А ми працюємо так…Досвід роботи в інклюзивному класіПідготувала: Пономаренко Є. А. Вчитель іноземної(англійської) мови
Номер слайду 2
Інклюзивна освіта — це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.
Номер слайду 3
Інклюзивна школа — це заклад освіти, відкритий для навчання всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних, мовних чи інших особливостей. Цей заклад забезпечує без бар'єрне фізичне середовище, адаптує навчальні програми та плани, методи та форми навчання, тим самим надаючи можливість усім дітям успішно навчатись, у тому числі й дітям з особливими освітніми потребами; залучає батьків до співпраці; співпрацює з фахівцями з метою надання спеціальних послуг відповідно до різних освітніх потреб дітей; створює позитивну атмосферу в шкільному середовищі та громаді загалом.
Номер слайду 4
Інклюзія — це процес. Важливо зазначити, що інклюзія має розглядатись як постійний пошук ефективних шляхів задоволення індивідуальних потреб усіх дітей. У цьому випадку відмінності розглядаються як позитивне явище, яке стимулює навчання дітей та дорослих.
Номер слайду 5
Для роботи в інклюзивному класі учитель повинен володіти такими навичками:-бути ефективним вербальним і невербальним комунікатором -здатним реагувати на різноманітні комунікативні потреби учнів, батьків та інших фахівців; -сприяти кооперативному навчанню; -застосовувати диференціацію методів, змісту й результатів навчання; -працювати з учнями та їхніми родинами для персоналізації навчання та встановлення цілей навчання, виховання, розвитку; -використовувати формувальну та підсумкову оцінки, які підтримують навчання й не маркують учнів.
Номер слайду 6
Види знань, умінь і якостей, якими мають володіти вчителі для успішної роботи в інклюзивному середовищі:розуміння інклюзії та повага до розмаїття; співпраця із зацікавленими сторонами(в тому числі батьками й фахівцями); створення позитивного соціального клімату; методи викладання, які узгоджуються з принципами інклюзії; планування інклюзивного навчального процесу; прагнення до неперервного професійного зростання.
Номер слайду 7
Основні завдання для вчителів, що працюють у класі з інклюзивною формою навчання: подолати психологічний бар'єр, усвідомити, що такі діти мають рівні можливості вчитися разом з усіма;застосовувати особистісно орієнтовані методи навчання з урахуванням індивідуальних особливостей дітей з ООП;застосовувати стимулюючу систему оцінювання навчальних досягнень учнів;прагнути допомогти дитині з ООП відчути себе частиною колективу;створювати позитивну атмосферу в класному колективі.
Номер слайду 8
Під час організації уроку іноземної мови в інклюзивному класі вчитель повинен дотримуватися таких вимог: Урок повинен мати чіткий алгоритм: звикаючи до певного алгоритму, діти стають більш організованими. Каліграфічна хвилинка, фонетична зарядка, артикуляційна гімнастика – виконують учні всього класу. Лексико-словникова робота – «особливі» діти працюють самостійно, складають пазли зі словами з підручника, словника, записують їх. Хід уроку іноземної мови залежить від того, наскільки теми, що вивчаються, можуть поєднуватись для учнів із різними освітніми потребами. Якщо тема спільна, то вивчення матеріалу здійснюється фронтально, і діти здобувають знання того рівня, що визначений програмою. Здійснюється закріплення вивченого матеріалу та пояснення для учнів з особливими освітніми потребами. Закріплення та відпрацювання здобутих знань, умінь і навичок ґрунтується на різному дидактичному матеріалі. Оволодіння англійською мовою молодшими школярами з особливими потребами має відбуватись у процесі зацікавленого спілкування не лише з учителем, а й різними іграшками, героями казок, удаваними або реальними носіями мови.
Номер слайду 9
Ефективні форми та методи роботи з учнем з ООП Розвиток дрібної моторики. Робота з конструктором. Як можна застосувати на уроці англійської мови:-(поч.школа)-при вивченні теми “House” учень може виготовити будинок, дах, предмети побуту, меблі тощо. Потім називати їх англійською мовою. Це все виконується з супроводом асистента (фото взято з інтернету)
Номер слайду 10
Акупунктурні зони Масаж великого пальця підвищує функціональну активність головного мозку, масаж вказівного пальця позитивного впливає на стан шлунку, середнього - на кишечник, безіменного - на печінку, нирки; мізинця - на серце. На уроках англійської мови використовується як пальчикова гімнастика. Як завдання: робимо масаж кожному пальчику та рахуємо їх, називаючи числа англійською мовою. Виконується з супроводом асистента.
Номер слайду 11
Робота з природними матеріалами. Ігри з крупами{5 FD0 F851-EC5 A-4 D38-B0 AD-8093 EC10 F338}Як можна використати на уроці англійської мови:при вивченні нових лексичних одиниць (розсипати крупу на поверхню та намалювати малюнок до певного слова: a pig, a table, happy, sad)(фото 3); на підготовлений шаблон з певним малюнком за темою напр. “School things” намастити клей та присипати крупами , можна зробити декілька таких поробок на 3-4 нових слова англійською мовою(фото 1).(фото взято з інтернету)
Номер слайду 12
Ігри з м’ячем Як можна використати на уроці англ.мови:-поставити питання, переклад слова з англійської на українську та навпаки-поставити в коло та передавати за годинниковою стрілкою та навпаки, тим самим дитину з ООП «вводити» в колектив{C083 E6 E3-FA7 D-4 D7 B-A595-EF9225 AFEA82}(фото взято з інтернету)