Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала.

Про матеріал
сформувати знання про явище відбивання світла у процесі дослідницької діяльності, закріпити знання учнів про явище відбивання світла та встановити достовірність законів відбивання, які його описують, перевірити особливості відбивання світла у плоскому дзеркалі.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала.

 

 

Лабораторна робота №3. 9 клас

( фізика 9 клас за редакцією В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого)

 

 

 

 

Підготувала

Рибалко Катерина Дмитрівна

вчитель фізики та математики

Шенгурівської ЗОШ І – ІІІ ст.

Кобеляцької ТГ

Полтавського району

Полтавської області

 

 

 

 

 

  2021

Лабораторна робота №3. 9 клас

( фізика 9 клас за редакцією В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого)

 

Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала.

Мета уроку: сформувати знання про явище відбивання світла  у процесі дослідницької діяльності, закріпити знання учнів про явище відбивання світла та встановити достовірність законів відбивання, які його описують, перевірити особливості відбивання світла у плоскому дзеркалі.

Очікувані результати: здобувачі освіти повинні експериментально перевірити закони відбивання світла.

Тип уроку: урок практичного застосування знань, умінь, навичок.

Наочність і обладнання: підручник, лінійка, транспортир, олівець, джерело світла (свічка, ліхтарик або електрична лампочка на підставці), плоске дзеркало ( прямокутне дзеркало, яке є вдома) екран зі щілиною ( цупкий картон зі щілиною в 2 – 3 мм), кілька чистих білих аркушів формат А4, смартфон,  відео

Хід роботи

Три варіанти виконання лабораторної  роботи:

 

Дослідження відбивання світла

за допомогою плоского дзеркала.

 

 

 

 

 

Класичний (  відмінна                                                                  Дистанційний 

матеріальна база кабінету)                                                         ( відео роботи )                                     

                                                                                             

 

Стиль «hand – made» - зроби сам(авторське)

(слаба матеріальна база)

 

 

Інструкція з охорони праці для учнів при виконанні практичних  робіт з фізики.

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fosvita-docs.com%2Fnode%2F252&4&0

Правила роботи при проведенні робіт з оптики

 

1. Обережно поводьтеся з лінзами, лампочкою, щоб їх не розбити.

2. Не торкайтесь скляної поверхні оптичних приладів руками, щоб не змінити їх прозорість, бо на руках завжди є жир.

3. Обережно поводьтеся із запаленою свічкою, щоб не одержати опіків і не викликати пожежі.

Теоретичні відомості.

C:\Users\User\Downloads\qr-code (1).png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перевірка готовності до лабораторної роботи:

« Мозкова атака»

1. Чому ми бачимо тіла навколо нас?

2. Який кут називають кутом падіння? кутом відбивання?

3. Сформулюйте закони відбивання світла.

4. За допомогою якого приладу можна переконатись у справдженні законів відбивання світла?

5. У чому полягає властивість оборотності світлових променів?

6. У якому випадку зображення називають уявним?

7. Схарактеризуйте зображення предмета в плоскому дзеркалі.

8. Чим розсіяне відбивання світла відрізняється від дзеркального?

Фізичний диктант ( взаємоперевірка в парах)

1. Напрямок пучка світла, який падає називається…

2. Напрямок відбитого пучка світла називається…

3. Як позначається кут падіння…

4. Як позначається кут відбивання…

5. Хто встановив закони відбивання…

6. Записати другий закон відбивання світла…

7.  Промінь падаючий, промінь відбитий і перпендикуляр до поверхні відбивання, проведений із точки падіння променя, лежать…

8. Який прилад використовується для встановлення законів відбивання світла…

9. Предмет і його зображення симетричні відносно…

10. Яке зображення дає плоске дзеркало…

Розв’язування задач:

 

1. Кут відбивання променя дорівнює 37°. Чому дорівнює кут між падаючим і відбитим променями?

Дано:

Розв’язання

C:\Users\Yasia\Desktop\картинки фізика и астрономія\0 оптика\задача 2.jpg

 

 

Відповідь:

 

2.

 

3.C:\Users\admin\Pictures\001.png

4. Задача з підручника – вправа № 11 завдання 3 ( фізика 9 клас за редакцією В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого)

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2F4book.org%2Fuchebniki-ukraina%2F9-klass%2Fpidruchnik-fizika-9-klas-baryahtar-2017%2Fss-11-vidbivannya-svitla-ss-12-zalomlennya-svitla%2Fpage-72&4&0

 

Де використовують дзеркала у повсякденному житті?

Застосування в побуті

Перші дзеркала були створені для того, щоб стежити за власною зовнішністю. У даний час дзеркала, особливо великі, широко використовуються в дизайні інтер’єрів, щоб створити ілюзію простору, великого обсягу в невеликих приміщеннях. Зараз кожен поважаючий виробник меблів має в своєму списку подібні гардеробні.

Застосування дзеркал, як рефлекторів

Значна частина джерел світла вимагає застосування дзеркал для формування оптимального світлового потоку. Найбільш часто використовуються параболічні дзеркала, що дозволяють створити пучок паралельних променів ( фари, прожектори, коліматори).

Застосування в наукових приладах

Як оптичний інструмент, використовуються плоскі, увігнуті і опуклі сферичні, параболічні, гіперболічні і еліптичні дзеркала. Дзеркала широко використовуються в оптичних приладах – спектрофотометрах, спектрометрах в інших оптичних приладах: телескопах, лазерах, дзеркальних фотоапаратах.

Пристрої для безпеки, автомобільні і дорожні дзеркала

У тих випадках, коли огляд людини з яких-небудь причин обмежений, дзеркала особливо корисні. Так, в кожному автомобілі, на дорожніх велосипедах є одне або кілька дзеркал, іноді злегка опуклих – для розширення поля зору. На дорогах і на тісних парковках стаціонарні опуклі дзеркала дозволяють уникнути зіткнень і аварій. У системах відео спостереження дзеркала забезпечує огляд у більшій кількості напрямків з однієї відеокамери.

Застосування в військовій справі

 Сучасна термоядерна зброя використовується для фокусування випромінювання від запалу і створення умов для початку термоядерного процесу синтезу.

 

Хід роботи

 

  Інструкція з техніки безпеки для учнів під час проведення у кабінеті фізики ( див. форзац підручника).

 

C:\Users\admin\Pictures\обж.jpg

 

 

 

 

Учні підписуються в журналі інструктажів з техніки безпеки, який приносить  вчитель на лабораторну роботу

 

C:\Users\admin\Pictures\журнал бжд.jpg

 

Класичний (  відмінна матеріальна база кабінету)

Учні виконують  лабораторну роботу № 3 ст. 73 – 74 підручника під керівництвом вчителя,  чітко дотримуючись інструкцій, використовуючи обладнання кабінету фізики.

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2F4book.org%2Fuchebniki-ukraina%2F9-klass%2Fpidruchnik-fizika-9-klas-baryahtar-2017%2Fss-11-vidbivannya-svitla-ss-12-zalomlennya-svitla%2Fpage-73&4&0http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2F4book.org%2Fuchebniki-ukraina%2F9-klass%2Fpidruchnik-fizika-9-klas-baryahtar-2017%2Fss-11-vidbivannya-svitla-ss-12-zalomlennya-svitla%2Fpage-74&4&0

Стиль «hand – made» - зроби сам (авторське) (слаба матеріальна база)

Учні виконують  лабораторну роботу № 3 ст. 73 – 74 підручника під керівництвом вчителя,  чітко дотримуючись інструкцій, використовуючи матеріали принесені з дому ( QR – коди див. Класичний)

Дистанційний    ( відео роботи )

Учні виконують  лабораторну роботу № 3 ст. 73 – 74 підручника самостійно,  чітко дотримуючись інструкцій, використовуючи відео лабораторної роботи ( QR – коди див. Класичний)

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DnirntU6Eh3U&4&0

Творче завдання:

Скласти кросворд за вивченим матеріалом у генераторі кросвордів на 11 слів

Увага! Якщо Ви не авторизовані, то не зможете зберегти кросворд!

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fchilddevelop.com.ua%2Fgenerator%2Fletters%2Fcross.html&4&0

Підсумки:

Питання – роздуми.

1. Де живе сонячний “зайчик”?

2. Для чого при зніманні усередині приміщення фотографи застосовують білі екрани?

3. Інколи класна дошка відсвічує. Чому це відбувається? При яких явище буде спостерігатися?

4. Крізь чисте скло, змочене водою, ми добре бачимо предмети. Чому різко погіршується видимість, якщо подихати на скло?

Домашнє завдання:

§ 11 повторити,  вправа 11 завдання 8

Додаткове завання ( за бажанням):

Що таке калейдоскоп? Чи можна його виготовити в домашніх умовах?

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
6145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку