Сьогодні ми не будемо всі разом пригадувати способи словотвору. Для цього попрацюємо в групах і створимо «Ефект народження правила», тим більше що у ваших підручниках теоретичного матеріалу про способи творення прикметників немає.
Учитель:Ви помітили, що у вас на партах лежать квіточки. Скажіть,
ви знаєте під яким знаком Зодіаку ви народилися? А чи знаєте ви, що крім зодіакального гороскопу існує і квітковий. Я підготувала для кожного з вас квіточку, яку символізуєте ви за квітковим гороскопом. Давайте об'єднаємось у групи за кольорами квітів.
1 група - червоний
2 група - жовтий
3 група – блакитний
4 група - фіолетовий
Завдання групам : уважно вивчити слова на картках, які я вам роздам. Пригадайте способи словотвору і спробуйте визначити , яким способом утворені ваші прикметники. Рішення групи запишіть на квітці. Саме вона допоможе нам створити «Віночок словотвору».
(На дошці — віночок із стрічками без квіток)
2. Створення віночку учнями
І я прикріплю свою квіточку на віночок. Але на моїй квітці стоїть ?. Як ви думаєте, чому? Тому, що ми не розглянули ще одного способу творення прикметників. Але це я залишу на наступний урок. Якщо хочете мені допомогти на наступному уроці, пригадайте, який спосіб ми сьогодні не назвали, а він можливий у прикметника.
Роздатковий матеріал
1 картка - малесенький, білуватий, зимовий.
2 картка – пришкільний, невисокий, безкрилий.
3 картка - закарпатський, заобрійний, нечисленний.
4 картка - дзвінкоголосий, жовто-блакитний, довгоногий.