Довідка на педагогічну раду
Стан викладання
фізичної культури
у першому класі
Директору
Довідка
Стан викладання
фізичної культури
у першому класі
Фізичне виховання — важливий засіб фізичного, соціального та духовного розвитку здобувачів освіти. Метою навчального предмета «Фізична культура» є формування в учнів стійкої мотивації до збереження і зміцнення свого здоров’я та ціннісних орієнтацій щодо здорового способу життя. Предмет надає змогу: - створити цілісну уяву про вплив занять фізичними вправами на розвиток особистості; - оволодіти технікою рухових дій; - набути навичок організації та методики проведення найпростіших форм занять фізичною культурою; - сприяти профілактиці шкідливих звичок тощо. Основні завдання, які були поставлені переді мною, як перед вчителем фізичної культури: - формування знань правил техніки безпеки під час проведення занять фізичними вправами; - зміцнення здоров'я учнів, підвищення їхньої працездатності, формування правильної постави; - здійснення корекції порушень психомоторики; - формування й удосконалення в учнів рухових умінь; - виховання сталого, зацікавленого інтересу в учнів до уроків фізичної культури, звички до систематичних занять фізичними вправами й іграми. Викладання предмета здійснюється відповідно до чинної нормативно-правової бази. Вивчення фізичної культури у 1-му класі здійснюється за Типовою освітньою програмою Р.Б. Шияна. На вивчення предмета передбачено 3 години на тиждень. Очні навчальні заняття зі школярами проводяться на спортивному майданчику та у спортивній залі. Наявне обладнання для уроків фізичної культури систематизоване, належним чином зберігається і використовується в навчальному процесі.
Під час визначення завдань уроку ставлю перед собою конкретну мету. Поряд з освітніми завданнями, на кожному уроці визначаю виховні завдання: виховання в учнів волі, дисциплінованості, почуття обов’язку й відповідальності, формую навички культури поведінки, дотримання порядку, ввічливості тощо. Виходячи з конкретних завдань уроку намагаюся так організувати навчальну діяльність здобувачів освіти, щоб найкраще забезпечити їх постійну зайнятість та активність. З цією ж метою поєдную елементи різних особистісно-орієнтованих технологій: групову, навчальну діяльність, розвивальну та інструкторську системи роботи. Під час планування навчального матеріалу з фізичної культури враховую наявність інвентарю та обладнання, погодні умови тощо, що дає змогу правильно спланувати навчальну роботу з предмета, передбачити зміст, форми і методи цієї роботи, врахувати вікові, психологічні і статеві особливості розвитку учнів, рівень їхніх фізичних якостей і рухових здібностей, стан здоров’я тощо. Дотримуюсь загальноприйнятої структури уроку. Організовуючи діяльність здобувачів освіти на уроці, обов’язково беру до уваги висновки лікарських оглядів, враховую стан учнів під час уроку. Оцінювання навчальних досягнень учнів 1-го класу здійснюється вербально (формувальне оцінювання) . Протягом кожного уроку здійснюю контроль за виконанням вправ, забезпечую страхування і допомогу учням, проводжу відповідні інструктажі з безпеки життєдіяльності. Особливу увагу на уроках фізичної культури приділяю дозуванню фізичного навантаження. На уроках використовую різні форми і методи навчання, спрямовую діяльність учнів на практичне засвоєння програмового матеріалу. Вчу запам'ятовувати комбінації вправ, розрізняти рухи за темпом, напрямком, плавністю. На уроках враховую стан фізичного розвитку дітей, нахили та здібності учнів. Приділяю увагу сприянню загальному фізичному розвиткові здобувачів освіти. В учнів початкової школи, починаючи з першого класу, формуються основні життєво необхідні рухові дії. Тому важливою особливістю змісту навчальної програми з фізичної культури є вивчення рухливих ігор, формування навичок їх самостійної організації і проведення. У зв'язку з тим, що в учнів початкових класів відбувається інтенсивний розвиток більшості рухових якостей, формування різних систем організму, в цьому віці найкраще розвиваються такі фізичні якості, як швидкість, спритність, гнучкість і помірно — сила та витривалість.
Під час підготовки до уроків користуюся календарно-тематичним планом, складеними з урахуванням вимог чинної навчальної програми та методичних рекомендацій.
Довідку склала вчитель початкових класів
Травень 2022