Розробка уроку з предмету "Я у світі" для учнів 3 класу на тему: Правила поведінки. Поводься з іншими так, як ти хотів би, щоб поводились із тобою. Як треба вітатися
Підготував:вчитель початкових класів
Старобільської ЗОШ I-II ст. №1
Малько Анна Олександрівна
Тема: Правила поведінки. Поводься з іншими так, як ти хотів би, щоб поводились із тобою. Як треба вітатися
Мета: систематизувати й розширити знання учнів про правила поведінки; оозвивати спостережливість; виховувати бажання дотримувати правил поведінки, культури спілкування.
Тип уроку:формування компетентностей.
Обладнання: підручник,роздатковий матеріал.
Хід уроку
I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.Творча вправа
Учитель пропонує учням назвати асоціації зі словом школа. Все перера¬ховане дітьми записує на дошці, а потім учні у групах складають портрет іде¬альної школи за питаннями:
•Чого повинна учити школа?
•3 чим би ви порівняли вашу школу?
2.Заслуховування повідомлень «Історія моєї школи»
III.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ і МЕТИ УРОКУ
-
Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про правила культурної поведінки.
IV.ВИВЧЕННЯ НОВОГОМАТЕРІАЛУ .
Робота за підручником (с. 56-62)
-
Прочитайте текст «Правила поведінки» на с. 56 і поділіться своїми думками щодо прочитаного.
-
Що із прочитаного було вам знайоме?
-
Що нового ви дізналися?
-
Що таке поведінка?
-
Розгляньте малюнки на с. 56. Висловіть свою думку про кожного з дітей.
Робота в групі
-
Обговоріть відповіді на подані запитання.
-
Що треба зробити, перш ніж увійти до чужого дому, квартири?
-
У якому порядку пасажири повинні заходити в автобус?
-
Чи потрібно знімати кашкет, коли зайшов до церкви, бібліотеки, театру, до друзів у гості; коли сідаєш до столу?
-
Що слід робити з обгорткою від цукерки, з недогризком яблука?
-
Чи можна смикати дівчинку за волосся, показувати язик, дражнитися?
-
Прочитайте текст «Поводься з іншими так, як ти хотів би, щоб поводились із тобою. Місто навпаки» на с. 56 і поділіться своїми думками щодо прочитаного.
-
Спробуйте описати місто чемних людей. У якому місті зам хотілося б жити? Чому?
Робота в групі
-
Прочитайте поради на с. 58, які дають своїм дітям мешканці Чемного і Нечемного міст. Оберіть ті, які ви вважаєте правильними. Пояси гь свій вибір.
-
Прочитайте і поясніть народну мудрість на с. 58. Якою темою об'єднані ці прислів'я?
-
Прочитайте вірш Володимира Верховеня «Чемний кіт» на с. 59-60.
-
Назвіть героїв вірша. Розкажіть про кожного з них. Як ви розумієте слово ґречний?
-
Прочитайте про це у тлумачному словничку на с. 60.
Робота в групі
-
Хто знає більше чемних слів? Переможця нагороджують знаком «Золота дитина» і підписують йому (їй) вітальну листівку з колективними побажаннями.
-
Прочитайте текст «Кому - "ти", а кому - "ви"» на с. 60.
-
Як ви звертаєтеся до своїх батьків? А ваші друзі? Як звертаються до своїх батьків ваші батьки? Як ви звертаєтеся до дідуся, бабусі?
-
Прочитайте текст «Як треба вітатися» на с 61-62.
-
Що із прочитаного було вам знайоме?
-
Що нового ви дізналися?
-
Розгляньте малюнки на с. 61. Які правила проілюстровано?
-
Чи замислювалися ви, що про вас думають люди: ввічливі ви чи грубі; уважні чи байдужі; чемні чи нечемні?
Робота в парі
-
Об'єднайтеся в пари. Обговоріть правила користування телефоном на с. 62.
Фізкультхвилинка
-
Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів.
-
Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4-5 разів.
-
У середньому темпі проробити 3-4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само - у лівий. Розслабивши очні м'язи, подивитися вдалечінь - на рахунок 1-6. Повторити 1 -2 рази.
V.УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Робота з картками.
Позначте те, що є ввічливим, зеленим кольором, неввічливим - червоним.
О Під час розмови розмахувати руками.
О Голосно розмовляти, галасувати, верещати.
О Кепкувати над кимось у гурті.
О Уступати дорогу старшим і дівчаткам.
О Показувати на когось або на щось пальцем.
О Сперечатися на кожному кроці з будь-якого приводу.
О Перебивати розмову дорослих або ровесників.
О Говорити погано про відсутніх.
О Іронічно посміхатися над кимсь
О Грюкати дверима.
О Вітатися, усміхаючись.
О Повчати і критикувати друга на людях.
О Попросити пробачення у свого товариша.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
-
Які правила поведінки вивчили на уроці?
-
Наведіть приклади правил поведінки, яких ви дотримуєте.
-
Які нові правила поведінки ви запам'ятали?
VII.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С.56-62