Досліджуємо рідне місто Дружківка. Експедиція до монументів та скульптур нашого мікрорайону

Про матеріал
На кінець експедиції учні знатимуть: ● назви пам`яток та історію їх встановлення; ● місце їх розташування. ● Правила поведінки в громадських місцях та під час прогулянки містом. та вмітимуть: ● пояснити, навіщо містяни встановили дані монументи; ● спостерігати за видатними місцями мікрорайону; ● пояснювати доцільність та історію їх розташування ; ● пояснювати свою роль як спостерігача та основні вимоги та правила відвідування подібних місць; ● розрізняти та характеризувати пам`ятки міста; ● застосовувати правила дорожнього руху та правила користування громадським транспортом; ● уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування; ● використовувати логічне мислення у розв’язанні проблемних ситуацій. ● працювати в команді.
Перегляд файлу

C:\Users\Lexey\Desktop\35196987_190355895133989_2275104091484979200_n.jpg

 

 

 

ПІБ     Пустовіт Тетяна  Анатоліївна

Місце роботи: Дружківська зш І –ІІІ ст. № 17

Посада: учитель початкових класів.

Стаж роботи: 20 років.

 

Пояснювальна записка

Тема. Досліджуємо рідне місто Дружківка. Експедиція до монументів та скульптур  нашого  мікрорайону.

Мета: формувати уявлення дітей про пам`ятки рідного міста Дружківки: доброту, чуйність турботливість, патріотизм, сприяти прояву цих якостей у повсякденному житті; формувати вміння спостерігати, досліджувати, аналізувати, робити висновки, розвивати вміння  висловлювати власну думку, робити висновки. Спонукати дітей до прояву позитивних емоцій від спільної подорожі та спільного дослідження. Виховувати любов до рідного міста, повагу до людей, що в ньому проживають, гордість, що вони живуть в такому прекрасному місті.

Очікувані результати.

На кінець експедиції  учні знатимуть:

  • назви пам`яток та історію їх встановлення;
  • місце їх розташування.
  • Правила поведінки в громадських місцях та під час прогулянки містом.

та вмітимуть:

  • пояснити, навіщо містяни встановили дані монументи;
  • спостерігати за видатними місцями мікрорайону;
  • пояснювати доцільність та історію їх розташування ;
  • пояснювати свою роль як спостерігача та основні вимоги та правила відвідування подібних місць;
  • розрізняти та характеризувати пам`ятки міста;
  • застосовувати правила дорожнього руху та правила користування громадським транспортом;
  • уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування;
  • використовувати  логічне мислення у розв’язанні проблемних ситуацій.
  • працювати в команді.

Ключова компетентність

        Загальнокультурна грамотність. Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших.

 

Наш слоган

В експедицію рушаємо - нашим містом ми пишаємось!

 

Маршрут

  • Збори до експедиції. Бесіда з ТБ. Організований вихід за територію школи.
  1. Курган Слави м. Дружківки.
  2. Дружківський парк кам`яних скульптур «Святогір».
  3. Пам`ятник сантехніку.
  4. Монумент пам`яті ліквідаторам аварії на Чорнобильській АЕС.
  5. Пам`ятник  Воїнам – афганцям.
  6. Пам`ятний знак на честь 200 – річчя м. Дружківки.
  • Повернення до школи. Аналіз експедиції.

 

 

 

Методичні рекомендації  щодо організації екскурсії

за межі  навчального закладу

 

  • Планувати екскурсію cлід в першій половині дня.
  • У день екскурсії  у класі  проводити  лише одне заняття, потім – екскурсія.
  • У  плані фіксувати тему екскурсії, програмовий зміст, підготовку учителя та дітей, матеріали, які необхідні для екскурсії, її хід.
  • Кількість нових обєктів не повинна перевищувати 6-7.
  • Зазделегідь відвідати об’єкт спостереження, врахувати його пізнавальну цінність, в разі необхідності вивчити додаткові  інформаційні джерела про нього.
  • Заздалегідь провести  узгоджувальну бесіду щодо мети екскурсії і рівня підготовленості дітей.
  • Передбачити маршрут, врахувавши сезонність, стан погоди, безпечність, фізичні можливості дітей, він не повинен перевищувати 3 - 4 км в обидва кінці.
  • Підготувати дітей до проведення екскурсії: повідомити мету, місце проведення, повторити правила дорожнього руху, і поведінки у громадських місцях, техніки безпеки.
  • Дотримуватись раціональності спостереження.
  • Будувати екскурсію на основі максимальної активності і самостійної розумової діяльності. В ході екскурсії формувати навички самостійного спостереження, аналізу візуальної інформації та зорових вражень.
  • Матеріал екскурсії викладати у доступній і цікавій формі.
  • Під час проведення екскурсії слід передбачити відгадування загадок, декламування віршів, складання розповідей, казок, опис предметів спостережень, проведення цікавих дидактичних та рухливих ігор.
  • Наприкінці екскурсії доцільно організувати дидактичні ігри, які в цікавій формі закріплять здобуті знання.
  • Планувати післяекскурсійну роботу: малюнки, фото-колажі, тощо.

Обладнання: дослідницький інструмент (лупа), путівник маршруту (мапа) з  завданнями  (ребусами та загадками), рюкзак мандрівника.

 

       Хід експедиції

 

  • Збори у експедицію. Бесіда з ТБ. Організований вихід за територію школи. (Підготувати дітей до проведення екскурсії: повідомити мету, місце проведення, повторити правила дорожнього руху, і поведінки у громадських місцях, техніки безпеки.)
  • Перша зупинка. Курган Слави м. Дружківки.

 

C:\Users\Lexey\Desktop\1.jpg

      Курган Слави в Дружківці знаходиться в кінці вулиці Космонавтів. Був зведений на честь визволення міста від фашистських загарбників шостого вересня 1943 року війська Південно-Західного фронту в ході Донбаської операції. Саме ця дата відома як День міста Дружківки.

Пам'ятник під назвою Курган Слави був заснований в 1985 році. Він являє собою символ нескореності жителів і одночасно символізує скорботу за тими, хто поліг за часів Другої світової війни, захищаючи Дружківку.

      Курган Слави розташований на височині - насипному пагорбі, що традиційно для такого типу меморіального споруди. Являє собою високу арку з дзвоном по центру. Перед аркою на постаменті зображена скорботна постать з лавровим вінком у руці - символом мужності і військової доблесті, а також перемоги і світу. (Діти відмічають на мапі об`єкт та досліджують його, розв`язують завдання).

 

  • Друга зупинка.  Дружківський парк кам`яних скульптур «Святогір».

 

C:\Users\Lexey\Desktop\2.jpg

      Дружківський парк кам'яних скульптур "Святогір" створений в Дружківці з ініціативи відомого атлета Ю. Артемова, директора спортивно-екологічної громадської організації "Святогір'я", керівника спортивного клубу "Святогір". Тут зібрано вже близько 50 скульптур з піщанику, які зображують казкових героїв і реальних історичних персонажів. В основному представлені діячі російської історії і герої російського епосу. Тут є Сергій Радонезький, Дмитро Донський, богатир Пересвіт, полководець Кутузов, цар Петро I, космонавт Юрій Гагарін, княжна Ольга, Володимир Мономах, співак Володимир Висоцький і багато інших. Всі доріжки сходяться до центру - кургану з фігурою Матері-Русі. Автори проекту поставили собі за мету пробудити в мешканцях і гостей міста патріотизм, любов до історії та мистецтва. (Діти відмічають на мапі об`єкт та досліджують його, розв`язують завдання ).

 

  • Пам`ятник сантехніку.

 

C:\Users\Lexey\Desktop\3.jpg

 

      Пам'ятник сантехніку встановлений в місті Дружківка Донецької області. На пам'ятнику написано глибокодумне вислів: «Без води і не туди, і не сюди».

(Діти відмічають на мапі об`єкт та досліджують його. Роблять висновки щодо значення води у житті людства та доцільності професії ).

 

  • Монумент пам`яті ліквідаторам аварії на Чорнобильській АЕС.

C:\Users\Lexey\Desktop\4.jpg

       У місті Дружківка, в районі бібліотеки імені Лесі Українки встановлено монумент пам'яті, присвячений пам'яті ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС. 1986 р. Зробити короткий екскурс в минуле, нагадати про необхідність економного ставлення до ресурсів планети та наголосити на самопожертві наших співвітчизників.   (Діти відмічають на мапі об`єкт та досліджують його, розв`язують завдання).

 

  • Пам`ятник  Воїнам – афганцям.

 

C:\Users\Lexey\Desktop\5.jpg

 

 

      У грудні 2009 року громадськість міста Дружківка, духовенство та представники трьох організацій ветеранів афганський війни зі Слов'янська, Краматорська та Дружківки урочисто відкрили пам`ятник воїнам-афганцям, полеглим в далекій і чужій країні.

Знаходиться:  м Дружківка, проспект Космонавтів.

      На одній з центральних вулиць міста, проспекті Космонавтів, встановлено пам'ятник воїнам-афганцям у вигляді відколу прогрітій південним сонцем кам'яної гори, на якому викарбовано фігура пораненого десантника, сумно вдивляється в далечінь. Робота скульптора Юрія Топуса за ескізом художника Віктора Федоренко, встановлена ​​на честь 30-річчя введення радянських військ в Афганістан.

      З Дружківки на афганську війну пішли протягом десятиліття (з 1979 по 1989 роки) близько двохсот молодих людей. (Діти відмічають на мапі об`єкт та досліджують його. Наголосити на прояві  безмежної мужності наших воїнів. Згадати сучасного  воїна – захисника, який боронить нашу землю від нападників в сьогоденні).

  • Пам`ятний знак на честь 200 – річчя м. Дружківки.

C:\Users\Lexey\Desktop\6.jpg

      Пам'ятний знак на честь 200-річчя міста Дружківка був встановлений в 1981 році, насправді місто фактично з'явився 1860 - 1870 роках, як і інші міста на Курсько-Харківсько-Азовської залізниці.

Знаходиться: м Дружківка, проспект Космонавтів.

 

     Перша письмова згадка про місто в 1781 році. Місто починався з робочого селища при станції Дружківка Курсько-Харківсько-Азовської залізниці, що виник в 70-х років XIX століття.

(Діти відмічають на мапі об`єкт та досліджують його. Акцентувати увагу дітей на понятті «мала батьківщина» та значенні цього терміна для кожної людини).

 

  • Повернення до школи. Аналіз експедиції.
  • Виконання творчого завдання. Малюнки об`єкту дослідження, який найбільш сподобався та запам`ятався.
  • Організація виставки робіт дітей та супроводжувальних коментарів до робіт.
  • Дидактична гра в групах  « Впізнай мене». На картках зображені об`єкти дослідження, дітям пропоную, спираючись на досвід дослідницької роботи, назвати їх.

 

Висновки та підсумки.

      Подібні виховні та дослідницькі заходи  спонукають дітей до подальшого дослідження та добору інформації щодо історії рідного міста. Пробуджують почуття гордості та поваги до мешканців та героїв міста. Виховують навички безпечної поведінки в громадських місцях, шанобливе ставлення до природи рідного краю, вміння працювати в команді та почуття поваги до одноліток. Розвиток комунікативних навичок та основних  ключових  компетентностей НУШ.

 

docx
Додано
3 вересня 2019
Переглядів
946
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку