Змагання для учнів 10-11-х класів Найрозумніші проти найкмітливіших

Про матеріал
Мета: довести важливість вивчення математики та української мови в школі; розвивати пам'ять, логічне мислення, обчислювальні навички; розвивати ключові и предметні компетентності: узагальнювати, систематизувати, аналізувати, порівнювати, робити висновки; сприяти формуванню комунікативної компетентності, вміння співпрацювати під час виконання групових завдань; сприяти розвитку пізнавального інтересу до математики; сприяти вихованню відповідального ставлення до результатів навчальної праці, самостійність, активність; формувати вміння долати труднощі; виховувати вміння бути обережним, піклуватися про своє здоров'я, здоров'я близьких та рідних.
Перегляд файлу

Змагання для учнів 10-11-х класів

 

Найрозумніші проти найкмітливіших

 

Мета: довести важливість вивчення математики та української мови в школі; розвивати пам'ять, логічне мислення, обчислювальні навички;

розвивати ключові и предметні компетентності: узагальнювати, систематизувати, аналізувати, порівнювати, робити висновки; 

сприяти формуванню комунікативної компетентності, вміння співпрацювати під час виконання групових завдань;

сприяти розвитку пізнавального інтересу до математики; 

сприяти вихованню відповідального ставлення до результатів навчальної праці, самостійність, активність; 

формувати вміння долати труднощі;

 виховувати вміння бути обережним, піклуватися про своє здоров'я, здоров'я близьких та рідних.

Обладнання: завдання для команд, магнітна дошка, аркуш зі сходами, магнітики, ручки, папір, портрети математика та письменниці, мультимедійна презентація, фото збірок та математичних знаків.

Епіграф 

Успіх приходить до тих,

хто мислить категоріями успіху.

Леонід Канторович

Хід заходу

І. Організація  класу. Створення емоційного настрою

Учитель.  Я задоволена, що ви готові до змагання і маю надію, що воно буде для вас цікавим і корисним. Я вірю у ваші здібності і сподіваюся, що ви вийдете із заняття з більшим багажем знань, ніж був у вас перед цим.

Я бажаю вам знання подвоїти,

 Уміння потроїти,

 Здібності піднести до квадрата, 

А поганий настрій давайте помножимо на нуль!

 

 

 

ПЕРШИЙ   РАУНД.

 «А  ЧИ   Б?»                      

Кожній команді ставлять запитання з двома варіантами відповіді (А чи Б). Час на роздуми — 1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

Запитання для команди мовознавців

Перший пам'ятник Кобзареві було відкрито не в Україні, а в сучасному Казахстані, на півострові Мангишлак. 1881 року на напівкруглому постаменті було встановлено погруддя Т. Г. Шевченка. У якому місті України 1889 року в садибі меценатки Христини Алчевської було встановлено мармуровий бюст — перший в Україні пам'ятник Тарасу Шевченку?

А Харків ;    Б Канів     

Запитання для команди математиків

Прізвище та ім'я Жана Лерона Д'Аламбера мають незвичайне походження: дитиною його було підкинуто. Комісар поліції наказав назвати хлопчика Жаном Лероном на честь церкви Жана Круглого, на сходах якої його знайшли. Прізвище Д'Аламбер він придумав собі сам у зрілому віці за ім'ям свого прийомного батька Аламбера. Яку професію обрав спочатку майбутній видатний математик, прагнучи досягти успіхів у житті?

А Лікар;     Б Юрист     

Бонусне запитання для команди мовознавців (Слайд 1)

 

 

 

Не більше скількох відсотків, на думку медиків України, загальна маса шкільного ранця учня може становити від маси власника цього ранця?                                Відповідь. 12 %.

 

 

ДРУГИЙ РАУНД.

«ВСТАНОВЛЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ» 

 

 

 

 

 

 

 

 Кожній команді потрібно встановити відповідність  між  словами.  Час  виконання  — 2,5 хв

Завдання для команди мовознавців

1

Залити за шкуру

А

Рано

2

Дати перцю

Б

Пихатий

3

Ні світ ні зоря

В

Пліткарі

4

Ахіллесова п'ята

Г

Ледарювати

5

Злі язики

Д

Дошкуляти

6

Вовк в овечій шкурі

Е

Пропаде

7

Кирпа вгору

ж

Слабке місце

8

Баклуші бити

3

Лицемір

9

Узяти бика за роги

І

Вилаяти

10

Кури загребуть

к

Діяти рішуче

 

 

 

 

 

Відповідь. 1 — Д. 2 — І. З — А. 4 — Ж. 5 В. 6 — 3. 7 — Б. 8 — Г. 9 — К. 10 — Е.

 

Завдання для команди математиків

 

1

Поперечник

А

Радіус

2

Прямовисний

Б

Гіпотеза

3

Кидати вгору

В

Бісектриса

4

Спиця колеса

Г

Діаметр

5

Той, що несе

Д

Гіпотенуза

6

Припускаю

Е

Гіпербола

7

Січу двічі

ж

Перпендикуляр

8

Льняна нитка

3

Діагональ

9

Натягувати

І

Лінія

10

Та, що проходить через кут

к

Вектор

 

Відповідь. 1 — Г. 2 — Ж. З — Е. 4 — А. 5 — К. 6 — Б. 7 — В. 8 — І. 9 — Д. 10 — 3.

 

Бонусне запитання для команди математиків ( Слайд 2)

 

 

 

 

 

 

Скільки відсотків дітей України готові надіслати свої фото незнайомцям у мережі Інтернет?

 Відповідь. 28 %.

 

Третій РАУНД. Тайна портрета 

 

 

 

 

 

 

 

На сцену виносять портрети видатних людей. Один із учасників команди підходить до зворотного боку портрета і становиться так, щоб його обличчя було видно крізь прорізь у портреті. Цей гравець має вгадати, кого він зображує. Учасник може ставити запитання команді, а команда має відповідати лише «так» чи «ні». За 1,5 хвилини гравець має назвати видатного діяча, чиїм портретом віч став.

https://lh3.googleusercontent.com/__LYAsUelvlnjQW6dvblllzbKkzqx1hHnAsQKE4_4m8ZVa0wQ8YS62fW4fTVjaoASe6NckYapGP4qoPsULrbh-fe6vYbitWEdkp-n3SBICQBHvgCbo85kDxxJ9K_xaAUTkNWkWIWBFlEytp6ME6To2QEc9EJAd-gNcAurIdkcghttps://lh5.googleusercontent.com/Zen7Ftd5f5UKCJdlH66pTWe193_yuo6pVcEPX58xcQq8grpA-ptseqbcLsxkKDSUK_-xAePAGWdrqxUdMxVhTkgeqrhbIKbttiA5vkbWdYV_1eIDZTJSJvy0-m1coG7RVcI-G5pjRnKSlEKHTabrKuUtPreWn90NPVmHGEwIsg

 

 

 

Бонусне запитання для команди мовознавців ( Слайд 3)

Скільки відсотків дітей України знають, що енергетичні напої руйнують внутрішні органи?

 Відповідь. 56 %.

 

Четвертий  РАУНД.

 «ОБМІН РОЛЯМИ»

 

 

 

 

 

 

У наступному раунді команди обмінюються ролями. За 1,5 хвилини команді математиків потрібно придумати риму до вірша про рідну мову, а команді мовознавців розв'язати задачу.

Завдання для команди математиків

Мова наша..., 

Дзвінкоголоса, ніжна,...,

 Прекрасна, поетична і... 

Як мами пісня...

 

Приклад відповіді

Мова наша пречудова, 

Дзвінкоголоса, ніжна, калинова,

 Прекрасна, поетична й веселкова

 Як мами пісня колискова.

Завдання для команди мовознавців

Шкільна газета «Сорока» виходить один раз на 2 місяці накладом 620 екземплярів. Для випуску одного номера газети потрібно 2 аркуші паперу. Папір продається в пачках по 500 аркушів. Яку найменшу кількість пачок паперу потрібно придбати, щоб вистачило для випуску газет упродовж року?

Відповідь. 15 пачок паперу.

Бонусне запитання для команди математиків  (Слайд 4)

За втрати скількох відсотків води людина помирає?

Відповідь. 20 %.

П‘ятий РАУНД.

« З миру по нитці – зі слова по букві»

 

 

 

Вибравши зі слова, яке є відповіддю на запитання, указану букву і записавши її у відповідну комірку, ви дістанете ключове слово.

 

1.  Геометрична фігура, яка є стороною будь-якого чотирикутника. Шоста буква.

2.  Прямокутник, усі сторони якого рівні. Четверта буква.

3.  Чотирикутник, у якого тільки дві сторони паралельні. Сьома буква.

4.  Паралелограм, усі сторони якого рівні. Четверта буква.

5.  Паралелограм, усі кути якого прямі. Дев'ята буква.

6.  Сторони чотирикутника, які не мають спільних точок. Десята буква.

7.  Чотирикутник, усі вершини якого належать колу. Четверта буква.

8.  Сума всіх сторін чотирикутника. Сьома буква.

9.  Відрізок, що сполучає протилежні вершини чотирикутника. Дев'ята буква.

 

Бонусне запитання для команди мовознавців (Слайд 5)  

У скількох відсотків дітей України , які побачили рекламу алкоголю чи тютюну, хоча б раз виникло бажання спробувати ці вироби?

Відповідь. 28 %.

 

ШОСТИЙ РАУНД «Асоціації»

 

 

 

 

 

 

 

Установіть відповідність між математичними поняттями і приказками або прислів'ями, з якими вони асоціюються.

Математичні поняття: нуль, протилежні числа, подвійна нерівність, модуль числа, подібні доданки.

Приказки і прислів'я: Ні риба ні м'ясо. Криве дерево, а яблука солодкі.  Ранок  старший  за вечір і молодший за день. Люди з людьми, а гори з горами. Два брати у воду дивляться, а повік не зійдуться.

(Відповідь. Нуль — Ні риба ні м'ясо (ні додатний, ні від'ємний).

Протилежні числа Два брати у воду дивляться, а повік не зійдуться.         Подвійна нерівність Ранок старший за вечір і молодший за день.

Модуль числа Криве дерево, а яблука солодкі (модуль від'ємного числа додатний).

Подібні доданки Люди з людьми, а гори з горами).

 

Бонусне запитання для команди математиків   (Слайди 6, 7)

На скільки відсотків, за даними ВООЗ, здоров‘я людини залежить від способу її життя?

Відповідь. 50 %.

 

Фактори, що впливають на формування здоров‘я

Спадковість – 20%

Рівень медицини – 10%

Екологія -20%

Спосіб життя -50%

 

СЬОМИЙ РАУНД 

Чи правильне твердження? З букв, які і відповідають правильним твердженням, склади прізвище відомого математика і поета.

 

https://lh4.googleusercontent.com/rg2rDW-2Kevi_-aTWgjm_LPVbL9VkC2DRuB_IWFHMIoafby1agvO0_sxfxp24Xyt6rmJw9Fd4uLQd56jKRFDFBlyoXTjvhCtutBueGULQlDzKnlyJzWBdt1wnAtwij7vz6RAdpw2veThIB7_VTqc3LXO7AobGEKrOhdHW7tI0g

 

 

 

 

 

 

(Слайд 9)

Омар Хайям (1048-1131) — перський поет, математик, філософ. Хайям уперше в історії математики дав повну класифікацію всіх видів рівнянь — лінійних, квадратних і кубічних, першим порушив питання про зв'язок геометрії з алгеброю, обґрунтував теорію геометричного розв'язання алгебраїчних рівнянь.

Особливо Омар Хайям відомий завдяки, своїм рубаї — мініатюрним віршованим творам, що виражають певну думку.                      ,

Мені нагадують людські серця

Крихке й тоненьке серце олівця —

Зламати легко, застругати важче,

Списати неможливо до кінця.

(Переклад Д. Павличко)

 

Бонусне запитання для команди математиків ( Слайд 8)

Скільки відсотків дітей України знають, що енергетичні напої руйнують внутрішні органи?

 

СЬОМИЙ РАУНД (ФІНАЛЬНИЙ).

 

 

 

 

«КРУТИЙ ПІДЙОМ»

На магнітній дошці побудовані сходинки з нумерацією, біля сходинок прикріплені магнітики кожної з команд. Командам ставлять запитання, на які після обговорення відповідають капітани. Якщо капітан відповідає правильно, магнітик команди піднімають на одну сходинку, якщо неправильно, — магнітик залишають на місці.

Завдання для команди математиків

1. Пакет містить 0,2 кг цукру. Скільки потрібно таких пакетів цукру, щоб у порожній мішок засипати 6 кг цукру? Відповідь. ЗО пакетів.

2. На одній шальці терезів лежить гиря масою 1 кг і півциглини, а на другій — одна цеглина. Терези перебувають у рівновазі. Знайдіть масу однієї цеглини.

Відповідь. 2 кг.

3. Яка цифра завжди катається в електричці? Відповідь. Три.

4. Які геометричні фігури дружать із Сонцем? Відповідь. Промені.

5. Чи можливо з прямокутних паралелепіпедів із вимірами 1' м, 1 м, 2 м скласти куб, ребро якого дорівнює 3 м?

Відповідь. Ні.

6. Скільки бегемотів зможе перевезти п'ятитонна машина, якщо маса одного бегемота дорівнює 1500 кг?

Відповідь. З бегемоти.

7. Олексій, Борис, Василь і Геннадій — найкращі математики класу. На шкільну олімпіаду потрібно обрати команду з трьох учнів. Скількома способами це можна зробити?

Відповідь. Чотирма способами.

8. Знайдіть середню швидкість руху туриста, якщо він ішов 2 год зі швидкістю

 5 км/год і 3 год зі швидкістю 4 км/год. Відповідь. 4,4 км/год.

 

Завдання для команди мовознавців

1. Без чого не можуть обійтися мисливці, барабанщики і математики?

Відповідь. Дріб.

2. Що є в кожного слова, рослини і рівняння?

Відповідь. Корінь.

3. Яка цифра красується у центрі вітрини? Відповідь. Три.

4. На який кут повертається солдат за командою «Кругом!»?

Відповідь. 180°.

5. Яку геометричну фігуру носять на голові чоловіки?

Відповідь. Циліндр.

6. Ім'я якої казкової героїні походить від назви одиниці вимірювання довжини? Відповідь. Дюймовочка.

7. У якому слові можна знайти цілий метр букв «о»?

Відповідь: Метро.

8. Баскетбольний матч закінчився з рахунком 75 : 80, але жоден із баскетболістів не закинув жодного м'яча. Як таке могло бути?

 Відповідь. М'ячі закинули баскетболістки.

 

Підсумок гри. 

Члени журі підбивають підсумки змагань,  визначають переможців.

Учитель. Наші змагання закінчилися. Ми вітаємо переможців. Я вважаю, що переможених сьогодні немає. Адже ми гарно і корисно відпочили й оздоровилися.

Бажаю всім вам бути здоровими. Якщо людина здорова, то вона весела, красива, сильна, витривала, смілива, прекрасно себе почуває, наполегливо працює, навчається, займається улюбленою справою. Отже, доброго всім здоров'я! Будьте щасливими й радісними!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://lh5.googleusercontent.com/Zen7Ftd5f5UKCJdlH66pTWe193_yuo6pVcEPX58xcQq8grpA-ptseqbcLsxkKDSUK_-xAePAGWdrqxUdMxVhTkgeqrhbIKbttiA5vkbWdYV_1eIDZTJSJvy0-m1coG7RVcI-G5pjRnKSlEKHTabrKuUtPreWn90NPVmHGEwIsg

 

 

https://lh3.googleusercontent.com/__LYAsUelvlnjQW6dvblllzbKkzqx1hHnAsQKE4_4m8ZVa0wQ8YS62fW4fTVjaoASe6NckYapGP4qoPsULrbh-fe6vYbitWEdkp-n3SBICQBHvgCbo85kDxxJ9K_xaAUTkNWkWIWBFlEytp6ME6To2QEc9EJAd-gNcAurIdkcg

 

 

 

 

Блаженство тіла – у здоров‘ї, блаженство розуму – у знанні.

Фалес Мілетський




 

docx
Додано
18 березня 2022
Переглядів
994
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку