« Достовірність інформації. Технології впливу на людську свідомість.»

Про матеріал
Урок з інтегрованого курсу "Природничі науки" за програмою авторського колективу: І.Дьоміна, В.Задоянний, С.Костик. ознайомлює учнів з різними маніпуляціями людської свідомості на прикладах аналізу реклами, застерігає від попадання під вплив різних технік впливу на людську свідомість, навчає оцінювати інформацію в інтернеті і розпізнавати елементи маніпуляцій в повсякденному житті.
Перегляд файлу

Міністерство культури та стратегічних комунікацій України

Управління культури та охорони культурної спадщини

Черкаської обласної військової адміністрації

Черкаський музичний фаховий коледж ім. С.С. Гулака-Артемовського

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок

 з інтегрованого курсу «Природничі науки. Фізика»

 

за темою:

 « Достовірність інформації. Технології впливу на людську свідомість.»

 

 

викладача циклової комісії

«Загальноосвітні, гуманітарні

та соціально-економічні дисципліни »                                                                 Кондес Лариси Іванівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Достовірність інформації. Технології впливу на людську свідомість.

Мета: Ознайомити учнів з різними маніпуляціями людської свідомості на прикладах аналізу реклами, застерегти від попадання під вплив різних технік впливу на людську свідомість, навчитися оцінювати інформацію в інтернеті і  розпізнавати елементи маніпуляцій в повсякденному житті.

Обладнання: ТЗН (комп’ютер, телевізор, проектор тощо) для демонстрації реклами.

                                            План

  1. Вступ.
  2.  Достовірність інформації
  3. Техніки впливу на людську свідомість.
  4. Когнітивні здібності.
  5. Реклама. Практичний розбір реклами.
  6. Висновок. Підсумок уроку.                                                                                                                            
  7. Домашнє завдання.      

 

                                  Хід уроку

1.Вступ.(Вчитель). Технологіями масового впливу сьогодні оволоділи всі і використовуються вони всюди. На цьому тримається вся світова економіка, системи управління будь-якого рівня – від найменших до найбільших. Тому знищення людської свідомості на сьогодні має тотальний і всезагальний характер. І управління суспільствами через знищення людської свідомості, зомбування (заміни свідомості на вкладені програми) є на сьогодні основною рисою теперішнього етапу розвитку людської цивілізації. Ми про це знаємо і вже добре. Кожна людина, особливо , молоде покоління повинні навчитися критично мислити, мати причинно- наслідкові зв’язки, мати свою думку і  це велика праця. Цим ми сьогодні і будемо займатися.                                                                                                                     2. Як Оцінити достовірність інформації в мережі Інтернет?                                                Існують прості правила: шукати першоджерело, встановити достовірність, знайшовши цю інформацію  на інших ресурсах і порівняти, перевірити дату  цієї інформації, може вона вже застаріла. Також потрібно це обговорити з кимось із дорослих, наприклад з батьками чи вчителями.                            Запитання для перевірки правдивості інформації (на дошці  «Шпаргалка для критичного мислення):                                                                                                            ХТО? (…виграє від цього? …обговорює це? …заслуговує на визнання за це?                   ЩО? (… є сильними/слабкими сторонами?...є іншою альтернативою?...є найкращим/найгіршим варіантом розвитку подій? …                                                        ДЕ? (…ми могли б це спостерігати в реальному світі?... де ми можемо отримати більш детальну інформацію?...куди  ця ідея нас приведе?....                          КОЛИ ? (…це викличе проблеми?...)                                                              ЧОМУ? (… це є проблемою?...це стосується мене/інших…)                              ЯК?(…це зашкодить?... це можемо змінити для нашого блага?...)              (запитання ще дописують діти)                                                                         Завдання на шпаргалку : Клас ділиться на групи, кожна група вибирає фізичний закон , робить з нього фейковий закон. За допомогою шпаргалки (запитань) діти доводять що це фейк. Називають правильний закон.                                                                                                           

3. (Вчитель) В наш час технології впливу, а також технічні засоби і засоби комунікації, досягли такого рівня, що пересічна людина практично постійно перебуває під потужним тиском маніпулятивних технологій навіювання всього підряд – від того, за кого голосувати на виборах, до того, що їсти, що пити, як реагувати, як правильно думати, тощо. Всі техніки впливу на людську свідомість, абсолютно всі без виключення, здійснюються по одному і тому ж принципу: спочатку блокується якась частина свідомості людини, а далі в цю частину вкладають бажану для маніпулятора картинку чи ідею, чи цілу програму, яку людина буде безумовно виконувати при активації. Назвемо це БВА ( блокування, вкладання, активація)                                                                                                Блокування – наведення жаху, страху - базується на інстинкту самозбереження.              Вкладення  необхідної для маніпулятора інформації з яскравим , обнадійливим результатом.                                                                                                                                                       Активація  показати результат перебільшений (обманути)                                                                                               

4.  Паралельно з цим робиться маніпуляція по зниженню порогу критичного мислення і блокуванню когнітивних здібностей, інакше операція по зомбуванню не пройде. (Запитання і відповіді)

- Що означає слово когнітивний?                                                                      Когнітивний- розумовий процес пов'язаний із сприйняттям, формуванням понять, вирішення завдань, уявою та логікою.                                                            - З’ясуємо, що таке когнітивні здібності?                                                          Здатність людини розуміти, сприймати і обробляти інформацію. Також можна сказати це – увага, мислення, пам’ять, мовлення рішення, креативність та багато інших розумових процесів                                                                                                           - Які ви знаєте види мислення?                                                                                         Логічне, критичне, просторове, креативне, абстрактне (наводяться приклади)

5. По  принципу БВА працює абсолютно вся інформаційна індустрія, в тому числі і звичайна реклама.

РЕКЛАМА.( https://www.youtube.com/watch?v=wYoN_mJm7ok)                                                         Вчитель описує рекламу за трьома принципами технік впливу.

- Блокування ( навіювання страху). На весь екран сумна жінка з червоним носом та великими буквами напис «Закладений ніс?», чорний фон на задньому плані.                                                                                                                                                           - Вкладення потрібної інформації. Яскравий блакитний фон, назва крапель великими буквами, крапля з написами натуральних мікроелементів перетворюється в пляшечку з краплями від нежитю.                                                                                - Активація. Всі герої екрану ( жінка , чоловік і дитина), використавши краплі одразу здорові і щасливі.

6. Наслідком є те, що після кожного такого маніпулятивного впливу свідомість людини і можливість раціонального критичного світосприйняття знижується на певний рівень. І це негативно впливає не тільки на ту сферу психіки людини, в якій здійснюється маніпуляція, а також понижує потенціал людини в цілому.               Жахливим наслідком таких операцій є те, що процес цей практично безповоротній. Щоб повернути людину хоча б на попередній рівень, потрібна кропітка індивідуальна робота з досвідченим психотерапевтом за бажанням самої людини. Насильно і масово можна тільки опустити на ще нижчий рівень

Тільки високоресурсний і високосвідомий індивідуум може більш-менш спокійно і раціонально реагувати на такий вплив. В усіх інших випадках свідомість людини потрохи відключається і переходить на мислення штампами, які їй безперервно вкладають в голову засоби масового впливу.

На виході ми маємо людину, яка абсолютно не здатна аналізувати і критично сприймати інформацію (тому що якраз ці здібності вбиваються в першу чергу), а маємо ходячий живий автомат з відключеною свідомістю в частині когнітивних здібностей, який просто виконує вкладені в неї ідеї та установки і який взаємодіє з навколишнім світом через систему вірувань, призм і штампів. Саме страшне, що в такої людини вже ніколи навіть не виникне бажання щось змінити в собі – немає просто чим подумати таку думку, і немає того, хто міг би сформувати таке бажання для самого себе.                                                                        Сьогодні на уроці  ми ознайомились з різними маніпуляціями людської свідомості на прикладах аналізу реклами, застерегли від попадання під вплив різних технік впливу на людську свідомість, навчилися оцінювати інформацію в інтернеті і  розпізнавати елементи маніпуляцій в повсякденному житті.  Вчитель оголошує і виставляє оцінки за урок.

8.Домашнє завдання.                                                                                                                                        Вибрати рекламу. Описати в зошиті рекламу за трьома принципами технік впливу.

 

docx
Додав(-ла)
Кондес Лариса
Додано
31 жовтня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку