Дослідницький проект «Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості.»
Завдання проекту:
Формування в учнів усвідомлення ролі екологічних знань у складі загальної культури людини.
Відпрацьовування вмінь практично застосовувати отримані екологічні знання.
Розвиток творчого мислення, формування власної точки зору і критичного ставлення до інформації.
Виховання вміння працювати в колективі, здатності брати на себе відповідальність, відчувати себе членом команди.
Виховання національної свідомості.
Клас 9
Предмет Біологія
Наскрізні змістові лінії
Екологічна безпека та сталий розвиток
орієнтує на розуміння антропічного впливу на природні екосистеми, значення колообігу речовин у збереженні екосистем, роль заповідних територій у збереженні біологічного різноманіття, рівноваги в біосфері;
спрямовує на дотримання екологічної культури в повсякденному житті, участь у природоохоронній діяльності та вияв громадянської позиції в галузі збереження довкілля
Підприємливість та фінансова грамотність
орієнтує на усвідомлення відмінностей між природними та штучними екосистемами за показниками продуктивності й ефективності; спрямовує на усвідомлення економічної оцінки природних екосистем та антропічного впливу на них; спрямовує на дотримання екологічної культури в бізнесі.
Здоров’я і безпека
націлює на розуміння наслідків антропічного впливу на природні екосистеми для здоров’я людини; сприяє дотриманню екологічної культури в повсякденному житті, формуванню активної громадянської позиції в галузі збереження довкілля як одного з напрямів боротьби за здоров’я
Громадянська відповідальність
спрямовує на активну участь у природоохоронній діяльності та дотримання екологічної культури в повсякденному житті, вияв громадянської позиції в галузі збереження довкілля
Методи: проблемний, частково-пошуковий, дослідницький.
Форми роботи: бесіда, дискусія, ділова гра, практикум, консультація, семінар, круглий стіл.
Термін виконання: довгостроковий.
Технологічна схема організації діяльності учасників проекту
І етап. Постановка мети.
1. Вступне слово вчителя, що має на меті пробудження інтересу до проблеми захисту і збереження біосфери.
Важливо показати необхідність уміння екологічно мислити й діяти в умовах економічних і соціальних перетворень в Україні.
2. Використання навчального мозкового штурму з метою деталізації проблеми й визначення загальних завдань дослідження, методики, знань і вмінь в екологічній сфері.
3. Чітке формулювання дослідницької проблеми.
4. Пропонування завдань групам.
Завдання 1. Зібрати інформацію по темі.
Завдання 2. Визначити основні джерела .
Завдання 3.Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості.
ІІ етап. Оформлення проекту
1. Консультація. Учитель пропонує учням пам’ятки, алгоритми організації самостійної роботи груп.
2. Самостійна робота груп. Складання плану роботи. Розподіл індивідуальних завдань.
3. Консультація вчителя. Коригування самостійної роботи учнів.
ІІІ етап. Узагальнення та систематизація знань
1. Семінар. Заслуховуються повідомлення аналітичного характеру.
2. Консультація вчителя. Надання допомоги в коригувальній роботі
3. Творча майстерня. Ухвалення колективного рішення за результатами дослідження екологічної грамотності населення. Оформлення звіту.
ІV. Презентція
1. Учитель готує журі (експертів), вибирає форму презентації.
2. Учні представляють творчі звіти груп, проводиться оцінювання.