

Проект містить матеріал, який допоможе ознайомитися учням із походженням імен, їх значенням, написанням, юридичним значенням імені, використання імен в народному фольклорі та поезії.

Перегляд файлу

Відділ освіти Нікопольської райдержадміністрації

Капулівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

 

         Краса

 імені твого

(дослідницький проект)

 

 

https://1.bp.blogspot.com/-1t5NyPCl1og/WFqjWhioZfI/AAAAAAAAAIE/d4yEVQHk6DwaDIdDG3qx2BEyq8HRoufOACLcB/s320/%25D0%25A4%25D0%25BE%25D1%2582%25D0%25BE0344.jpg       https://3.bp.blogspot.com/-zZHsqBOZ3dI/WFqi9e8NzOI/AAAAAAAAAIA/ND-Z_vESi_AcJWTUgHtbsttZEPjxZpmTgCLcB/s320/%25D0%25A4%25D0%25BE%25D1%2582%25D0%25BE0345.jpg


 

 

 

 

 

 

 

Підготували

учні 3 класу

та класний керівник

Щуренко Людмила Дмитрівна

 

Тема. Краса імені твого.

Тип проекту: змішаний (творчий, інформаційний, пошуковий).

За кількістю учасників: індивідуальний, груповий.

За тривалістю: довготривалий, 2-3 місяці.

Мета: ознайомитись  з  походженням власних імен людей, їх значенням, написанням, юридичним значенням імені, використання імен в народному фольклорі та поезії.   Розвивати творчу уяву; виховувати повагу до людини, свого родоводу.  Залучити учнів до пізнавальної пошуково–дослідницької діяльності.    Розвивати вміння працювати з різними джерелами інформації, класифікувати її, обирати головне, правильно оформлювати повідомлення.   Вчити працювати в парі, групі, розвивати комунікативні здібності.   Розширювати кругозір учнів, збагачувати словник, розвивати свої здібності, вміння працювати самостійно.  Виховувати любов до поезії, пісень,  різних видів народної творчості.

Проблема: звідки виникли імена? Чи потрібні імена людям?

Обладнання: довідкова література, мультимедійні засоби, інтернет ресурси,  дитячі малюнки, матеріали, зібрані учнями.

Завдання проекту:

-         зясувати історію походження імен;

-         дібрати матеріали для розкриття даної теми;

-         розпитати родичів, батьків про те, чому саме таке ім’я отримала дитина

-         зобразити своє ім’я малюнком.

Кінцевий результат:

- формування роботи в групах та індивідуально;

- підготування перезентації;

- виховання почуття гордості за своє ім’я.

 

Учасники проекту: класовод Щуренко Людмила Дмитрівна, ініціативна група батьків, учні 3 класу, бібліотекар.

 

Обов’язки учасників проекту: дотримуватись правил роботи над проектом, допомагати один одному, бути толерантними.

 

Розподіл на групи за інтересами:

- правознавці (ознайомлення із Законом про охорону дитинства);

-історики ( збір інформації щодо виникнення імен в історії людства);

-дослідники (дослідження походження імен, їх значення, підготовка презентації імен класу);

-художники (створення малюнкових імен дітей класу).

 

Реалізація проекту

 

І.Організація класу.

- Продзвенів дзвінок,

розпочавсь уже урок.

То ж і ми часу не гаймо,

працювати починаймо.

 

ІІ. Повідомлення теми та мети.

- Хоча, як вам відомо, любі мої діти, над сьогоднішньою темою ми почали працювати вже давно. А зараз узагальнимо свої знання, поділимося здобутими новинами з друзями, гостями.

- Давайте згадаємо над чим же ми разом працювали, що досліджували?

- Так. Молодці. Ми досліджували походження ваших імен, дізнавалися чому саме так вас назвали, для чого потрібне імя.

 

 ІІІ. Основна частина.

 

1.Розпочнемо з перегляду відеоролика «Легенда про те, як виникли імена».

 

2. Обговорення.

- Як величали Богиню трав, квітів.

- Чому важко жилося чоловікові?

- Як допомогла людям Кличальниця?

- Від чийого імені пішло слово «кликати»?

 

3. Презентування творчих наробок.

- Отож імена виникли дуже і дуже давно, ще коли нас з вами і в помині не було. Вони змінювалися, доповнювалися, з’являлися нові. І сьогодні учні нашого класу презентують фінальну частину нашого проекту «Краса мого імені» Мабуть, немає жодної людині, а дитини зокрема, яка хоча б один раз в житті не зацікавилася б – що означає її ім’я, звідки воно родом, які ще має форми. Ми вирішили задовольнити цей інтерес, насамперед, свій особистий, тому сьогодні буде йти мова більше про ті імена, які носять учні нашого класу. Але ми вас запевняємо, що сумно вам не буде, ми з задоволенням поділимося з вами не тільки нашими знаннями, але й нашим гарним настроєм і навмисно «інфікуємо» вас такою хворобою, як цікавість і бажання взнати ще більше. Те, що ви сьогодні побачите, тільки частина виконаної роботи, бо наш проект був довготривалий і значущим для нас. В ньому брали участь всі учні нашого класу, напрямки роботи та дослідження були дуже різноманітними. Робота була і індивідуальною, і парною, і груповою.

За час досліджень та підготовки одні учасники розвивали свої обдарування та здібності, інші – тільки почали відкривати їх у себе, але для всіх, однозначно, це було випробування своїх сил. До вас тільки одне побажання – відкрити свої душі та серця для зустрічі з цікавим!

 

 Почнуть, звичайно, наші правознавці.

 - Існує таке поняття «право на ім’я». Це право отримує кожен з нас при народженні і залишається з нами навіть після смерті. Ім’я дитині  дають батьки .

 - Ім’я – це юридично зафіксоване слово, яке індивідуалізує конкретну особу : Ольга, Володимир, Любов.

- У 2001 році Україна прийняла Закон про охорону дитинства. У ньому записані права дітей.

- Стаття 7. Кожна дитина відразу  після народження має право на власне ім’я і на отримання громадянства. Для цього немовля реєструють,тобто записують у державних документах його ім’я, прізвище, дату народження батьків, місце, де дитина буде жити. Дитина стає справжнім громадянином, і на підтвердження цього отримує свідоцтво про народження.

 

 - Вивченням імен займається наука – антропоніміка( з грец. – антропонос – людина, оніма – ім’я). Наші історики нам про це розкажуть.

 

Виступ групи істориків.

(Сценка-діалог між подругами)

Аліса:

- Привіт, Карино! Я от все думаю, звідки в тебе таке чудернацьке ім’я? Що воно означає?

Карина:

- Алісо, я тебе зараз із Задзеркалля до Країни чудес відправлю, там все і дізнаєшся.

У давні-давні часи на Землі з’явилися люди і разом з ними виникли імена. Але в ті часи у нас був великий шанс отримати геть інші імена, наприклад: Говоруха чи Веселуха. Ти коли народилася?

-Влітку.

– От і звали б тебе чи Літо, чи Середа, а мене Зимою чи П’ятницею.

– Це гарні імена, а як називали хлопчиків?

– Хлопчики могли бути  Буркунами, Шумилами, Павуками чи Оленями. Але це ще квіточки, легко можна було отримати ім’я Кобиляча голова чи Поганка.

– Жах! Як же можна було дитину отією головою назвати?!

-А це щоб злі духи не заздрили і щасливу долю у дитини не вкрали.

-А я чула, що князі обирали собі найкращі імена, в яких міг бути корінь -волод- чи –слав-   Володимир, Всеволод, Ярослав, а жінки – Людмила, Світлана, Услада.

-Так, це правда. Тільки з прийняттям християнства на Київській Русі (а так тоді називалася наша держава) з’явилися нові імена – грецького, латинського та древньоєврейського походження.

-Так Великий князь Володимир при хрещенні отримав ім’я Василій, а його син Ярослав – Юрій.

-А ти знаєш, що з тих пір і до цього часу допомагає всім людям обирати ім’я своїй дитині?

– Так, це «Святочний календар, чи календар іменин» Кожен день року присвячений якомусь святому чи великомученику. Коли після народження дитину хрестили, священик дивився до календаря і обирав підходяще ім’я. І вважалося гарною ознакою отримати ім’я на честь святого, а не мученика, щоб доля не була мученицькою.

- Це все цікаво, але я так і взнала нічого про твоє ім’я.

-20 століття – час великих змін. Разом з новими країнами і містами народжувалися і нові імена. Чого стоять такі імена, як Електрифікація , Ідея, Трактор, Олімпіада, Владлен чи Сталіна? А ім’я Карина народилося разом з маленькою дівчинкою на зимовці у Карському морі і було дане на честь його, а означає воно « та, що дивиться вдалечінь» Тепер все зрозуміло?

– Я тобі дуже вдячна за цікаву розповідь.

 

- Дякую дівчатам за цікаву розповідь!  Слухаємо виступ команди дослідників.

Вони шукали відповідь на запитання: «Що означають імена?»

 

Аліса – латинське « благородна».

   На перший погляд, Аліса – тиха, скромна, поступлива дівчинка. Однак за показною спокійною зовнішністю ховається сильний, вольовий характер, неабиякий інтелект. Ще в дитинстві проявляється воля Аліси, вона зазвичай верховенствует в дівочій компанії, до неї прислухаються подружки.

 

Анастасія – грецьке «воскресіння».

   Анастасія - втілення чарівності, витонченості, мінливості настроїв, обережності, готовності до любові або відчуження. Її відрізняє тонкий душевний настрій, безпомилкова інтуїція. Вона здатна пророкувати, передбачати прийдешнє, передбачати події.

 

Андрій – давньогрецьке «мужній, хоробрий».

  Легкість в спілкуванні, весела вдача, душевність, тверезий розрахунок, завзятість і наполегливість у досягненні мети. Андрій вміє захистити свої інтереси та інтереси дорогих йому людей. Він чесний, навіть шляхетний, шукає справедливості. Андрій може допомагати, брати участь у вирішенні проблем інших людей, але не безоглядно, а до певної межі.

 

Богдан - слов'янське «Богом даний».

   Упевненість у своїх силах, наполегливість у досягненні конкретних цілей, твердість характеру, врівноваженість психіки, тверезий розрахунок і логіка в мисленні, стриманість поривів і емоцій. Богдан спостережливий, схильний до аналізу, володіє достатньо рухливим розумом, меткий, не схильний до внутрішніх конфліктів.

 

Іван – древньо-єврейське «буде помилуваний».

  Маленький Іван дуже серйозний і відповідальний малюк. Він з задоволенням буде виконувати дані йому «дорослі» доручення, відчуваючи при цьому свою значимість і зрілість.

  У Івана розвинене почуття справедливості, він вірний і надійний товариш, який завжди прийде на допомогу і ніколи не залишить в біді. Іван може пробачити образу, завдану йому людиною, якого він поважає і любить, а от своєму ворогові він ніколи не пробачить нанесену образу і рано чи пізно помститься.

 

Карина – римське «мила, дорога».

  Дівчина з таким ім’ям створює враження гордої, неприступної, імпульсивної особистості. Але це тільки перше враження, яке, як відомо, часто буває оманливим. Насправді, дівчина нерідко буває невпевненою в собі, нерішучою. Вона висуває сама собі досить високі вимоги.

 

Максим – латинське «найбільший».

  Маленький Максим зазвичай не доставляє клопоту ні батькам, ні вчителям. У нього різнобічні інтереси, багата уява. Максим часто відрізняється честолюбством, гордістю. Він зможе домогтися багато чого.

 

Олександр – грецьке «захищає, оберіг».

   Героїзм, наполегливість у досягненні своєї мети, незалежність, хоча Олександр прагне знайти «притулок», турботу, спокій і опору в сильному партнері, матері. Він чесний, навіть шляхетний, майже завжди веселий і душевна людина.

 

Олексій – давньо-грецьке «захисник, оберіг».

  Маленький Альоша найчастіше безпосередня, щира дитина. Він абсолютно не здатний брехати. Зустрічаючи несправедливість, він може емоційно висловлювати незгоду.

  Альоші важливо у всіх справах бути першим, його вроджене честолюбство не дозволяє в чомусь бути гіршим від інших.

 

Ростислав – старословянське «зростаюча слава».

  Ростислав – складний, емоційний, рухливий. Але він швидко відходить після конфлікту, не схильний до агресії та не зациклюється на образі. Ростиславу не вистачає наполегливості, твердості характеру. Він мрійник, але часто його сміливі мрії, через невміння сконцентрувати свою енергію, так і залишаються мріями.

 

Юлія –грецьке «хвиляста».

 Маленька Юлія – дуже товариська дитина, володіє чудовою інтуїцією, обдарована творчими здібностями. При цьому вона дуже ранима і, як наслідок, образлива. Юліна поведінка повністю залежить від її настрою, то вона весела і радісна, а через кілька хвилин вже сумує та плаче.

-         Діти, розкажіть, будь ласка, хто вас, назвав, хто дав вам імя?

 

Виступ художників.

-          А зараз погляньте на ці шедеври. Ваші імена перетворилися на картини. Правда вони прекрасні? Ото ж, можна з впевненістю сказати, ваше імя чудове, гарне, красиве.

 

ІV. Підсумок.

 

-Ми з вами  говорили про імена, про красу, що таїться у ваших іменах. І ви зрозуміли, що немає поганих імен, кожне ім’я – то крапелька прозорої роси, то сонячний легкий промінчик, то пелюстки великої ромашки, в якій помістились всі імена, а за кожним іменем – ви, особливі, неповторні, так несхожі один на одного, але такі одночасно однакові, довірливі і щирі. Ваше ім’я відповідає вашій особистості і обов’язково принесе вам удачу, успіх і щастя. Когось з нас назвали на честь святого, когось — на честь своїх рідних, а когось — просто ім'ям, яке сподобалось. Дорогі діти, батьки дали вам чудові імена, постарайтеся прославити їх добрими справами і зберегти чистоту свого імені. Пам'ятайте народну мудрість: «Не ім'я прикрашає людину, а людина прикрашає ім'я».

https://3.bp.blogspot.com/-C-G7ek4wFEw/WFqirSXoxlI/AAAAAAAAAH4/Ro0pXFTaGQgPaKPa89gSgPX6OVwtN-HPwCLcB/s320/%25D0%25A4%25D0%25BE%25D1%2582%25D0%25BE0349.jpg

 

docx
Додано
27 листопада 2018
Переглядів
208
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку