Дослідницький творчий проект з української літератури «Новаторство у повісті О.Кобилянської «Земля»»

Про матеріал
Мета: Познайомити з творчою діяльністю О. Кобилянської; особливостями її індивідуального стилю; допомагати учням усвідомити ідейно-художній зміст твору письменниці, його тематику й жанр; розібратися в системі образів, засобах характеротворення, причинах трагедії, стильових особливостях повісті; поглиблювати навички самостійного читання, висловлювати власні судження; давати оцінку явищам життя й літератури; виховувати самостійність; гуманізм
Перегляд файлу

 

 

Дослідницький творчий проект

з української літератури

 

«Новаторство у повісті О.Кобилянської «Земля»»

 

 

 

 

Керівник проекту –

Болотова Н.С.

учитель української мови та літератури

КЗ «Яблунівський ліцей»

 

План навчального проекту

 

Автор навчального проекту

Прізвище, ім’я та по-батькові:

БолотоваНаталія Сергіївна

Назва навчального закладу:

КЗ «Яблунівський ліцей»

Місто, село:

Чернігівська обл.,Прилуцький район с.Яблунівка

Опис Проекту

Назва проекту:

«Новаторство у повісті О.Кобилянської «Земля»»

Мета проекту:

Познайомити з творчою діяльністю О. Кобилянської; особливостями її індивідуального стилю; допомагати учням усвідомити ідейно-художній зміст твору письменниці, його тематику й жанр; розібратися в системі образів, засобах характеротворення, причинах трагедії, стильових особливостях повісті; поглиблювати навички самостійного читання, висловлювати власні судження; давати оцінку явищам життя й літератури; виховувати самостійність; гуманізм

Вік учасників

10 клас (15-16 років)

Приблизний час, необхідний для реалізації проекту

6 днів

Вид навчальної діяльності

Групова робота(парна робота)

Вид проекту за домінуючою діяльністю учнів

Дослідницький, творчий проект

Засіб реалізації проекту

Проведення уроку

Форма представлення результатів проекту

Мультимедійна презентація

Основні питання:

Ключове питання:

 

Тематичні питання:

 

У чому полягає новаторство

О. Кобилянської у повісті «Земля»?

  1.  Які фактори сформували Кобилянську як творчу індивідуальність? Відповідаючи, використайте автобіографічні свідчення письменниці.
  2. Яка традиція зображення теми землі передувала письменниці?
  3. Чому Кобилянська звернулася до теми влади землі над селянином? 
  4. Який біблійний мотив є у творі?Які персонажі його репрезентують?
  5. З'ясуйте  характер  психологічного  аналізу  поведінки  персонажів повісті «Земля». У відповідях використовуйте текст твору, оперуйте думками літературознавців.

 

Змістові питання:

  1. Які основні риси модернізму?
  2. Яка жанрова своєрідність твору?
  3. Що таке психологізм?

 

Стислий опис

Цей проект покликаний допомагати учням усвідомити новаторство  ідейно-художнього  змісту твору письменниці, поглиблювати навички самостійного читання, вміння співставляти образи, висловлювати власні судження; давати оцінку явищам життя й літератури та оформляти здобуті дані в Microsoft Office PowerPoint.

В ході підготовки проекту учні  мають знайти відповіді на питання:

Що я думаю про це?

Що спричинило певні вчинки?

Які варіанти поведінки персонажів я можу запропонувати?

Чи я згоджуюся з позицією автора?

Що я бачу складного в обраній темі?

Як перевірити рівень знань з обраної теми?

Навчальні цілі та очікувані результати навчання:

 

Під час виконання проекту учні мають ознайомитися з життєвим і творчим шляхом О.Кобилянської, особливостями  її творчості, особливостями жанру повісті, прочитати  повість «Земля»; з’ясувати її новаторство .

 Дослідження проводиться для того, щоб:

- навчити учнів шукати потрібну інформацію, використовуючи додаткову літературу та мережу Інтернет;

- вчити систематизовувати інформацію, вибирати головне, аналізувати робити висновки;

-  розвивати критичне і творче  мислення та  прагнення до самостійного набуття знань;

- вчити розглядати твір з погляду психології;

- вчити оформляти свої творчі дослідницькі проекти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст роботи над проектом

Етап роботи над проектом

Зміст діяльності учнів

Зміст діяльності

учителя

1

Підготовчий етап                              Визначення теми, мети, типу проекту

Обговорюють тему, уточнюють незрозумілі питання у вчителя; розподіляють обов’язки в групі, ознайомлення з Додатком 1,2.

Повідомляє тему,мотивує актуальність проекту, ділить на групи( по два); повідомляє про форму представлення проектів                   ( мультимедійна презентація)

2.

Визначення джерел, засобів збору, методів аналізу інформації

Відвідують бібліотеку; працюють з бібліотечним каталогом; добирають відповідну літературу  

( біографію О.Кобилянської, текст твору; монографічні дослідження з обраної теми; відвідують комп’ютерний клас, працюють з мережею Інтернет, шукають інформацію з теми.

Супроводжує групи, дає         настанови, коригує діяльність учнів.

3.

Опрацювання, аналіз   та узагальнення зібраних матеріалів, формування висновків

Опрацювання теоретичного матеріалу, аналіз та систематизація вивченого, формування висновків

Спостереження, спрямування діяль-ності учнів

4

Підготовка до представлення проекту

Оформлюють проекти( працюють з програмою Microsoft Office PowerPoint) , ведуть підготовку до захисту, беруть участь у колективному самоаналізі

Спостерігає за роботою учнів, коригує діяльність, консультує.

5.

Захист проектів

Захищають проекти, демонструють володіння теоретичним матеріалом, вміння аналізувати та  робити висновки; аргументують свою думку.

Допомагає учням демонструвати проекти; уважно слухає та робить аналізи робіт.

6.

Колективне обговорення

Беруть участь в колективному обговоренні та аналізі проектів, використовуючи Додаток 3.

Бере участь в обговоренні, підбиває підсумки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Пам’ятка «Етапи роботи над груповим проектом»

Створіть групу, оберіть координатора.

З'ясуйте проблему.

Чітко визначте тему, мету, тип проекту. Складіть план роботи.

Передбачте можливі результати та форму захисту.

Опрацюйте джерела інформації з обраної теми.

Накопичуйте матеріал.

Чітко розподіліть обов'язки між членами групи.

Аналізуйте, зіставляйте факти.

Обговорюйте суперечливі питання, толерантно вирішуйте їх, аргументуйте думку.

Створюйте “кінцевий продукт”.

Визначте тип захисту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Пам’ятка «Правила успішної командної роботи»

Пам'ятай, що ти—частина команди і без тебе команді буде важко.

Будь активним.

Вчасно та ретельно виконуй доручену справу.

Допомагай іншим у разі потреби.

Не “тягни ковдру на себе”, пам'ятай, що від тебе команда передусім чекає якісного виконання обов'язків.

Працюй в атмосфері співпраці та взаємовигідного партнерства.

Поважай думку кожного.

Пам'ятай: успіх кожного—це успіх усіх!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Критерії оцінки учасника проекту

 

Тема

__________________________________________________________________

 

 

Критерії оцінки

Бали

Самооцінка

Оцінка групи

Загальна

оцінка

Активність під час роботи

 

 

 

 

Внесення нових ідей, пропозицій

 

 

 

 

Допомога однокласникам

 

 

 

 

Ретельність роботи над дорученим завданням

 

 

 

 

Бажання презентувати проект

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 жовтня 2020
Переглядів
459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку