Практична робота № 1
Тема: Дослідження якісного складу солей.
Мета: узагальнити знання про властивості основних класів неорганічних сполук, зокрема про солі; навчитися розпізнавати йони за якісними реакціями; продовжити формувати практичні навички, проводити якісні реакції на виявлення катіонів та аніонів; аналізувати план експерименту, робити висновки та узагальнення.
Реактиви та обладнання: хлоридна кислота ______, розчини амоній хлориду_______, натрій силікату_______, натрій карбонату______, кальцій карбонату_______, натрій гідроксиду______, аргентум нітрату______, пронумеровані пробірками з розчинами: натрій хлориду_____, натрій ортофосфату_______, пронумеровані пробірки з розчинами ферум(ІІ) хлориду_______, ферум(ІІІ) хлориду_______, штатив із пробірками.
ХІД РОБОТИ
Дослід 1. Користуючись наявними реактивими, дослідіть якісний склад амоній хлориду.
Завдання 1. Переглянути відеоматеріал: https://youtu.be/CflDcesN8LE
Завдання 2. Після перегляду відеоматеріалу, заповніть таблицю нижче:
Що робили? |
Що спостерігали? |
Рівняння реакції |
|
|
|
Дослід 2. У двох пронумерованих пробірках є розчини натрій хлориду та натрій ортофосфату. Користуючись одним реактивом, дослідіть вміст пробірок.
Завдання 1. Переглянути відеоматеріал: 1) https://youtu.be/-697j9U5Q1A , 2) https://youtu.be/0PkTNk0rgdI
Завдання 2. Після перегляду відеоматеріалу, заповніть таблицю нижче:
Що робили? |
Що спостерігали? |
Рівняння реакції |
|
|
|
Дослід 3. Користуючись одним реактивом, підтвердіть наявність карбонат- і силікат-іонів у розчинах солей, які зазначені у відеоматеріалі.
Завдання 1. Переглянути відеоматеріал: 1) https://youtu.be/QDOpXe18_MU , 2) https://youtu.be/aakiy72AWeY
Завдання 2. Після перегляду відеоматеріалу, заповніть таблицю нижче:
Що робили? |
Що спостерігали? |
Рівняння реакції |
|
|
|
Дослід 4. Користуючись наявними реактивами, серед двох розчинів ферум (ІІ) хлориду і ферум(ІІІ) хлориду у пронумерованих пробірках, потрібно віднайти ферум(ІІІ) хлорид.
Завдання 1. Переглянути відеоматеріал: 1) https://youtu.be/caW7v6kfcJ8 , 2) https://youtu.be/7pnE81lfLrE .
Завдання 2. Після перегляду відеоматеріалу, заповніть таблицю нижче:
Що робили? |
Що спостерігали? |
Рівняння реакції |
|
|
|
Висновок. У висновку дайте відповідь на запитання: яке значення мають солі для живих організмів?