Досвід роботи "Використання інтерактивних технологій на уроках математики"

Про матеріал
Досвід роботи вчителя математики з теми "Використання інтерактивних технологій навчання на уроках математики"
Перегляд файлу

Використання інтерактивних технологій на уроках математики

( з досвіду роботи Педенко Лариси Миколаївни)

 

           У своїй педагогічній діяльності я використовую значну кількість нових педагогічних технологій  або їх елементів (технологія розвивального навчання, інтерактивні технології, проектні технології, технологія особистісно орієнтованого навчання , інформаційні технології навчання). Найбільшу перевагу  надаю інтерактивним та інформаційним технологіям.

           Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, що має за мету створення комфортних умов навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність та інтелектуальну спроможність

Суть інтерактивного навчання — навчальний процес відбувається за умови постійної взаємодії всіх учнів. Це спів навчання, взаємо навчання, де і учень, і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб’єктами навчання.

На уроках, де використовуються ці технології, діти почувають себе впевнено, вільно висловлюють свої думки і спокійно сприймають зауваження, адже вони є активними учасниками навчального процесу.

           Організація інтерактивного навчання припускає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, загальне рішення питань на підставі аналізу обставин і ситуацій. Структура інтерактивного уроку буде відрізняться від структури звичайного уроку. Тому в структуру уроку включаються тільки елементи інтерактивної моделі навчання — інтерактивні технології, тобто включаються конкретні прийоми й методи, які дозволяють зробити урок незвичайним і більше насиченим і цікавим.

           Інтерактивні вправи на уроках математики зорієнтовані на:

-розвиток мислення школярів, певної самостійності думок: спонукають учнів до висловлення своєї думки, стимулюють вироблення творчого ставлення до будь-яких висновків, правил тощо. Деякі з інтерактивних вправ (наприклад, «Робота в парах», « Робота в групах», « Карусель», «Пошук інформації» та інші) спрямовані на самостійне осмислення матеріалу, допомагають замислитися («Чи справді це так?»), дослідити факти, проаналізувати алгоритм розв’язків,  розуміти їхню суть, перевірити і себе і свого товариша, знайти помилку;

-розвиток опору до навіювання думок, зразків поведінки, вимог інших: спонукають учнів до відстоювання власної думки, створюють ситуацію дискусії, зіткнення думок. Застосування вправ «Аналіз ситуації», «Вирішення проблем», вчать дітей протистояти тиску більшості,  відстоювати свою думку. Виявити помилку у судженнях, відповідях,  вказати на неї і довести  це, спонукає завдання, де вчитель допускає помилки. Коли в завданнях наявна певна проблемна ситуація, то розв’язання їх в умовах інтерактивних технологій активно стимулює діяльність мислення, спрямовану на подолання протиріччя,

непорозумінь. Через зіткнення поглядів учні осягають суть, причини дій, вчинків;

-вироблення критичного ставлення до себе, уміння бачити свої помилки та адекватно ставитися до них; сприяють розвитку таких умінь, як бачити позитивне і негативне не тільки в діях товаришів, а й у власних; порівнювати себе з іншими й ретельно себе оцінювати. Ці вправи сприяють самопізнанню особистості і на цій основі взаєморозумінню вчителів і учнів  та розумінню школярами вимог і критичних зауважень учителя;

-інтерактивні вправи спрямовані і на розвиток уміння знаходити спільні рішення з однокласниками; на підвищення інтересу школярів до вивченого матеріалу.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
13 травня 2020
Переглядів
1217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку