Досвід роботи "Мотивація до успіху шляхом формування культури рухів у вихованців гуртка "естичноїгімнастики"

Про матеріал
Інноваційність даного підходу до вирішення проблеми полягає в узагальненні і презентації саме ефективних форм, методів, засобів, прийомів створення ситуації успіху на заняттях естетичної гімнастики як основи для формування мотивації до навчання. Колосальний творчий потенціал ховається в кожній дитині, якщо знайти спосіб запалити цей заряд, вивільнити його енергію, перетворити на ланцюгову реакцію, де просочене гарячим почуттям слово педагога народжує зусилля, зусилля народжують дію
Перегляд файлу

1

 

 

КОМУНАЛЬНИЙ ПОЗАШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ЦЕНТР СПОРТУ ДЛЯ ДІТЕЙ, ЮНАЦТВА ТА МОЛОДІ «ОЛІМП»

КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

ДОСВІД РОБОТИ

 

 

«МОТИВАЦІЯ ДО УСПІХУ ШЛЯХОМ ФОРМУВАННЯ

КУЛЬТУРИ РУХІВ У ВИХОВАНЦІВ ГУРТКА

«ЕСТЕТИЧНОЇ ГІМНАСТИКИ».

 

 

 

 

ВИКОНАВЕЦЬ:

ЗУБЕНКО  ОЛЕНА ВОЛОДИМИРІВНА

КЕРІВНИК ГУРТКА

ЕСТЕТИЧНОЇ ГІМНАСТИКИ

 

 

 

 

м.КРИВИЙ РІГ

2020


 

 

 

МОЄ ЖИТТЄВЕ КРЕДО

"Працюй так, щоб дітям біля тебе було комфортно і затишно"


ЗМІСТ

 

ЗМІСТ

ОПИС ДОСВІДУ

ВСТУП

ОСНОВНА ЧАСТИНА

ВИСНОВКИ

ДОДАТКИ

ПЛАН-КОНСПЕКТ

ЗАНЯТТЯ ГУРТКА ЕСТЕТИЧНОЇ ГІМНАСТИКИ

ГРУПИ ПОЧАТКОВОГО РІВНЯ ПЕРШОГО РОКУ НАВЧАННЯ

НАГОРОДИ

 


ОПИС ДОСВІДУ

ВСТУП

Наполегливість та прагнення до перемоги –

два головних фактори на шляху до успіху.

Брайан Трейсі

 

На сучасному етапі розвитку суспільства мотивація до успіху виступає в якості необхідної умови побудови будь-якої ефективної педагогічної системи. Доведено, що в основі творчого активного самопочуття будь-якої людини лежить віра у власні сили. Затвердження цієї віри неможливо без набуття досвіду досягнення і переживання успіху. Дана проблема набула актуальності на етапі реформування системи освіти та визначила вибір теми представленого досвіду: «Мотивація до успіху на заняттях з естетичної гімнастики»

Отже, випускник повинен відповідати вимогам сучасного суспільства. І у майбутньому має бути конкурентоспроможним і процвітаючим фахівцем, гуманною, порядною людиною, яка поважає себе та інших. Система моєї роботи  покликана створити умови для самоактуалізації особистості кожної дитини, для формування і розвитку у неї потреби і здатності до саморозвитку, навчити кожного вихованця бути успішним у навчанні, праці, в житті в цілому.

Якщо мало заохочувати дітей за успіхи, а більше карати за невдачі, то в результаті формується і закріплюється мотив уникнення невдачі, який аж ніяк не є стимулом до досягнення успіхів. Якщо, навпаки, велика частина стимулів дитини припадає на успіхи, то складається мотив досягнення успіхів. Виявилося протиріччя між необхідністю   комплексу методів, прийомів і засобів навчання, які сприяють створенню ситуації успіху в навчальній діяльності вихованців на заняттях з естетичної гімнастики, і недостатньою цілісною розробленістю практичного інструментарію для формування мотивації до успіху як одного із засобів підвищення мотивації до навчання культури рухів. І яким же чином це зробити? У педагогічній літературі виявилося важко знайти цілісний набір засобів, прийомів і методів, який дозволяє забезпечити технологічність цього процесу.

Тому, метою мого дослідження  стало

Вивчення теоретичних основ формування культури рухів до успіху на заняттях з естетичної гімнастики;

вироблення практичного інструментарію з питань формування мотивації до успіху, створення ситуації успіху на заняттях з естетичної гімнастики;

впровадження даного інструментарію в практику роботи педагогів;

відстеження результативності та ефективності запроваджених форм, методів, прийомів з питань формування мотивації до успіху на заняттях з естетичної гімнастики як одного із засобів підвищення мотивації до навчання культури рухів.

Інноваційність даного підходу до вирішення проблеми полягає в узагальненні і презентації саме ефективних форм, методів, засобів, прийомів створення ситуації успіху на заняттях естетичної гімнастики як основи для формування мотивації до навчання.

Для початку визначимося  з понятійним апаратом таких ключових категорій як «успіх», «ситуація успіху» та «мотивація до успіху».

«Успіх» - це фактор, що викликає особливий емоційний стан, пов'язаний з переживанням радості, яка зумовлена досягненням бажаного результату.

«Ситуація успіху» - це таке цілеспрямоване, організоване поєднання умов, коли створюється можливість досягти значних результатів у діяльності, це результат продуманої, підготовленої стратегії, тактики.

«Мотивація до успіху (мотивація досягнень)» - це сукупність цілей, потреб і мотивів, які стимулюють людину прагнути до досягнення цілей у всіх сферах життєдіяльності і бути активною в їх досягненні.

Метод створення «ситуації успіху» є методом стимулювання, мотивації і поведінки дитини, оскільки саме позитивні емоції можуть стати для дитини найважливішим стимулом.

Досвід роботи показав, що для деяких дітей ситуація успіху повинна бути повторена неодноразово, до тих пір поки не реалізується основне завдання: вихованець відчуває почуття задоволення не тільки від результату діяльності (виступу на фестивалі чи на змаганні), а й від самого процесу оволодіння знаннями (на тренуванні).

Я вважаю, що ситуацію успіху необхідно створювати в навчальній діяльності поетапно, у вигляді послідовності циклів. Кожному етапу повинні відповідати певні ситуації успіху, спрямовані на формування окремих компонентів мотивації навчально-пізнавальної діяльності.


ОСНОВНА ЧАСТИНА

Головна моя мета на занятті – створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини, дати можливість кожному вихованцю відчути радість успіху, усвідомлення своїх дій, здібностей, віри в себе і власні сили.

Наведу приклади ефективних прийомів навчання, які сприяють розвитку мотивації до успіху, і, які можна використовувати на заняттях естетичної гімнастики:

- прийом «Сходи», або «Встань у стрій».  Йдеться про ситуації, коли веду вихованця поступально вгору, піднімаючись з ним по щаблях знань, психологічного самовизначення, здобуття віри в себе і оточуючих.

- прийом «Сповідь». Цей прийом застосовую в тих випадках, коли є надія, що щире звернення педагога до кращих почуттів дітей отримає розуміння, породить у відповідь відгук. Як його застосовувати – справа техніки досвіду, інтуїції і культури педагога. Тут треба все точно прорахувати, правильно спрогнозувати можливі реакції.

- прийом " Йди за нами".  Сенс полягає в тому, щоб розбудити «дрімаючі» сили дитини, надати їй можливості знайти радість визнання в собі творчих сил. Реакція оточуючих буде служити для неї одночасно і сигналом пробудження, і стимулом до дії, і результатом зусиль.

- прийом «Емоційний сплеск»,  або «Ти так високо злетів» . Головна роль відведена педагогу..

Колосальний творчий потенціал ховається в кожній дитині, якщо знайти спосіб запалити цей заряд, вивільнити його енергію, перетворити на ланцюгову реакцію, де просочене гарячим почуттям слово педагога народжує зусилля, зусилля народжують дію, а дія розщеплюється на знання та зворотне почуття вдячності. Зрештою формується віра в себе, віра в успіх.

Без відчуття успіху у дитини пропадає інтерес до занять, але досягнення успіху в її навчальній діяльності утруднено рядом обставин, серед яких можна назвати психологічні та фізіологічні особливості розвитку, слабку саморегуляцію та інші. Тому педагогічно виправдане створення для вихованця ситуації успіху – суб'єктивне переживання задоволення від процесу та результату (всього цілком або якоїсь частини) самостійно виконаної діяльності. Технологічно ця допомога забезпечується низкою операцій, які здійснюються в психологічній   і схвалення, створені вербальними (мовними) і не вербальними (міміко-пластичними) засобами. Підбадьорюючі слова і м'які інтонації, мелодійність мови і коректність звернень, так само як відкрита поза і  , створюють у поєднанні сприятливий психологічний фон, допомагають дитині впоратися з поставленими перед нею завданнями.

Задоволення від особистісних досягнень повинно супроводжувати дитину протягом досить значного періоду, можливо, навіть стати звичним для неї.

Професійні якості дітей, такі як виворотність, гнучкість, розтяжка, формуються при вивченні культури рухів. Володіння культурою  рухів теж сприяє розвитку мотивації до успіху. Вивчення культури рухів  ми застосовуємо під час проведення занять.

Рухова активність позитивно впливає на всі психологічні функції дітей. Рухи сприяють збільшенню словникового розмаїття дитячої мови, більш осмисленому розуміння слів, формування понять, що покращує психічний стан дитини. Іншими словами, рухова активність не тільки створює енергетичну основу для нормального росту і розвитку, але і стимулює формування психічних функцій.

Завдяки специфіці засобів і методів естетична гімнастика робить істотний педагогічний  вплив на дітей. Чітка організація занять, суворі вимоги до точності виконання вправ, формування уявлення про витонченість рухів, про красу людського тіла, спонукання до фізичного самовдосконалення сприяють вихованню важливих моральних і вольових якостей.

Культура рухів, за даними О. С. Медведєвої, – це, по-перше, естетична сторона виконання систем рухів і, по-друге, показник виконавської майстерності. Її основними компонентами є зовнішній вигляд і манера триматися, пластичність, амплітуда рухів, чистота виконання, узгодженість рухів різними частинами тіла, гармонійність поєднання рухів із музикою та їх виразність. Основними видами рухової активності естетичної гімнастики, є постава, поза, хода, координованість і рухова пластика.

Особливості прояву естетичного впливу в гімнастиці – це виконання рухів легко й красиво, так, щоб це приносило радість і було джерелом насолоди рухам. Для успішного формування естетичного виховання рухових дій необхідне засвоєння функціональних й естетичних сторін краси образу та поведінки юних спортсменок.

Визначаючи всю красу рухів у гімнастиці, ми користуємося термінами, такими як ритм, гармонія, пластика, форма та витонченість. Форма може бути динамічною або статичною, природною й мистецькою. Ефективна форма – це найкращий спосіб досягнення цілі. Нею можуть бути краса, витонченість і видовищність легкості рухів. Одним із проявів краси рухів є ефективна координація гімнастки. Гімнастику ще називають «спортом виразної форми». Гармонія для гімнастики має особливо важливе значення, вона характеризується об’єднанням «естетичних елементів», які дуже важливі для отримання артистичної спортивної програми. Ще однією складовою частиною естетичної гімнастики є витонченість. У давнину цю якість вважали майже божим даром, оскільки різні жреці й шамани виконували свої танці дуже граціозно. У виступах сучасних спортсменів витонченість можна визначити як досконалість в управлінні фізичною поведінкою.

.

ВИСНОВКИ

Культура рухів, є важливим мотивуючим елементом, який впливає на формування успіху вихованців. Культуру рухів, яка включає в себе уміння зберігати правильну поставу, пластичність, рухово-координаційні якості, можна цілеспрямовано розвивати і вдосконалювати, використовуючи спеціальні засоби і методи естетичної гімнастики, з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей. Важливо підкреслити, що основні засоби гімнастики, що представляють собою сукупність різноманітних штучно створених форм рухів, застосовують для вдосконалення природних, життєво важливих рухових здібностей людини. За допомогою гімнастичних вправ формуються необхідні  рухові навички та вміння, удосконалюється  школа рухів, розвиваються основні рухові якості (сила, гнучкість, спритність. швидкість) різні види витривалості, виправляються дефекти постави, відновлюється втрачена дієздатність рухового апарату.


 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ


 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

ЗАНЯТТЯ ГУРТКА ЕСТЕТИЧНОЇ ГІМНАСТИКИ

ГРУПИ ПОЧАТКОВОГО РІВНЯ ПЕРШОГО РОКУ НАВЧАННЯ

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівник гуртка

Зубенко Олена

Володимирівна

 

м.Кривий Ріг

2020


 

ТЕМА: Вивчення техніки рівноваги на

заняттях гуртка з естетичної гімнастики

Мета:

  • Освітня:

1.Вивчення техніки рівноваги, удосконалення гнучкості та вестибулярної  стійкості

  • Розвиваюча:
  1. Розвиток естетичних якостей – музичності, танцювальності, виразності, артистизму.
  2. Формування спеціальних вмінь та навичок, необхідних в естетичній гімнастиці.
  3. Формування вмінь та навичок групового виконання вправ.
  • Виховна:
  1. Виховання відчуття колективізму та командної єдності.

Місце проведення: спортивна зала

Правила ТБ: Дотримуватися правил ТБ при виконанні складних вправ на гнучкість.

Інвентар: килим, гімнастична стінка, лавка, скакалка,  обруч.

Прогнозований результат:

  1. Оволодіння технікою виконання рівноваги.
  2. Зміцнення здоров'я.
  3. Гармонійний розвиток форм фізичних якостей і функцій організму.
  4. Вміння виконувати вправи синхронно.
  5. Відчуття колективізму, командної єдності та духу.
  6. Освоєння та виконання вихованцями всіх вимог в составі команди.

Методи:

  1. Вербальний – роз’яснення, образно-сюжетна розповідь, слухові орієнтири, сигнали.
  2. Наглядний – артистичний показ, імітація, зорові орієнтири.
  3. Практичний – метод цілісної та розчленованої вправи, змагально-ігровий метод.
  4. Засоби:
  1. Основна гімнастика  - стилізовані ЗРВ та види пересувань.
  2. Вправи на пластику – розслаблення, хвилеподібні, пружині рухи.
  3.  Вправи без предмета – рівновага, повороти, стрибки.
  4. Музикально рухові засоби – узгодження елементів з музикою, її характером, ритмом.
  5. Елементи хореографії – вправи біля опори, елементи різних танців.
  6. Засоби виразності – жести, елементи пантоміми.
  7. Взаємодія гімнасток в парах, трійках, групах.
  8. Синхронні елементи.
  9. Елементи акробатики – перекати, стійки, мости, шпагати, перекиди, колеса, підтримки.
  10. Шикування та перешикування – вертикальне, горизонтальне, діагональне, колове та ін..

 

Частина заняття

 

ЗМІСТ

Дозу-вання

Організаційно-методичні вказівки

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА

1. Вхід до зали, побудову.

2. Піднімання правої - лівої руки. Батман вперед правою - лівою ногою.

3. Ходьба: -на носках, руки в сторони;

                    -на п'ятах, руки за спиною;

                    -напівприсяді, руки за голову;

                    -в повному присіді, руки назад;

-стрибки;

-з високим підніманням стегна, руки в сторони.

4. Біг:-звичайний;

             -підскокі;

             -приставним правим і лівим боком;

             -з зміною напрямку;

             -з поворотом на 360°.

5. Ходьба.

6. Перешикування в дві шеренги.

30”

30”

4’

 

 

 

 

3’

 

 

 

30”

30”

 

Правильна рука і нога

Руки витягнути, коліна прямі

спина пряма

з'єднувати лопатки

З глибокого присідання

Тягнути шкарпетки

Дихання рівне, спина пряма, тягнути стопи.

 

Відновити дихання

7. Розминка на місці:

1) Повороти голови вправо-вліво, нахили голови вперед-назад, в сторони.

2) Кругові обертання головою.

3) Піднімання плече й вгору-вниз, по черзі одним і іншим плечем.

4) І.П.-стійка ноги нарізно, руки в сторони:

     - постановка рук по позиціях: I, II, III;

     - хвилі руками;

     - розслаблення рук по частинах (повільно і швидко).

5) І.П.-стійка ноги нарізно, руки на пояс:

     - нахили тулуба вперед з прогином;

     - нахили тулуба в сторони;

     - нахили вперед до торкання підлоги руками;

     - упор стоячи зігнувшись.

6) І.П. - упор присівши:

     - 10 стрибків вгору, після стійка напівпальцях руки в сторони.

7) Танцювальні кроки: -хресний крок;

                                        -невелика танцювальна композиція на 8 рахунків.

12’

2p

8p

 

10р

 

1p

 

3p

 

спина пряма

Чи не сходити з місця

спина пряма

 

Лікті не згинати

 

 

 

 

Коліна прямі

Рука тягнеться в сторону

Коліна не згинати

 

 

Руки витягати вгору

8. Партер:

1) І.П. - сивий: 1 - стопи на себе; 2 – натягнути шкарпетки;

2) І.П. - те саме: 1-4 – стискати пальці ніг.

3) І.П. – сивий п'яти разом, коліна зігнуті в сторони( «метелик»):

    1-8 - складка вперед.

4) І.П. - сивий ноги нарізно:

     1-4 - складка до правої ноги;

     5-8 - складка до лівої ноги;

     9-16 - складка до підлоги вперед.

5) Випади (правої, лівої, в сторони - переходи з лівої на праву).

6) Шпагати (на праву, на ліву, поперечний).

7) І.П. - упор стоячи на колінах: прогин вгору-вниз ( «кішечка»).

8) І.П. - упор лежачи на стегнах: прогин назад, зігнути коліна( «рибка»).

9) І.П. - лежачи на животі руки вгору: одночасний підйом рук і ніг ( «човник»).

10) І.П. - те саме: почерговий підйом рук і ніг ( «качалочка»).

11) І.П. - лежачи на животі захоплення кожною рукою однойменної ноги: підйом стегон і підборіддя вгору ( «кошик»).

12) І.П. - лежачи на спині: стійка на лопатках ( «свічка»).

13) І.П. - лежачи на спині: міст

14) Складка до прямих ногах вперед.

14’

10р

 

10р

 

 

 

10р

 

 

 

Коліна прямі

 

 

 

Грудна клітка торкається пят

Коліна прямі

 

Коліно задньої ноги пряме

Коліно в підлогу

Прогин сильніше

Дістати носками до носа

Руки і ноги прямі

 

Руки і ноги прямі

Коліна і груди вище

 

Коліна прямі

руки прямі

Коліна не згинати

О С Н О В Н А    Ч А С Т ИНА

9. Рівноважна підготовка на двох ногах:

1) І.П. - стійка ноги разом, руки в сторони:

1-2 - підйом напівпальцях;

3-4 - в.п .;

5-8 - те саме, що і 1-4.

2) І.П. - стійка ноги разом, руки в сторони, положення стоп по VI позиції;

1-7 - стійка ноги разом з закритими очима, руки в сторони (рівновага на 2-х ногах;

8 - в.п.

11. Рівноважна підготовка на одній нозі:

1) І.П. - стійка ноги разом, руки в сторони:

1-права вперед на пасе;

2-6 - рівновага на лівій;

7-8 - в.п .;

1-8 - те ж на правій.

2) І.П. - те саме:

1-права вперед на пасе;

2-4 - рівновага на лівій;

5-7 - підйом напівпальцях;

8 - в.п .;

1 - 8 - те ж на правій.

8’

 

Чи не сходити з місця, витягуватися вгору

 

 

Чи не сходити з місця, втягнути сідниці

 

 

 

Опорне коліно пряме, стопа ноги на верху натягнута, біля коліна.

 

 

 

Спиратися на великий і середній палець опорної ноги

12. Розвиток вестибулярної стійкості з використанням  :

Метод кругового тренуванняСхема круговой тренировки 3

10’

Перехід від одного тренажера до іншого відбувається по команді тренера

3. Стрибкова підготовка на місці:

1) І.П. - стійка руки на поясі:

1 - напівприсід;

2 – стрибок вгору, ноги прямі;

3-4 - приземлення в напівприсід.

2) І.П. - те саме: 5 стрибків з прямими ногами.

3) І.П. - те саме: 5 стрибків із зігнутими ногами.

