Конспект уроку з математики
3 клас
Тема: Письмове обчислення значень виразів на кілька дій першого ступеня.Розв’язування задач.
Мета: Удосконалювати уміння виконувати письмове додавання і віднімання трицифрових чисел у випадку кількох доданків , формувати вміння розв’язувати задачі на різницеве порівняння двох сум ; розвивати мислення , обчислювальні навички , виховувати інтерес до математики , традицій , побуту нашого народу.
Хід уроку
I.Організація учнів до уроку
-
Вправи для врівноваження дихання:
-
Великим пальчиком правої руки (інші пальчики затиснуті в кулачку,мізинець витягнутий) прикриваємо праву ніздрю – вдих –забираєм палець, мізинцем лівої руки (інші пальчики затиснуті в кулак, великий витягнутий) затискуємо ліву ніздрю – видих. Почергово повторюємо 5-6 разів.
-
Вдих – руки піднімаємо доверху і розводимо, видих – опускаємо руки вниз (повторюємо кілька разів).
II. Перевірка домашнього завдання
-
Скількома діями ви розв’язали задачу 705? Яка відповідь задачі?
-
Яке слово було зашифроване у виразах 704? (Купала). Що ви знаєте про це свято? (коротка розповідь вчителя про свято)
-
У вас ще достатньо часу підготуватися до цього свята і бажаючим знайти квітку папороті, а, поки що, математичний диктант.
III. Усний рахунок
-
Математичний диктант (діти записують лише відповіді)
-
Скільки одиниць другого розряду в числі 257?
-
Скільки всього десятків у числі 520?
-
Скільки всього одиниць в числі 736?
-
Сусіди числа 300?
-
8 помножити на 8
-
5 помножити на 3
-
Скільки лапок у трьох мишей?
-
Скільки хвостів у п'яти котів?
-
Скільки крил у десяти корів?
-
Скільки сторін у шестикутника?
(Дітям пропонуються відповіді до математичного диктанту, серед них одна зайва. Учні знаходять зайву відповідь).
5 25 736 299 301 1 64 15 12 5 0 6
(зайва відповідь 1)
-
З чим асоціюється у вас число 1? (відповіді дітей)
-
Діти, а який зараз місяць? (січень)
-
Який він у році? (перший)
-
А який другий місяць? (лютий)
-
Що ви знаєте про цей місяць? (відповіді дітей)
-
А чи знаєте ви, що є пташка, яка у лютому висиджує пташенят?Щоб дізнатись, яка це пташка, ми мусимо обчислити вирази. Відповідь одного з цих виразів вкаже нам на неї.(На дошці малюнки трьох пташок з прикріпленими трицифровими числами. Одне з них – результат обчислення виразу. Він міститься на малюнку щиглика).
IV. Повідомлення теми та мети уроку
-
Але вирази ці вам, поки що, не знайомі. Зараз ми будемо вчитися їх обчислювати.
V. Опрацювання нового матеріалу
1. - Подивіться на вираз, написаний на дошці
852 – (346 + 135)
-
Як ви гадаєте, яку дію треба виконати першою? (відповідь діти показують рухами, див. у файлах). А другою? В зошитах так і записуємо: спочатку вираз, а внизу першу дію, тоді другу і записуєм відповідь.
(Діти разом з вчителем розв’язують вираз, але відповіді на запитання, що ж за пташка, не знаходять)
-
Давайте спробуємо знайти, обчисливши вирази №708 (самостійно)
Діти обчислюють і знаходять малюнок щиглика
Фізкультхвилинка ( на розсуд вчителя)
-
Робота в парах
(Відкриваємо дошку з таким зображенням:
У лютому _____________ ____________ _____________.
Лютий _____________ _____________ ____________.
В давнину цей місяць називали ____________ , _____________ ,
___________ ,____________ , ______________.
_____________ _______________ - _____________ __________.
Кожній парі учнів пропонується розв’язати задачу і знайти слово-код. Цим словом буде слугувати слово-відповідь задачі (їх дітям пропонується по чотири надрукованих слова кожній парі, треба вибрати потрібне)
Задачі
1. У країні Вередуль 60 хлопчиків не вмиваються, не чистять зуби – на 20 хлопчиків більше, а їдять суп без хліба – на 52 дітей менше,ніж не чистять зуби. Скільки дітей в країні їдять суп без хліба? (запропоновані відповіді Вередулі, зуби, без хліба, не вмиваються). (Відповідь задачі: 28 дітей у країні їдять суп без хліба. Отже, пара має вибрати слово «без хліба)
2. Перше число 125, друге – на 235 більше, ніж перше,а третє – на 270 менше від другого. Яке число найменше? ( запропоновані відповіді: перше, друге, третє, найменше)
-
Їжак може спати 180 днів, ведмідь – на 50 днів менше,ніж їжак, а білка на 40 днів менше,ніж ведмідь. Скільки днів може спати білка? (їжак, ведмідь, менше, днів)
-
В минулому році табір «Орлятко» відвідало 200 дітей-спортсменів, в цьому році – на 80 менше,ніж в минулому, а в наступному буде на 30 менше,ніж в цьому. Скільки дітей буде в таборі в наступному році? (в минулому, «Орлятко», менше, в році)
-
В першому вагоні їхало 130 пасажирів, в другому на 30 пасажирів більше,ніж в першому, а в останньому – на 20 пасажирів менше,ніж в другому. Скільки пасажирів їхало в останньому вагоні? (менше, більше, в другому, останній).
-
Побувати на Північному полюсі мріє 300 школярів, в Африці – на 50 школярів більше, ніж на Північному полюсі, а на Місяці – на 210 школярів менше, ніж в Африці. Скільки школярів мріє побувати на місяці? (полюс, Африка, школяр, місяць)
-
600 учнів школи люблять весну,літо – на 200 учнів більше, а зиму – на 660 учнів менше, ніж літо. Скільки дітей люблять зиму? (весна, літо, школа, зиму).
-
Діти знайшли цуцика. 10 з них захотіли назвати його Барсик, Дружком – на 2 менше,ніж Барсиком, а на 4 дітей більше,ніж Дружком, захотіли назвати Лютень. Скільки дітей хотіло назвати цуцика Лютень? (цуцик, Дружок, Барсик, Лютень).
-
З країни Казковії в царство Добре вийшли кораблі. На кораблі «Чари» було 300 пасажирів, на кораблі «Мир» - на 200 пасажирів менше,ніж на кораблі «Чари», а на кораблі «Зимобор» - на 88 пасажирів менше, ніж на кораблі «Мир». Скільки пасажирів було на кораблі «Зимобор»? (Казковія, Добре, Мир, Зимобор).
-
В країні Мишей жило 20 мишок з кличкою Вертень, з кличкою Сирчик – на 2 мишки більше, ніж Вертнів, а з кличкою Крутень - на 10 мишок менше,ніж Сирчиків. Скільки мишок з кличкою Крутень жило в країні? (Вертень,Сирчик, більше, Крутень).
-
Криводуб вирвав 40 дубів, Лежибок – на 40 дубів менше, ніж Криводуб, а Криводоріг зіпсував доріг на 12 більше,ніж Лежибок вирвав дубів. Скільки доріг зіпсував Криводоріг? (Криводуб, дуб, Лежибок, Криводоріг).
-
Лежень зробив 100 ліжок,Читайлик прочитав за цей час книжок на 50 менше,ніж Лежень зробив ліжок, а Межень розорав на 38 меж менше,ніж Читайлик прочитав книжок. Скільки меж розорав Межень? (Лежень, Читайлик, Ліжко, Межень).
-
В квітні 30 днів, в березні – на 1 день більше, в лютому на 3 дні менше,ніж в березні. Скільки днів у лютому? (квітень, лютий, березень, травень).
-
На театральній виставі 50 акторів використали салюти, парасольки – на 20 менше,ніж салют, а штучний сніг – на 2 актори менше,ніж парасольки. Скільки акторів використало штучний сніг? (салют, парасолька, без снігу, вистава).
-
В читацькому гуртку 40 дітей прочитало вірші про птахів, про осінь – на 10 дітей більше,ніж про птахів, а про літо – на 22 дітей менше,ніж про осінь. Скільки дітей прочитало вірші про осінь? (гурток, птахи, літо, осінь).
(В усіх задачах будуть відповіді 90, 120, 12 і 28. Їх рекомендую роздрукувати на кольоровому папері, наприклад, з відповіддю 90 на рожевому і на такому ж слова-коди. Тоді повертаємось до схем на дошці).
Вчитель піднімає картку з числом 90 , діти, у яких така відповідь, несуть своє кодове слово і формуємо перше речення схеми
У лютому найменше днів у році.
Далі картка 140
Лютий – останній місяць зими.
Картка 12
В давнину цей місяць називали лютень, крутень, зимобор, криводоріг, межень.
Картка 28
Лютий без снігу – лютий без хліба.
(Коротке обговорення складеного)
Фізкультхвилинка (youtube Оксана Крамаренко «Падає сніжок»)
-
Задача №709
-
Діти, лютий – другий місяць року, третій місяць зими, а ще – другий місяць кварталу. Квартал охоплює три місяці. Перший з них – січень, лютий та березень, другий – квітень, травень і червень і т.д.
-
Прочитайте задачу №709.
-
Про що йде мова в задачі? (про індичат і курчат)
-
Скільки часу їх вирощували? (два квартали)
-
Скільки це місяців? (6)
(Аналіз задачі і колективне розв’язання).
-
Робота з геометричним матеріалом
(робота в групах)
_ Як ви думаєте, діти, куди потім дівються птахи, вирощені на птахофермах? (відповіді дітей).
-
Так, птахів вирощують на харчі,продають живими для видобутку яєць. Як ви думаєте, чим відправляють птахів в магазини, на ринки? (відповіді дітей).
Кожній групі дітей пропонується набір картонних геометричних фігур – прямокутники,многокутники, кружечки.
-
Складіть, будь ласка, з геометричних фігур транспорт, яким наших птахів повезуть на ринки. Виміряйте периметр прямокутника, який буде зустрічатися у вашому виробі.
Представлення робіт учасником групи
VI. Підсумок уроку
-
Наш урок добіг кінця. Що вам найбільше на ньому запам’яталося? Що нового нового довідалися? Що хотілося б вдосконалити? (відповіді дітей)
VII. Домашнє завдання
№ 712, 713
Тема: Безпека на дорогах. Перехід дороги в умовах обмеженої
оглядовості. Практична робота: моделювання ситуацій дорожнього
руху.
Мета: вчити учнів дотримуватись правил безпечного переходу вулиць і
доріг, дороги з обмеженою оглядовістю, розпізнавати окремі
дорожні знаки; розвивати увагу, спостережливість; виховувати
культуру поведінки на вулиці.
Тема: Безпека на дорогах. Перехід дороги в умовах обмеженої
оглядовості. Практична робота: моделювання ситуацій дорожнього
руху.
Мета: вчити учнів дотримуватись правил безпечного переходу вулиць і
доріг, дороги з обмеженою оглядовістю, розпізнавати окремі
дорожні знаки; розвивати увагу, спостережливість; виховувати
культуру поведінки на вулиці