«Перед людиною є три шляхи до пізнання:
Шлях мислення – найбільш благородний ,
Шлях наслідування – найбільш легкий
І шлях особистого досвіду – найбільш важкий."
Математик – вчитель точної науки.
Цариця і служниця всіх наук вона.
Тому привчаю до співпраці
І самостійності в навчанні я.
Працюю в Шуринській загальноосвітній школі І –ІІІ ступенів з 2004 року . За цей період створила математичний кабінет, у якому є цікаві історичні факти розвитку математичної науки , різні математичні посібники, методична та дидактична література, а також наочний і роздатковий матеріал для роботи учнів та вчителя.
П´ять останніх років працюю над проблемою «Самостійна робота учнів на уроках математики та її оцінювання» . Чому саме на цю проблему звернула увагу? Тому ,що сучасне підростаюче покоління все менше розраховує на свої сили і можливості, хоча в них їх не менше ніж у їх попередників.
Я вважаю , що кожна людина в наш час повинна бути ще більш самостійною і незалежною , розраховувати на свої знання і вміння , які здобуває
протягом усього життя .
«Математика – цариця і служниця всіх наук» .
Тому учням намагаюсь прививати любов до цього предмету , бо жодна наука не існує без математики .
На своїх уроках обов´язково знайомлю учнів для чого це вивчається , наводжу приклади з життя , з трудової діяльності .
В практику своєї роботи впроваджую елементи досвіду Бродського М.С., Павлова О. Л., Швець В.О.
У своїй роботі керуюсь документами часу, законом про освіту , методичними рекомендаціями і наказами Міністерства освіти і науки, методичною літературою , журналами « Математика в школах України», «Математична газета».
Велике значення в організації уроку має початок уроку. Тому урок починаю зі слів , щоб учні набули цих якостей на уроці.
У – уважність, уміння.
Р- робота, радість.
О – обдарованість , обізнанність.
К - кмітливість.
Другим кроком йде перевірка домашнього завдання .
Готуючи цей етап уроку підбираю запитання і завдання дбаю про розвиток математичної мови
і логічного мислення , про формування в них практичних умінь і навичок. Тому в системі запитань важливе місце посідають такі запитання , що починаються словом Чому? Як називається ..? Скільки ? Коли? Доведи? Поясни?
Математика - це мова плюс міркування. Тому привчаю учнів висловлюватися мовою математичних понять добре обмірковуючи розв´язування вправ, пояснення домашніх завдань , відповідаючи на запитання вчителя. Виховую інтерес до свого предмета – основна мета , спонукання до логічного і активного мисленння , організація науково – пошукової діяльності.
Свою проблемну тему «Самостійна робота учнів на уроках математики» впроваджую на різних етапах свого уроку.
- Перевірка домашнього завдання – це математичні диктанти з взаємоперевіркою; картки з завданнями зазначеними балами за кожне завдання ; тестові завдання.
-Актуалізація опорних знань- усні самостійні завдання; самостійна робота (на 5-7 хв.)
-Вивчення нового матеріалу - опрацювати новий матеріал самостійно і дати відповіді на поставлені запитання.
-Закріплення нового матеріалу- навчальна самостійна рбобта за зразком ; закріплююча самостійна робота.
-Підсумок уроку – це зазвичай перевірочні самостійні роботи(на картках, тестиові завдання, поставити у відповідність).
- Домашне завдання- це завдання домашня самостійна робота, підготовка доповіді, повідомлення , скласти кроссворд по темі на узагальнуючих уроках.
«Те ,що я бачу, я пам'ятаю. Те , що я роблю , я розумію ».Ці слова підтверджують сучасні наукові дослідження , які доводять , що 10% інформації людина засвоює , коли читає ; 20% - коли чує ; 30%-коли чує і бачить; 80% -коли переживає за те , що їй треба зробити . І найбільший результат можна досягти , коли людина навчає когось(90%).
У сучасному суспільстві навчання можна організувати таким чином , що джерелом знань виступатиме не тільки вчитель , а й комп'ютер, телевізор , відео. Учні , відповідно , повинні вміти осмислювати отриману йнформацію , трактувати її, застосовувати в конкретних умовах ; володіти вміннями і навмчками самоконтролю і самооцінки ; водночас думати , розіуміти суть речей , вміти висловлювати особисту думку . Саме цьому стрияють інтерактивні технології навчання. Тому на своїх уроках разом з науковим прогрессом застосовую інтерактивні технології.
Інерактивні технології навчання передбачабть використанн інтерактивних методів навчання . Дослідники О.Пометун і Л. Пироженко поділили інтерактивні методи навчання на чотири групи:
-групове навчання;
-фронтальне навчання;
-навчання у грі ;
-навчання у дискусії;
Групова навчальна діяльність –це форма організації у малих группах учнів, об'єднанних спільною навчальною метою.
При цьому методі використовую роботу в парах «Карусель», «Акваріум».
Фронтальні технології- передбачають одночасно спільну роботу всього классу.Це обговорення проблеми у загальному колі (її застосовують з іншими технологіями): «Мікрофон», «Незакінченні речення», «Мозковий штурм», «Навчаючись- вчуся»,
«Ажурна пилка».
До технології угрі відносяться імітація , рольові ігри, драматизація.
Урок – це розвага , але на уроці повинно бути цікаво. Тому використовуємо метод рольова гра.
Мета рольової гри – визначення ставлення до конкретної життєвої ситуації , набуття досвіду шляхом гри , надання допомоги навчання через досвід та почуття .
Технологія навчання у дискусії- важливий засіб пізнавальної діяльності учнів у процесі навчання, бо дискусія – широке публічне обговорення спірного питання.Дискусія сприяє розвитку критичного мислення , дає змогу визначити власну позицію , формує навички відтоювання своєї особистої думки , поглиблює знання з даної теми . До таких методів відносяться «Метод пресс », «Обери позицію», «Зміни позицію », «Ток - шоу», «Дебати».
На базі кабінету працює математичний гурток «Ерудит» , робота якого спрямована на ознайомлення : з історією розвитку математичних символів і термінів , з цікавими історичними фактами видатних математиків . На заняттях гуртка учні розв´язують цікаві логічні задачі , розгадують кросворди , розшифровують ребуси. Готують реферати і повідомлення .
Також члени цього гуртка приймають участь у міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру» за що нагороджуються сертифікатами і книжечками з завданнями на розвиток логічного мислення .
Кабінет математики - моя
творча лабораторія
Урок – подорож (математика 6 клас)
Тема. Додавання раціональних чисел. Розв´язування вправ.Слайд1.
Мета:закріпити знання учнів з теми додавання раціональних чисел; формувати вміння розв'язувати вправи , що передбачають використання правил додавання раціональних чисел .Розвивати культуру математичної мови. Сприяти розвитку логічного мислення.
Тип уроку: формування вмінь і навичок.
Наочність і обладнання:комп'ютер , фото «Сім чудес України», Математичні вислови «Мова природи- мова математики.», «За допомогою рівнянь і теорем я купу розв'язав проблем.», «Математика- це велична споруда, створена уявленням людини для пізнання Всесвіту.», картки «Математичне лото», »Самостійна робота».
Хід уроку
І.Органйзаційний момент.
-перевірка готовності учнів до уроку
-привітання учнів:
Вчитель:Я вас вітаю і бажаю успіху , радості, оптимізму , кмітливості.
За першими буквами цих слів ви прочитали слово «урок»
Тож розпочнемо урок.
Учні: читають девіз
Міркуємо швидко!
Відповідаємо правильно!
Обчислюємо точно!
Пишемо гарно!
Обіцяємо бути:
Уважними, старанними,
Активними, дисциплінованими.
ІІ.Перевірка домашнього завдання.
1.Математичне лото.(Учні повинні розв'язати вирази і скласти слово.)
1.Чому дорівнює сума чисел (-7)та (-3)
-10 Ч
2. Чому дорівнює сума чисел (-175) та (-314)
-489 У
3. Чому дорівнює сума чисел(-12/13) та (-7/13)
-19/13=-1 6/13 Д
4. Чому дорівнює сума чисел( -2 2/7) та(2 2/7)
0 Е
5. Чому дорівнює сума чисел (-20) та (+15)
-5 С
6. Чому дорівнює модуль суми І -25 +16 І 9 А
Слайд 2,3.
Вчитель: Яке ви отримали слово «чудеса». Тому на сьогоднішньому уроці ми з вами будемо підніматися до вершини пізнання сходинками чудес України.
Завдання наше таке:
Знання слід формувати , закріпити все обміркувать,
Щоб можна самостійну на бал високий написать.
Розвинуть мислення логічне і пізнавальний інтерес,
Бо для сучасної людини , запам'ятайте – це прогрес.
Щоб мова тут математична звучала 45 хвилин ,
А разом з тим не відчували ми того часу швидкий плин.
Щоб побачити І чудо і піднятися на І сходинку вам треба відповісти на запитання козака.
Слайд 4.
1.Як додати два раціональних числа з однаковими знаками ?
2.Як додати два раціональних числа з різними знаками?
3.Чому дорівнює сума протилежних чисел?
Слайд 5,6 «Кам'янець- заповідник» - знаходиться в Хмельницькій області.
ІІІ.Актуалізація опорних знань учнів .
Вчитель: Щоб переступити поріг ІІ чуда і піднятися на ІІ сходинку треба згадати теорію.
-Що таке модуль?
-Які числа називаються додатніми , а які від'ємними?
-Які числа називають протилежними?
-Яке число не має собі протилежного?
-Які числа називають цілими?
-Які числа називають раціональними?
-Яке з двох додатніх чисел більше?
-Яке число більше додатне чи від'ємне?
-Яке з двох від'ємних чисел більше?
-У якій країні виникли від'ємні числа?
-Хто перший ввів від'ємні числа в Європі?
Слайд 9. «Києво-Печерська лавра»-знаходиться у Києві.
ІV.Застосування вмінь і навичок.
Слайд 10.»Чудо ІІІ»
Вчитель:Щоб побачити наступне чудо і стати на ІІІ сходинку треба розв'язати вирази від козака.
Слайд 11.»Вирази»
Слайд 12 .»Софія -Київська»- собор знаходиться в Києві.
Слайд 13.Вислів: Може хтось із вас подумав
Що урок скінчити час.
Ні його ми не закінчим
Без розв'язування задач.
Слайд 14. Вислів: «Мова природи- мова математики».
Вчитель:Тому , щоб дізнатися наступні два чуда України і піднятися на дві сходинки вище порозв'язуємо пізнавальні задачі з біології.
Слайд 15.-20.
Задача 1. Гілки смородини витримують температуру до (-5)°С , а після загартування , на 58°С нищу .Яку температуру можуть витримати гілки смородини після загартування.
Розв'язання
Відповідь: - 63°С витримають гілки смородини.
Задача 2. Джмелі витримують температуру до (-7.8)°С, оси- вищу від цієї на 1.4°С ,а бджоли – нижчу від цієї на 1.4°С. Яку температуру витримують оси , а яку бджоли?
Розв'язання
Відповідь: -5.4°С , -9.2°С.
«Херсонес –Таврійський »- стародавне місто , яке знаходиться в м. Севастополі.
«Хотинська -Фортеця»- яка знаходиться в Чернівецькій області.
Вчитель :І ось ми вже на п´ятій сходинці. Залишилося ще набагато і ми на вершині.
Слайд 21.” За допомогою рівнянь і теорем я купу розв´язав проблем.»-так казав англійський поет Чосер. Ось і ми щоб побачити красу острова і піднятися на 6 сходинку розв´яжемо рівняння.
Слайд 22.
Слайд 23.»Заповідник –острів Хортиця»-Знаходиться на Дніпрі.
Вчитель:Щоб стати на 7 сходинку і побачити 7 чудо послухайте і запам'ятайте правила козака .
-Як називали раніше «додатні» і «від'ємні »числа?
Слайд 24. Сума двох боргів є борг.
Сума двох прибутків є прибуток.
Коли борг дорівнює прибутку ,
то їх сума дорівнює нулю.
Сума боргу і прибутку дорівнює
Їх різниці.
Вчитель: І щоб дістатися вершини виконайте Самотійну роботу.
Слайд 25. Самостійна робота.
Самостійна робота
прибуток борг |
+4 |
+3 |
+2 |
-5 |
|
|
|
-6 |
|
|
|
-8 |
|
|
|
Вчитель: І ось ми на вершині .Пройшовши шлях по сходинках під назвою «Сім чудес світу.»
Слайд 26 .»Математика –велична споруда ,
Створена уявленням людини
Для пізнання Всесвіту. »
Ле Корбюзьє.
V.Підсумок уроку.
Вчитель: Спливає час за кроком крок
І до кінця добіг урок.
Тож треба підсумок зробити
І всіх по результатам оцінить.
Виставлення оцінок.
VІ.Рефлексія.
Запитання до учнів.
-Що ви дізналися нового?
-Що було цікавого?
-Що не зрозуміле?
VІІ.Домашне завдання.
Повторити п.33. №969, №974.
Вчитель: А на останок попрошу
Старанно вдома працювати,
Щоб завдання цікаві
Змогли на «10» розв'язати.
ДЯКУЮ ЗА УРОК!
Математичний диктант
Розв'язування задач
Урок з геометрії у 7 класі з теми:
«Рівнобедрений трикутник. Властивість рівнобедреного трикутника»
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: роздавальний матеріал, комп'ютер, мультимедійне обладнання, презентація «Рівнобедрений трикутник. Властивості рівнобедреного трикутника».
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Розглядуємо малюнок (додатковий), звертаємо увагу на фігури, які ми можемо побачити.
Потім пропоную учням указати слова, які асоціюються зі словами «трикутник», а далі більш детально повторюються всі відомості, згадані учнями. (слайд № 1)
Виконуємо завдання № 1 (з картки – завдань)
1. Відстань від селища А до селища В 20 км. Учні цих сіл відпочивають в туристичному таборі, який розташований в лісі. Чи може табір С знаходитись від сел А і В на відстані: а) 11 км і 9 км; б) 14 км і 5 км; в) 11 км і 13 км; г) 35 км і 13 км; д) 7 км і 28 км? |
||
2. Відстань від дома до школи 2 км, а від дома до станції 5 км. Чи може відстань від дома до станції бути рівною: а) 2 км; б) 3 км; в) 6 км; г) 8 км? Знайдіть найменшу і найбільшу із можливих відстаней від дома до станції. |
||
3. Учню треба накреслити в зошиті трикутник,рівний даному. Як це можна зробити? |
||
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми продовжимо знайомитись з геометричними фігурами та їх властивостями.
Геометрія з давніх-давен є наукою піднесеною, таємничою та романтичною, а пошук способів розв'язання геометричних задач завжди був творчим, дослідницьким процесом. Бо для розуму немає нічого неможливого.
У стародавні греки першими навчилися визначати відстань до кораблів в морі або до іншого недоступного предмета. Для цього вони використовували властивості рівнобедреного трикутника.
Отже, поповнимо скарбничку наших знань.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку (слайд № 2)
Відповідно до мети уроку кожний із вас повинен поставити власні цілі, над досягненням яких і буде працювати на сьогоднішньому уроці. Подумайте, які це будуть цілі, й обговоріть їх у парах.
V. Вивчення нового матеріалу (первинне засвоєння).
А зараз я пропоную вам застосувати ваші знання на практиці, а для цього вам необхідно виміряти довжини сторін трикутників, що лежать перед вами.
Виконуємо завдання № 2 (з картки – завдань, слайд № 3)
По закінченні прошу вас відповісти на запитання.
Який особливий трикутник називається рівнобедреним?
Даємо означення такому трикутнику (слайд № 4).
VI. Осмислення нових знань, умінь
Виконаємо декілька задач на розуміння означення рівнобедреного трикутника Завдання № 3, 4 (слайди № 5, 6).
Завдання № 5 (слайди № 7)
Поміряйте транспортиром градусні міри кутів А і С і порівняйте їх. Зробіть висновки.
Доведення:
∆АВС = ∆ВАС за І ознакою рівності трикутників.
(С - спільний, АС = ВС, ВС = АС). Звідси випливає, що А = В.
Теорему доведено.
VІІ. Закріплення матеріалу
Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
Завдання № 6, 7 (слайд 8, 9)
VIІІ. Підсумок уроку
Рефлексія
Продовж фразу
Сьогодні на уроці я узнав що…..
Я знаю ……..
IХ. Домашнє завдання
1.Підготовити - 5 питань по змісту теореми.
2.Намалювати малюнок який складається тільки з рівнобедрених трикутників.
3.Скласти задачу де у практиці застосовується властивості рівнобедрених трикутників
Картка завдань учня 7 - ____класу _________________________________________ |
||
Завдання № 1 |
||
1. Відстань від селища А до селища В 20 км. Учні цих сіл відпочивають в туристичному таборі, який розташований в лісі. Чи може табір С знаходитись від сел А і В на відстані: а) 11 км і 9 км; б) 14 км і 5 км; в) 11 км і 13 км; г) 35 км і 13 км; д) 7 км і 28 км? |
Відповідь:
|
|
2. Відстань від дома до школи 2 км, а від дома до станції 5 км. Чи може відстань від дома до станції бути рівною: а) 2 км; б) 3 км; в) 6 км; г) 8 км? Знайдіть найменшу і найбільшу із можливих відстаней від дома до станції. |
Відповідь:
|
|
3. Учню треба накреслити в зошиті трикутник, рівний даному. Як це можна зробити? |
Відповідь:
|
|
Завдання № 2 |
||
1.Виміряйте довжини сторін трикутників. 2.Які серед них виявились на ваш погляд особливими? 3.Чим вони відрізняються від інших?
Відповіді:
|
|
|
|
||
|
Відповіді: 1. 2. 3. 4. |
|
1. Які трикутники є рівнобедреними? 2.Чи можна трикутник ∆ МКN віднести до рівнобедреного, чому? Відповіді: 1. 2. |
|
|
Завдання № 5 |
||
|
|
|
Завдання № 6 |
||
|
Сучасні музиканти при виконанні своїх творів використовують прилад, який має назву “трикутник”. Прилад має форму рівнобедреного трикутника сторони якого відносяться 8:8:10, приймемо що одна частина, це один дюйм, 1дюйм=2,54см. Знайти яку довжину сталевого дроту потрібно мати щоб виготовити цей прилад?
Відповідь:
|
|
Завдання № 7 |
||
Контрольні питання: 1. На основі ВС рівнобедреного трикутника AВC взяті точки M і K так, що ВМ = CK. Знайдіть чому дорівнює AM, при умові, що AK=5. 2. Чи може в рівнобедреному трикутнику кут при основі дорівнювати 76°?
3. Чи може в рівнобедреному трикутнику кут при основі дорівнювати 104° ? |
Відповіді: 1.
2. Так Ні
3. Так Ні |
|
Виховний захід
«У світі математичних загадок »
Вчитель.
Шановні учні ! Усі ви з перших днів навчання в школі вивчаєте математику і прекрасно розумієте , якою непростою , складною вона часом є. Старші учні знають яким високим муром формул і теорем вона відгородилася від багатьох. Тому в значної частини людей формується переконання , що математика – це важко і нецікаво. Але це зовсім не так.
Геніальний французький учений Блез Паскаль писав
« Предмет математики настільки серйозний , що не варто пропускати нагоди зробити його трохи цікавішим « Нехай цей вислів і буде епіграфом до нашого турніру, що носить назву «У світі математичних загадок».
Ведучий .
Сьогодні будем, друзі , з вами
Царицю всіх наук вітати …
Так можем гордо і по праву
Ми математику назвати.
Ведучий .
Наук на світі є багато,
Їх навіть важко полічити ,
Та нам їх треба добре знати ,
Щоб всесвітом оволодіти.
Ведучий .
А щоб змагання було чесним ,
Ми вибрали журі почесне.
Погляньмо разом з вами друзі,
Хто буде в цім почеснім крузі.
Сьогодні до складу журі входять:….
Ведучий .
Доброго дня вам ,друзі щирі,
Хай живеться вам у мирі.
Не минайте нашої хати,
Бо у нас обчислень свято!
Пісня …………………………..
Ведучий .
Сьогодні ми зібралися в цій залі .
Обчислень свято пропонуємо гостям.
Покажем вміння,а щоб ви сказали,
Що по-доброму заздрите нам.
Ведучий .
Ми змагання починаємо,
І присутніх всіх вітаємо.
Дві команди на наше прохання,
На сцену виходять, приймають вітання.
Ведучий .І тур «Привітання»
Слово має команда «Цифра»
Капітан команди: Наш девіз:
Нас лиш десяток , та дарма ,
Всі знають , що без цифр числа нема!»
Перший учень:
Дружно привітаємось ,
Дорогий супернику.
Хочем , щоб суперник наш
Другом був зажди для нас.Раз!
Другий учень:
І уболівальників сім’я
Щоб веселою була.Два!
Третій учень:
Справедливість для журі.Три!
Журі ви наше компетентне !
Та хто ж не любить презенти?
А якщо в рух підуть «зелененькі»,
То ви вже наші, журі дорогеньке!
( Дарують журі цифри, вирізані із зеленого картону
Ведучий :Слово має команда «Нуль».
Капітан команди:
«Нуль серед чисел не король ,
але в обчисленнях велика його роль»
Перший учень:
Уболівальники !
У вас одна сьогодні роль-
«Боліти « за команду «Нуль».
Ми хочемо дуже сподобатись вам ,
І віримо , що ви допоможите нам!
Другий учень:
Бажаємо « Цифрі» в фіналі
Одержати срібні медалі !
Ми скромні діти ,не прості,
Собі бажаєм золоті!
Третій учень:
Повага вам ,судді .Честь, шана . журі.
Та тільки суворо ви нас не судіть!
Щоб краще ви все помічали ,
Даруєм з нулів окуляри.
( Дарують журі окуляри , зроблені з нулів і вирізані з кольорового паперу).
Ведучий .
Поки команди готуються до ІІ туру послухаємо сценку: 3клас.
Першокласника Миколку
Запитала тьотя Таня:
-Що ви вчили ?
-Додавання.
-Ну, то мусиш знати ,
Як один до двох додати ?
Розгубився першокласник –
Знічений такий , нещасний…
-Думай , синку, думай , любий ,-
Мама гладить йому чуба.
Брат говорить :
-Це дрібниця
Сума двійки й одиниці.
_Так це зовсім небагато,-
Утішає сина й тато !
А Микола мовчки дума :
Що ж воно таке за сума.?
Тут, нарешті , тьотя Таня
Ставить навідні питання :
-Уяви , що у хлопчини
Уже є два мандарини
А , як дати ще одного-
Скільки буде їх у нього?
-Жодного,-сказав Микола,
Озираючись довкола,-
Бо не знайдеться хлоп’яти ,
Що не зможе їх ум’яти!
Ведучий .
Продовжуємо свято,
Суддям треба слово дати.
За привітання.
Ведучий .
А зараз другий тур «Теоретичний»
(запитання задає вчитель)
Ведучий :Поки учасники готуються до наступного туру , послухаємо « юних математиків»
Виступ 1 класу:
Одиниця Я один, чи одиниця,
Дуже я тонка – як спиця.
Два Ніби лебідь вигнув шийку
випливає цифра двійка.
Три. Ось і третя цифра три.
Щось звелася наче змійка.
Чотири. Мій стілець перевернувся
На четвірку обернувся.
П’ять А за нею танцювать
На папері цифра п’ять!
В право руку протягнула,
Ніжку круто підтягнула.
Шість. Цмфра шість –дверний замочок,
Зверху крюк, внизу кружечок.
Сім. Я семірка –кочерга,
В мене є одна нога.
Вісім. В цифри вісім два кільця,
Без початку , без кінця.
Дев’ять Цифра дев’ять, чи дев’ятка,
Ах ,вона,як акробатка.
Нуль Нуль дуже схожий на буквочку
«О» Він означає ніскільки ніщо.
Ведучий .
Наступний конкурс «Загадковий»Конкурс капітанів.
Запрошуємо капітанів.
Кожен капітан відгадує по п’ять загадок.
Ведучий .
Зараз наші учасники попрацюють практично.
Наступний тур «Практичний» .Треба відгадати слово , яке зашифроване під відповідями рівнянь.
Ведучий .
Поки наші учасники працюють у нас музична пауза.
Пісня…»А я считаю дни до нашей встречи…»
Ведучий .
Встигли дещо показати
Час уже відпочивати
Ми обчислень не забудем ,
Бо вони корисні людям
Поки судді підводять підсумки ми послухаємо гумореску.
Синок- математик
До батьків, до Яблуневе,
В рідну хату і садок
З політехніка зі Львова
Гостувать прибув синок.
На обід прибув до речі,
(Стіл накрилм в акурат)
Мати вийняла із печі
Двоє смажених курчат,
Батько всім налив чарчини
Більшу звісно дав синку.
-А яку науку сину,
Ти вивчаєш там , яку?
Син підняв руки до стелі:
-Мудрість , тату! Висота!
Не збагнуть вам ту науку,
Ви ж , пробачте… темнота.
Ось куча таці : фактично
Двійко тут , хоч як бери.
А візьмем математично,
Помудруй- і вийде три!..-
-Не мели дурниці , синку!..
(І як видно розізлив.)
Той схопивсь..Одну хвилинку!
Щось помножив, поділив…
-Ось вам каже- рівно троє;
Доказ точний і ясний!-
І промовив до старої
Сивий батько мовчазний:
-Якщо так виходить в Петі,
Будуть двоє ці для нас ,
Він хай їсть оте вже третє,
Всім по одному якраз!
Ведучий :А зараз порозгадуємо ребуси
Пі2л, 7я, мі100, с3ж, 100лиця, Р1а, і100рія, Ті100, Пі100лет.
Ведучий
Є наука , що розум приводить
У порядок ясний і чіткий,
Нам вона теореми доводить,
Що поєднують формул рядки.
Ведучий
Геометрію всі ви впізнали ,
Від людей всіх їй честь і хвала,
Також всім , хто її підкоряли ,
Промовляєм подяки слова.
Вірш.
Геометрія
Маємо в навчанні муку:
Геометрію. Науку!
Ох не легко ж це дається :
Піфагор з віків сміється.
Теореми всі стрибають
Та доведення чекають.
Синус, косинус- о горе…
Нових термінів тут море!
Неможливо все це вчити ,
Але як на світі жити?
Площу треба визначати,
Коло вірно змалювати…
Все що нині ми не вмієм
Геометрія зуміє.
То ж часу не витрачаєм
Й геометрію вивчаєм!
Всяк школяр повинен знати,
Як шпаргалки заховати.
Ці шпаргалки непрості,
Їх напам’ять знають всі!
Два на два завжди чотири ,
Знають всі у нас в «Афінах».
Папралельні перетнуться ,
Якщо кола не зімкнуться.
Але так же не буває !
І в кіно цього немає…
От така вже дивина,
Креативна і нова!
Щоб пряму намалювати ,
Треба точки дві з’єднати ,
Бісектрису провести –
Всі кути слід обвести .
Все це кожен має знати,
І в житті застосувати!
Ведучий
В дитинстві всі любили слухати казки,
Які розповідали мамі й бабусі,
Тож зараз перевіримо ,
Які були ви добрі слухачі.
5 Тур « Згадай назву казки»
Ведучий
Я думаю, що наші слухачі також любили і люблять казки , тому для них ми також проведемо «Казковий конкурс», але умови трохи інші.( Читає вчитель)
Ведучий
А зараз слово журі. Оголосити результати за 5 тур .
Сценка «трикутник і квадрат»
Ведучий.
Жили були два брати,
Трикутник із квадратом.
Старший- квадратний ,
Добрий , невсипущий.
Молодий –трикутний,
Нудний та ще і злющий.
Якось запитав Квадрат…
Квадрат.
Чому ти злишся , любий брат?
Ведучий.
Той кричить йому…
Трикутник.
Ой ти!
Як нам жити в дружбі й мирі;
Маю я лиш три кути,
В тебе ж ,братику ,чотири!
Ведучий.
Тут квадрат відповідає…
Квадрат.
Брате! Я ж бо старший,
Я квадратний.
Ведучий.
Ще сказав йому квадрат…
Квадрат.
Знаю , ти мені не радий,
Тож нехай розсудять люди,
Хто з нас кращий , так і буде!
Ведучий.
Ось і ніченька прийшла.
До брата перелазить через тин
Брат молодший, щоб у хаті
Зрізать старшому кути.
Трикутник.
Приємних снів,солодких снів!
Проспиш квадратним ніченьку,
Але встанеш без кутів!
Ведучий.
Але вранці злющий брат ,
Страшній помсті був не радий.
Дивиться: нема квадрата.
Онімів… Стоїть без слів …
От так помста!Стало в брата
Вісім новеньких кутів!
Ведучий
Добре працювало наше журі , тож вони заслуговують на винагороду.
Тож для вас ми також приготували цікаві загадки.
Ведучий
Поки учасники готуються до останнього туру, послухаємо не любителів математики.
1учень.
А мені математика-мука:
В ній немає живої краси.
Це важка нецікава наука-
В ній лиш символи й формул ліси.
2 учень.
Хоч сідай і гірко плач-
Не люблю отих задач!
Через них одні невдачі.
Ох! Замучили задачі!
Чи підручники погані-
Чи такий я безталанний?
Та усіх я обдурю-
В книжці відповідь знайду.
Ви учіться , хто бажає,
Я б здоров'я не втрачав.
На умову не зважаю:
Раз помножив , два додав.
3 учень.
Скільки простирадл і ліжок ?
Хто там відповіді жде?
До годин додав він кішок
І помножив на людей.
Ні не хитра ця наука ,
Була б відповідь , як слід!
Вийшло дід молодший внука,
Аж на 49 літ!
А друкарські дві машини
Дали нам п'ять тон вівса…
Півхлоп'яти їде в місто,
З ним півмавпи чудеса!..
4 учень.
Якщо хочеш досягнути
У житті своїм вершин,
Математику збагнути
Мусиш тонко до глибин.
Не махай на все рукою,
Не лінуйся , а учись,
Бо чого навчишся в школі
Знадобиться ще колись!
Ведучий
А зараз останній тур «Будь уважний»
Ведучий :Поки журі підбиває підсумки , ми з вами роз’яжемо декілька віршованих задач
Вчитель.
1.Ось п’ять ягідок в траві.
З’їж одну і буде… (не2 а 4).
2. Любить зайченя стрибати.
Бо у нього лап аж…(не 5 а 4).
3. Думає вправно твоя голова:
П’ять плюс один,ти отримуєш…(не 2 а 6).
4. Дама здавала в багаж ;
Диван, чемодан,саквояж,
Картину, корзину , картонку
І маленькую собаченку.
Але тільки пролунав дзвінок,
Втікло з вагона щеня.
Діти порахуйте швидше,
Скільки залишилося речей.
5.Одне рядно сім баб тягне.
Нас сім братів роками всі рівні , на ім’я різні.
Виступ учнів:
Пісня. « Ніч яка місячна»
Ведучий
До кінця іде вже свято,
Слово суддям треба дати.
Переможців з перемогою вітаємо,
Журі кінцевий результат повідомляє.
Ведучий
До змагань готувались старанно ,
Обчислюють всі непогано .
Що вже нам було робити ?
Треба всіх нагородити.
Ведучий
Команда «Нуль» нагороджується в’язкою бубликів, а команда «Цифра» печивом у вигляді цифр.
Ведучий:А на останок послухайте пісню.
( "Мы желаем счастья вам" )
Нам без математики нельзя,
Математика для нас важна -
Делает нас сильными и мудрыми она.
Снова всех сплотила нас она,
В этом зале вместе собрала.
Рады всех приветствовать мы
И пропеть друзьям.
Припев.
Мы желаем счастья вам, счастья в этом мире большом.
Как солнце по утрам пусть оно приходит в дом.
Мы желаем, счастья вам, и оно должно быть таким -
Когда ты счастлив сам, счастьем поделись с другим.
Математика везде нужна,
Помогает в жизни нам она,
Корабли водить на море, строить города.
Будем с математикой дружить,
Интересней будет в жизни жить.
Тиждень математики
Учасники Всеукраїнського математичного конкурсу «Кенгуру»
Шуринська загальноосвітня школа І-ІІІступенів |
Творчий звіт
вчителя математики
Черепньової Наталі Валентинівни
усмішок дитячих