Письмове обчислення значень виразів на кілька дій першого ступеня. Розв'язування задач.

Про матеріал

Конспект уроку для 3-го класу за підручником М.В.Богданович,Г.П.Лишенко з використанням здоров'язбережувальної технології за методикою О.Дубогай "Навчання в русі".

Перегляд файлу

Конспект уроку з математики

3 клас

Тема: Письмове обчислення значень виразів на кілька дій першого ступеня.Розвязування задач.

Мета: Удосконалювати уміння виконувати письмове додавання і віднімання трицифрових чисел у випадку кількох доданків , формувати вміння розв’язувати задачі на різницеве порівняння двох сум ; розвивати мислення , обчислювальні навички , виховувати інтерес до математики , традицій , побуту нашого народу.

Хід уроку

I.Організація учнів до уроку

  1. Вправи для врівноваження дихання:
  • Великим пальчиком правої руки (інші пальчики затиснуті в кулачку,мізинець витягнутий) прикриваємо праву ніздрю – вдих –забираєм палець, мізинцем лівої руки (інші пальчики затиснуті в кулак, великий витягнутий) затискуємо ліву ніздрю – видих. Почергово повторюємо 5-6 разів.
  1. Вдих – руки піднімаємо доверху і розводимо, видих – опускаємо руки вниз (повторюємо кілька разів).

II. Перевірка домашнього завдання

  1. Скількома діями ви розв’язали задачу 705? Яка відповідь задачі?
  2. Яке слово було зашифроване у виразах 704? (Купала). Що ви знаєте про це свято? (коротка розповідь вчителя про свято)
  • У вас ще достатньо часу підготуватися до цього свята і бажаючим знайти квітку папороті, а, поки що, математичний диктант.

III. Усний рахунок

  1. Математичний диктант (діти записують лише відповіді)
  • Скільки одиниць другого розряду в числі 257?
  • Скільки всього десятків у числі 520?
  • Скільки всього одиниць в числі 736?
  • Сусіди числа 300?
  • 8 помножити на 8
  • 5 помножити на 3
  • Скільки лапок у трьох мишей?
  • Скільки хвостів у п'яти котів?
  • Скільки крил у десяти корів?
  • Скільки сторін у шестикутника?

    (Дітям пропонуються відповіді до математичного диктанту, серед них одна зайва. Учні знаходять зайву відповідь).

5  25  736  299  301  1  64  15  12  5  0  6

(зайва відповідь 1)

  • З чим асоціюється у вас число 1? (відповіді дітей)
  • Діти, а який зараз місяць? (січень)
  • Який він у році? (перший)
  • А який другий місяць? (лютий)
  • Що ви знаєте про цей місяць? (відповіді дітей)
  • А чи знаєте ви, що є пташка, яка у лютому висиджує пташенят?Щоб дізнатись, яка це пташка, ми мусимо обчислити вирази. Відповідь одного з цих виразів вкаже нам на неї.(На дошці малюнки трьох пташок з прикріпленими трицифровими числами. Одне з них – результат обчислення виразу. Він міститься на малюнку щиглика).

IV. Повідомлення теми та мети уроку

  • Але вирази ці вам, поки що, не знайомі. Зараз ми будемо вчитися їх обчислювати.

V. Опрацювання нового матеріалу

               1. - Подивіться на вираз, написаний на дошці

                 852 – (346 + 135)

  • Як ви гадаєте, яку дію треба виконати першою? (відповідь діти показують рухами, див. у файлах). А другою? В зошитах так і записуємо: спочатку вираз, а внизу першу дію, тоді другу і записуєм відповідь.

(Діти разом з вчителем розвязують вираз, але відповіді на запитання, що ж за пташка, не знаходять)

  • Давайте спробуємо знайти, обчисливши вирази №708 (самостійно)

Діти обчислюють і знаходять малюнок щиглика

Фізкультхвилинка ( на розсуд вчителя)

 

  1. Робота в парах

(Відкриваємо дошку з таким зображенням:

У лютому _____________ ____________ _____________.

Лютий _____________ _____________ ____________.

В давнину цей місяць називали ____________ , _____________ ,

___________ ,____________ , ______________.

_____________ _______________ - _____________ __________.

Кожній парі учнів пропонується розвязати задачу і знайти слово-код. Цим словом буде слугувати слово-відповідь задачі (їх дітям пропонується по чотири надрукованих слова кожній парі, треба вибрати потрібне)

Задачі

  1.    У країні Вередуль 60 хлопчиків не вмиваються, не чистять зуби – на 20    хлопчиків більше, а їдять суп без хліба – на 52 дітей менше,ніж не чистять зуби. Скільки дітей в країні їдять суп без хліба? (запропоновані відповіді Вередулі, зуби, без хліба, не вмиваються). (Відповідь задачі: 28 дітей у країні їдять суп без хліба. Отже, пара має вибрати слово «без хліба)

2. Перше число 125, друге – на 235 більше, ніж перше,а третє – на 270 менше      від другого. Яке число найменше? ( запропоновані відповіді: перше, друге, третє, найменше)

 

  1. Їжак може спати 180 днів, ведмідь – на 50 днів менше,ніж їжак, а білка на 40 днів менше,ніж ведмідь. Скільки днів може спати білка? (їжак, ведмідь, менше, днів)

 

  1. В минулому році табір «Орлятко» відвідало 200 дітей-спортсменів, в цьому році – на 80 менше,ніж в минулому, а в наступному буде на 30 менше,ніж в цьому. Скільки дітей буде в таборі в наступному році? (в минулому, «Орлятко», менше, в році)

 

  1. В першому вагоні їхало 130 пасажирів, в другому на 30 пасажирів більше,ніж в першому, а в останньому – на 20 пасажирів менше,ніж в другому. Скільки пасажирів їхало в останньому вагоні? (менше, більше, в другому, останній).

 

  1. Побувати на Північному полюсі мріє 300 школярів, в Африці – на 50 школярів більше, ніж на Північному полюсі, а на Місяці – на 210 школярів менше, ніж в Африці. Скільки школярів мріє побувати на місяці? (полюс, Африка, школяр, місяць)

 

 

  1. 600 учнів школи люблять весну,літо – на 200 учнів більше, а зиму – на 660 учнів менше, ніж літо. Скільки дітей люблять зиму? (весна, літо, школа, зиму).

 

  1. Діти знайшли цуцика. 10 з них захотіли назвати його Барсик, Дружком – на 2 менше,ніж Барсиком, а на 4 дітей більше,ніж Дружком, захотіли назвати Лютень. Скільки дітей хотіло назвати цуцика Лютень? (цуцик, Дружок, Барсик, Лютень).

 

  1. З країни Казковії в царство Добре вийшли кораблі. На кораблі «Чари» було 300 пасажирів, на кораблі «Мир» - на 200 пасажирів менше,ніж на кораблі «Чари», а на кораблі «Зимобор» - на 88 пасажирів менше, ніж на кораблі «Мир». Скільки пасажирів було на кораблі «Зимобор»? (Казковія, Добре, Мир, Зимобор).

 

  1. В країні Мишей жило 20 мишок з кличкою Вертень, з кличкою Сирчик – на 2 мишки більше, ніж Вертнів, а з кличкою Крутень - на 10 мишок менше,ніж Сирчиків. Скільки мишок з кличкою Крутень жило в країні? (Вертень,Сирчик, більше, Крутень).

 

  1. Криводуб вирвав 40 дубів, Лежибок – на 40 дубів менше, ніж Криводуб, а Криводоріг зіпсував доріг на 12 більше,ніж Лежибок вирвав дубів. Скільки доріг зіпсував Криводоріг? (Криводуб, дуб, Лежибок, Криводоріг).

 

  1. Лежень зробив 100 ліжок,Читайлик прочитав за цей час книжок на 50 менше,ніж Лежень зробив ліжок, а Межень розорав на 38 меж менше,ніж Читайлик прочитав книжок. Скільки меж розорав Межень? (Лежень, Читайлик, Ліжко, Межень).

 

 

  1. В квітні 30 днів, в березні – на 1 день більше, в лютому на 3 дні менше,ніж в березні. Скільки днів у лютому? (квітень, лютий, березень, травень).

 

  1. На театральній виставі 50 акторів використали салюти, парасольки – на 20 менше,ніж салют, а штучний сніг – на 2 актори менше,ніж парасольки. Скільки акторів використало штучний сніг? (салют, парасолька, без снігу, вистава).

 

  1. В читацькому гуртку 40 дітей прочитало вірші про птахів, про осінь – на 10   дітей більше,ніж про птахів, а про літо – на 22 дітей менше,ніж про осінь. Скільки дітей прочитало вірші про осінь? (гурток, птахи, літо, осінь).

(В усіх задачах будуть відповіді 90, 120, 12 і 28. Їх рекомендую роздрукувати на кольоровому папері, наприклад, з відповіддю 90 на рожевому і на такому ж слова-коди. Тоді повертаємось до схем на дошці).

Вчитель піднімає картку з числом 90 , діти, у яких така відповідь, несуть своє кодове слово і формуємо перше речення схеми

У лютому найменше днів у році.

Далі картка 140

Лютий – останній місяць зими.

Картка 12

В давнину цей місяць називали лютень, крутень, зимобор, криводоріг, межень.

Картка 28

Лютий без снігу – лютий без хліба.

(Коротке обговорення складеного)

Фізкультхвилинка (youtube Оксана Крамаренко «Падає сніжок»)

  1. Задача №709
  • Діти, лютий – другий місяць року, третій місяць зими, а ще – другий місяць кварталу. Квартал охоплює три місяці. Перший з них – січень, лютий та березень, другий – квітень, травень і червень і т.д.
  • Прочитайте задачу №709.
  • Про що йде мова в задачі? (про індичат і курчат)
  • Скільки часу їх вирощували? (два квартали)
  • Скільки це місяців? (6)

(Аналіз задачі і колективне розвязання).

  1. Робота з геометричним матеріалом

(робота в групах)

_ Як ви думаєте, діти, куди потім дівються птахи, вирощені на птахофермах? (відповіді дітей).

  • Так, птахів вирощують на харчі,продають живими для видобутку яєць. Як ви думаєте, чим відправляють птахів в магазини, на ринки? (відповіді дітей).

Кожній групі дітей пропонується набір картонних геометричних фігур – прямокутники,многокутники, кружечки.

  • Складіть, будь ласка, з геометричних фігур транспорт, яким наших птахів повезуть на ринки. Виміряйте периметр прямокутника, який буде зустрічатися у вашому виробі.

Представлення робіт учасником групи

VI. Підсумок уроку

  • Наш урок добіг кінця. Що вам найбільше на ньому запамяталося? Що нового нового довідалися? Що хотілося б вдосконалити? (відповіді дітей)

VII. Домашнє завдання

            № 712, 713

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Безпека на дорогах. Перехід дороги в умовах обмеженої

           оглядовості. Практична робота: моделювання ситуацій дорожнього

           руху.

Мета: вчити учнів дотримуватись правил безпечного переходу вулиць і

          доріг, дороги з обмеженою оглядовістю, розпізнавати окремі

          дорожні знаки; розвивати увагу, спостережливість; виховувати

          культуру поведінки на вулиці. 

 

 

 

Тема: Безпека на дорогах. Перехід дороги в умовах обмеженої

           оглядовості. Практична робота: моделювання ситуацій дорожнього

           руху.

Мета: вчити учнів дотримуватись правил безпечного переходу вулиць і

          доріг, дороги з обмеженою оглядовістю, розпізнавати окремі

          дорожні знаки; розвивати увагу, спостережливість; виховувати

          культуру поведінки на вулиці

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
14 травня 2020
Переглядів
1386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку