Практична робота № 1
Тема: ВИЗНАЧЕННЯ ЕТАПІВ РОЗВИТКУ
ПРИРОДНИЧИХ НАУК
Мета: поглибити і систематизувати знання про природничі науки, їхній взаємозв’язок у системі вивчення і дослідження, дослідити етапи розвитку і встановлення природничих наук на різних етапах розвитку науки; вчитися порівнювати досягнення у природничих науках різних століть.
Обладнання: навчальний посібник, інтернет-джерела, хронологічна таблиця розвитку людства і наук.
Перейдіть по QR-коду та перегляньте теоретичний матеріал цієї практичної роботи або скористайтесь посиланням на YouTube відео: https://www.youtube.com/watch?v=HUt9UEFFpaY
Хід роботи
Завдання 1. Заповніть таблицю «Природничі науки». Впишіть природничі
науки та їх основні характеристики та наведіть конкретні приклади вивчення.
Природничі науки |
Характеристика |
Що вивчає (навести кілька конкретних прикладів) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 2. Запишіть прізвища видатних учених-природознавців (не менше трьох учених) та зазначте, як змінилась та чи інша природнича наука і як саме вплинули на її розвиток учені-науковці.
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________
Завдання 3. Складіть хронологічну таблицю «Розвиток природничих наук».
Століття
|
Зміни в розвитку природничих наук |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 4. За законами розвитку природничих наук відтворіть дослідження природного явища (явище можна вибрати самостійно), дотримуючись таких етапів:
1. Визначити об’єкт та мету дослідження.
2. Сформулювати гіпотезу (припущення).
3. Обрати методи дослідження, інструменти, засоби фіксування результатів.
4. Виконати дослідження.
5. Зробити висновок.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Завдання 5. Дайте визначення терміну «моделювання». Наведіть приклади використання методу моделювання на заняттях з природи у дошкільному навчальному закладі.
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Завдання 6. Зробіть висновок про розвиток природничих наук та їх значення для сучасної науки.
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Творче завдання. Користуючись сайтом Pinterest
(https://www.pinterest.com/PinterestUA/), створіть файли з ученими, які внесли значний вклад у розвиток природничих наук.