Дослідницький творчий проект
з української літератури
«Новаторство у повісті О.Кобилянської «Земля»»
Керівник проекту –
Болотова Н.С.
учитель української мови та літератури
КЗ «Яблунівський ліцей»
Автор навчального проекту |
|
Прізвище, ім’я та по-батькові: |
БолотоваНаталія Сергіївна |
Назва навчального закладу: |
КЗ «Яблунівський ліцей» |
Місто, село: |
Чернігівська обл.,Прилуцький район с.Яблунівка |
Опис Проекту |
|
Назва проекту: |
«Новаторство у повісті О.Кобилянської «Земля»» |
Мета проекту: |
Познайомити з творчою діяльністю О. Кобилянської; особливостями її індивідуального стилю; допомагати учням усвідомити ідейно-художній зміст твору письменниці, його тематику й жанр; розібратися в системі образів, засобах характеротворення, причинах трагедії, стильових особливостях повісті; поглиблювати навички самостійного читання, висловлювати власні судження; давати оцінку явищам життя й літератури; виховувати самостійність; гуманізм |
Вік учасників |
10 клас (15-16 років) |
Приблизний час, необхідний для реалізації проекту |
6 днів |
Вид навчальної діяльності |
Групова робота(парна робота) |
Вид проекту за домінуючою діяльністю учнів |
Дослідницький, творчий проект |
Засіб реалізації проекту |
Проведення уроку |
Форма представлення результатів проекту |
Мультимедійна презентація |
Основні питання: Ключове питання:
Тематичні питання: |
У чому полягає новаторство О. Кобилянської у повісті «Земля»?
|
Змістові питання: |
|
Стислий опис |
Цей проект покликаний допомагати учням усвідомити новаторство ідейно-художнього змісту твору письменниці, поглиблювати навички самостійного читання, вміння співставляти образи, висловлювати власні судження; давати оцінку явищам життя й літератури та оформляти здобуті дані в Microsoft Office PowerPoint. В ході підготовки проекту учні мають знайти відповіді на питання: Що я думаю про це? Що спричинило певні вчинки? Які варіанти поведінки персонажів я можу запропонувати? Чи я згоджуюся з позицією автора? Що я бачу складного в обраній темі? Як перевірити рівень знань з обраної теми? |
Навчальні цілі та очікувані результати навчання:
|
Під час виконання проекту учні мають ознайомитися з життєвим і творчим шляхом О.Кобилянської, особливостями її творчості, особливостями жанру повісті, прочитати повість «Земля»; з’ясувати її новаторство . Дослідження проводиться для того, щоб: - навчити учнів шукати потрібну інформацію, використовуючи додаткову літературу та мережу Інтернет; - вчити систематизовувати інформацію, вибирати головне, аналізувати робити висновки; - розвивати критичне і творче мислення та прагнення до самостійного набуття знань; - вчити розглядати твір з погляду психології; - вчити оформляти свої творчі дослідницькі проекти.
|
Зміст роботи над проектом
№ |
Етап роботи над проектом |
Зміст діяльності учнів |
Зміст діяльності учителя |
1 |
Підготовчий етап Визначення теми, мети, типу проекту |
Обговорюють тему, уточнюють незрозумілі питання у вчителя; розподіляють обов’язки в групі, ознайомлення з Додатком 1,2. |
Повідомляє тему,мотивує актуальність проекту, ділить на групи( по два); повідомляє про форму представлення проектів ( мультимедійна презентація) |
2. |
Визначення джерел, засобів збору, методів аналізу інформації |
Відвідують бібліотеку; працюють з бібліотечним каталогом; добирають відповідну літературу ( біографію О.Кобилянської, текст твору; монографічні дослідження з обраної теми; відвідують комп’ютерний клас, працюють з мережею Інтернет, шукають інформацію з теми. |
Супроводжує групи, дає настанови, коригує діяльність учнів. |
3. |
Опрацювання, аналіз та узагальнення зібраних матеріалів, формування висновків |
Опрацювання теоретичного матеріалу, аналіз та систематизація вивченого, формування висновків |
Спостереження, спрямування діяль-ності учнів |
4 |
Підготовка до представлення проекту |
Оформлюють проекти( працюють з програмою Microsoft Office PowerPoint) , ведуть підготовку до захисту, беруть участь у колективному самоаналізі |
Спостерігає за роботою учнів, коригує діяльність, консультує. |
5. |
Захист проектів |
Захищають проекти, демонструють володіння теоретичним матеріалом, вміння аналізувати та робити висновки; аргументують свою думку. |
Допомагає учням демонструвати проекти; уважно слухає та робить аналізи робіт. |
6. |
Колективне обговорення |
Беруть участь в колективному обговоренні та аналізі проектів, використовуючи Додаток 3. |
Бере участь в обговоренні, підбиває підсумки |
Додаток 1
Пам’ятка «Етапи роботи над груповим проектом»
Створіть групу, оберіть координатора.
З'ясуйте проблему.
Чітко визначте тему, мету, тип проекту. Складіть план роботи.
Передбачте можливі результати та форму захисту.
Опрацюйте джерела інформації з обраної теми.
Накопичуйте матеріал.
Чітко розподіліть обов'язки між членами групи.
Аналізуйте, зіставляйте факти.
Обговорюйте суперечливі питання, толерантно вирішуйте їх, аргументуйте думку.
Створюйте “кінцевий продукт”.
Визначте тип захисту.
Додаток 2
Пам’ятка «Правила успішної командної роботи»
Пам'ятай, що ти—частина команди і без тебе команді буде важко.
Будь активним.
Вчасно та ретельно виконуй доручену справу.
Допомагай іншим у разі потреби.
Не “тягни ковдру на себе”, пам'ятай, що від тебе команда передусім чекає якісного виконання обов'язків.
Працюй в атмосфері співпраці та взаємовигідного партнерства.
Поважай думку кожного.
Пам'ятай: успіх кожного—це успіх усіх!
Додаток 3
Критерії оцінки учасника проекту
Тема
__________________________________________________________________
Критерії оцінки |
Бали |
Самооцінка |
Оцінка групи |
Загальна оцінка |
Активність під час роботи |
|
|
|
|
Внесення нових ідей, пропозицій |
|
|
|
|
Допомога однокласникам |
|
|
|
|
Ретельність роботи над дорученим завданням |
|
|
|
|
Бажання презентувати проект |
|
|
|
|