Досвід роботи "Використання інтерактивних технологій на уроках української літератури як один із напрямів активізації пізнавальної діяльності учнів"

Про матеріал
Досвід роботи "Використання інтерактивних технологій на уроках української літератури як один із напрямів активізації пізнавальної діяльності учнів" Роман Марія Юріївна, вчитель української мови та літератури. Директор НВК "Широківська ЗОШ І-ІІ ступенів-ДНЗ" Освіта - вища
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Використання інтерактивних технологій на уроках української літератури як один із напрямів активізації пізнавальної діяльності учнів (з власного досвіду)

Номер слайду 2

{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}  СОШЕНКО         КАТЕРИНА   КАВКАЗ    ЧАЙКА КЕРЕЛІВКА   КАНІВ           ОКСАНА    ІВАН    ТАРАСОВА ОРЕНБУРГ  ГАЙДАМАКА  І. Шевченківський тиждень.1. Кросворд «Шевченкіана». Учні одержують віддруковані на окремих аркушах кросворди з опорними літерами. Їхнє завдання – заповнити кросворд відповідно до сформульованого опису слів. Прізвище українського художника, з яким Т. Шевченко познайомився в Петербурзі в Літньому саду.Ім’я матері та старшої сестри Тараса. Назва поеми Т. Шевченка, присвячена Якову де Бальмену. Назва птаха і козацького човна. Як, за прадавньою традицією, місцеві жителі називали село Кирилівку?У яке місто було перевезено прах Шевченка?Як звали перше кохання поета?Як звала діда Тараса Шевченка по батьковій лініїЯк називається гора, де знаходиться могила поета?У якому російському місті відбував своє заслання поет?Народний повстанець, учасник  Коліївщини.

Номер слайду 3

1. Реве та стогне Дніпр широкий, Сердитий вітер завиваметафора2. Горами хвилю підіймагіпербола3. Неначе човен в синім моріпорівняння4. То виринав, то потопавантитеза5. Неначе сонце засіялопорівняння6. Якби знала, що покине, Була б не любила,Якби знала, що загине, Була б не пустила.анафора7. Сохне вона, як квіточкапорівняння8. Лихо смієтьсяметафора9. Де поділась доля-воля?ритор. питання10. А думка говоритьметафора11.І вражою злою кров’ю епітет12. Зроби, моя пташкозвертання13. Той мурує, той руйнує,Той неситим оком. За край світа зазирає…анафора14. Плавай, плавай, лебедонько тавтологія15. Тонка-тонка та висока – До самої хмаригіпербола16. Було колись – в Україні  Лихо танцювало, метафора17. Щоб лани широкополі …епітет18. Од Лимана до Трубайла Трупом поле крилосьгіпербола19. Кругом хлопці та дівчата, як мак процвітаєпорівняння20. Україно! Україно! Ненько моя, ненько! звертання2. «Юні літературознавці».  Завдання: визначити, які художні засоби використані в поданих рядках, відповіді вписати в другу колонку: епітет, порівняння, метафора (персоніфікація), гіпербола, антитеза, риторичне питання, анафора, звертання, тавтологія

Номер слайду 4

3. «Три плюс два». «Три А»1. За жанром твори Л. Стівенсона «Вересовий трунок», Т. Шевченка «Тополя» (балада).2. Назва країни, у якій перебував поет під час свого заслання (Казахстан).3. Тип артилерійської зброї, з якої випускають снаряди; згадується на самому початку твору Т. Шевченка «Іван Підкова» (гармата).«Дві А»4. Острів в Аральському морі, де перебував у складі експедиції поет (Кос-Арал).5. Улюблене жіноче ім’я Тараса Григоровича (Катерина).6. Великий човен; козацька назва – чайка; згадується у творі «Іван Підкова» (байдак). «Дві Е»7. Прізвище пана, який хотів, щоб Тарас став його власним художником (Енгельгардт).8. Назва міста, у якому помер письменник (Петербург).«Дві И»9. Ім’я старшого брата Тараса (Микита). «Дві К»10. Назва села, у якому жив дід Шевченка Іван (Кирилівка).11. Прізвище рос. поета, чий портрет було продано, щоб викупити Шевченка з кріпацтва (Жуковський).«Три Л»12. Ім’я та прізвище петербурзького художника, який брав участь у викупі Шевченка з кріпацтва (Карл Брюллов).«Дві М»13. Докорінна зміна, перетворення кого-небудь або чого-небудь, наприклад, перетворення героя на рослину чи тварину (метаморфоза).14. Художній напрям у літературі, живописі, музиці, у якому Шевченко написав баладу «Тополя» (романтизм).«Дві Н»15. Відробіткова рента, що характеризується особистою залежністю селянина від поміщика (панщина). «Три Н»16. Назва поезії Т. Шевченка, у якій є такі рядки: «Ягня, здається, веселилось! І сонце гріло, не пекло!» («Мені тринадцятий минало»)«Дві О»17. Дерево, на яке перетворилася дівчина з балади Шевченка (тополя).18. Український художник, який познайомив Шевченка з Брюлловим (Сошенко). «Три О»19. Прізвище видатного історика, громадського діяча, поета, друга Тараса Шевченка, якого також було заарештовано за участь у Кирило-Мефодіївському братстві (Костомаров). «Дві Ч»20. Назва гори в Каневі, на якій було перепоховано Великого Кобзаря (Чернеча).

Номер слайду 5

1 Козак у дорозі, а. Атому ворог Січ2 Не пив води дунайської, Ба конем та шаблюкою3 Козак із пригорщі нап’ється, Втам і козак4 Не журися, козаче, Га слава вічна5 Козак душа не вередлива, Да з долоні пообіда6 Коли стелеться доріжка, Етільки підпоясатись7 В бою козак себе славить не на язиці пилюкою, Єніж життя в неволі8 Де байрак, Жне їв каші козацької9 У козака життя коротке, Зв пеклі не мерзне, в ополонці не пріє10 Козаку зібратись – Икозакові не до ліжка11 Хто любить піч, Інадія в Бозі12 Лучче смерть на полі, Їнехай ворог плаче!ІІ. День козацтва.4. «Альфа і омега». У 1-й колонці подано початок козацьких прислів’їв, а в другій – кінець. Завдання: правильно з’єднати пари.

Номер слайду 6

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1 ХОРУНЖИЙ2 СКАРБНИК3 КАТЕРИНА4 Ц АРГОРОД5 ЛИТАВРИ 6 КОРОГВА7 ПІДКОВА8 ГЕТЬМАН9 КУРІНЬ       10 ДОВБИШ11 БУЛАВА12 ТЛУМАЧ5. «Ерудити»Завдання: записати за початковими літерами відповіді-слова в кросворді. Прапороносець, керівник військового підрозділу, який у мирний час зберігав прапори. Людина, що завідувала фінансами на Запорізькій Січі.Ім’я російської імператриці, що зруйнувала 1775 року Запорізьку Січ. Місто на березі Босфору, куди козаки їздили визволяти побратимів із неволі (інші назви – Константинополь, Стамбул). Назва козацького інструменту, що грецькою мовою означає «багато барабанів». Січовий прапор, що мав з одного боку зображення Архангела Михаїла, а з іншого – хрест в оточенні небесних світил. Прізвище козацького гетьмана, якому Т. Г. Шевченко присвятив однойменну поему. Старший, головний військовий начальник запорожців. Назва козацького легкого житла, подібного до халабуди, землянки. Військовий службовець Запорізької Січі, що за допомогою музичного інструмента тулумбаса скликав козаків для воєнних походів, на воєнні ради, релігійні свята. Цей символ влади вручали на раді кошовому отаману. Військовий перекладач, драгоман.

pptx
Додано
26 березня 2019
Переглядів
905
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку