Досвід роботи "Використання інноваційних технологій на уроках математики"

Про матеріал
Досвід роботи вчителя математики з теми "Використання інноваційних технологій на уроках математики"
Перегляд файлу

Використання інноваційних технологій на уроках математики

( з досвіду роботи Педенко Лариси Миколаївни)

      Динамічне нарощення, швидка зміна знань, технологій, інформації зумовлює разом із засвоєнням базових знань завдання навчити вчитися, вироблення потреби в навчанні упродовж всього життя. Сьогодні важливим стає не стільки те, що учень знає і, навіть, вміє застосовувати в лабораторних умовах, а те, як він володіє прийомами пізнання світу, здібностями і вміннями здобувати нові знання та використовувати їх.

     З досвіду знаю, що неможна навчити людину всупереч її волі, тому єдиний вихід для нас, вчителів, – пробудити інтерес до навчання, зацікавити учнів. Підняти кожного учня з категорії людини, яку навчають до категорії колеги по процесу навчання – особистості, яка навчається, набуває досвіду.

     Тому актуальним питанням сьогодення є використання інноваційних технологій на уроках математики. Адже саме їх вміле застосування допоможе вчителю виростити конкурентоспроможну людину.

     В наш час – час розвитку інформаційних технологій, без використання ПК у вивченні математики не має майбутнього. По перше – це цікавить дітей, по друге – це економить час, по третє – дає більше можливостей для розуміння математики.

     На таких уроках учні бачать комп’ютер як засіб для вивчення математики, а вчитель на уроці легко може систематизувати знання, показати динаміку розкриття даної теми, миттєво оцінити знання дітей, вказавши на помилки і при цьому дати можливість для їх виправлення.

Я наполегливо працюю над використанням проектних та інформаційних технологій на уроках математики. Постійно з учнями 6 – 9 класів розробляємо пезентації.

    На кожному моєму уроці важливим є опанування математичним матеріалом, що не можливо без поєднання самого предметного матеріалу з продуктивними інноваційними технологіями. Адже критичність мислення формується під час опрацювання інформації, розв’язування задач, проблем, оцінювання ситуації, вибору раціональних способів діяльності на уроках-лекціях, уроках розв’язання ключових задач з теми, уроках-консультаціях, залікових уроках. Тож розвивати творчі компетентності учнів на уроках можна слідуючи таким словам: «Складне зробити простим, просте зробити звичним, звичне зробити приємним».

    Освітній процес, в якому поєднуються процеси накопичення знань і процеси пізнання, творить людину, яка вміє діяти, співчувати, розуміти свою причетність до того, що відбувається навколо неї, розуміти інших, бути толерантною, накопичувати досвід розв’язання проблем, знаходження компромісу.

     Саме тому створюю психоемоційний комфорт під час уроку математики за допомогою заохочення, ігрових моментів, інтриг, проблемних ситуацій, творчих завдань, розв’язання життєвих ситуацій, пошуку альтернативних рішень.

     Такий особистісно-орієнтований підхід лежить в основі педагогічної технології «Створення ситуації успіху».

     Питання пошуку нових форм і прийомів вивчення математики   є необхідним, а ігрові форми навчання дозволяють використовувати всі рівні засвоєння знань: від відтворювальної діяльності через перетворювальну до головної мети – творчо-пошукової діяльності. Присутність елементів гри на уроках математики необхідна, так як гра – шлях пошуку дитиною себе в колективі товаришів, у цілому в суспільстві, людстві, у Всесвіті, вихід на соціальний досвід, культуру минулого, сучасного й майбутнього, повторення соціальної практики, доступної розумінню.

     Всі розглянуті технології є інтерактивними, які спрямовані на становлення свідомості учня та його особистого «Я» в цілому. Практично в усіх інноваційних технологіях на першому місці стоїть спрямування педагогічної діяльності на становлення особистості, точніше її «само встановлення» у процесі діяльності, а не накопичення знань, умінь і навичок у предметній галузі.

     На мою думку, лише при творчій співпраці та взаєморозумінні учнів і вчителя виникне – найефективніший емоційний фон, відповідно - найкращий результат праці. І тоді, резонанс успіху буде напрямлений на інші предмети, пов’язані з математикою.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
13 травня 2020
Переглядів
767
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку