ДОСВІД ВЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ

Про матеріал
ІКТ дозволяють учневі працювати у своєму власному режимі, не створюючи дискомфорту. Використання даних технологій в освітньому процесі робить навчання більш змістовним і видовищним, сприяє розвитку самостійності й творчих здібностей учнів, істотно підвищує рівень індивідуалізації навчання. Майстерність учителя на уроці полягає головним чином у вмілому володінні методикою навчання й виховання, творчому застосуванні сучасних педагогічних технологій і передового педагогічного досвіду, раціональному керівництві пізнавальною й практичною діяльністю учнів, їхнім інтелектуальним розвитком.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

УО Краматорської міської ради

Краматорська ЗОШ І – ІІІ ступенів № 10 з профільним навчанням Краматорської міської ради Донецької області

 

 

 

 

 

МАТЕРІАЛИ  ДОСВІДУ  РОБОТИ

Впровадження інноваційних уроків математки з використанням ІКТ

 

 

 

 

Автор досвіду:  учитель математики

Краматорської ЗОШ І – ІІІ ступенів № 10

з профільним навчанням Краматорської міської  ради

Донецької  області

КУРІННА ВЕРОНІКА АНАТОЛІЇВНА

                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Краматорськ

 

Стрімкий розвиток інформаційних і комунікативних технологій є одним з факторів, що визначає вектор розвитку світового співтовариства XXI століття. Цивілізація неухильно рухається до побудови інформаційного суспільства, де вирішальну роль грають інформація й наукові знання.

Сучасне інформаційне суспільство ставить перед всіма типами навчальних закладів і насамперед перед школою завдання підготовки випускників, здатних:

 гнучко адаптуватися в мінливих життєвих ситуаціях,

 самостійно критично мислити;

 грамотно працювати з інформацією;

 бути комунікабельними, контактними в різних соціальних групах;

 самостійно працювати над розвитком власної моральності, інтелекту, культурного рівня.

 

Застосування комп'ютерної техніки робить традиційні уроки математики яскравими, насиченими. На цих уроках кожен учень працює активно, в учнів розвивається допитливість, пізнавальний інтерес. Комп'ютер дозволяє підсилити мотивацію навчання шляхом активного діалогу учня з комп'ютером, розмаїтістю й барвистістю інформації (текст + звук + колір + анімація), шляхом орієнтації навчання на успіх (дозволяє довести рішення будь-якого завдання, опираючись на необхідну підказку), використовуючи ігрову форму спілкування людини з машиною й, що важливо, витримкою, спокоєм і «дружністю» машини стосовно учня.

Як учитель інформатики, хочу відзначити, що не всі учні середніх класів готові до навчання із застосуванням ІКТ, бо вивчення інформатики розпочинається у 9 класі. Більшість школярів мають вдома комп’ютер, але використовують його в основному як цікаву іграшку. То ж надзвичайно корисно привчати учнів використовувати комп’ютер як розумного помічника у навчанні під час формування нових знань, пошуку потрібної інформації, використання ресурсів Інтернету, прикладного застосування вивченого матеріалу, комп'ютерного тестування, роботи з різними програмами (прикладними чи із пакету Microsoft Office: MS Word, MS Excel, Paint, MS Power Point, …) тощо. При цьому в учнів формуються конкретні практичні вміння й навички, розвиваються інформаційно-комунікаційні компетентності.

 

Використання ІКТ у навчальному процесі має на меті підвищення якості освіти - однієї з насущних проблем для сучасного суспільства.

Застосування ІКТ дозволяє в значній мірі просунутися в досягненні зазначеної мети, бо базується на даних фізіології людини: у пам'яті людини залишається 1/4 частина почутого матеріалу, 1/3 частина побаченого, 1/2 частина побаченого й почутого матеріалу.

Процес організації навчання школярів з використанням ІКТ дозволяє:

 

  • зробити навчання цікавим, з одного боку, за рахунок новизни й незвичайності такої форми роботи для учнів, а з іншої, зробити його захоплюючим і яскравим, різноманітним за формою за рахунок використання мультимедійних можливостей сучасних комп'ютерів; (Активізація пізнавальної діяльності учнів)
  • ефективно вирішувати проблему наочності навчання, розширити можливості візуалізації навчального матеріалу, роблячи його більше зрозумілим і доступним для учнів; (Візуалізація навчального матеріалу)
  • індивідуалізувати процес навчання за рахунок наявності різнорівневих завдань, за рахунок занурення й засвоєння навчального матеріалу в індивідуальному темпі, самостійно, використовуючи зручні способи сприйняття інформації, що викликає в учнів позитивні емоції й формує позитивні навчальні мотиви; (Індивідуалізація процесу навчання )
  • здійснювати моніторингові відстеження якості засвоєння учнями навчального матеріалу з метою своєчасного коригування процесу вивчення певної теми; (Здійснювати моніторингові відстеження процесу вивчення певної теми)
  • створити комфортні психологічні умови для учнів при відповіді на питання, тому що комп'ютер дозволяє фіксувати результати (у т.ч. без виставляння оцінки), коректно реагує на помилки; самостійно аналізувати й виправляти допущені помилки, коректувати свою діяльність завдяки наявності зворотного зв'язку, у результаті чого вдосконалюються навички; (Комфортні психологічні умови для учнів при відповіді на питання, самоконтроль)
  • здійснювати самостійну учбово-дослідницьку діяльність (моделювання, метод проектів, розробка презентацій, публікацій і т.д.), розвиваючи тим самим у школярів творчу активність. (Розвиток творчої активності школярів)
  • використовувати бібліотеки навчального електронного приладдя: підручники, енциклопедії, довідники, словники, методичні посібники, ППЗ до підручників, відеофрагменти, презентації (динамічний плакат, анімація викладення нового матеріалу, практичне застосування навчального матеріалу, математичний диктант і його перевірка, тести, математична гра, план уроку та інше), тренажери, тести, інструментальні середовища, тематичні комп'ютерні ігри тощо; (Створення і використання бібліотеки навчального електронного приладдя)
  • використовувати інформаційну базу глобальної мережі Інтернету та локальної шкільної мережі, реалізувати мережну взаємодію в локальній та глобальній мережі Інтернет; (Використання інформаційної бази глобальної мережі Інтернету та локальної шкільної мережі, мережна взаємодія учасників НВП)
  • реалізувати входження учня у реальний світ дорослих, у виробничу діяльність людини сучасного інформаційного цифрового суспільства в процесі роботи учня й учителя з використанням комп'ютерних технологій.

 

Однак, на сьогодні, наявні проблеми використання ІКТ при вивченні математики.

 

  • В кабінеті математики може бути встановлено один комп’ютер, який (при наявності проектора та екрану) можна використовувати лише для демонстрації навчального матеріалу під час уроку та підготовки вчителем матеріалів до уроків. Недостатній рівень забезпечення НВП комп’ютерною технікою.
  • Існують ускладнення організаційного і технічного плану при використанні комп’ютерного та мультимедійного обладнання кабінету інформатики (розклад уроків, підготовка комп’ютерного обладнання та програмного забезпечення, обов’язкова присутність завідувача КІІКТ, техніка безпеки та гігієна праці школярів під час роботи за комп’ютером тощо). Організаційні і технічні ускладнення при використанні обладнання кабінету інформатики
  • Недостатня кількість якісного прикладного програмного забезпечення для підтримки навчання математики. Недостатня кількість якісного ППЗ
  • Відсутність методики застосування ІКТ на уроках математики. Відсутність методики застосування ІКТ
  • Відсутність єдиного освітнього цифрового середовища для загальноосвітніх навчальних закладів держави. Відсутність єдиного освітнього цифрового середовища
  • Вивчення інформатики в школах починається запізно – лише з 9 класу, тому виникають проблеми підготовленості учнів до роботи за комп’ютером. Недостатній рівень підготовленості учнів до роботи з комп’ютером

 

При плануванні уроків математики з використанням ІКТ треба враховувати:

 

  • наявний набір комп’ютерного та мультимедійного обладнання,
  • наявність програмно-методичного комплексу до підручника, що відповідає діючій програмі,
  • наявність інструментальних середовищ (для побудови графіків, малюнків, для створення тестів тощо),
  • наявність програм-тренажерів для відпрацювання практичних умінь та навичок,
  • наявність додаткових ЦОР (презентації, плакати, дидактичні матеріали, приклади прикладного застосування навчального матеріалу тощо),
  • готовність учнів до роботи з використанням комп'ютера;
  • можливості учня використовувати комп'ютерні технології поза класом.

 

Застосування ІКТ в оптимальному режимі потребує дотримання правил техніки безпеки і гігієни праці, дотримання санітарних і вікових норм роботи учнів за комп’ютером, дотримання методичних і психологічних рекомендацій щодо організації навчально-виховного процесу з математики та інформатики.

Комп'ютерні навчальні системи пропонують різні навчальні завдання:

 

 демонстраційний матеріал;

 комп'ютерний експеримент;

 лабораторні роботи;

 дослідницькі завдання;

 розрахункові завдання з наступною комп'ютерною перевіркою.

 

На сьогодні на озброєнні вчителя математики наявні комп’ютерні навчальні системи для підтримки навчання з математики, що відповідають діючим програмам з математики.

 



Назва


предмет


Клас


Виробник


1


Педагогічний програмний засіб «Бібліотека електронних наочностей «Геометрія, 7-9 класи»


Геометрія


7-9


ЗАТ Мальва


2


Педагогічний програмний засіб «Бібліотека електронних наочностей «Алгебра, 7-9 класи»


Алгебра


7-9


Херсонський Державний Університет

 

 

 

Беззаперечними засобами інтенсифікації навчально-виховного процесу є інструментальні середовища (для побудови графіків, малюнків, для створення тестів тощо) - програми вільного некомерційного використання, зібрані мною і наведені таблиці 2 :

 



Клас


Назва

  1.  

2-11

TestW

  1.  

6-11

ADVANCEDgrapher (для побудови графіків)

  1.  

7-11

Динамическая геометрия

  1.  

7-11

Functor

  1.  

6-11

Математика:5

  1.  

7-11

Graphics

  1.  

7-11

GrapWin

  1.  

10-11

Poly (геом.просторові фігури, розгортки, ПРАВИЛЬНІ МНОГОГР.)

  1.  

7-11

Чарт

  1.  

7-11

Flat Graph

  1.  

7-11

Algebry

  1.  

7-11

Discriminant

  1.  

10-11

Gauss

  1.  

10-11

GaussWin

  1.  

10-11

Gorner

  1.  

7-11

InFunction

  1.  

5-9

Krug

  1.  

7-9

KvadYr

  1.  

7-9

Line (тест)

  1.  

6-9

Sistema_koordinat

  1.  

5-9

Калькулятор простых дробей

  1.  

5-9

Математика-сложения обыкновенных дробей

  1.  

5-9

Игра «Угадай-ка»

  1.  

6-11

Гра Цифри

  1.  

7-11

Графики

  1.  

9

Восстановление кв. ур. по корням

  1.  

5-11

Дії з дробами

  1.  

6-11

Дії з рац.числами

  1.  

6-9

Калькулятор дробей

  1.  

8-11

Квадратное уравнение

  1.  

7-9

Редактор графиков

  1.  

5-6

Розкладання на прості множники

 

Програми-тренажери (вільного некомерційного використання) формують практичні уміння і навички учнів застосування набутих знань У таблиці 3 наведені математичні тренажери.



Клас


Назва

  1.  

5-6


Математичні тренажери для усного рахунку

  1.  

5-6


Ігрові програми-тренажери

  1.  

6-11


Отличник v1.0 Тренажёр решения математических заданий.

  1.  

7-11


Динамическая геометрия

  1.  

7-11


Functor

  1.  

6-11


Математика:5

  1.  

7-11


Graphics

  1.  

7-11


GrapWin

  1.  

10-11


Poly (геом.просторові фігури, розгортки, ПРАВИЛЬНІ МНОГОГР.)

  1.  

5-9


Все вычисления устно

  • Натуральные числа
  • Сложение десятичных дробей
  • Вычитание десятичных дробей
  • Умножение десятичных дробей
  • Деление десятичных дробей
  • Сложение и вычитание дробей с разными знаменателями
  • Умножение и деление обыкновенных дробей
  • Сложение и вычитание положительных и отрицательных чисел
  • Умножение и деление положительных и отрицательных чисел
  1.  

7-11


Чарт

  1.  

7-11


Flat Graph

  1.  

7-11


Algebry

  1.  

7-11


Discriminant

  1.  

10-11


Gauss

  1.  

10-11


GaussWin

  1.  

10-11


Gorner

  1.  

7-11


InFunction

  1.  

5-9


Krug

  1.  

7-9


KvadYr

  1.  

7-9


Line (тест)

  1.  

6-9


Primer6 (дії з дес.. дробами)

  1.  

6-9


Sistema_koordinat

  1.  

5-9


Математика –тренажер арифм.действий

  1.  

8-9


Математика-тренажер извлечения кв.корня

  1.  

5-9


Математика-тренажер деления

  1.  

7-11


Математика-тренажер графиков корд.плоскости

  1.  

5-9


Математика-сложения обыкновенных дробей

  1.  

5-9


Тренажер действия с десятичными дробями

  1.  

8-11


Тренажер по квадратным уравнениям

  1.  

5-9


Игра «Угадай-ка»

  1.  

6-11


Гра Цифри

  1.  

9


Арифметична прогресія

  1.  

7-11


Графики

  1.  

9


Восстановление кв. ур. по корням

  1.  

5-11


Дії з дробами

  1.  

6-11


Дії з рац.числами

  1.  

6-9


Калькулятор дробей

  1.  

8-11


Квадратное уравнение

  1.  

7-9


Редактор графиков

  1.  

5-6


Розкладання на прості множники

  1.  

5-6


Таблиця множення

Вивчення учнями нових тем з математики, поліпшення сприйняття навчального матеріалу, контроль знань доцільно проводити із застосуванням певних програмних продуктів.

При проведенні уроків математики я використовую мультимедійні презентації.   На таких уроках реалізуються принципи доступності, наочності. Уроки ефективні своєї естетичною привабливістю. Урок-презентація теж забезпечує одержання більшого обсягу інформації й завдань за короткий період. Завжди можна повернутися до попереднього слайду (звичайна шкільна дошка не може вмістити той обсяг, якому можна поставити на слайд).

Мною створено збірник презентацій до уроків,

Оскільки наочно-образні компоненти мислення грають винятково важливу роль у житті людини, то використання їх у вивченні матеріалу з використанням ІКТ підвищують ефективність навчання:

  • графіка й мультиплікація допомагають учням розуміти складні логічні математичні побудови;
  • можливості, надавані учням, маніпулювати (досліджувати) різними об'єктами на екрані дисплея, змінювати швидкість їхнього руху, розмір, колір і т.д. дозволяють дітям засвоювати навчальний матеріал з повним використанням органів почуттів і комунікативних зв'язків головного мозку.

Наявні і додаткові цифрові освітні ресурси - програми вільного некомерційного використання:

За допомогою комп’ютера і проектора можна демонструвати слайди, відеоролики, презентації завдань за готовими кресленнями, аналіз тестових завдань, що дозволяє збільшити обсяг навчального матеріалу, виробити стійкі навички рішення завдань.

Зібрано велику колекцію ЦОР. Комп'ютер, мультимедіа-ресурси й інтерактивна дошка дозволяють інтегрувати й істотно збагатити можливості перерахованих технічних засобів навчання й, тим самим, перетворити конструювання й проведення всіх уроків.

     Спеціальний монтаж матеріалу, записаного на різних носіях, дозволяє реалізувати переваги навчального кінофільму: оптимальне сполучення різних виразних видів подачі інформації (тексту, звуку, кольору у статичній чи динамічній формі), вибір потрібних планів і деталей досліджуваного об'єкта, зміна його ракурсів і т.п.

ІКТ дозволяють зробити учня не тільки споглядальником готового навчального матеріалу, але й учасником його створення, перетворення, оперативного використання. Мультимедіа-технології незмірно розширюють можливості організації й керування навчальною діяльністю й дозволяють практично реалізувати величезний потенціал перспективних методичних розробок, розроблених у рамках традиційного навчання, які, однак, залишалися незатребуваними або в силу певних об'єктивних причин не могли дати там належного ефекту.

У такий спосіб ІКТ стають невід’ємною частиною сучасного навчального процесу, що сприяє підвищенню якості освіти.

Комп'ютер може використовуватися на всіх етапах процесу навчання:

при поясненні нового матеріалу, закріпленні, повторенні, контролі, при цьому для учня він виконує різні функції: учителя, робочого інструменту, об'єкта навчання, співробітника колективу.

В електронних підручниках комп'ютер частково виконує роль учителя, тому що здійснює керування ходом вивчення навчального матеріалу й контроль за виконанням завдань. Використання електронних видань дозволяє диференціювати та індивідуалізувати навчання, стимулювати творчу діяльність учнів, виховувати навички самоконтролю й рефлексії, змінює роль учня в навчальному процесі від пасивного спостерігача до активного дослідника.

Приклади використання презентацій на уроках математики:

  • Пояснення нової теми, супроводжуване презентацією.
  • Робота з усними вправами.
  • Використання презентації при повторенні пройденого матеріалу.
  • Демонстрація умови й рішення завдання.
  • Демонстрація геометричних креслень.
  • Взаємоперевірка самостійних робіт за допомогою відповідей на слайді.
  • Проведення тестів.
  • Проведення фізкультхвилинок.
  • Проведення рефлексії.
  • Демонстрація портретів математиків і розповідь про їхні відкриття.
  • Ілюстрація практичного застосування теорем у житті.
  • Створення учнями комп'ютерних презентацій до уроків узагальнення й систематизації знань і способів діяльності.
  • Позакласна робота: математичні ігри й вечори.

Переваги комп'ютерного тестування:

  • Тестові програми дозволяють швидко оцінювати результат роботи, точно визначити теми, у яких є прогалини в знаннях.
  • Використання комп'ютерного тесту дозволяє швидко перевірити ступінь засвоєння матеріалу у всіх учнів, що неможливо, наприклад, при усному чи письмовому опитуванні.
  • При комп'ютерному тестуванні учень бачить свій результат відразу після виконання завдання, а не по закінченні якого-небудь часу, коли для нього оцінка втрачає свою актуальність.
  • Виставляння оцінки завжди об'єктивне й не залежить від особистих відносин учителя й учня.
  • Під час тестування у вчителя з'являється можливість вести індивідуальну й диференційовану роботу з учнями.

У своїй роботі використовую готові тестові програми, у тому числі й з тести ДПА, які є в електронних виданнях, а також тести, знайдені в Інтернеті.

За допомогою цих програм Test, TestMan, Тестер розробляю й створюю комп'ютерні варіанти різних тестів і використовую їх на своїх уроках.

Однак готові програмні оболонки дозволяють уводити тільки запрограмовані завдання, частіше однієї й тої ж форми. Тому для створення тестів використовую програми MS Excel і MS PowerPoint, які допомагають правильно оформляти математичні тексти, впроваджувати в завдання малюнки й формули, що допомагає різноманітити й розширити процес перевірки якості знань тих, яких навчають,.

Створення тесту з певної теми починаю з його розробки: визначаю призначення тесту, ставлю завдання, вибираю форму, прогнозую результат. У тестах використовую завдання закритої форми й завдання, які вимагають тільки запису правильної відповіді. Варіанти відповідей спеціально підбираю таким чином, щоб кожна відповідь відображала одну з типових помилок. Потім створюю комп'ютерний варіант, що надалі можна використовувати як зразок для створення інших тестів з аналогічними формами завдань.

Застосовую тести різних видів: вхідні, проміжні, підсумкові й тести поточного контролю.

Тест поточного контролю містить не більше 10 завдань, розрахований на 5-7 хвилин і дозволяє перевірити рівень підготовки учнів з певної теми одного або двох уроків. Тому що питань у тесті не багато, те одне тестування не є показником успіхів. Дійсний результат можна одержати, оцінюючи відразу кілька тестувань.

Комп'ютерне тестування дозволяє мені здійснити зворотний зв'язок у процесі навчання, проаналізувати результати кожного учня окремо й діяльність класу в цілому.

Таким чином, комп'ютерні технології дозволяють удосконалювати процес контролю навченості учнів.

Треба відзначити, що сьогодні збільшується число учнів, що мають удома комп'ютери й підключення до Інтернету. У зв'язку із цим всі частіше практикую електронні домашні завдання, які можуть бути виконані й у кабінеті інформатики. Наприклад, підготовка презентації з певної темі, побудова графіків в електронних таблицях Excel, пошук інформації в Інтернеті.

У своїй роботі дотримуюся наступних вимог до електронних домашніх завдань:

  • Домашнє завдання може бути диференційованим.
  • Повинен бути визначений обов'язковий мінімум виконання.
  • Необхідно чітко вказати термін виконання завдання.
  • Варто рекомендувати учням деякі джерела інформації (наприклад, адреси сайтів).
  • Повинна бути визначена програма реалізації завдання (MS Word, PowerPoint, Excel і ін.).
  • Необхідно визначити обсяг звітного документа (кількість сторінок, файлів, слайдів і т.п.).
  • Повинне бути зарезервоване місце розміщення виконаної роботи (папка в комп'ютері).

Електронні домашні завдання підвищують пізнавальну активність учнів і стимулюють їх до самостійного придбання знань.

ІКТ можуть бути використані для навчання математиці в різних форматах:

  • самостійне навчання з відсутністю діяльності вчителя;
  • самостійне навчання за допомогою вчителя-консультанта;
  • часткова заміна (фрагментарне, вибіркове використання додаткового матеріалу);
  • використання тренінгових (тренувальних) програм;
  • використання діагностичних і контролюючих матеріалів;
  • виконання домашніх самостійних і творчих завдань;
  • використання комп'ютера для обчислень, побудови графіків;
  • використання програм, що імітують досвіди й лабораторні роботи;
  • використання ігрових і цікавих програм;
  • використання інформаційно-довідкових програм.

При вивченні нової теми я проводжу урок-лекцію із застосуванням мультимедійної презентації. Це дозволяє акцентувати увагу учнів на значимих моментах інформації, що викладається. Можна використовувати презентацію при закріпленні навчального матеріалу для систематичної перевірки правильності виконання домашнього завдання всіма учнями класу. При перевірці домашнього завдання звичайно дуже багато часу йде на креслення малюнків на дошці, пояснення складних фрагментів.

Я використовую презентацію для усних вправ. Робота з готового креслення сприяє розвитку конструктивних здібностей, відпрацьовуванню навичок культури мови, логіки й послідовності міркувань, учить складанню усних планів рішення завдань різної складності. Особливо добре це застосовувати в старших класах на уроках геометрії. Можна запропонувати учням зразки оформлення рішень, запису умови завдання, повторити демонстрацію деяких фрагментів побудов, організувати усне рішення складних по формулюванню умов завдань.

Однак навчальні системи не завжди влаштовують мене. Адже, як учитель, я маю своє бачення теми уроку, методики її викладу, підбору навчальних і методичних матеріалів. Тому наступним кроком у застосуванні ІКТ став перехід від використання готових комп'ютерних програм з математики до створення власних навчально-методичних посібників, створених у середовищі Microsoft PowerPoint.

Основними перевагами цієї технології вважаю наступне:

  • Комп'ютерна презентація може органічно вписатися в будь-який урок і ефективно допомогти вчителеві й учневі.
  • Програма Microsoft PowerPoint технічно не складна.
  • Досить одного комп'ютера й мультимедійного проектора, щоб почати працювати за цією технологією.

Працюючи із презентацією, у першу чергу необхідно визначитися з доцільністю її застосування. Наприклад, якщо слайд містить динамічні фрагменти, що підвищують ефективність процесу засвоєння нових знань учнями, то його застосування на уроці більш обґрунтовано, ніж статистичних слайдів. Динамічні елементи на слайдах, звичайно, підвищують наочність, сприяють кращому осмисленню й запам'ятовуванню навчального матеріалу. Але при цьому слайд не повинен бути перенасичений анімацією.

Навчальний матеріал на слайдах розподіляю частинами, зручними для сприйняття. Не розміщую на одному слайді багато інформації, навіть якщо вона має відношення до суті питання, що викладається на ньому.

Для проведення уроків зручно використовувати слайди з демонстрацією по клацанню. При використанні презентації як наочна допомога важливо оптимально задіяти й зір, і слух. Тому частина інформації виношу на демонстраційний слайд, а частину проговорюю. Це підвищує продуктивність уроку.

Комп'ютер може виступати в ролі джерела навчальної математичної інформації, мультимедійного наочного приладдя, тренажера, засобу діагностики й контролю. У зв'язку з цим ІКТ можна використовувати на різних етапах процесу навчання: при поясненні нового матеріалу, закріпленні, повторенні, контролі, узагальненні й систематизації, а так само в домашніх завданнях і позакласній роботі.

Критерії оцінок уроку з використанням ІКТ наступні:

1. Особистий внесок учителя в розробку уроку з використанням ІКТ

3 - використовувалися існуючі освітні ресурси

4 - застосовувалася адаптована методика використання засобів ІКТ

5 - застосовувалася авторська методика використання засобів ІКТ

2. Форма використання програмного забезпечення

3 - обрана форма використання засобів ІКТ сприяє рішенню не всіх завдань уроку (навчальних, розвиваючих, виховних)

5 - обрана форма використання засобів ІКТ сприяє рішенню всіх завдань уроку (навчальних, розвиваючих і що виховують)

3. Організація діяльності учнів на уроці

0 - використання засобів ІКТ знижує ефективність навчальної діяльності учнів

3 - ефективність навчальної діяльності учнів відповідає традиційному уроку

5 - підвищується ефективність навчальної діяльності учнів

4. Рівень методичної підготовки вчителя в області використання засобів ІКТ

3 - недостатній рівень методичної підготовки вчителя

4 - достатній рівень методичної підготовки вчителя

5 - високий рівень методичної підготовки вчителя, яскраво виражений індивідуальний стиль роботи вчителя

5. Дотримання санітарно - гігієнічних вимог

0 - порушені санітарно-гігієнічні вимоги до проведення уроку в комп'ютерному класі

3 - устаткування класу відповідає санітарно-гігієнічним вимогам до проведення уроку в комп'ютерному класі

5 - устаткування й робота учнів відповідають санітарно-гігієнічним вимогам до проведення уроку в комп'ютерному класі

6. Вплив інформаційних технологій на результативність

0 - штучне впровадження в урок засобів ІКТ

3 - фрагментарне (незначно впливає на досягнення дидактичних цілей уроку) використання засобів ІКТ

5 - системне (інтегроване в зміст уроку) використання засобів ІКТ

7. Індивідуалізація навчання за рахунок використання засобів ІКТ

0 - використання ІКТ не сприяє індивідуалізації навчання;

3 - використання засобів ІКТ частково підвищує ступінь індивідуалізації навчання;

5 - використання ІКТ спрямоване на індивідуалізацію навчання

 

ВИСНОВКИ

Таким чином, ІКТ дозволяють учневі працювати у своєму власному режимі, не створюючи дискомфорту. Використання даних технологій в освітньому процесі робить навчання більш змістовним і видовищним, сприяє розвитку самостійності й творчих здібностей учнів, істотно підвищує рівень індивідуалізації навчання.

Майстерність учителя на уроці полягає головним чином у вмілому володінні методикою навчання й виховання, творчому застосуванні сучасних педагогічних технологій і передового педагогічного досвіду, раціональному керівництві пізнавальною й практичною діяльністю учнів, їхнім інтелектуальним розвитком.

Розмаїтість операцій-впливів підлягає узагальненню. Їх можна описати, ними можна опанувати, однак їх не можна наказати для конкретної ситуації, їх не можна пропонувати як рішення педагогічних завдань. Розмаїтість технологічних операцій неминуче припускає творчий вибір вихователем однієї з них у сформованих обставинах. Це не рятує його від творчого зусилля в момент впливу на дитину. Аналізуючи характер учня, його стан як об'єкта - але об'єкта, що є або потенційно здатний стати суб'єктом.

Володіння педагогічною технологією забезпечує вчителеві можливість організації педагогічного впливу відповідно до його основного призначення - переходом дитини в позицію суб'єкта.

Мій досвід роботи з обговорюваної теми в цей час дає можливість оцінити ефективність використання ІКТ при контролі засвоєння пройдених тем математики в порівнянних значеннях (якість навчання, дані анкетування учнів і т.д.):

  • підвищився інтерес учнів до вивчення математики — на 25%;
  • збільшилася кількість учнів, що беруть участь у контролі знань, в 2 рази;
  • якість навчання математики підвищилася на 10-15%;
  • поряд із цим можливості ІКТ використовуються для розвитку пам'яті учнів, розвитку вмінь організації навчальної праці, уміння знаходити необхідну інформацію за допомогою ІКТ, формування логічного, абстрактного й системного мислення, формування розумових операцій - аналізу

 

docx
Додано
12 березня 2022
Переглядів
607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку