Досліджую займенник. Конспект уроку з української мови для 4 класу за програмою Савченко.

Про матеріал

Конспект уроку з української мови для 4 класу за програмою Савченко на основі нового державного стандарту початкової освіти НУШ.

Перегляд файлу

ТЕМА. Досліджую займенник.

МЕТА. Формувати в учнів уявлення про займенник і призначення займенників у мовленні; розвивати вміння правильно узагальнювати інформацію та робити висновки, аналітичне та критичне мислення; формувати комунікаційну компетентність; виховувати активну життєву позицію, впевненість у своїх силах.

ОБЛАДНАННЯ. Ілюстрації для стратегії сторітейлінг, наочний матеріал для вправ з рефлексії та самооцінювання.

ТИП УРОКУ. Урок засвоєння нових знань.

ОСВІТНІ ГАЛУЗІ. Мовно – літературна.

                               ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.

1. Нейророзминка ( під супровід ритмічної музики).

2. Оголошення теми та мети уроку.

3. Рефлексія. Очікування від уроку.

4. Каліграфічне письмо.

Зз зл зе зв із оз аз ззаду завдання займенник

5. Вправа сторітейлінг.

Діти обирають будь – яке слово із каліграфічної хвилинки і на кожну букву даного слова придумують слова, а з них потім складають довільний текст. Наприклад: ззаду. ЗАЄЦЬ, ЗІРКА, АПЕЛЬСИН, ДЯТЕЛ, УДАВ. Заєць блукав лісом. Там він зустрів дятла. У них зав’язалась розмова. Заєць розповів, що дуже боїться удава. Вони так розмовляли до вечора, поки на небі не з’явилася перша зірка. На прощання заєць подарував своєму новому другові смачний рожевий апельсин.

6. Рефлексія. Вправа «Світлофор». Чи цікаво було дітям виконувати дане завдання?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Робота з підручником.

1)Аналітична вправа . Вправа 1 (с.86).

- Прочитайте текст. Чи здогадалися ви, про кого в ньому йдеться?

- Які слова в тексті замінили ім’я Карлсона?

- Проведімо дослідження. Поставте питання до слів, що виділені.

- Яка частина мови відповідає на ті самі питання?

- Прочитайте правило про частину мови, до якої належать виділені слова.

2) Робота з правилом.

- Зав’яжемо ВУЗЛИКИ на пам’ять, прочитайте ще раз правило і повторіть його про себе.

- На що вказують займенники?

- Чим займенники відрізняються від іменників?

- Наведіть приклади займенників.

- РОБОТА В ПАРАХ

Утворіть пари і розкажіть один одному вивчене правило.

-         Ми зав’язали ще один вузлик у вивченні частин мови. Молодці!

3) Вправа на дослідження (вправа 2, ст.86).

- У тексті про Карлсона замініть виділені слова іменем персонажа й прочитайте.

- Який недолік ви помітили?

- Зробіть висновок про призначення іменників. Перевірте себе за правилом.

 

2. Робота у зошиті.

Вправа 3, 4 ст.86. Списування з граматичним завданням.

-         Гаджик побував на Батьківщині Карлсона. А чи знаєте ви, як називається ця країна?

-         Прочитайте текст вправи, щоб перевірити свою думку.

-         У якій частині Європи розташована Швеція? Яке місто є її столицею?

-         На скількох островах розкинулася Швеція? Скільки мостів з’єднують ці острови?

-         Спишіть повідомлення Гаджика, вставивши пропущені букви.

-         Підкресліть займенники.

-         Перевірка написаного.

 

  1. Фізкультхвилинка.
  2. Продовження роботи з підручником.
  1.      Вправа «Знайомство» (вправа 5, ст.8).

Гаджик подружився зі шведськими дітьми. Прочитайте їхні імена.

-         Визначте. Яке з них належить дівчинці, а яке – хлопцеві. Підказка: в імені дівчинки є м’який приголосний звук.

-         Виконайте звуковий аналіз імен (хлопці – Лукас, дівчатка – Аліс).

-         Що спільного в цих іменах? (Мають по два голосних звуки та відповідно по два склади…)

  1.      Творча вправа (вправа 6)

-         Розгляньте уважно прапори України та Швеції.

-         Що в них спільного? А чим відрізняються? Складіть про це текст з 3 – 4 речень.

-         Представлення своїх робіт.

3)РОБОТА В ПАРАХ (вправа 7)

Вправа «Мікрофон»

-         Уявіть, що ви зустріли мешканця Швеції. Прочитайте основні фрази, якими можна обмінятися з ним/нею під час зустрічі.

-         Попрацюйте в парах – візьміть один в одного інтерв’ю, використавши фрази з вправи.

-         Як ви вважаєте. Чи схожі шведська та українська мови?

4)Вправа «Редактор» (вправа 8).

- Прочитайте текст вправи. Який недолік ви помітили?

- Виправте його, використавши займенники.

- Запишіть відредагований текст. Підкресліть займенники.

- Перевірка виконання.

5)Рефлексія. Вправа «Світлофор».

- Покажіть, на скільки складним було для вас дане завдання.

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Бесіда. Вправа «Мікрофон»

-         Якою частиною мови в мовленні часто замінюють іменники?

-         Навіщо використовують займенники?

-         У чому різниця між займенниками та іменниками.

  1. РОБОТА В ПАРАХ. Гра «Іменник – займенник».

Учні працюють в парах. Один гравець називає іменник, інший замінює його займенником. Наприклад: дім – він, теля – воно, хмаринка – вона.

  1. Рефлексія.

-         Чи справдилися ваші очікування, які ви висловили на початку уроку.

-         Що вас найбільше зацікавило?

-         Чи знайомий вам персонаж Астрід Лінгрен – Карлсон? Звідки ви про нього дізналися?

-         Пропоную вам заплющити очі і зробити уявну мандрівку з Карлсоном  околицями Швеції.

  1. Домашнє завдання.

С.86 – вивчити правило.

С.87, вправа 9. Списати уривок, замінивши деякі іменники займенниками.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Баланюк Наталя
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 січня
Переглядів
175
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку