Урок української мови в 7-му класі (ІІ семестр)
Тема. Похідні і непохідні прийменники
Мета. Забезпечити засвоєння учнями відмінностей між похідними і непохідними прийменниками;допомогти учням у засвоєнні особливостей написання похідних прийменників разом і окремо.
Сприяти формуванню навичок грамотного письма, вміння правильно узагальнювати дані і робити висновки.
Виховувати повагу до людської праці.
Тип уроку. Урок ознайомлення з новим матеріалом.
Обладнання: Підручник «Українська мова 7 клас» Автор О.П. Глазова
Хід уроку
І. Підготовчі вправи.
1. Коментоване письмо.
- Запишіть словосполучення, підкресліть лише словосполучення з прийменниками. Свій вибір поясніть.
Стоїмо коло тину; коло звужується; працював протягом канікул; боротися з протягом; навколо школи сад; оглянься навколо; пливи упоперек річки; покреслено впоперек; вийшли на зустріч; йдемо назустріч святу.
ІІ. Оголошення теми і мети. Мотивація.
ІІІ. Робота над засвоєнням нового матеріалу.
За походженням прийменники бувають
Непохідні Похідні
Походження не просліджується утворюються:
У, на, до, без - від іменників: кінець, край;
Над кручею, над садом, на горі розквітла яблуня. Піднімали вітри мільйон трембіт понад Черемошем. Крутяться тихо сніжинки круг золотих ліхтарів. Край стежини проста лавка, тут сиділа ти не раз. Ніч у сніговій завії крутиться довкола стріх. Тихим листом неспокій понад серцем кружля.
1 група: скласти речення з похідними прийменниками на відміну від; під час; поруч з.
2 група (ускладнене завдання): складіть речення так, щоб слова край, проти, близько спочатку виступали як прийменник, а потім як прислівник.
ІІІ. Підведення підсумків уроку.
Інтерактивна гра «Мікрофон»
ІV. Домашнє завдання.