Інтегрований урок з предмету Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ
Інтегровані галузі: математична та соціально-оздоровча
Тема уроку: Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу: математична:додавання і віднімання двоцифрових чисеала без переходу через 10.
соціально-оздоровча: правильне харчування
Тип уроку : урок-кафе.
Мета уроку:
актуалізувати пізнавальну діяльність та образне мислення учнів;
формувати навички спілкування в парах та толерантне ставлення до думок інших;
формувати вміння розв’язувати задачі з логічним навантаженням; закріпити навички усного додавання та віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток,
розширювати знання дітей про культуру та традиції вживання їжі, ознайомити з основними правилами харчування;
формувати навички культури, естетики та гігієни правильного харчування; розвивати уяву, фантазію, творчість;
-Обладнання: різнокольорові картки із числами; картки – малюнки з прикладами, мікрофон, заготовки – тортики
Девіз уроку: « Щоб перетравити знання,
потрібно поглинати їх з апетитом»
Хід уроку\
І. Організаційний момент
1. Створення емоційного настрою уроку.
Ви заєте що все в житті буває вперше?
Перше слово, перший крок,
Перший похід в садочок, перший похід в школу.
І сьогодні у вас теж особлива подія
Сьогодні у Вас перший в житті відкритий урок, на який завітало так багато гостей
Посміхніться і привітайтеся із ними
Щоб наш урок пройшов продуктивно та цікаво для кожного із нас для початку нам потрібно буде підняти свій настрій.В цьому нам допоможе
гра «У тебе , у мене є».
Поверніться один до одного обличчям, та повторяйте за мною.
У мене є носик, у тебе є носик
У мене щічки і в тебе є щічки
У мене є вушка, і в тебе є вушка
У мене є зубки . а в тебе нема!!!
Дайте п’ять один одному, обійміться!.
Скажіть один одному на вушко комплемент.
ІІ. Оголошення теми і мети.
Хазяйка кафе(вчителька). -Доброго здоров’я, шановні відвідувачі! Я рада вітати вас у нашому затишному « Математичному кафе». Девізом уроку є: « Щоб перетравити знання, потрібно поглинати їх з апетитом». - Тому я бажаю вам, гарного апетиту у навчанні і успіхів у вивченні математики! Сьогодні, я приготувала цікаву програму перебування у цьому незвичайному місці. Дозвольте вам її презентувати
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Метод « Прогнозування».
Хазяйка кафе(вчителька). – Кожен заклад харчування має своє власне меню. Є воно і у нашому кафе. Але перш ніж я оголошу його вам, пропоную вам прочитати назву програми та вгадати, що ж саме на вас чекає у нашому математичному кафе?! Як ви гадаєте? Чим ми сьогодні будемо займатися? ( відповіді дітей)
.
Програма перебування в « Математичному кафе»:
1.Правила харчування.
2.«Салат із числами».
3. Складання пазлів.
4.Поради лікаря – дієтолога
5.«М’ясна задача».
6..Розваги.
7..Голубці з ребусами.
8..Десерт «Запечені грушки з прикладами».
9.Зустріч з ревізором
10.Рекомендації до « Книги скарг і пропозицій».
11.«Гостинці у торбинці».
ІІІ. Робота над темою уроку.
Хазяйка кафе. - На початку нашої зустрічі я побажала вам здоров’я, бо це – найдорожче, що у нас є. Від нього залежить розвиток кожної людини, успішність та його навчання, а також і самопочуття. Здоров’я ж в більшій мірі залежить від харчування. Тож давайте згадаємо правила харчування.
1.Кухар проведе інтерв’ю для телепередачі «Здоров’я».
- Скільки разів на день слід їсти?
Хазяйка кафе. – Дуже корисно дітям вживати різноманітні салати, бо найчастіше їх готують з овочів та фруктів, в яких багато різноманітних вітамінів. Недарма кажуть, що овочі та фрукти – скарб здоров’я. Для своїх шановних відвідувачів я приготувала салат із числами. Надіюсь він вам сподобається.
«Салат з числами» ( робота в парах)
( На різнокольорових картках в формі геометричних фігур записані числа) ( подати на підносі)
Ігрова вправа « Дешифровщик»
-А тепер, розкладіть картки з числами від самого найменшого числа до найбільшого. Переверніть картки, і якщо ви правильно виклали числа, то у вас складеться слово. Прочитайте, яке слово ви отримали. ( ЗДОРОВ’Я) 2.
12 25 34 48 50 70 100
2. Робота в парах з пазлами.
Роз’в'язати приклади. Об’єднатись у групи відповідно до результатів прикладів. Скласти пазли і прочитайте прислів’я.
Бережи здоров’я змолоду.
Здоров’я- НАЙДОРОЖЧИЙ СКАРБ.
Здоров’я за гроші не купиш.
Здоровому все здорово.
2.Телепередача «Здоров’я» (макет телевізора і мікрофон, виступи лікаря-дієтолога і вітамінів, розв’язування задач)
«Поради лікаря – дієтолога»
Хазяйка кафе: - Як я вже і говорила на початку уроку, в нашому кафе працює справжній лікар – дієтолог. Він розповість вам про вітаміни, їх значення в житті людини та про те, в яких продуктах вони містяться.
Лікар – дієтолог: - Слово вітаміни походить від латинського слова «віта» - життя. Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів в організмі не вистачає, то людина тоді тяжко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму. В організм вітаміни потрапляють з їжею. Тому, слід знати, в яких продуктах які вітаміни містяться.
Вітамін А. Я – вітамін А, сприяю росту, допомагаю зберегти гарний зір. Мене багато в моркві, вершковому маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.
Вітамін В. А я – вітамін В, дуже корисний для розумової та фізичної праці, покращення травлення. Мене знайдете в чорному хлібі, у вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі .Пригощаю вас м’ясною задачею.
Хазяйка кафе: - Молодці, впорались із завданням! А зараз пропоную вам основну страву – м’ясну задачу.
Але перш ніж ми перейдемо до її розв’язання, давайте ознайомимося з пам’яткою, в якій вказана денна норма продуктів необхідних для дитини. ( учні розбирають задачу під керівництвом вчителя та карткою з текстом задачі)
Пам’ятка
Щодня дитині слід їсти:
«М’ясна задача»
Порція тушкованого м’яса складається із 3 шматочків (27 г) та 2 шматочки( 60 г). Чи задовольнить вона денну потребу дитини в м’ясі ?
27+60=87(г).
Відповідь: порція тушкованого м’яса вагою 87 г задовольнить денну потребу дитини в м’ясі.
3. Фізкультхвилинка (відео, використання лего, робота в групах).
Вітамін С. А я – вітамін С, попереджаю простуду, покращую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Мною багаті капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, хрін, часник, лимони, чорна смородина.\
4.Логічні вправи\
Голубці з РЕБУСАМИ
Може почастуватися смачними голубцями. Їх шеф-повар приготував не з рису і не з грибів чи м'яса, а зі свіженьких ребусів.
Розгадайте їх .
Вітамін Д. А я – вітамін Д, зміцнюю кістки, попереджаю рахіт. Живу в молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хліб
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Хазяйка кафе: - А на десерт ви відчуєте неповторний смак запечених груш з прикладами, які я для вас приготувала. Ваше завдання самостійно обчислити приклади та записати їх у свій зошит. ( запис у зошити та перевірка відповідей з кожного варіанту)
1.Десерт « Запечені груші з прикладами»Т
54-32= 54-32= 54-32= 54-32= 54-32=
44+35= 44+35= 44+35= 44+35= 44+35=
72+26= 72+26= 72+26= 72+26= 27 +26=
97-43= 97-43= 97-43= 97-43= 97-43
Самооцінка і взаємодопомога.
6.Обчислення виразів з коментуванням
Зустріч з ревізором
А чи хочете ви перевірити, чи на належному рівні працює кафе? Пропоную вам побувати у ролі ревізорів дівчатка - Олі Фреймут , а хлопці - Миколи Тищенка.
А я зіграю роль повара. Ласкаво прошу вас оглянути моє робоче місце і перевірити на правильність обчислені вирази, які знаходяться у посудинах. (Діти і вчитель одягають головні убори. Діти – бахіли, вчитель – шапку повара. Підходять до дитячої кухні, витягують з посудин вирази і обчислюють коментуючи. Кажуть чи вірно приготовлена страва, чи ні. )
Усні обчислення виразів
) У числі 58 8 десятків і 5 одиниць.
Сума чисел 20 і 4 дорівнює 42.
Різниця чисел 43 і 31 дорівнює 12.
-Чи заслуговує наш заклад на табличку «Ревізор»? (Ні)
VІ. Підсумок уроку.
Метод « Незакінчене речення»
-Свою відповідь розпочніть ,будь ласка, зі слів « Сьогодні в «Математичному кафе» я навчився(я дізнався…)…(відповіді дітей)
.
VІІ. Оголошення домашнього завдання.
« Гостинці у торбинці»
Хазяйка кафе: - За старою українською традицією гостеві обов’язково слід вручити на прощання маленький гостинець. Я хочу пригостити вас яблуками із завданнями, які ви виконаєте вдома.
.
-Я дякую вам за перебування в нашому «Математичному кафе», дякую за гарний настрій, за те, що ви були активними та уважними. На сьогодні наше кафе зачиняється, але я думаю, що ви і надалі будете приходити до нас і залишитися постійними відвідувачами.