Даний проект з утилізації побутових відходів є дослідженням. Має зацікавити учнів оскільки стосується питань забруднення території місцевості,де вони проживають. Учасники проекту працюють у групах відповідно до їх інтересів.
Дослідження
Тема: розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів
Мета: формувати бережливе ставлення до навколишнього середовища,підвищувати рівень культури поводження з твердими побутовими відходами.
Обладнання: різні джерела географічної інформації(довідники,Інтернет, ЗМІ,розповіді очевидців,олівці,лінійка,фотоапарат, пакети для сміття, план населеного пункту)
Хід роботи:
1.Дізнаємось про збирання та утилізацію відходів.
Учні зачитують визначення. Що таке тверді побутові відходи (ТПВ)?
Тверді побутові відходи – це відходи, які утворюються в процесі життя та діяльності людини і накопичуються у житлових будинках,громадських, навчальних,лікувальних торгівельних та ін. закладах. За більш відомою та вживаною в побуті класифікацією ТПВ називають відходами споживання.
ТЕСТ
1.Яку країну називають « сміттєвою ямою Європи»:
Україну;
Польщі;
2.Місце для вивезення сміття:
звалище;
стадіон;
поле.
3.Хто впливає на збільшення відходів:
тварини;
дорослі жителі міста;
діти дитячого садочка.
4. Що таке ТПВ:
тверді побутові відходи;
тяжкі побутові відходи;
темні побутові відходи.
5. Більшу частину сміття, що забруднює Землю становить
пластмаса;
скло;
метал.
6. Упаковка складає від усіх відходів:
50%;
60%;
70%
7.Чим більше місто, тим звалище:
більше;
немає зовсім.
8. Світовими рекордсменами за кількістю побутових відходів є:
Москва;
Лондон;
Нью-Йорк.
2.Розробляємо власний міні – проект .
План проведення проекту:
1.Об'єднайтесь в групи
2.Сплануйте роботу
3.Проведіть дослідження
4. Піднесіть проблему відходів у вашому населеному пункті.
Чи цікаво тобі дізнаватись про проект?
Якщо ви візьмете участь у цьому проекті, то ви дізнаєтесь відповіді на такі питання:
Завдання проекту:
Шановні учні!
Серед глобальних проблем сучасності проблема побутових відходів вирізняється тим, що кожен з нас щодня і щохвилини причетний до неї.
Отож, якщо ви…
Бажаєте, щоб ваше подвір'я і село було чистим?
Не хочете потонути у власних відходах?
Тоді цей проект саме для вас!
Пропоную учням об’єднатися у 3 групи:”Статисти”, “Екологи”, та “Дизайнери”
Завдання “Статистам»:
Оцінити ситуацію із сміттям у селі ”Безтурботна Недбалість”. Розрахувати кількість відходів на кожного жителя, двір, село? Запропонувати шляхи виходу із ситуації місцевій владі.(Продемонструвати результати у вигляді презентації)
Завдання ”Екологам”:
Яке сміття накопичується у вас вдома ?Поставте поряд із сміттєвим відром пакет для паперу і картону, пакет для пластмаси. Визначити вміст сміттєвої корзини. Які типи відходів переважають?(Зробити висновок про проведений експеримент)
Завдання “Дизайнерам”:
Показати як непотрібні речі можуть отримати друге життя. Замість того, щоб викидати старі речі, варто придумати їм нове застосування. Носіть своє сміття на собі, робіть дитячі іграшки, прикраси для дому - закликають дизайнери.
Приходьте на екологічну виставку дитячої творчості – «SОS - вернісаж або друге життя відходів».
Старі диски, лампочки, шматочки поролону та поліетилену – різноманітні побутові відходи, що отримали нове життя завдяки дитячій творчості. Це все ви побачите тут: ….20...р. о15.00 у приміщенні школи.
Завдання!
Познайомити учнів школи з міні – проектом.