4) І.П. - те саме:

1-наскок на дві;

2 стрибок вгору з прямими ногами.

7’

 

 

 

 

Тягнути стопи і коліна

 

 

 

 

Штовхатися вище, приземлення амортизувати

14. Предметна підготовка з обручем:

1) Обертання на шиї.

2) Обертання на талії.

3) Обертання на кисті (права-ліва).

4) Вертушка на підлозі.

5) підкинув обруча навколо фронтальної осі на півоберта.

6) Стрибки в обруч.

7) Зворотний кат.

15. Побудова в одну шеренгу.

16. ОФП в парах:

1) Вправа на м'язи черевного преса:

 І.П. - лежачи на спині, руки за головою:

1-підйом тулуба до вертикалі; 2-і.п.

2) Вправа на м'язи спини:

І.П. - лежачи на животі, руки за головою:

1-підйом тулуба до вертикалі; 2-і.п.

1-8-утримання положення тулуб вгору.

17. Гра «Рибак і рибки»: Діти перебудовуються в коло - «рибки», ведучий знаходиться в центрі кола з скакалкою- «вудкою», по команд і ведучий починає обертати скакалку по колу, а діти високо підстрибують над скакалкою. Хто не встигає стрибнути над скакалкою вибуває з круга. Переможником вважається «рибка», яка залишилася спійманої.

18. Побудова в одну шеренгу. Гра «Заборонений рух».

19. Підведення підсумків заняття.

20. Організований вихід із залу

10’

10р

10р

10р

 

Витягати шию

 

рука напружена

 

Ловити тільки кистями

тягнути стопи

рука напружена

ЗАКЛЮБЧНА ЧАСТИНА

15. Побудова в одну шеренгу.

16. ОФП в парах:

1) Вправа на м'язи черевного преса:

 І.П. - лежачи на спині, руки за головою:

1-підйом тулуба до вертикалі; 2-і.п.

2) Вправа на м'язи спини:

І.П. - лежачи на животі, руки за головою:

1-підйом тулуба до вертикалі; 2-і.п.

1-8-утримання положення тулуба вгору.

17. Гра «Рибак і рибки»: Діти перебудовуються в коло - «рибки», ведучий знаходиться в центрі кола з скакалкою- «вудкою», по команді ведучий починає обертати скакалку по колу, а діти високо підстрибують над скакалкою. Хто не встигає стрибнути над скакалкою вибуває з круга. Переможцем вважається «рибка», яка залишилася спійманої.

18. Побудова в одну шеренгу. Гра «Заборонений рух».

19. Підведення підсумків заняття.

20. Організований вихід із залу

 

7’

20р

 

 

10р

 

 

 

 

8’

 

 

3’

1’

1’

 

 

Руки не розчіплювати, підйом вище

 

 

Руки не розчіплювати, підйом вище

 

 

 

Стрибати вище

 

Будь уважніше!

Виділення кращих

D:\123\Олимп\Фото Олимп\Фестиваль фитнес\Першість з фітнесу 12.04.2013\IMG_2344.JPG

D:\123\Олимп\Фото Олимп\фото фестиваль 2016\IMG_6109.JPG

 

D:\123\Олимп\Фото Олимп\фото фестиваль 2016\IMG_6192.JPG

D:\123\Олимп\Фото Олимп\фото фестиваль 2016\IMG_6315.JPG


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НАГОРОДИ


H:\кер. гуртка методист\керівник гуртка Зубенко О.В\ЗУБЕНКО\Зубенко нагородження\Слайд6.JPGH:\кер. гуртка методист\керівник гуртка Зубенко О.В\ЗУБЕНКО\Зубенко нагородження\Слайд5.JPGH:\кер. гуртка методист\керівник гуртка Зубенко О.В\ЗУБЕНКО\Зубенко нагородження\Слайд4.JPGH:\кер. гуртка методист\керівник гуртка Зубенко О.В\ЗУБЕНКО\Зубенко нагородження\Слайд3.JPGH:\кер. гуртка методист\керівник гуртка Зубенко О.В\ЗУБЕНКО\Зубенко нагородження\Слайд2.JPG

docx
Додав(-ла)
Зубенко Олена
Додано
30 березня 2020
Переглядів
493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку